Plateau maken voor wasmachine

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-03 14:02
Hi,

Omdat wij in onze huurwoning boven geen wasmachine aanvoer en afvoer hebben, moet de wasmachine beneden komen te staan. Deze aanvoer en afvoer zitten gepositioneerd in de keuken. Alleen kan ik vanwege ruimte tekort en andere apparaten / indeling, de wasmachine niet in de keuken kwijt. Oplossing hiervoor; wasmachine in de kelderkast naast de keuken. Zie huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rk7yHJTLvbciviRxht8Y447aB3c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W9WzFY4MoitP7lrkSJW6oZai.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y3Hm003IC7p4WGwuKxO_Egz0koM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mSaovF1DOWvPIPFkXYQ9KQf6.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6v_S_28GMdVqfOBBb1yXj2Oqn8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WIVI9v2cmWFQNYHsKEiGVUIJ.jpg?f=fotoalbum_large
Ik ben van plan om een gat door de muur te boren van 50mm diameter waar de stekker, de aanvoer en de afvoer slangen doorheen kunnen. (nieuwe aanvoer en afvoer maken in de kelderkast is geen optie). In de kelderkast is genoeg ruimte om de wasmachine te plaatsen. Echter, in de kelderkast zit zoals je ziet een trappetje van 3 trede omlaag. Daarom wil ik een soort plateau maken waardoor de vloer van de begane grond wordt doorgetrokken in de kelderkast. Op die manier is de wasmachine makkelijk bereikbaar. Belangrijk hierin is dat het plateau stevig is (gewicht wasmachine 65/70 kilo incl lading) en dat het bestand is tegen centrifugeren. Daarom dacht ik dat het verstandig is het plateau te bevestigen aan de linker zijde en achterzijde aan de muur. Aan de voorzijde kan ik het plateau ook nog bevestigen in het beton van de vloer (wat onder de bovenste trede van het trappetje doorloopt). Aan de rechterzijde is dan geen bevestiging, maar zou eventueel nog in het midden een poot geplaatst kunnen worden ofzo?
Zie hier met rood getekend wat ik in gedachte heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IY35MdOcOtpMCU93TdTvSF-frq8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BnXYmtFQBO0FwSGhIrvRycmL.jpg?f=fotoalbum_large
Aan de achterzijde van de wasmachine wellicht wel een plaat/afscheiding plaatsen om de meterkast af te schermen van de wasmachine?, mocht er ooit iets mis gaan met de wasmachine qua lekkage. Doordat het plateau op hoogte is, zou bij lekkage het water wel omlaag lopen naar de vloer van de kelderkast, wat dus zon 50 cm lager is. Dat is wel een soort stok achter de deur, dat het niet vlak onder de meterkast blank kan komen te staan.

Ik hoor graag hoe en met welke materialen ik dit plateau het beste kan fabriceren :D
(P.S. een andere positie voor de wasmachine gaat het echt niet worden. Dit is al plan C haha)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:10
Een wasmachine in de meterkast.......?

Sorry to say, maar dat klinkt een beetje als een pedofiel laten reintegreren op een basisschool...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:08
Volgens mij maak je hiermee je gasaansluiting, meterkast etc onbereikbaar. Dat mag niet?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:06
Ik denk dat je toch op zoek moet naar plan d... of je eisen heroverwegen.

1) je blokkeert de meterkast
2) Stromend water in je meterkast, not done (water kan uit je afvoerbuis komen
3)... zie 1 en 2... gewoon niet doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 16:03
Frontysco schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:41:
Ik denk dat je toch op zoek moet naar plan d... of je eisen heroverwegen.

1) je blokkeert de meterkast
2) Stromend water in je meterkast, not done (water kan uit je afvoerbuis komen
3)... zie 1 en 2... gewoon niet doen...
Dit dus. Helaas een nieuw plan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:55
Sowieso al gek dat de meter in een te grote ruimte hangt/staat en nog verdiept ook.

Voor de brandweer moet de meterkast op dezelfde hoogte zitten als de toegangsdeur van de woning.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:46

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Pat911 schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 12:43:
Sowieso al gek dat de meter in een te grote ruimte hangt/staat en nog verdiept ook.

Voor de brandweer moet de meterkast op dezelfde hoogte zitten als de toegangsdeur van de woning.
Je zegt het alsof het een verplichting is voor alle huizen, maar dit is meer iets uit de nieuwbouw. In oudbouw is dit redelijk normaal. die huizen zijn immers gebouwd voordat er gas was ;) toen is er in de jaren 60 een plekje gekozen en daar moet je het nu mee doen.
Niet zo lang geleden mocht je trouwens van het bouwbesluit ook in nieuwbouw de meterkast boven (of onder)de voordeur zetten. :+

neemt niet weg dat het niet handig is om je gasmeter etc te blokeren met een wasmachine. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
twain4me schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:00:
[...]

Je zegt het alsof het een verplichting is voor alle huizen, maar dit is meer iets uit de nieuwbouw. In oudbouw is dit redelijk normaal.

<knip>

neemt niet weg dat het niet handig is om je gasmeter etc te blokeren met een wasmachine. ;)
Ja natuurlijk. Had ik even niet zo snel aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
1. Er is genoeg ruimte rechts van de wasmachine en achter de wasmachine om bij de gaskraan en gasmeter te komen.
2. De wasmachine zal een volledige ombouw krijgen, waardoor de wasmachine goed afgesloten is van de rest van de kelderkast (en dus ook meterkast).
3. De meterkast zelf hangt op een hoogte, hoger dan de wasmachine ombouw, waardoor deze ten alle tijde makkelijk te bereiken is.
4. Op de aanvoer van de wasmachine komt een waterstop.
5. Bij lekkage van de afvoer zal het water naar beneden lopen, de 'kruipruimte' in en niet in contact komen met de meterkast.
6. Stel dat de wasmachine boven stond en zou gaan lekken, dan loopt het via de overloop en oude krakende trap vol kieren en gaten ook omlaag de meterkast in, dus de wasmachine lager plaatsen dan de meterkast is veiliger dan boven :)

Dus advies voor de constructie van het plateau ontvang ik graag. Advies om het niet te doen is overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
@kcinnayrekked

Ik zag ook je andere topic al voorbij komen.
Heb je ook foto's van je badkamer. een afvoer en aansluiting daar hoeft toch ook de wereld niet te kosten? Is er een zolder beschikbaar, met idem idee?

Daarnaast is de keuken al helemaal af af? Volgens mij kun je namelijk op dezelfde afvoer een vaatwasser en wasmachine aansluiten met een Y-stuk. moeten ze wel naast elkaar staan. In hoeverre, kun je de vriezer verplaatsen en die boven de vaatwasser zetten naast de koelkast.

edit; of een losse vriezer kopen en die in een kast/kamer/schuur of los in de keuken zetten aan de overkant en dan. Hoe vaak gebruik je die effectief?

[ Voor 13% gewijzigd door Millie-ano op 07-02-2025 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:06
kcinnayrekked schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:40:
1. Er is genoeg ruimte rechts van de wasmachine en achter de wasmachine om bij de gaskraan en gasmeter te komen.
2. De wasmachine zal een volledige ombouw krijgen, waardoor de wasmachine goed afgesloten is van de rest van de kelderkast (en dus ook meterkast).
3. De meterkast zelf hangt op een hoogte, hoger dan de wasmachine ombouw, waardoor deze ten alle tijde makkelijk te bereiken is.
4. Op de aanvoer van de wasmachine komt een waterstop.
5. Bij lekkage van de afvoer zal het water naar beneden lopen, de 'kruipruimte' in en niet in contact komen met de meterkast.
6. Stel dat de wasmachine boven stond en zou gaan lekken, dan loopt het via de overloop en oude krakende trap vol kieren en gaten ook omlaag de meterkast in, dus de wasmachine lager plaatsen dan de meterkast is veiliger dan boven :)

Dus advies voor de constructie van het plateau ontvang ik graag. Advies om het niet te doen is overbodig.
Tegen alle advies in, maar goed; jouw huurhuis ;) .

Ik zou een simpele stellage maken met 4 2 is genoeg, houten balken en daarop een OBS/underlayment plaat (wel waterdicht). Eventueel met raamwerk voor extra versteviging. Dit platform ook verankeren aan de muur en/of vastschroeven ad trap.

Wasmachine op een 'anti wegloop' maat zetten.

Je kunt nog overwegen om deze op rails te zetten zodat je de machine naar voren kunt halen als dat nodig is.

[ Voor 5% gewijzigd door Frontysco op 07-02-2025 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Frontysco schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:46:
[...]

Tegen alle advies in, maar goed; jouw huis ;) .
[...]
Nee, dat is het niet. 't betreft een huurhuis. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:15

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Ik vraag me af wat je verhuurder van dit (in mijn optiek) onzalige plan vindt. Het zou me zeer verbazen als dit als veilig wordt beschouwd.

Edit: dit vind ik op internet, niet 100% zeker of het ook op jou van toepassing is:
De norm NEN 2768 stelt dat de meterruimte een toegankelijke ruimte moet zijn, waarbij de vrije doorgang aan minimale eisen voldoet van 700 mm breed en 2050 mm hoog.

[ Voor 49% gewijzigd door Flimovic op 07-02-2025 13:52 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Kun je dat keukenkastje (is dat een openstaande lade?) onder de wasmachinekraan niet boven je wasmachine hangen?
Of desnoods een extra kast zodat je wasmachine uit het zicht is.

[ Voor 38% gewijzigd door Cheesy op 07-02-2025 13:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Flimovic schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:49:
Ik vraag me af wat je verhuurder van dit (in mijn optiek) onzalige plan vindt. Het zou me zeer verbazen als dit als veilig wordt beschouwd.

Edit: dit vind ik op internet, niet 100% zeker of het ook op jou van toepassing is:

[...]
Daar was ik ook al op aangeslagen. Maar dat bouwbesluit is voor nieuwe woningen. voor oudere woningen gelden andere regels.

Maar het is natuurlijk een dom idee om de toegang tot de meter en gaskraan te belemmeren, maar daarover wil TS geen advies meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Iedereen die antwoord geeft, succes ermee:
Wasmachine inbouwkast bouwen in keuken

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwibox
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-05 20:36
Wasmachine pal in/voor je meterkast installeren doet mij toch een beetje hieraan denken:

https://www.youtube.com/watch?v=exqocwVOvBc

Lijkt mij een bijzonder slecht idee, of het nu strikt genomen toegestaan zou zijn of niet (voor nieuwe installaties iig niet volgens de NEN).

Met logisch nadenken kan je echter ongeacht de regelgeving wel bedenken dat dit niet zo handig is. Als je wasmachine gaat lekken, kortsluiting maakt en je daardoor brand ontstaat oid moet je er serieus rekening mee houden dat de verzekeraar z'n best gaat doen je geen cent te betalen door het op grove nalatigheid te gooien. Mijn inziens volledig te begrijpen met deze idioterie.

Wat is er mis mee om het in de keuken te plaatsten zoals de bedoeling was? Omdat het "de kosten/baten niet waard zijn"? Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, echter een kast om je wasmachine op te zetten kost echt geen kapitalen en het dan maar op zo'n bizar niet handige manier "op lossen" is een hard gelach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
Uiteindelijk hebben de antwoorden daar wel geleid tot inzicht dat dit een betere optie is. (ook al wist ik dat hier weer alleen maar doemdenk-reacties over gingen komen :+ )

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:10
Wij van picobello bv blijven toch even volgen. Dit beloofd een schitterende bookmark te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kcinnayrekked
Millie-ano schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:42:
@kcinnayrekked

Ik zag ook je andere topic al voorbij komen.
Heb je ook foto's van je badkamer. een afvoer en aansluiting daar hoeft toch ook de wereld niet te kosten? Is er een zolder beschikbaar, met idem idee?

Daarnaast is de keuken al helemaal af af? Volgens mij kun je namelijk op dezelfde afvoer een vaatwasser en wasmachine aansluiten met een Y-stuk. moeten ze wel naast elkaar staan. In hoeverre, kun je de vriezer verplaatsen en die boven de vaatwasser zetten naast de koelkast.

edit; of een losse vriezer kopen en die in een kast/kamer/schuur of los in de keuken zetten aan de overkant en dan. Hoe vaak gebruik je die effectief?
Zolder heeft geen vaste trap, dus helaas geen optie.

Badkamer is te klein voor een wm en de woningbouw wil de badkamer niet verplaatsen naar een kleine slaapkamer, omdat dit een aantal jaar geleden al planmatig is gedaan in de straat, maar de vorige huurder hier niet voor gekozen heeft.

De wm komt ook op de aanvoer en afvoer in de keuken middels Y-stuk, maar dan laat ik de slangen door de muur naar de kelderkast lopen.

Ik heb een koelvriescombi, dus helaas niet mogelijk om die te verplaatsen. Ook alle andere locaties in de keuken geen optie. Keuken is erg smal, dus tegenover komt een blok van 40 diep maar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19-05 11:40
In het vorige topic zat ik al met verbazing te lezen, maar de verbazing is zeer zeker nog niet opgehouden.

Wat is de origineel bedachte positie van de wasmachine, en waarom kan dat niet? Of heb jij tegen je verhuurder gezegd: Oh geen probleem, die plak ik aan de muur doe mij maar een extra kastje in de keuken?

Maar goed, als jij "hey, we hebben een gaslek, laat mij de wasmachine even uit de kast halen" prima vind, leef je uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-05 13:09
Ik zou je vorige idee aanhouden maar dan wasmachine onder en een kleine vaatwasser daarboven.
https://www.amazon.nl/taf...psc=1&smid=A34LF121I99ZK2
kun je prima bij als je groter bent dan 1.50 met inruimen.

Ik weet dat je al een vaatwasser hebt maar die kun je wellicht verkopen oid.
Simpelweg geen goed idee, zowel boven een vaatwasser of boven een keldertrap.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
kcinnayrekked schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:01:
[...]

Zolder heeft geen vaste trap, dus helaas geen optie.

Badkamer is te klein voor een wm en de woningbouw wil de badkamer niet verplaatsen naar een kleine slaapkamer, omdat dit een aantal jaar geleden al planmatig is gedaan in de straat, maar de vorige huurder hier niet voor gekozen heeft.

De wm komt ook op de aanvoer en afvoer in de keuken middels Y-stuk, maar dan laat ik de slangen door de muur naar de kelderkast lopen.

Ik heb een koelvriescombi, dus helaas niet mogelijk om die te verplaatsen. Ook alle andere locaties in de keuken geen optie. Keuken is erg smal, dus tegenover komt een blok van 40 diep maar.
In mijn allereerste huurwoning, stond de wasmachine in de 3e slaapkamer, inderdaad naast de badkamer. Wij hadden daar water en afvoer vandaan getoverd.

Maar blijf het een bijzonder constructie vinden. Ik lijk ook te lezen of je iets ook vooral niet wil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
Millie-ano schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:06:
[...]

In mijn allereerste huurwoning, stond de wasmachine in de 3e slaapkamer, inderdaad naast de badkamer. Wij hadden daar water en afvoer vandaan getoverd.

Maar blijf het een bijzonder constructie vinden. Ik lijk ook te lezen of je iets ook vooral niet wil ...
De wasmachine boven zou de allerbeste uitkomst zijn. Dat zou alles oplossen. Maar ik zie niet hoe ik dat voor elkaar krijg.
Hier de situatie boven, ben benieuwd hoe je dit zou doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSZxSWHV0fs9KrjdGHGUsTeiAEk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OV2PTFXIzcMLfni2V5A34jBo.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvDYiS7XZAe1xFaySr2LIQlH4BE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8TG5dA7JtydzYEyqsvyZOXXT.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vjzcp5PKm89f9I1a_oSMOu-Ud84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PUA8J0LkLfFlaijNqYKh1eZ.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lxE3aN8z0wFTecftVL52F2MUt3I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ns4TmdWcY9QLPPvA3HnlGqj2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
kcinnayrekked schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:24:
[...]

De wasmachine boven zou de allerbeste uitkomst zijn. Dat zou alles oplossen. Maar ik zie niet hoe ik dat voor elkaar krijg.
Hier de situatie boven, ben benieuwd hoe je dit zou doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oef... die douche hoort volgens mij aan 1 van de zijmuren te zitten ipv het midden.

2 opties:
- Toch de wasmachine in de computer kamer. Waterkraantje met een leiding in het zicht langs de muur naar de slaapkamer. Idem voor je afvoer de andere kant op die dan afgevoerd moet worden. Ook hier, afvoer is dan dus langs de muur, op enkel hoogte richting je wasbak.

- Je badkamer meubel weghalen. Daar de machine neerzetten, een wastafel daarboven plaatsen. Dan een spiegelkast ophangen voor je spulletjes. En een douchewand plaatsen links daarvan. Zodat die afgeschermd is. Maar dat ligt aan je breedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Millie-ano schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:35:
[...]

Oef... die douche hoort volgens mij aan 1 van de zijmuren te zitten ipv het midden.

2 opties:
- Toch de wasmachine in de computer kamer. Waterkraantje met een leiding in het zicht langs de muur naar de slaapkamer. Idem voor je afvoer de andere kant op die dan afgevoerd moet worden. Ook hier, afvoer is dan dus langs de muur, op enkel hoogte richting je wasbak.

- Je badkamer meubel weghalen. Daar de machine neerzetten, een wastafel daarboven plaatsen. Dan een spiegelkast ophangen voor je spulletjes. En een douchewand plaatsen links daarvan. Zodat die afgeschermd is. Maar dat ligt aan je breedte.
Volgens mij zijn het 10x10 tegeltjes en verkijk jij je op de groothoek-foto’s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
Cheesy schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:55:
[...]

Volgens mij zijn het 10x10 tegeltjes en verkijk jij je op de groothoek-foto’s ;)
klopt, onder de wasbak past de WM niet, dan staat ie half voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
kcinnayrekked schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:12:
[...]

klopt, onder de wasbak past de WM niet, dan staat ie half voor de deur.
Half .. of een beetje. Offers zul je ergens moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
Millie-ano schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:35:
[...]

2 opties:

Wasmachine op computerkamer is geen probleem, maar die afvoer en aanvoer snap ik niet helemaal?
Je wil een aanvoerleiding en een afvoerleiding door de gehele badkamer laten lopen naar de wasbak? :?

Onder wasbak past niet, dan komt de wasmachine voor de deuropening te staan.
Douchewand komt nog, tzt. Kraan van de douche had idd beter aan de zijmuur gepositioneerd kunnen worden, net als de wasbak.. helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Niet online
kcinnayrekked schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 16:16:
[...]

Wasmachine op computerkamer is geen probleem, maar die afvoer en aanvoer snap ik niet helemaal?
Je wil een aanvoerleiding en een afvoerleiding door de gehele badkamer laten lopen naar de wasbak? :?

Onder wasbak past niet, dan komt de wasmachine voor de deuropening te staan.
Douchewand komt nog, tzt. Kraan van de douche had idd beter aan de zijmuur gepositioneerd kunnen worden, net als de wasbak.. helaas.
Ja aan de buitenkant. Langs de muur. Beetje zo
Afbeeldingslocatie: https://www.hubo.nl/sites/default/files/styles/paragraph_single_image_100_mobile/public/advancedpages/shutterstock_156079715_0.jpg?itok=BSCX7scx

Mooi., nee. Kan het werken. Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15:50
Flimovic schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 13:49:

[...]
Legio (nieuwbouw)woningen zijn zo ingedeeld dat er perfect een volledige kast voor de meterkast kan worden geplaatst waardoor de deur niet open kan. Mag mss niet, maar in de machinebouw zou dit mi onder reasonably foreseeable misuse vallen. Niet hetzelfde, maar wel vergelijkbaar
Reasonably foreseeable misuse refers to using a product or system in a way that the manufacturer did not intend, but which can be predicted based on common human behavior.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTVg6NIY55thtjXajf3mMcgEE8c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wfTY4s0nJs9W8Dvnetrjj34V.png?f=fotoalbum_large

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mij lijkt het ook zeer zeker geen goed plan om een wasmachine vóór een meterkast en gasmeter te gaan plaatsen. Buiten dan dat zo'n meterkast en gasmeter altijd snel bereikbaar moet zijn zit je ook met vocht in de meterkast. Ook al lekt een wasmachine niet dan onstaat er toch altijd vocht of condens en dat wil je niet bij of op je meterkast.

Kijk ik zo naar die badkamer dan zijn er toch wel mogelijkheden door b.v. al eens die douchekop helemaal naar de rechtermuur te verplaatsen. Dat die nu daar in het midden zit is denk ik doordat een vorige bewoner gehandicapt was en dit gemakkelijker zal zijn geweest met een rolstoel. Maar de wasmachine zou je dan daar links in de hoek kunnen zetten en desnoods er boven nog een rek maken waar je badkamerspullen kan zetten. Ruim is het niet maar toch met een beetje passen en meten moet dat volgens mij wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

kcinnayrekked schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 15:01:
[...]

Is de badkamer toen tijdens dit planmatige onderhoud wel aangepakt? Want anders kan je hier misschien gewoon beroep op doen omdat de badkamer aan vervanging toe is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-05 23:27
Tijd voor een smalle bovenlader, van AEG bijvoorbeeld die past wel in de keuken, nadeel is dat je er niet altijd wat boven op kan plaatsen. Goede nieuws is ook dat je minder zooi hebt (en ruimte om die zooi in kwijt te kunnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Saint2Saint
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:10
In dit topic en het andere topic ligt de focus op je wasmachine en op wat voor manier je die ergens kwijt kan. In mijn ogen zijn de meeste oplossingen echt niet goed. Ik zou daarom de focus verplaatsen, zet je wasmachine op de plek in de keuken die daarvoor os ingericht en ga kijken wat voor oplossingen je kan verzinnen voor je koelkast en/of je vaatwasser. Beiden zijn makkelijker te plaatsen qua gewicht een aansluitingen. Wat zelfs een overweging kan zijn is om de vaatwasser te schrappen en met de hand af te wassen. Maar dat zijn keuzes die je zelf moet nemen, ik wil alleen je perspectief wat vergroten.

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:52

bonzz.netninja

Niente baffi

Wat een onzalige eigenwijze bedoeling is dit. Wat TS wil kan gewoon niet en is onverstandig. En daarnaast mag je het ook niet doen van de verhuurder waarschijnlijk, zomaar gaten en leidingen in muren gaan maken en een notair brandgevaarlijk apparaat naast een gasmeter plaatsen Hoe verzin je het allemaal. Om nog maar te zwijgen over ventilatie en aparate elektragroepen voor je wdc.

Zorg voor apparatuur die gewoon past op de plekken die verhuurder bedacht heeft. Als ik het goed begrijp heb je een vaatwasser gezet op de plaats die de verhuurder bedacht heeft voor de wasmchine. En moest je kosten wat het kost een vaatwasser maar geen kastje opofferen....ofzo.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:08
Vaatwasser weer verkopen. Wasmachine op de plek van de vaatwasser.
Van je fouten moet je leren, dit had je van verre aan kunnen zien komen.

Je zult evt kunnen overwegen om kinderen te nemen, die zullen over een jaar of 5-6 wellicht de vaat voor je kunnen gaan doen?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-05 23:27
Devian schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:10:
Je zult evt kunnen overwegen om kinderen te nemen, die zullen over een jaar of 5-6 wellicht de vaat voor je kunnen gaan doen?
Tot die tijd zit je wel met extra veel was (en vuile vaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPeters
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 19-05 21:16
Eens met bovenstaande. Je bent voor het verkeerde apparaat een oplossing aan het zoeken. Er is een duidelijke plek voor de wasmachine in de keuken en voor de rest kan je allerlei mooie oplossingen verzinnen die een stuk makkelijker zijn dan die trillende wasmachine elders plaatsen. Er is gewoon geen goede andere optie.

Bittere pil misschien omdat je al wat voor de keuken had aangeschaft maar beter ten halve gekeerd, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Veel kans dat ik er overheen gelezen heb in beide topics, maar: Heeft die woning ook nog een zolder waar zich de CV installatie bevindt? Bij een CV ketel heb je eigenlijk in alle gevallen wel een aanvoer van koud water én een afvoer ter beschikking.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kcinnayrekked
Will_M schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 15:52:
Veel kans dat ik er overheen gelezen heb in beide topics, maar: Heeft die woning ook nog een zolder waar zich de CV installatie bevindt? Bij een CV ketel heb je eigenlijk in alle gevallen wel een aanvoer van koud water én een afvoer ter beschikking.
Yes heb je overheen gelezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-05 20:53

Managelorian

“This is the workflow.”

Devian schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 13:10:
Vaatwasser weer verkopen. Wasmachine op de plek van de vaatwasser.
Van je fouten moet je leren, dit had je van verre aan kunnen zien komen.
Ja, hallo. Dat wilde TO dus niet horen, hè? Hij wil horen hoe hij dit onzalige plan wat op zóveel fronten een slecht idee is alsnog kan uitvoeren. Als je daar niet constructief aan wil meedenken dan kun je ook je mond houden _O-
Pagina: 1