Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:34
Hoi allemaal,

Ik ben aan het twijfelen tussen de oneplus 13 en de pixel 9 pro. Laatstgenoemde kun je inmiddels voor 600 scoren bij odido (de 256gb variant).

Inmiddels weet ik wel de voor en nadelen van ieder toestel.

Oneplus 13:

Voordelen:

- sneller opladen
-grotere accu capaciteit
-snellere chip
-betere resolutie scherm

Voordelen pixel 9 pro
-beter scherm (piekvermogen)
-betere camera
-langere updates
-makkelijker te bedienen met 1 hand
-beter geprijsd

Ik neig naar de pixel 9 pro. Ik ben dus vooral benieuwd naar jullie praktijk ervaringen.

[ Voor 3% gewijzigd door wesley007! op 09-02-2025 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffiabaas
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10:31
Heb zelf de OnePlus 13 nadat mijn S22 Ultra non-conform is geraakt. Geen ervaring met de Pixel maar erg tevreden met de OnePlus 13.

Camera kwaliteit m.i. ook dik in orde voor een telefoon. En de chip is natuurlijk rete snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Voor OnePlus 13 ervaringen, lees het ervaringen topic:
[OnePlus 13(R)] Ervaringen & Discussie
Of de reviews:
product: OnePlus 13

Voor de Pixel 9 Pro ervaringen lees het ervaringen topic:
[Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Ervaringen & Discussie
Of de reviews:
product: Google Pixel 9 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley007!
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 18:34
swhnld schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:01:
Voor OnePlus 13 ervaringen, lees het ervaringen topic:
[OnePlus 13(R)] Ervaringen & Discussie
Of de reviews:
product: OnePlus 13

Voor de Pixel 9 Pro ervaringen lees het ervaringen topic:
[Google Pixel 9 / 9 Pro / 9 Pro XL] Ervaringen & Discussie
Of de reviews:
product: Google Pixel 9 Pro
Had ik al gezien. Maar dan zie je vooral specifieke issues waar gebruikers tegenaan lopen. Ik ben meer op zoek naar de algemene gebruikerservaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RotterdamTechie
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 23-07 05:23
3 maanden met de Pixel 9 Pro XL – Eerlijk Rotterdam verslag

Yo allemaal,

Ik heb sinds oktober die Google Pixel 9 Pro XL 256GB, dus dacht laat ff een eerlijke review droppen als echte Rotterdammer. Niet gesponsord ofzo, gewoon mijn eigen gezeik na drie maanden gebruik in onze mooie stad.

Waarom deze foon dan?
Nou, ik fiets elke dag door de stad, maak tig foto’s van skyline, Erasmusbrug, noem maar op. Ik zocht dus een foon met goeie camera’s (en niet die iPhone prijzen). Uiteindelijk deze Pixel gepakt, want: dik scherm, camera baas, en Google updates.

Camera – perfect voor kiekjes in 010
50MP hoofdcam, ja hoor, altijd scherp. Zonsondergang bij de Maas, nachtmarkthal, alles gewoon prima. Die 5x zoom is top als je toeristen van je foto’s wil flikkeren of details wil pakken van die rare gebouwen. “Magic Eraser” werkt echt, paar vage gasten uit je foto en klaar.

Batterij – ook als je hele dag rond sjouwt
Zelfs als ik een dagje rondhang op Coolsingel of ff naar het Kralingse Bos ga, batterij trekt het makkelijk. Meestal 1,5 dag. Snelladen gaat wel snel zat, geen stress.

Software – Geen poespas
Android 15 draait soepel. Geen rare apps of bloatware, gewoon Google. En die 7 jaar updates, daar hou ik van, hoef je ff niet te stressen over nieuwe software.

Minpunten (want ja, niks is perfect)

Hij is echt groot, past soms niet in m’n jaszak.

Vingerafdruk werkt soms niet in één keer.

Camerabalk steekt uit, ligt beetje te wiebelen op tafel.

1300 euro is veel geld, maar ja… je krijgt er wel wat voor.

Pixel 10 komt eraan… boeiend?
Nieuwe serie komt in augustus. Gaat vast sneller zijn, betere batterij en camera AI enzo. Maar eerlijk, als je nu een nieuwe foon zoekt en je vindt een goeie deal – deze is echt niet verkeerd.

Voor wie is ‘ie goed?

Gek op foto’s maken (vooral stadsshots, AI-trucjes)

Mensen die niet elke 2 jaar een nieuwe willen kopen

Geen zin in Samsung of Apple geneuzel

Niet voor jou als:

Je kleine handen hebt (ding is lomp)

Je blut bent, wachten op korting dan

Ik volg zelf altijd nieuwe smartphones en deel m’n mening op forums. Heb je vragen? Drop ze ff hieronder. Meer vergelijkingen en prijzen kijk ik altijd op rotterdamshop.com (maar dat is geen reclame, gewoon voor de nerds).

Groetjes uit 010! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
@RotterdamTechie voor reviews is er een specifieke sectie onder de artikelen, bijvoorbeeld:
uitvoering: Google Pixel 9 Pro XL, 256GB opslag Zwart

Als je hem daarheen kan kopiëren, dan is die makkelijker vindbaar, staan alle reviews bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:03

Jorissie87

No diggity

RotterdamTechie schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:22:
3 maanden met de Pixel 9 Pro XL – Eerlijk Rotterdam verslag

Yo allemaal,

Ik heb sinds oktober die Google Pixel 9 Pro XL 256GB, dus dacht laat ff een eerlijke review droppen als echte Rotterdammer. Niet gesponsord ofzo, gewoon mijn eigen gezeik na drie maanden gebruik in onze mooie stad.

Waarom deze foon dan?
Nou, ik fiets elke dag door de stad, maak tig foto’s van skyline, Erasmusbrug, noem maar op. Ik zocht dus een foon met goeie camera’s (en niet die iPhone prijzen). Uiteindelijk deze Pixel gepakt, want: dik scherm, camera baas, en Google updates.

Camera – perfect voor kiekjes in 010
50MP hoofdcam, ja hoor, altijd scherp. Zonsondergang bij de Maas, nachtmarkthal, alles gewoon prima. Die 5x zoom is top als je toeristen van je foto’s wil flikkeren of details wil pakken van die rare gebouwen. “Magic Eraser” werkt echt, paar vage gasten uit je foto en klaar.

Batterij – ook als je hele dag rond sjouwt
Zelfs als ik een dagje rondhang op Coolsingel of ff naar het Kralingse Bos ga, batterij trekt het makkelijk. Meestal 1,5 dag. Snelladen gaat wel snel zat, geen stress.

Software – Geen poespas
Android 15 draait soepel. Geen rare apps of bloatware, gewoon Google. En die 7 jaar updates, daar hou ik van, hoef je ff niet te stressen over nieuwe software.

Minpunten (want ja, niks is perfect)

Hij is echt groot, past soms niet in m’n jaszak.

Vingerafdruk werkt soms niet in één keer.

Camerabalk steekt uit, ligt beetje te wiebelen op tafel.

1300 euro is veel geld, maar ja… je krijgt er wel wat voor.

Pixel 10 komt eraan… boeiend?
Nieuwe serie komt in augustus. Gaat vast sneller zijn, betere batterij en camera AI enzo. Maar eerlijk, als je nu een nieuwe foon zoekt en je vindt een goeie deal – deze is echt niet verkeerd.

Voor wie is ‘ie goed?

Gek op foto’s maken (vooral stadsshots, AI-trucjes)

Mensen die niet elke 2 jaar een nieuwe willen kopen

Geen zin in Samsung of Apple geneuzel

Niet voor jou als:

Je kleine handen hebt (ding is lomp)

Je blut bent, wachten op korting dan

Ik volg zelf altijd nieuwe smartphones en deel m’n mening op forums. Heb je vragen? Drop ze ff hieronder. Meer vergelijkingen en prijzen kijk ik altijd op rotterdamshop.com (maar dat is geen reclame, gewoon voor de nerds).

Groetjes uit 010! ;)
De Pixel 9 Pro XL 128 GB is momenteel te koop voor 699 bij Belsimpel

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:37
Jorissie87 schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 16:31:
[...]

De Pixel 9 Pro XL 128 GB is momenteel te koop voor 699 bij Belsimpel
Ik zou alleen echt nooit voor 128GB gaan.

Alle fotos en apps worden steeds groter, en na een half jaar gebruik, gaat zelfs mijn schoonmoeder tegen opslag problemen aanlopen.

Hoe beter de telefoon, hoe meer gebruik je er van maakt en hoe meer foto's en video's je maakt.

Daarnaast krijg je er dan ook nog "iets" voor als je hem over 2 jaar weer verkoopt. Dan nog niet hebbende over het milieu. Een telefoon die over 2 jaar echt niks meer waard is, is echt zonde voor het milieu.

Ga vandaag de dag minimaal voor 256GB (mijn advies)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Pagina: 1