Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lemodile
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-04 21:52
Hallo allemaal. Ik overweeg een Sony Xperia 5 (III, IV of V) te gaan kopen, waarschijnlijk tweedehands.

Ik kom van een Google Pixel 4A en ben erg gehecht aan de Top Shot functie. Het is weliswaar geen topkwaliteit maar zeker met kleine kinderen is het een lifesaver omdat je vaak net dat ene leuke moment toch nog uit de frames kunt vissen.

Kan de Sony Xperia 5 dit ook? Zo ja welke versie(s)? Hoe heet de functionaliteit bij Sony?

Ik heb nu enkele uren gezocht... en kan alleen vinden dat ik mogelijk een versie van een van de vele ports van GCam zou kunnen sideloaden. Daar sta ik wat huiverig tegenover, maar welllicht heeft iemand hier er ervaring mee?

Wie kan me adviseren? Sony staat er bekend om vooral de "pro" fotografen goed te bedienen, dat zie ik ook terug in allerlei videoreviews waarin duidelijk de DSLR interfaces in de Sony camera app terug komen. Maar ik heb eigenlijk nooit de tijd om eens even rustig alles in te gaan zitten stellen, hoe minder tijd er zit tussen bedenken dat ik een foto wil maken en "klik" hoe beter. En Top Shot helpt daar enorm bij doordat die ook al frames meeneemt vóórdat ik "schiet".

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:32
Je zou in een winkel kunnen kijken (bijvoorbeeld mediaMarkt) of er een demo toestel ligt?

Ook zijn er Sony evaringen topics, waar iemand het antwoord zou kunnen weten, bijvoorbeeld :
[Sony Xperia 1 V / 5 V / 10 V] Ervaringen & discussie

[ Voor 49% gewijzigd door swhnld op 05-02-2025 11:06 ]