[asus gt-ac3500] Internet valt regelmatig weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus 7
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 10:10
Mijn vraag is .ik heb de asus gt-ac3500 en het internet valt regelmatig weg , internet van ziggo het modem staat in Bridge-Modus, mijn router de gt-ac3500 daar heb ik zelf niets kwaa instellingen veranderd Simpel omdat ik daar niets vanaf weet . is er iemand hier die mij kan helpen met de instellingen . Ik denk namelijk dat er iets niet goed staat ingesteld. Of is het misschien handig om een nieuwe router aan te schaffen.

[ Voor 8% gewijzigd door virus 7 op 01-02-2025 11:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 14:52
Als je er niets vanaf weet kun je het beste die Asus weg doen en gewoon die Ziggo als router gebruiken!!

De ISP router zijn zo opgezet dat een consument zonder technische kennis ze kan gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door Ben(V) op 01-02-2025 12:21 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus 7
Dat is opzicht geen probleem maar dan heb ik op de eerste verdieping weinig en op zolder bijna geen bereik ,dus geen optie ik kijk zoek even verder . Toch bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:03
Bereik los je op met positionering en/of meerdere accesspoints.

Niet door je zjggo router te vervangen door 1 groot monster apparaat.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Zoals @laurens0619 al zegt, het is nutteloos om de wifi van je provider op dezelfde plek te vervangen door een ander.
Wifi bereik wordt enkel bepaalt door demping van muren en obstakels.

Als je beter bereik wilt zul je er een Access point elders bij moeten plaatsen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus 7
Daar heb je een punt . ik laat het ziggo modem uit de bridge modes halen ,en dan met ziggo een oplossing vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus 7
Ben[V] . Het wifi bereik daar aan toe maar het uitvallen van mijn internet verbinding. ik kijk tv via mijn nvidia shield op mijn slaapkamer verbinding bedraad utp valt soms twee tot 3 minuten weg maar op de slaapkamer van mijn zoon werkt alles gewoon , dus van daar mijn vraag zouden dit instellingen in de router zelf kunnen zijn. Ziggo wil mij hier niet mee helpen omdat het mijn eigen router is dat is dan weer erg jammer

[ Voor 12% gewijzigd door virus 7 op 01-02-2025 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:25
virus 7 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 12:50:
Dat is opzicht geen probleem maar dan heb ik op de eerste verdieping weinig en op zolder bijna geen bereik ,dus geen optie ik kijk zoek even verder.
Je kan natuurlijk je Asus "Monster Router" inzetten als extra AP in combinatie met je Ziggo (WiFi) router en zien hoe dat dan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus 7
Sorry ik wist niet dat dit mogelijk was weer wat geleerd. Ik laat maandag even door ziggo mijn modem uit de bridge modus halen en ga ik dat uitproberen , ik neem aan dat je dit niet zelf kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virus 7
Jawel ik kan de Bridge modes zelf uit zetten morgen even mee aan de gang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Naast dat eigen routers overbodig zijn, heeft het als nadeel dat je de provider niet meer aan kunt spreken bij dit soort problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:23

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@virus 7 ik heb je vraag afgesplitst vanaf Aankoopadvies router. Het is fijner om een eigen topic te hebben, in plaats van het overnemen van het topic van iemand anders.
Pagina: 1