Odido vs KPN vs Budgetklasse

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomski
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 13-08 00:35
Ik ga binnenkort verhuizen en daarmee is ook de vraag opgekomen welke provider voor vast internet ik ga nemen. Er is een glasvezel aansluiting van KPN aanwezig. TV interesseert mij helemaal niks.
Op dit moment neem ik 200mbit glas af via KPN (huisbaas, wel de 7.50 korting dus) en heb ook een KPN mobiel abonnement. En heb over het glasvezel absoluut niks te klagen. Mobiel echter, soms wens ik dat ik mijn mobiel internet lekker op 4g kam zetten, voor mijn gevoel altijd betrouwbaarder geweest, onderweg zoek ik een stabliele connectie, geen snelheid, maar dit is een andere discussie.
Mijn mobiele abonnement heb ik reeds kunnen verlengen en dus voor maandelijks opzegbaar gekozen om mijn opties open te houden, afhankelijk van de aanwezige aansluitingen in mijn nieuwe plekje.
Ik heb nu een overzicht gemaakt waarbij ik de combi abonnementen vergelijk. Ik reis veel, voornamelijk met het OV, en heb maanden waar ik ruim 50GB aan mobiele data opmaak, een degelijk onbeperkt mobiel abonnement is dus ook een must, waardoor eigenlijk alleen Odido en KPN weer uitkomen.

Hoewel ik kokhals neigingen krijg van de naam Odido, en het tenminste in mijn hoofd nog altijd T-Mobile zal noemen, is het uit mijn tabelletjes wel zo'n 150eu per jaar goedkoper, en dat is nog met 400mbit snelheid ipv 200mbit bij KPN. Mijn vraag is voor de Odido gebruiker, en hierbij voornamelijk die van KPN zijn overgestapt, welk verschil je merkt? ik ben geen TV kijker, heb ik mijn manieren voor en zal ik geen cent voor uitgeven, en neem dit ook absoluut niet mee in mijn overweging van provider

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Heeft je uiteindelijke vraag nu betrekking op mobiel internet van KPN en Odido of vast (glasvezel) internet?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:14
Zelf ex odido - het werkt prima, maar je moet wel zelf even alles installeren. In al die tijd 1x probleem gehad.

(Nu Proximus, minstens wekelijks problemen, ik mis die goede verbindingen van Nederland).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:09

nelizmastr

Goed wies kapot

De kwaliteit van de verbindingen is deels locatiegebonden. In sommige regio’s is provider A beter en in andere provider B.

Ik heb op mijn adres zowel KPN als Odido gehad en qua kwaliteit geen verschil gemerkt. Odido is wel wezenlijk goedkoper (ook dat is ietwat locatiegebonden vanwege aanwezige lokale infra).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:09
Tenzij je geld te veel hebt, gewoon de goedkoopste nemen.

Als Odido gebruiker die van KPN is overgestapt, ik merk geen verschil. Die 15 euro die het mij bespaart heeft kan ik mooi andere leuke dingen van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hou er rekening mee dat KPN de enige ISP is die (als het goed is nog steeds ?!) zoiets in de vorm van een brief naar je toe stuurt op het moment dat je abonnee wordt :
Beste Thomski,

Welkom bij KPN Internet via Glasvezel.

Dit zijn jouw gegevens :
- Klantnummer : xxxxxxxx
- IPv4 adres : xxx.xxx.xxx.xxx
- IPv6 Prefix : <Een hoop hexadecimale getalletjes met een : ertussen>/56

Vriendelijke groet,

KPN
Bij alle andere ISP's wordt er namelijk met een volledig willekeurige IPv4 reeks gewerkt en heel soms is de IPv6 Prefix vanuit "Best Practices" wel permanent, maar soms ook weer niet... :/

En bij Odido "T-Mobile" heb je sowieso geen IPv6 ;)

En ook geen E-Mail adres trouwens !!
Poort 5060 wordt geblokkeerd dus zal je een VoIP Provider moeten hebben die andere poorten ook goed vindt.
Verder blokkeren hun eigen DNS Servers het een en ander aan minder legale Torrent websites en dergelijke mocht je daar nog wat mee doen ?!

Het is een leuke goedkope ISP als je verder ook allemaal "Meh..." opties hebt, want dan kan je net zo goed de goedkoopste nemen, toch ?!

Echter als je KPN kan afnemen of eventueel Freedom Internet via KPN dan moet je IMHO gewoon voor één van die twee kiezen en nooit meer loslaten !!! :Y) 8) _O_ d:)b O+

Ik heb ervaring met :
- Grofweg 20 jaar KPN xDSL
- Ongeveer 5 jaar Caiway op het Delta Glasvezel Netwerk
- Nu een maand of 4 Odido Glasvezel op het Delta Glasvezel Netwerk

De grootste voordelen van de laatste combinatie :
- Lagere kosten.
- Een losse Nokia 010 XGS-PON ONT waar je relax je eigen Router achter hangt zonder gedoe :*)

Die opzet gebruikt KPN ook als het goed is dus mocht die ooit hier beschikbaar komen dan stap ik meteen over !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1