bart B 8870 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:41:
Mijn vraag
...
ik kijk voor nieuwe keuken ik ben echter niet overtuigd om de toestellen te kopen bij de keukenbouwer
maar bij een elektro zaak
maar ik weet niet welke merken kiezen?
is pelgrim goed?
neem meteen beter betere toestellen ?
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
al bij verchillende winkels geweest en opgezocht via google
Wat een toeval dat ik dit net lees. Pelgrim. Blijf daar alsjeblief heel ver van vandaan. Doe jezelf een plezier en betaal 100 euro meer per apparaat en kies voor degelijke merken dan Pelgrim of ATAG.
Al mijn apparatuur is van Pelgrim omdat dit destijds een soort koppelverkoop was met Bruynzeel keukens. Het zou allemaal uitstekende prijs/kwaliteit zijn maar daar bleek niets van waar...
De vaatwasser is nu al 4x stuk gegaan en elke keer was het weer wachten op een monteur (soms wel bijna een maand wachten). Ook weet je pas op de dag zelf hoe laat de monteur denkt te komen.
De oven maakt een enorm kabaal wanneer hij gaat koelen. Als je lasagne hebt gemaakt, zit je dus echt in de herrie te eten. Pas als hij stopt met "koelen" kijkt iedereen elkaar aan en is het "pffff". Dan merk je pas hoeveel herrie dat kreng maakt.
Ook breken dingen snel. De
keramische houdertjes waar het rekje in de oven aan hangt breken snel af.
De handgreep van het vriesvak breekt ook want dit is gewoon een stukje plastic van niets.
Ook de rails van de vaatwasser is gewoon crappy. Ja het werkt maar bij het openen merk je gewoon hoe cheap het aanvoelt.
De klantenservice is trouwens ook waardeloos. Gezien de ellende met de vaatwasser verwacht je geen rekening van 100 euro voor een plastic lipje van een vriesvak dat na 26 maanden brak. Nét buiten hun 'fabrieksgarantie' dus.
Olangs is mijn vaatwasser voor de vierde keer stuk gegaan (was 3 jaar oud). Ze komen hem voor 100 euro wel weer repareren maar ik heb hem nu bij het grootvuil gezet en ben voor Bosch gegaan. Scheelt echt amper met Pelgrim als je op de aanbiedingen let en het is gewoon zoveel degelijker..
Let me share my screen...