RJ45 Connector

Pagina: 1
Acties:
  • 1.148 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1743288

Topicstarter
Goedendag,

Weet niet of ik deze vraag in de juiste rubriek stel anders hoor ik het wel.

Ik ben op zoek naar RJ45 connectoren Cat6 met doorsteek.

En waarvan de gouden pin's 3 potig zijn, zodat ze om de solid cable gaan.

En waarvan aan de kopse zijde de twister pairs gespreid van elkaar komen.

Op de bijgevoegde foto is een voorbeeld.

Heb al heel wat webshop gecontacteerd, diverse ict bedrijven in de regio bezocht, en niemand kan mij hier aan helpen.

Vragen waar ik het voor nodig heb, of van maar deze andere connector is ook geschikt heb ik niets aan.

Ik zoek specifiek deze connectors.

Wie kan mij hier aan helpen.

Vriendelijke groet,

Avanti.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7r-2bNIglSgXIFqviBL64M6jXYM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfkZ2uuxiN8xDVPSdCAk40q8.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Anoniem: 1743288 op 10-02-2025 10:46)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50
Anoniem: 1743288 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:01:

[...] of van maar deze andere connector is ook geschikt heb ik niets aan.

Zoek je nou specifiek die connectors van de afbeelding of is het maar een voorbeeld? :?

Is een te hoge spec bezwaarlijk? Deze zijn CAT6A maar voldoen volgens mij wel aan de rest van je wensen: doorsteek, geschikt voor solid, aders qua hoogte versprongen. O.a. hier te koop.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 1743288 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:01:

[...] of van maar deze andere connector is ook geschikt heb ik niets aan.

Zoek je nou specifiek die connectors van de afbeelding of is het maar een voorbeeld? :?

Is een te hoge spec bezwaarlijk? Deze zijn CAT6A maar voldoen volgens mij wel aan de rest van je wensen: doorsteek, geschikt voor solid, aders qua hoogte versprongen. O.a. hier te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hi Xander,

Niet specifiek die connector, die kan ik in de UK bestellen, maar is kwa verzenden niet interessant.

Als de connector er maar zo uit ziet zoals ik omschreef.

Die cat6A. zijn die wel geschikt voor een Cat6 kabel?

Die jij stuurt heb 2 potige pin's

Groet,
Avanti.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 1743288 op 08-02-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:32
De EZ-RJ45 connectoren van Platinum Tools is prima geschikt voor massieve kern kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-05 06:59

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:24
Solid UTP kabel verdient geen RJ45 maar een patchpaneel.

Dat gezegd hebbende, een CAT6A connector past prima op een CAT6 kabel. CAT7 is een ander verhaal, maar er is geen reden om CAT7 kabel of connectors te willen gebruiken voor thuisgebruik.

Hier ligt alles met solid CAT5E kabel van CAT6A patchpaneel tot CAT6A wandcontactdoos, komt geen RJ45 aan te pas. Patchpaneel met patchkabel naar switch, apparaten met stranded kabel in de muur ingeplugd.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 1743288 schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 16:19:
Die cat6A. zijn die wel geschikt voor een Cat6 kabel?
Ja hoor, geven ze bij de specificaties trouwens ook duidelijk aan: "Typically used with Cat6A & Lg Cat6". Maar ook andere standaarden zijn dus niet uitgesloten.
Die jij stuurt heb 2 potige pin's
Geen idee, maar het is in ieder geval geschikt voor solid.
Deze hebben dan weer niet "waarvan aan de kopse zijde de twister pairs gespreid van elkaar komen". Geen idee waarom dat belangrijk is voor @Anoniem: 1743288. Als dat geen harde eis zou zijn dan zijn er natuurlijk ineens veel meer opties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Xander schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:47:

[...]

Deze hebben dan weer niet "waarvan aan de kopse zijde de twister pairs gespreid van elkaar komen". Geen idee waarom dat belangrijk is voor @Anoniem: 1743288. Als dat geen harde eis zou zijn dan zijn er natuurlijk ineens veel meer opties. :)
Dat gespreid van elkaar komen is enkel van toepassing op cat6A kabels omdat de aders dikker zijn en anders passen deze niet in een rj45 connector. Daarom worden daar de aders gespreid en werken ze ook met een blokje wat je eerst over u aders moet schuiven.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-05 12:51
Kijk even bij het rj45 assortiment van Nedis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties,

Voor Xander en Dyckie.. de gebreide holes is ivm met crosstalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
P5ycho schreef op zondag 9 februari 2025 @ 16:11:
Solid UTP kabel verdient geen RJ45 maar een patchpaneel.

Dat gezegd hebbende, een CAT6A connector past prima op een CAT6 kabel. CAT7 is een ander verhaal, maar er is geen reden om CAT7 kabel of connectors te willen gebruiken voor thuisgebruik.

Hier ligt alles met solid CAT5E kabel van CAT6A patchpaneel tot CAT6A wandcontactdoos, komt geen RJ45 aan te pas. Patchpaneel met patchkabel naar switch, apparaten met stranded kabel in de muur ingeplugd.
Hi P5ycho,

Hoe jij het omschrijft zie ik het ook het liefst. Maar als ik bij iemand een kabel moet trekken vanuit zijn modemrouter naar de tv, (waar ik de kabel wel op een wandcontactdoos zet) dan moet ik aan de modem kant er wel en stekker aan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:57
Anoniem: 1743288 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:43:
[...]

Hi P5ycho,

Hoe jij het omschrijft zie ik het ook het liefst. Maar als ik bij iemand een kabel moet trekken vanuit zijn modemrouter naar de tv, (waar ik de kabel wel op een wandcontactdoos zet) dan moet ik aan de modem kant er wel en stekker aan zetten.
Aan de modemkant plaats je dan toch ook een wandcontactdoos? Of, als je verwacht meerdere netwerkkabels vanuit die kant te trekken, een patchpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWMLBerJ9bH9OKZ7V25avUwKvHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGJtYNAR3r9U9inXcJRRKNUL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VgucbqukKiixVqLgxBzieS9f22k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/adfHVM4kAeXjuoChvysjDJBF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmBX1UfuBJmxXhu8p7iqzWjUAUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4a5DCDZLqaQriG8mPwJbW3LB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GPkdLqp4U2nTewcSJwULY8wxQSc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4eL3BN2R2xAnAiPt0RNPSO1G.jpg?f=fotoalbum_large

ik gebruik deze nu een paar jaar.,
ik knijp ze op alles. 1 keer een miskrimp
via amazon de tank en de rj45 gekocht
enigste verschil is bij jou foto komen de aders in een zigzag form uit de stekker.
en bij mijn voorbeeld in een rechte lijn naast elkaar.

[ Voor 5% gewijzigd door jack zomer op 10-02-2025 10:05 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
[...]

Hi P5ycho,

Als ik dat bij iemand zo moet maken (met een enkele kabel), dan schroef ik in de meterkast het liefst zo'n doosje tegen de muur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mjZc3b7kQhYDSj_ul7gEXRKc12o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hZ7oTBpA4Cvumr6eIVowtcRp.jpg?f=fotoalbum_large

Patchkabeltje naar de router en klaar. :)

Voor meerdere kabels zijn er natuurlijk mooiere oplossingen (grotere dozen, patchpanels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Zo zie ik het ook graag, doosje op de muur. Als het om 1 of 2 kabels gaat bij iemand die verder vooral WiFi gebruikt, dan een opbouwdoos met wandcontactdoos erin. Zijn het er meer, dan een patchpaneel. Liefst meteen 8 of 12 breed, want er komt altijd meer op dan je initieel op plant.

Maar, een RJ45 stekker werkt uiteindelijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Xander en P5ycho, bedankt voor deze oplossing.

Hierdoor kan ik op een nettere manier iets aansluiten/aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Jack Zomer,

Bedankt voor de genomen moeite. Maar ik zie graag gespreide holes in de connector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@ administrator. Van mij mag dit draadje op slot. Ik ga voor de platinum connectors en heb creatieve ideeën gekregen door het advies van de patch paneel, en opbouw doosjes. Bedankt hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:07

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Je topic hoeft niet op slot als je je oplossing hebt ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
Anoniem: 1743288 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:36:
Bedankt voor alle reacties,

Voor Xander en Dyckie.. de gebreide holes is ivm met crosstalk.
Als je crosstalk wilt vermijden heb je ook een professioneel meettoestel nodig om te testen en voor cat6 heb je geen gespreide holes nodig om crosstalk te vermijden hoor. Dus u verhaal met crosstalk heeft geen zin als je het toch niet test met een professioneel meettoestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:09
Anoniem: 1743288 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 09:36:
de gebreide holes is ivm met crosstalk.
Ik heb stiekem wel benieuwd voor welke toepassing je kabels gaat gebruiken.
Met standaard 10/100/1000/2.5G/5G/10GBASE-T is de kans minimaal dat overspraak een issue is door parallel lopen aders in een RJ45 stekker.

[ Voor 6% gewijzigd door FredvZ op 10-02-2025 19:03 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Dyckie schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:46:
[...]

Als je crosstalk wilt vermijden heb je ook een professioneel meettoestel nodig om te testen en voor cat6 heb je geen gespreide holes nodig om crosstalk te vermijden hoor. Dus u verhaal met crosstalk heeft geen zin als je het toch niet test met een professioneel meettoestel.
Crosstalk wordt niet minder van testen, want dat is wat je zegt. De praktijk is dst ethernet vrolijk 1Gbit haalt over 100 meter, en de gemiddelde kabel in een woonhuis korter is dan 10 meter. Zolang de pairs twisted zijn en de boel goed aangesloten gaat het gewoon werken. De marge is gigantisch.

En als je ooit bandbreedte tekort komt gaat 2.5 en 5gbps ook gewoon werken op je cat5e kabel thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dyckie schreef op maandag 10 februari 2025 @ 18:46:
[...]

Bij een connector met gespreide holes hoef je de twister pair minder uit elkaar te rollen.. en de gespreide holes zijn juist om crosstalk te minimaliseren en niet vanwege de dikte van de kabel dat je al eerder aangaf. En waarom heb ik voor cat6 geen gespreide holes nodig om crosstalk te vermijden? Ik weet dat je een cable analyzer nodig hebt om te testen.. die kan ik lenen van een vriend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
FredvZ schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:03:
[...]

Ik heb stiekem wel benieuwd voor welke toepassing je kabels gaat gebruiken.
Met standaard 10/100/1000/2.5G/5G/10GBASE-T is de kans minimaal dat overspraak een issue is door parallel lopen aders in een RJ45 stekker.
Hoi Fred,
Ik wil gewoon het beste. Heb al diverse tests gezien en gelezen met straight en staggered connectoren. Ook al zijn volgens sommige mensen de verschillen minimaal en volgens sommige tests ook weer niet. Met een connector met staggered holes(waar mijn vraag in dit topic mee begon) weet ik zeker dat ik er bij mijn utp configuratie het beste heb gekozen. Gebruik ook goede kabel met 100% koper. Misschien is het een persoonlijk (autistisch) dingetje dat het perfect moet zijn..😆. Het gebruik is gewoon voor thuisnetwerken. Waarbij bij sommige zoals bij mezelf veel verkeer heen en weer is. Denk aan camera’s server/nas. en smarthome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P5ycho
Het mag allemaal he, dingen mooi afwerken. Weet wel dat het er niet nog sneller op wordt. Goed is goed genoeg, beter presteert net zo goed als goed in dit geval. Ook de hoeveelheid data die je verstuurt maakt geen verschil. Als stuur je het hele jaar door volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Anoniem: 1743288 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:40:
[...]

Bij een connector met gespreide holes hoef je de twister pair minder uit elkaar te rollen.. en de gespreide holes zijn juist om crosstalk te minimaliseren en niet vanwege de dikte van de kabel dat je al eerder aangaf. En waarom heb ik voor cat6 geen gespreide holes nodig om crosstalk te vermijden? Ik weet dat je een cable analyzer nodig hebt om te testen.. die kan ik lenen van een vriend.
Bij gespreide holes heb je altijd een blokje wat je eerst over u aders moet schuiven en dan moet je de twist er ook helemaal uithalen. Denk dat je er niet veel van kent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPeBN1VzL_xsuCOLyaWxPU_lBv0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/sxiVBaTax5bNiukPx3UKSHvA.jpg?f=user_large
P5ycho schreef op maandag 10 februari 2025 @ 19:07:
[...]

Crosstalk wordt niet minder van testen, want dat is wat je zegt. De praktijk is dst ethernet vrolijk 1Gbit haalt over 100 meter, en de gemiddelde kabel in een woonhuis korter is dan 10 meter. Zolang de pairs twisted zijn en de boel goed aangesloten gaat het gewoon werken. De marge is gigantisch.

En als je ooit bandbreedte tekort komt gaat 2.5 en 5gbps ook gewoon werken op je cat5e kabel thuis.
Zeg niet dat crosstalk verminderd door het testen maar dan kun je zien of je binnen de waarde zit. En je zal altijd crosstalk hebben of je nu keystones of rj45 connectoren gebruikt maar is gewoon voor te zien of je binnen de norm zit. En zolang het niet met een professioneel meettoestel test kun je als doe het zelf hobbyist of je binnen de norm van crosstalk valt. Wij leggen met het bedrijf dagelijks netwerkkabels aan voor kantoren en andere doeleinden en om de 2 jaar nog eens opleidingen volgen om gecertificeerd te blijven. Dus weet wel waar ik over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
Op kantoren heb je een veel grotere kans dat je ook echt tegen de 100m legt, dus dan is nameten zeker nuttig. Vooral doen. Ik geloof ook wel dat je weet waarover je praat, sorry als dat anders over kwam.
Voor thuis is het gewoon niet zo relevant omdat de marges zo groot zijn dat het altijd wel werkt als je de kleuren op de goede xonnectors weet te krijgen. Dan nog is nameten leuk als je het gereedschap toch al hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste Dyckie,

Als we toch persoonlijk worden.

Je eerste reactie (link) op mijn vraag is naar een connector die niet lijkt op wat ik zoek.

Je tweede reactie over cat6a dat de aders dikker zijn en niet in straight passen klopt niet en is te zien op de foto's die ik heb bijgevoegd. Zojuist even gemaakt voor jou.

En daarmee gelijk je laatste bewering onderuit gehaald dat je voor gespreide holes altijd een blokje nodig hebt.
Want de connector op de foto is zonder jou blokje, oftewel hulpstukje.
Heb daar ook nog even een foto van gemaakt.. die heb ik ook.

Zelf vind ik die niet handiger dan gewoon traditioneel.

Eerste foto straight holes pass through cat6a cable met rj45cat6

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDZgcn47-VvLlpbedXFp-vKDSG4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WpzQK1Nj7h9uPw4kKuwI2hy6.jpg?f=fotoalbum_large

2e foto staggered holes cat6 connector van EMhub met cat6a Cable zonder jou hulpstukjes..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nMwwU5evLeYbTEFypMM-PEYvnKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NhRRZ7D6t63vz7te2hAAfa5W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jx2oweuCPUIcHywcgtMMiEkceOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0zup0Rs6KC0XpTlFCt36b2lF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1743288 op 10-02-2025 21:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dyckie
Anoniem: 1743288 schreef op maandag 10 februari 2025 @ 21:20:
Beste Dyckie,

Als we toch persoonlijk worden.

Je eerste reactie (link) op mijn vraag is naar een connector die niet lijkt op wat ik zoek.

Je tweede reactie over cat6a dat de aders dikker zijn en niet in straight passen klopt niet en is te zien op de foto's die ik heb bijgevoegd. Zojuist even gemaakt voor jou.

En daarmee gelijk je laatste bewering onderuit gehaald dat je voor gespreide holes altijd een blokje nodig hebt.
Want de connector op de foto is zonder jou blokje, oftewel hulpstukje.
Heb daar ook nog even een foto van gemaakt.. die heb ik ook.

Zelf vind ik die niet handiger dan gewoon traditioneel.

Eerste foto straight holes pass through cat6a cable met rj45cat6

[Afbeelding]

2e foto staggered holes cat6 connector van EMhub met cat6a Cable zonder jou hulpstukjes..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Beste Avanti,

U Cat 6A kabel is wel geen kabel met solid aders maar met stranded aders en die gaan wel in zo een connector. U kabel heeft aders van awg 26/7 en voor solid aders is dit meestal een awg van 23 wat dikker is en niet in deze connectoren past. In u openingsfeest spreekt u van kabel met solid aders en nu gebruikt u kabel met stranded aders. Dus u verhaal hier klopt al helemaal niet met u openingspost. Dus verder antwoorden op dit topic heeft geen nut als u al het verschil niet kent tussen solid en stranded kabel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTlyw66vq0SXybwORpSpkZHpXa4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JbWfMBfETA2rxihGetG9RS28.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Dyckie op 11-02-2025 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:43

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Hi P5ycho,

Nee. Dan doe je aan de modem-kant gewoon een opbouwdoosje. Of een keystone. Zoals anderen ook al zeggen.

En voor iemand die het graag perfect wil gebruik je wel brakke kabel.

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 11-02-2025 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zo gaan we niet met elkaar om

[ Voor 76% gewijzigd door Yariva op 11-02-2025 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zelfde als je vorige post, probeer het eens opnieuw maar dan met een normale toon. Dit slaat echt helemaal nergens op.

[ Voor 91% gewijzigd door Yariva op 11-02-2025 09:02 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.