houd je garantie bij openen hp laptop?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
hallo
Ik heb een hp envy en zou hier graag een ssd bij zetten.

Nu weet ik niet of de garantie vervalt als ik mijn laptop open maakt.
Ik weet dat bij lenovo je gewoon de garantie houdt. Als je je laptop open maakt en componnenten vervangt.

Maar van HP kan ik het niet echt vinden.

Weet iemand hoe dit zit als ik een HP laptop open maak of dan ook mijn garantie weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Voor zover ik weet geldt dat niet voor opslagmedia, zie ook
Q17. Will my warranty be affected if I install a non-HP upgrade/option in my HP product ?

HP warranty extends only to HP products and options. If you install a non-HP option into your HP product and this option then fails, you must contact the supplier for warranty cover on that item.

The warranty on your HP product will not be affected by the installation of a non-HP upgrade/option unless your HP product is damaged as a result of installation and/or operation of a third party option, such damage will not be covered by HP warranty.

If your HP product is not operating correctly, you may be asked to verify that any non-HP option is not responsible for the problem be uninstalling any such items.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
In de zakelijke lijn van HP wordt geheugen en de HDD gezien als self-serviceable, wat erop neerkomt dat je deze delen zelf mag vervangen, zonder verlies van garantie op de rest van het apparaat (tenzij beschadigd hierdoor). Wel ontvang je geen garantie op het niet-HP-onderdeel, zoals br00ky al aanhaalde.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-10 23:37
Room42 schreef op zondag 22 maart 2015 @ 11:13:
In de zakelijke lijn van HP wordt geheugen en de HDD gezien als self-serviceable, wat erop neerkomt dat je deze delen zelf mag vervangen, zonder verlies van garantie op de rest van het apparaat (tenzij beschadigd hierdoor). Wel ontvang je geen garantie op het niet-HP-onderdeel, zoals br00ky al aanhaalde.
Sterker nog, ze hebben liever dat je het zelf doet :) Al meermaals met ze meegemaakt dat ze eerst diverse onderdelen opsturen om te proberen voordat ze reparatie aanbieden.

Maar volgens mij is het in NL sowieso dat je vrij veel zelf aan je computerhardware mag sleutelen zonder dat een fabrikant daar problemen mee mag hebben, vaak mag je veel meer dan dat ze je doen geloven. In principe blijft alleen het regeltje 'defect door eigen toedoen' overeind. Dat komt dacht ik sowieso omdat 'computer-monteur' in Nederland een vrij beroep is, net zoals fotograaf... dus iedereen die zichzelf goed genoeg acht en zichzelf weet te verkopen is vrij om zichzelf 'computer-monteur' te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-10 10:46
Oke
dus ik kan gewoon een SSD installeren zonder enige problemen. als mijn laptop stuk gaat en het licht daar niet aan dan heb ik gewoon garantie

Dat is mooi