We krijgen binnenkort onze nieuwbouwwoning opgeleverd. Het gaat om projectbouw en het is voor ons recent precies duidelijk geworden hoe de zolder afgewerkt word.
Het lijkt er op dat het OSB platen blijven met afwerklatten (zitten er op de foto nog niet op) enz over die kieren:
:strip_exif()/f/image/LtkOEJzc5WFUOzN4cWXYo6Hs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DXIQdEnPDNdgoIdjpUcCJVej.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu willen we in tegenstelling stelling tot ons huidige huis de zolder direct strak af (laten) werken.
Ze laten het denk ik voor OSB best netjes achter maar dit is toch niet helemaal de look die we willen houden.
Er komt nog een extra dakkapel van 6 meter op.
Nu is mijn vraag. Hoe maken we de zolder nu het beste netjes af?
Gips:
Zowel de werk uitvoerder als een aannemer vriend adviseerden om er gelijk gyproc (gipsplaten) tegen aan te gooien.
Maar als ik het goed begrijp moet je dan nog steeds de naden dicht zetten, stucen en schilderen om het netjes te krijgen. (De werkuitvoerder kwam nog wel met de tip om te vragen op de dakkapel mensen ook gelijk het gips boven wilden takelen)
Renovlies:
Een bekende schilder adviseerde om het met Renovlies af te (laten) werken.
Zie dat veel partijen hier gelijk een combinatie aanbieden van renovlies en dan gelijk schilderen.
Direct schilderen?:
Er zijn mensen die schilderen op OSB zonder gips of renovlies. Maar lees daar wisselende ervaringen over.
Wandpanelen?
Zelf gokte ik dat het ook wel handig kon zijn om er gewoon direct wat dunne wandpanelen op te "plakken" in de juiste kleur en afwerking (simpel wit is ok). Maar kan hier eigenlijk heel weinig over vinden.
Iets anders?
Wat zouden jullie adviseren?
Het lijkt er op dat het OSB platen blijven met afwerklatten (zitten er op de foto nog niet op) enz over die kieren:
:strip_exif()/f/image/LtkOEJzc5WFUOzN4cWXYo6Hs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DXIQdEnPDNdgoIdjpUcCJVej.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu willen we in tegenstelling stelling tot ons huidige huis de zolder direct strak af (laten) werken.
Ze laten het denk ik voor OSB best netjes achter maar dit is toch niet helemaal de look die we willen houden.
Er komt nog een extra dakkapel van 6 meter op.
Nu is mijn vraag. Hoe maken we de zolder nu het beste netjes af?
Gips:
Zowel de werk uitvoerder als een aannemer vriend adviseerden om er gelijk gyproc (gipsplaten) tegen aan te gooien.
Maar als ik het goed begrijp moet je dan nog steeds de naden dicht zetten, stucen en schilderen om het netjes te krijgen. (De werkuitvoerder kwam nog wel met de tip om te vragen op de dakkapel mensen ook gelijk het gips boven wilden takelen)
Renovlies:
Een bekende schilder adviseerde om het met Renovlies af te (laten) werken.
Zie dat veel partijen hier gelijk een combinatie aanbieden van renovlies en dan gelijk schilderen.
Direct schilderen?:
Er zijn mensen die schilderen op OSB zonder gips of renovlies. Maar lees daar wisselende ervaringen over.
Wandpanelen?
Zelf gokte ik dat het ook wel handig kon zijn om er gewoon direct wat dunne wandpanelen op te "plakken" in de juiste kleur en afwerking (simpel wit is ok). Maar kan hier eigenlijk heel weinig over vinden.
Iets anders?
Wat zouden jullie adviseren?
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant