Rond september krijgen wij de sleutel van onze hoekwoning, nieuwbouw. Erg spannend! We zijn al volop bezig met offertes vragen voor renovlies/stucwerk, vloeren en voor de keuken zodat we straks bij de oplevering efficiënt door kunnen.
De zolder willen wij ook meteen aanpakken. Ik had eerst het idee om de zolder af te werken zoals in dit topic: Afwerken zolder van OSB platen.
Met 4AK platen afwerken en vervolgens laten spuiten en gaatjes dichtmaken.
Echter, van onze aannemer kreeg ik vandaag bericht dat de zolder zal worden 'afgewerkt' op deze wijze:
''de dakconstructie van de schuine daken voorzien van verlijmde houtvezelplaat (wit gelakte plaat).''
Volgens mij is dat anders dan van het topic waar ik naar refereerde..
Kan iemand mij hier over adviseren? Kan ik bijv. direct stucwerk aanbrengen op die verlijmde houtvezelplaat? Of is het voldoende direct te spuiten en gaatjes te kitten/vullen?
Of is het toch beter en nodig om eerst 4AK platen te plaatsen?
Bedankt!
De zolder willen wij ook meteen aanpakken. Ik had eerst het idee om de zolder af te werken zoals in dit topic: Afwerken zolder van OSB platen.
Met 4AK platen afwerken en vervolgens laten spuiten en gaatjes dichtmaken.
Echter, van onze aannemer kreeg ik vandaag bericht dat de zolder zal worden 'afgewerkt' op deze wijze:
''de dakconstructie van de schuine daken voorzien van verlijmde houtvezelplaat (wit gelakte plaat).''
Volgens mij is dat anders dan van het topic waar ik naar refereerde..
Kan iemand mij hier over adviseren? Kan ik bijv. direct stucwerk aanbrengen op die verlijmde houtvezelplaat? Of is het voldoende direct te spuiten en gaatjes te kitten/vullen?
Of is het toch beter en nodig om eerst 4AK platen te plaatsen?
Bedankt!