Hier mijn eerste poging om iets automatiseren 
Ik ben al een tijd aan het twijfelen wat nou de beste oplossing is voor mij.
twijfel al lang tussen HA en Homey pro, of heb ik genoeg aan Apple home of google.
En ben er nog niet helemaal uit.
Even kort wat ik nu heb en daarna mijn eerste wens voor automatisering.
In huis tot nu:
Nu heb ik een wens om het volgende te automatiseren maar weet niet of ik dat met huidige setup zou kunnen doen. of wat ik minimaal nodig heb. (Hoop of wat advies)
Situatie:
Ik zou graag de WTW (een Brink HR 400) slim willen maken. Deze is heel dom en heeft 3 standen. Maar de schakelaar zit in de meterkast, (Vraag niet waarom, het was al zo toen we hier kwamen wonen)
Op pagina 6 staat een schema van de schakelaar,
https://www.brinkclimates...enovent-hr-400-611094.pdf
Volgens mij kan ik deze vervangen door een Fibaro GBS-224 of zijn er betere oplossingen?
Vervolgens zou ik graag co2 sensoren in de slaapkamers willen plaatsen en een vochtmeter in de badkamer.
Als deze boven een bepaalde waarde komen dan moet de WTW op een hogere stand gezet gaan worden en weer lager als de vocht of Co2 weer daalt.
Ik ben bereid om andere Sensoren te kopen en een digitale schakelaar. Maar de WTW vervangen is me te duur.
Zou bovenstaande mogelijk zijn zonder Home Assistent of Homey Pro?
Ik snap dat er waarschijlijk geen kant en klaar antwoord is.
Maar hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Ik ben al een tijd aan het twijfelen wat nou de beste oplossing is voor mij.
twijfel al lang tussen HA en Homey pro, of heb ik genoeg aan Apple home of google.
En ben er nog niet helemaal uit.
Even kort wat ik nu heb en daarna mijn eerste wens voor automatisering.
In huis tot nu:
- Philips Hue bridge en lampen,
- Google Home devices (meerdere)
- Ikea lampen (aangesloten op philips Hue)
- Switchbot Pro meters (Co2, temp en vochtmeter)
- Switchbot Hub
- Brell buiten screens met Hub en versterker (USB)
- Homewizard P1 en Watermeter
- Aantal smartplugs en sensoren van Tuya met Smart life
Nu heb ik een wens om het volgende te automatiseren maar weet niet of ik dat met huidige setup zou kunnen doen. of wat ik minimaal nodig heb. (Hoop of wat advies)
Situatie:
Ik zou graag de WTW (een Brink HR 400) slim willen maken. Deze is heel dom en heeft 3 standen. Maar de schakelaar zit in de meterkast, (Vraag niet waarom, het was al zo toen we hier kwamen wonen)
Op pagina 6 staat een schema van de schakelaar,
https://www.brinkclimates...enovent-hr-400-611094.pdf
Volgens mij kan ik deze vervangen door een Fibaro GBS-224 of zijn er betere oplossingen?
Vervolgens zou ik graag co2 sensoren in de slaapkamers willen plaatsen en een vochtmeter in de badkamer.
Als deze boven een bepaalde waarde komen dan moet de WTW op een hogere stand gezet gaan worden en weer lager als de vocht of Co2 weer daalt.
Ik ben bereid om andere Sensoren te kopen en een digitale schakelaar. Maar de WTW vervangen is me te duur.
Zou bovenstaande mogelijk zijn zonder Home Assistent of Homey Pro?
Ik snap dat er waarschijlijk geen kant en klaar antwoord is.
Maar hoop dat iemand me op weg kan helpen.