Whatsapp verificatie werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arievleeuwen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-02 19:19
Hallo allen,

Ik heb een telefoon voor mijn oudste dochter gekocht (refurbished Iphone 13 Mini). Daarop diverse handige apps geïnstalleerd waaronder whatsapp. Nu probeer de verificatie uit te voeren maar dat lukt niet. Ik heb online gezocht en kom diverse tips tegen (oa hier en reddit, maar niks werkt).

De melding die ik krijg (na het invoeren van het 06-nummer) Het lukt niet om een sms te versturen. Probeer het over een uur nogmaals. Ik heb dit inmiddels 4-5 keer geprobeerd, nul resultaat. Laten bellen werkt ook niet, dezelfde melding.

Volgende zaken al geprobeerd / conclusies:

- Ik heb tijdelijk mijn eigen whatsapp omgezet, dat lukt wel! Het ligt dus niet aan telefoon instellingen / i-message / wifi / of andere zaken die online gesuggereerd worden. Na terugzetten beland ik in hetzelfde probleem.
- App verwijderen en opnieuw installeren. Werkt ook niet.
- Check leeftijdsgrens: Gedaan. Leeftijd is 13+, dan is whatsapp legaal.
- Ouderlijke controle: Ik kan geen zaken vinden in ouderlijke controle die dit negatief zouden beïnvloeden.
- Email verificatie: Dit kon ooit wel, maar bij de huidige versie niet meer.
- Ligt het aan de provider / 06 nummer? Denk het niet, want ze kan wel gewoon bellen en SMSn, sinds een dag of 3 dat haar sim-card geïnstalleerd is.

Beste Tweakers experts, help alsjeblieft :(

Arie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t.w.e.a.k.e.r
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 03-07 14:06

t.w.e.a.k.e.r

¯\_(ツ)_/¯

Kan je haar simkaart eens in uw gsm steken en via de ip13mini een verificatie sturen misschien werkt dit?

Shit happens yk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
+316 ipv 06 gebruiken misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16:37
pjlgt schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 19:54:
+316 ipv 06 gebruiken misschien?
Dat is sowieso altijd verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:37
Als Whatsapp geen sms kan sturen dan ligt het probleem aan hun zijde want het doet verder geen verificatie op het toestel o.i.d. Zie ook wel meldingen bij AlleStoringen dat er iets aan de hand is bij Whatsapp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb een kennis die de sim niet in het toestel had geplaatst. Zat nog keurig in het doosje. Just sayin'...

Maar goed, dat is hier niet aan de orde lijkt het.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 08-02-2025 21:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Klinkt als een prachtige gelegenheid om naar Signal over te stappen :)

Dat terzijde;
Eerste ding is weet je heel zeker dat je het telefoonnummer correct invoert? Tweede is: stond deze al op een ander device geregistreerd in het verleden? Derde is: als ‘t nou echt niet wil, lukt het met hetzelfde nummer op hetzelfde toestel wel met WhatsApp Business? (Noot: als er al een bestaand WhatsApp account is en je wil een backup gaan herstellen dan zou ik daar niet mee gaan klooien.)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:05
Hier komen nog wat opties voorbij om te proberen:

WhatsApp - Telefoonnummer verifiëren lukt niet
Pagina: 1