welke merken van keukentoestellen en bij elektro zaak of nei

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bart B 8870
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 20-06 07:06
Mijn vraag
...
ik kijk voor nieuwe keuken ik ben echter niet overtuigd om de toestellen te kopen bij de keukenbouwer
maar bij een elektro zaak
maar ik weet niet welke merken kiezen?
is pelgrim goed?
neem meteen beter betere toestellen ?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

al bij verchillende winkels geweest en opgezocht via google

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:42
Welkom op Tweakers,

Zou je willen aangeven welke vraagtekens je hebt tov de apparatuur van de keukenboer en wat jouw verwachtingen van de gewenste apparatuur zijn? Wat zoek je eigenlijk? Koelkast, fornuis? waterkoker, kranen etc?

wat heb je gevonden bij je zoektocht in winkels en google? wat is jouw budget, hoe groot is de keuken etc?

Het beantwoorden van deze vragen helpt om beter advies te krijgen, nu zit je in de range van extreem budget tot onbetaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bart B 8870
ik wens graag een toestellen de 6 basis toestellen die prijs kwaliteit goed zijn die zijn tijd meegaan en die makkelijk in bediening zijn
winkels stelden pelgrim voor omdat dit naar schijnt prijs kwalteit goed is
oven
microgolf
oven
vaatwas
damkap
koelkast zal liebher worden
inductie kook plaat

Mvg

Bart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aviv1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-02 22:08
bart B 8870 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 11:41:
Mijn vraag
...
ik kijk voor nieuwe keuken ik ben echter niet overtuigd om de toestellen te kopen bij de keukenbouwer
maar bij een elektro zaak
maar ik weet niet welke merken kiezen?
is pelgrim goed?
neem meteen beter betere toestellen ?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

al bij verchillende winkels geweest en opgezocht via google
Wat een toeval dat ik dit net lees. Pelgrim. Blijf daar alsjeblief heel ver van vandaan. Doe jezelf een plezier en betaal 100 euro meer per apparaat en kies voor degelijke merken dan Pelgrim of ATAG.

Al mijn apparatuur is van Pelgrim omdat dit destijds een soort koppelverkoop was met Bruynzeel keukens. Het zou allemaal uitstekende prijs/kwaliteit zijn maar daar bleek niets van waar...

De vaatwasser is nu al 4x stuk gegaan en elke keer was het weer wachten op een monteur (soms wel bijna een maand wachten). Ook weet je pas op de dag zelf hoe laat de monteur denkt te komen.

De oven maakt een enorm kabaal wanneer hij gaat koelen. Als je lasagne hebt gemaakt, zit je dus echt in de herrie te eten. Pas als hij stopt met "koelen" kijkt iedereen elkaar aan en is het "pffff". Dan merk je pas hoeveel herrie dat kreng maakt.

Ook breken dingen snel. De keramische houdertjes waar het rekje in de oven aan hangt breken snel af.

De handgreep van het vriesvak breekt ook want dit is gewoon een stukje plastic van niets.

Ook de rails van de vaatwasser is gewoon crappy. Ja het werkt maar bij het openen merk je gewoon hoe cheap het aanvoelt.

De klantenservice is trouwens ook waardeloos. Gezien de ellende met de vaatwasser verwacht je geen rekening van 100 euro voor een plastic lipje van een vriesvak dat na 26 maanden brak. Nét buiten hun 'fabrieksgarantie' dus.

Olangs is mijn vaatwasser voor de vierde keer stuk gegaan (was 3 jaar oud). Ze komen hem voor 100 euro wel weer repareren maar ik heb hem nu bij het grootvuil gezet en ben voor Bosch gegaan. Scheelt echt amper met Pelgrim als je op de aanbiedingen let en het is gewoon zoveel degelijker..

Let me share my screen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:34
bart B 8870 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 15:50:
ik wens graag een toestellen de 6 basis toestellen die prijs kwaliteit goed zijn die zijn tijd meegaan en die makkelijk in bediening zijn
winkels stelden pelgrim voor omdat dit naar schijnt prijs kwalteit goed is
oven
microgolf
oven
vaatwas
damkap
koelkast zal liebher worden
inductie kook plaat

Mvg

Bart
Goed, een simpele vraag vraagt om een simpel antwoord. Ik heb wat keukenapparatuur versleten in mijn leven dus ik zal MIJN mening geven. Dat is MIJN waarheid maar kan voor anderen weer anders zijn.

oven - Bosch/Miele/Solitaire - die laatste zeker als het een fornhuis moet zijn
microgolf Bosch/Siemens/Miele, Sharp was voeger ook super maar geen idee of die nog actief zijn op de markt
oven - Zie eerder
vaatwas - Ik zweer bij Bosch
damkap - Niets over te zeggen, ligt ook aan het model/looks/inpassing inde ruimte die je wenst. Je kunt ook voor een geïntegreerde afzuiging in de plaat gaan. Ik heb zelf wel goede ervaringen met AEG
koelkast zal liebher worden - Liebherr is de topper op gebied van koelen/vriezen, zelfs Miele koopt hun spullen daar in en plakt er hun logo op. Uit recente ervaring kan ik je ook vertellen dat de service top is
inductie kook plaat - Geen ervaring mee maar zie eerder bij de dampkap

Bosch en Siemens zijn overigens hetzelfde bedrijf, dus de kans dat je daar dezefde modelen gaat tegenkomen is enorm.

[ Voor 4% gewijzigd door KnoxNL op 04-02-2025 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:45
KnoxNL schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:26:
[...]

Goed, een simpele vraag vraagt om een simpel antwoord. Ik heb wat keukenapparatuur versleten in mijn leven dus ik zal MIJN mening geven. Dat is MIJN waarheid maar kan voor anderen weer anders zijn.

koelkast zal liebher worden - Liebherr is de topper op gebied van koelen/vriezen, zelfs Miele koopt hun spullen daar in en plakt er hun logo op. Uit recente ervaring kan ik je ook vertellen dat de service top is
Als je de servicedienst nodig had dan is het niet zo 'top'.
Ik heb een Bosch koelkast staan. Die draait al 27 jaar zonder service. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:34
devriesjande schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 17:35:
[...]

Als je de servicedienst nodig had dan is het niet zo 'top'.
Ik heb een Bosch koelkast staan. Die draait al 27 jaar zonder service. :)
Context:

Ik heb hier ook een vriezer in de schuur staan van Liebherr die al de 25 jaar nadert, 0 problemen in de brandende zon in de zomer of in de vrieskou. En in andere huizen/keukens naar volle tevredenheid hun producten gebruikt en ik zie het bij vrienden en familie ook.

Als je dan iets nodig hebt (mijn koelkast van meer dan 1200 euro was niet kapot, maar een vervelende resonantie die je door het hele huis hoorde) is het fijn dat:

- Een monteur van Liebherr zelf (dus niet zo'n schimmig reparatie tussenbedrijf) binnen 2 dagen op de stoep staat
- Je klacht bevestigt
- Diagnose compressor stelt
- In het systeem ziet dat dat type compressor vaker problemen geeft
- Een veel betere duurdere compressot ter plekke bestelt
- Een week later deze bij zich heeft, vervangt en het systeem opnieuw afvult

Hij gaf ook aan dat in zijn ervaring bv een Miele deze klacht niet gehonoreerd zou hebben, "omdat het binnen de toleranties valt". Nogmaals Miele/Liebherr zijn dezelfde producten uit de stal van Liebherr.

En last but not least: Leuk dat jij nooit problemen hebt gehad, maar ook een Bosch gaat wel eens kapot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart B 8870
bedankt voor reactie
vandaar ik ook graag alles uitspit
ivp een keukenzaak te vertrouwen
maar probleem is ook giga prijs verschillen tussen de verschillende merken
pilgrim tegen over miele is bv dubbelle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Pelgrim valt onder ATAG/ETNA, is een merknaampje wat ze nog aanhouden op basis van reputatie van vroeger. Mijn ouders hebben vroeger ETNA apparatuur in de keuken gehad, dat is allemaal al eens kapot geweest, kwaliteit was om te janken.
Nog zoiets met ETNA: Nogmaals Etna koelkast of toch een Liebherr?
Je koopt een ETNA koelkast en na 5 jaar is de thermostaat kapot, onderdeel niet te krijgen, niet aftermarket, niet via ETNA zelf.

Als het goedkoop moet: Whirlpool of Electrolux groep (Zanussi/AEG/Electrolux).

Verder is Bosch/Siemens over het algemeen ook prima. Ik zou per apparaat kijken wat je belangrijk vindt. Ik heb hier bijvoorbeeld een Whirlpool gaskookplaat, Falmec (italiaanse troep) afzuigkap, Siemens vaatwasser (heeft een Bosch van 20 jaar vervangen), Zanussi koelkast (heeft een Whirlpool van 18 jaar vervangen) en Bauknecht oven/magnetron (kreeg na 10 jaar een nieuw element, doet het alweer 15 jaar prima).

Wat betreft die houdertjes van Pelgrim ovens: die heeft Siemens/Bosch ook, breken ook gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mooiboy
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 10:54
Pelgrim/ATAG/Etna is vreselijk slecht. Aanvankelijk lijkt het dat je 7 jaar garantie hebt maar daar moet je alsnog voor betalen. Elke keer gaat er weer wat anders stuk in die 7 jaar dus tel uit je verlies :') Elke keer 100 euro aftikken dus je komt al gauw aan één apparaat aan monteurskosten.

Mijn ouders hebben alles van Siemens en Miele, al 20 jaar werken die apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart B 8870
Ik geloof wil in atag aangezien me ouders dit al jaren hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De Consumentenbond test tal van deze producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
TBTL schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:27:
De Consumentenbond test tal van deze producten.
Yep, en die prijzen dan een Samsung EcoBubble aan als best getest, maar de gebruikers vervloeken de machine.
Lekker geloofwaardig.

Liebherr, Miele, Gaggenau, etc. is allemaal leuk.
Maar je kan niks kopen zonder de juiste nis maten.

1. Regel een keukenboer die de merken levert
2. Die keukenboer moet eigen installateurs hebben (geen extern/zzp)
3. Heb je geen €30.000, vergeet dan alles wat iedereen zegt. Laat de keuken met beko en flinke korting plaatsen en koop na 4 jaar gewoon nieuwe apparatuur.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:24

Dennis1812

Amateur prutser

Wij hebben inmiddels al het witgoed van Siemens. Ook wasmachine en droger. En dus alle keukenapparatuur tot de koffie automaat aan toe.
Het voldoet en het doet wat het moet doen.
En doet het goed ook.

Degelijke goede kwaliteit. Niks op aan te merken.

Maar ik mis een compleet lijstje met wat JIJ verwacht van die materialen en wat je eraan uit wil geven. En of je ze in België of Nederland gaat kopen? Je posts ogen Belgisch. Dat bepaald misschien nog zoeken voor webshops die leveren in België.

Geef wat concrete informatie. Want nu krijg je enkel dat iedereen dropt wat hij heeft.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-07 19:29
_JGC_ schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:09:
Als het goedkoop moet: Whirlpool of Electrolux groep (Zanussi/AEG/Electrolux).
Is AEG goedkoop??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nee, maar Zanussi wel. Is de goedkoopste merknaam uit de stal maar doet niet onder voor AEG.
Pagina: 1