Manier om OEM onderdelen te vinden van een toestel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 25-09 22:19
Ik heb een laptop die nog in garantie is maar waarvan de SSD gewisseld is. De lapto wil niet meer inschakelen (geeft geen teken van leven) en ik mag deze via garantie opsturen naar de fabrikant.

Echter wil ik dus voorkomen dat er gedoe komt van het feit dat er een andere SSD in zit. Ik wil dus een originele OEM SSD installeren.

Een passende SSD zoeken naar wens is een makkie, de echte OEM versie vinden net wat moeilijker. Is er een manier om gemakkelijk OEM onderdelen(nummers) te vinden voor een toestel?

Betreft een HP Envy x360 2-in-1 Laptop 15-fe0015nb (847K4EA) (TOUCH).
Hoe pak ik dit best aan?

Bedankt

Beste antwoord (via BramCoding op 07-02-2025 14:39)

• dennisje7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:46
Hier is de service manual van jouw laptop te downloaden:
https://kaas.hpcloud.hp.c...c/pdf_7825426_en-US-1.pdf (evt. zelf op te zoeken door naar https://support.hp.com/nl-nl te gaan, er wordt gevraagd het serienummer van je laptop in te voeren. Vervolgens op Installatie en gebruikershandleidingen te klikken, zet de taal op Engels en download de Maintainance and Service guide)

Je kunt hierin de benodigde onderdeelnummers (pagina 6) vinden en zo op internet opzoeken. Met het juiste onderdeelnummer is het ook via de part store van
HP te verkrijgen: https://parts.hp.com

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:49
Op basis waarvan ben je bang dat het vervangen van een SSD (wat gewoon mogelijk is gemaakt door de fabrikant) problemen gaat opleveren voor je garantie? Als je laptop geen enkel teken van leven geeft wordt dit 99,9% zeker niet veroorzaakt door een defecte SSD (tenzij je deze met een hamer hebt gemonteerd 8)7).
Het enige waar ik me zorgen over zou maken is dat je deze snellere/grotere SSD niet meer terug gaat krijgen als je vanuit de garantie iets vervangends zou krijgen. Alleen al om deze reden zou ik er de goedkoopst mogelijke SSD in stoppen als je de laptop ter vervanging/reparatie moet sturen.

[ Voor 32% gewijzigd door Boris1986 op 07-02-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Op basis van slechte ervaringen met garantieprocedures.
Ik ben er ook 99.99% zeker van dat mijn defect niet door de SSD komt maar ik heb al gemerkt dat fabrikanten, van zodra je ook maar iets aanpast, die kaart wel trekken (en dat wil ik dus vermijden).

Jij hebt dus blijkbaar andere (betere?) ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boris1986
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:49
Zie houd je garantie bij openen hp laptop?
Voor zover ik kan zien in de huidige warranty statement is dit sindsdien niet anders geformuleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Boris1986 op 07-02-2025 11:10 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dennisje7
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:46
Hier is de service manual van jouw laptop te downloaden:
https://kaas.hpcloud.hp.c...c/pdf_7825426_en-US-1.pdf (evt. zelf op te zoeken door naar https://support.hp.com/nl-nl te gaan, er wordt gevraagd het serienummer van je laptop in te voeren. Vervolgens op Installatie en gebruikershandleidingen te klikken, zet de taal op Engels en download de Maintainance and Service guide)

Je kunt hierin de benodigde onderdeelnummers (pagina 6) vinden en zo op internet opzoeken. Met het juiste onderdeelnummer is het ook via de part store van
HP te verkrijgen: https://parts.hp.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:00
Check ook even of je de SSD wel moet opsturen, wij regelen zakelijk regelmatig dat we die niet hoeven aan te bieden omdat er confidentiële data op kan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Bedankt voor de informatie en tips.
SSD zou dus geen probleem mogen zijn. Deze moet erin zitten volgens het garantieformulier: "For all of the above products. Please do NOT remove any internal accessories/components such a hard disk drive (HDD), either battery, as they should remain within the product."

Bedankt @dennisje7 voor de tip over hoe ik officiele onderdeelnummers kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
BramCoding schreef op donderdag 6 februari 2025 @ 21:52:
Betreft een HP Envy x360 2-in-1 Laptop 15-fe0015nb (847K4EA) (TOUCH).
Hoe pak ik dit best aan?
Heb je hem direct bij HP gekocht of bij een winkel?
Heb je al contact opgenomen en advies gevraagd?

Ik zou de SSD met alle data er juist uithalen voor garantie issues..

Heb je de originele SSD niet meer?

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-02-2025 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramCoding
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 7 februari 2025 @ 19:10:
[...]

Heb je hem direct bij HP gekocht of bij een winkel?
Heb je al contact opgenomen en advies gevraagd?

Ik zou de SSD met alle data er juist uithalen voor garantie issues..

Heb je de originele SSD niet meer?
Een bijberoep IT-er had dit toestel verkocht/geadviseerd bij een klant van hem. Toestel was plots defect en de klant wou gewoon een nieuwe en wou de SSD overplaatsen om zo snel mogelijk aan het werk te kunnen.
De defecte laptop werd als 'afval' beschouwd en terug gegeven aan de bijberoep IT-er.

Deze persoon heeft hem verkocht aan mij omdat HP geen garantie case wou openen omdat hij de bestelbon niet meer had. Ik vond dat een flauw excuus en heb mijn kansen gewaagd en na wat duwen heb ik een garantie aanvraag kunnen opstarten.

Daarin staat heel duidelijk: HDD/SSD, adapter, ... in het toestel laten.
Nu, bovenstaande reacties lijken mij duidelijk en ik stuur hem gewoon zo op met andere SSD dan fabrieksorigineel. Probleem ligt ook daar niet aan, die SSD werd gewoon in een ander toestel.

Bedankt voor de hulp allen!
Pagina: 1