WhatsApp - Telefoonnummer verifiëren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RS_
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-11-2023
Hallo allemaal,

Ik loop tegen een probleem aan met WhatsApp en hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Het lukt me niet om mijn telefoonnummer te verifiëren. Er zijn twee opties: een 6-cijferige code via sms ontvangen of een oproep ontvangen waarin een automatische stem een 6-cijferige code geeft. De sms met code krijg ik niet binnen en als ik kies voor de oproep dan krijg ik de melding dat ik die optie te vaak heb gebruikt.

Nadat ik een van de twee acties heb uitgevoerd, moet ik steeds langer wachten totdat ik opnieuw een actie kan ondernemen. Gisteren moest ik 24 uur wachten. Inmiddels is dat opgelopen naar 48 uur. Maar geduld hebben levert niets op, want als de teller is afgelopen, start 'ie gewoon weer opnieuw, omdat beide opties niet werken. Inmiddels vraag ik me af of ik mijn huidige telefoonnummer ooit nog kan verifiëren.

Wat achtergrondinformatie: ik ben van een iPhone 8 naar een iPhone 12 pro geswitcht. In eerste instantie heb ik geen reservekopie op mijn nieuwe iPhone gezet. Maar omdat ik uiteindelijk toch graag mijn WhatsApp-gesprekken wilde overzetten, heb ik heb ik dat alsnog gedaan. Tijdens dit proces heb ik een paar keer geswitcht tussen WhatsApp op mijn oude telefoon en op mijn nieuwe telefoon om te proberen alles werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik vermoed dat je zelf al eigenlijk de reden hebt gegeven waarom verificatie niet meer werkt.

Op de FAQ van whatsapp staat hierover:
Als je je WhatsApp-account vaak wisselt tussen verschillende apparaten, kun je mogelijk op een bepaald ogenblik in WhatsApp de verificatie niet meer uitvoeren. Wissel daarom niet herhaaldelijk tussen verschillende apparaten en telefoonnummers.

bron: https://faq.whatsapp.com/...th-multiple-phone-numbers

Ik kan me voorstellen dat je nog wat meer geduld zal moeten hebben voordat je weer een verificatiecode kan krijgen. Wie weet dat een andere tweaker weet hoe lang zoiets kan duren.

[ Voor 4% gewijzigd door wouter3 op 04-11-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals jij zelf en @wouter3 aangaf, je hebt het te vaak geprobeerd en is/zijn alle methoden geblokkeerd.
Des te meer je het probeer des te langer je zal moeten wachten, ik heb rond de tijd van jou post en rond 06:00AM netjes de SMSjes binnen gekregen dus ligt niet aan Whatsapp. Misschien een idee om een Backup van je Whatsapp te maken en op iCloud te uploaden nadat je weer toegang hebt tot de service?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RS_
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 04-11-2023
Dank voor jullie reactie, @wouter3 en @Verwijderd!

Ik heb nog even zitten googelen en stuitte op een heel goede tip die ik hier zal achterlaten, mocht iemand anders 'm in de toekomst eens nodig hebben.

1. Verwijder WhatsApp en installeer de app opnieuw.
2. Zet je telefoon in de vliegtuigmodus.
3. Zorg dat je verbonden bent via wifi.
4. Open WhatsApp en vul je locatie en telefoonnummer in zoals je dat normaal ook zou doen.
5. Schakel de vliegtuigmodus uit als je je telefoonnummer moet bevestigen.

Dit reset de wachttijd waardoor je opnieuw je telefoonnummer kunt verifiëren. In mijn geval kreeg ik nog steeds geen sms, maar ik kon wel bellen voor de code.

Op de een of andere manier is het niet gelukt om mijn reservekopie vanuit iCloud over te zetten. Hij gaf aan dat die niet aanwezig was. Maar ik kan nu in ieder geval wel weer in WhatsApp en dat is heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocco
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11-09-2021
Zelfde probleem hier echter werkt deze oplossing bij mij helaas niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Bocco schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 01:09:
Zelfde probleem hier echter werkt deze oplossing bij mij helaas niet
Ik heb nu hetzelfde. De oplossingen boven hebben niet geholpen. Heb je het kunnen fixen? (In 2021?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GunnardePunnar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik loop tegen hetzelfde probleem aan, maar dan bij switch van iPhone naar Android.

De eerste poging ging vrijwel goed, helaas kwam de gespreksgeschiedenis van groepsgesprekken niet mee. Terwijl dit wel zou moeten kunnen volgens WhatsApp's website (https://faq.whatsapp.com/1295296267926284).
Zodoende heb ik meerdere pogingen gedaan (login switchen van Android naar iPhone en andersom), waardoor ik nu in deze situatie zit.

Ik las online dat het te maken zou kunnen hebben met encryptie op de iPhone en/of iCloud. Maar encryptie staat in mijn iCloud backups niet aan, dus daar kan het niet aan liggen. Ook ontvang ik tijdens het migratieproces nooit een melding over enige problematiek...

Het langste dat ik tot nu toe heb moeten wachten is 14 uur voordat ik een nieuwe verificatie poging mocht doen. Dat was vanochtend om 0600u. Zojuist (1100u) heb ik een nieuwe poging gedaan en ik ontvang nog steeds geen SMS of belletje. Drukken op de "Geen code ontvangen?" knop vertelde mij weer dat ik gelijk weer een uur mag wachten.

Wat een ellende. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV1988
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-05-2024
Hallo
Hier het zelfde probleem
Wij krijgen nu te zien dat we 24 uur moeten wachten.
Moeten dat nu ook zo lang wachten of kunnen we het eventueel morgenochtend weer proberen.
Ook wij zitten met het probleem van geschiedenis overzetten van IPhone naar Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lelobrabo
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 07-11-2024
Via deze link vindt je verschillende opties:

https://nl.imyfone.com/wh...ithout-verification-code/

Succes.
Pagina: 1