Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor mijn dochter die bijna 8 is ben ik op zoek naar een geschikte 'smartwatch'. Ik zet het even tussen haakjes, want ze gaat er niet mee sporten of koppelen aan een eigen telefoon. Ze wil graag een digitaal horloge en vindt het ook leuk om het aantal stappen te zien. Wat ik zelf evt. handig zou vinden is een gps tracker en belfunctie, zodat ik bij het buiten spelen in de gaten kan houden waar ze is. Dat heeft echter wel een nadeel dat het veel batterij vraagt en je het ding dus elke paar dagen moet opladen. Ik weet niet of dat in de praktijk gedaan gaat worden, met als risico dat je een duur horloge koopt dat al snel niet meer gebruikt wordt.

Waar ik nu naar zit te kijken is een Garmin Vivofit Junior 3. Die heeft geen GPS of belfunctie, maar gaat daardoor wel een jaar mee op een batterij. Er zit een stappenteller op en wat eenvoudige spelletjes/uitdagingen. Het horloge is ook niet te groot. Ik heb zelf ook een Garmin, dus wellicht dat eea nog een beetje integreert in hetzelfde systeem. Las ook dat je vanuit de app een alarm op het horloge kunt instellen. Dus als ze gaat spelen zet ik een alarm om bijv. 17:30 zodat ze niet vergeet dat ze dan naar huis moet. Zoiets lijkt me wel handig als er geen belfunctie op zit.

Van Fitbit heb je ook een smartband voor kinderen, maar fitbit ken ik eigenlijk minder goed. Wellicht ook een optie?

Dan heb je nog de gps-horloges van One2Track waar ik veel goede ervaringen over hoor. Echter zijn die wel vrij lomp voor een meisje van 8 en zoals gezegd een batterij die 1-2 dagen meegaat lijkt me niet handig.

Verder heb je ook veel (chinese) 'meuk' met camera's en spelletjes erin, maar dat lijkt me minder geschikt voor op school/in de klas. Ook vraag ik me af hoe lang het heel blijft.

We neigen dus naar de Garmin Vivofit Junior 3, maar ik hoor graag of er nog alternatieven zijn :) Qua prijs moet het wel rond de 50-100 euro blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:34
Met een tracker en bel functie komt er ook weer een abonnement bij kijken voor de verbinding, en kom je al gauw uit in halve smartfoons in formaat horloge en beperkte accuduur.
Ik zou het op de Garmin houden, heeft ze hetzelfde idee als haar ouders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 18:58:
Met een tracker en bel functie komt er ook weer een abonnement bij kijken voor de verbinding, en kom je al gauw uit in halve smartfoons in formaat horloge en beperkte accuduur.
Ik zou het op de Garmin houden, heeft ze hetzelfde idee als haar ouders
Dank voor je reactie. Ik ben ondertussen inderdaad voor de Garmin gegaan. Lijkt me toch het beste voor dagelijks gebruik.

Al sluit ik niet uit dat ik misschien synchroon hieraan nog eens iets als een one2track koop voor op vakantie/camping/pretpark/vreemde stad etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:29
@Palomar
Wij hebben voor onze dochter vorig jaar (toen 8 ) bijna 9 een One2Track Up gekocht. Is wat smaller maar wel dik/ lomp.

Voor ons was het belangrijk dat we konden bellen en zij ons. En berichtjes sturen spraak.
Daarnaast werkt de GPS tracking goed.

Wij hebben hiervoor gekozen omdat onze dochter meer zelf ging spelen met vriendinnen, alleen fietsen naar school. Soms moest ze even wachten bij de Hockey. Dat soort momenten erg fijn om even contact te hebben.
En dochter lief vind het een fijn gevoel geven dat ze je snel kan bereiken.

Zit een M2M kaart bij die je kunt opwaarderen.
Als je beperkt gebruikt alleen als het nodig is zijn dat de kosten niet

[ Voor 9% gewijzigd door d-vine op 31-01-2025 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
d-vine schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:17:
@Palomar
Wij hebben voor onze dochter vorig jaar (toen 8 ) bijna 9 een One2Track Up gekocht. Is wat smaller maar wel dik/ lomp.

Voor ons was het belangrijk dat we konden bellen en zij ons. En berichtjes sturen spraak.
Daarnaast werkt de GPS tracking goed.

Wij hebben hiervoor gekozen omdat onze dochter meer zelf ging spelen met vriendinnen, alleen fietsen naar school. Soms moest ze even wachten bij de Hockey. Dat soort momenten erg fijn om even contact te hebben.
En dochter lief vind het een fijn gevoel geven dat ze je snel kan bereiken.

Zit een M2M kaart bij die je kunt opwaarderen.
Als je beperkt gebruikt alleen als het nodig is zijn dat de kosten niet
Thanks, dat zijn inderdaad exact de situaties waarin het wel handig is. Maar draagt jouw dochter dat horloge dan ook dagelijks? Of alleen wanneer ze gaat spelen/sporten etc?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 17:35

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Compleet OT:

Wat ben ik blij dat ik opgegroeid ben in een tijd waar deze dingen nog niet bestonden.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24

FreakNL

Well do ya punk?

Tijden veranderen.

Onze dochter van 7 heeft ook een one2track

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Palomar schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:29:
[...]

Thanks, dat zijn inderdaad exact de situaties waarin het wel handig is. Maar draagt jouw dochter dat horloge dan ook dagelijks? Of alleen wanneer ze gaat spelen/sporten etc?
Niet dagelijks alleen als het nodig is of ze het zelf wilt of prettig vind.
Vaak genoeg dat ze uit school komt en gaat spelen bij vriendinnen ze het horloge niet om heeft.
Dan hebben we contact met de ouders.
We zien dat die vriendinnen van haar ook wel zo'n horloge hebben.

Vorig jaar op vakantie was wel heel fijn toen we op een grote camping zaten.
Lekker laten gaan en even contact leggen van we gaan straks eten, zwemmen etc.
Ipv halve camping af lopen welk speeltuintje ze nu uit hangen

[ Voor 16% gewijzigd door d-vine op 31-01-2025 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@d-vine nou inderdaad, wij hadden vorig jaar ook op de camping in Frankrijk (vrij groot) dat onze dochter van 7 in principe wel vrij rond mocht lopen met vriendinnetjes, maar een keer hadden ze onze andere dochter van 3 ook meegenomen. Kon ze nergens vinden, dus dat vond ik wat minder leuk... Gelukkig had een vriendinnetje waar ze mee was zo'n one2track horloge om en kon haar vader direct even bellen om te vragen waar ze zijn. Dat had me aan het denken gezet dat zo'n horloge in zulk soort gevallen wel heel handig is. Wellicht dat ik voor dat soort gelegenheden er wel een aanschaf.

Voor dagelijks gebruik zie ik nog teveel nadelen aan zo'n horloge (korte batterijduur, lomp) waardoor ze hem ws snel niet meer om doet.
Heb die Garmin inmiddels binnen. Ziet er lekker compact uit, dus ws goed voor dagelijks gebruik. Nog even wachten tot haar verjaardag om hem daadwerkelijk te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
@Palomar

Het was voor ons ook meer uit praktische overweging (niet voor hoe mooi het moet zijn) om dit aan te schaffen want een telefoon is nog te vroeg.
2 dagen met de batterij is prima als het horloge niet dagelijks gedragen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:04

greatgonzo

schit-te-rend!

Wij zoeken ook hetzelfde, maar ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten om om de dag/twee dagen op te laden.

Die one2track heeft maar 550 mAh.. deze ishiva heeft 1000 mAH. Zou dat niet beter zijn? Of heb je hier, net als bij telefoons, ook smartwatches die een minder zuinige processor hebben, waardoor je op vergelijkbare accuduur komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
m-vw schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:33:
Compleet OT:

Wat ben ik blij dat ik opgegroeid ben in een tijd waar deze dingen nog niet bestonden.
Vreselijk om je kinderen op deze manier meer vrijheid te geven.

Ontopic hebben wij een Garmin Bounce maar de connectiviteit kost nog een extra 12 euro per maand. Ding ligt eigenlijk grotendeels in de kast. Kan overigens trouwens niet bellen maar wel spraakberichten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

greatgonzo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:46:
Wij zoeken ook hetzelfde, maar ik zit er eigenlijk niet zo op te wachten om om de dag/twee dagen op te laden.

Die one2track heeft maar 550 mAh.. deze ishiva heeft 1000 mAH. Zou dat niet beter zijn? Of heb je hier, net als bij telefoons, ook smartwatches die een minder zuinige processor hebben, waardoor je op vergelijkbare accuduur komt?
Bij One2track heb je support, app support, eigen simkaarten. Hoe dat zit bij de Ishiva weet ik niet maar dat kan daar zeker minder zijn. Naast de smartwatch zelf draait het met name om bereik en de app.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 16:34
Als directe communicatie niet direct een pre is of privacy een belangrijkere rol speelt dan kun je ook goed uit de voeten met een Air tag is mijn eigen ervaring. Er zijn genoeg opties om die aan een kledingstuk vast te maken of bijvoorbeeld in een speciaal polsbandje te plaatsen zodat je je kroost ook vrij snel kunt traceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

greatgonzo schreef op zondag 16 maart 2025 @ 19:46:

Check ook even GPS-horloges voor kinderen - Ervaringen & Discussie, staat heel veel informatie in die mensen al hebben gevonden.

In het kort: One2Track is de koning in Nederland, een van de weinige partijen die ook echt moeite steken in het Europees houden van hu infrastructuur en die niet gewoon Chinese whitelabel hardware en software verkopen.

Horloges gaan een paar dagen mee op een lading (in mijn ervaring wordt de 72 uur die ze noem(d)en regelmatig gehaald) en laden binnen een paar uur weer volledig op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Miki schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:08:
Als directe communicatie niet direct een pre is of privacy een belangrijkere rol speelt dan kun je ook goed uit de voeten met een Air tag is mijn eigen ervaring. Er zijn genoeg opties om die aan een kledingstuk vast te maken of bijvoorbeeld in een speciaal polsbandje te plaatsen zodat je je kroost ook vrij snel kunt traceren.
Het nadeel van een AirTag is dat je er niet mee kunt bellen en dat er een iPhone in de buurt moet zijn. Als mijn kinderen hier in een speeltuintje zitten dan is er meestal geen telefoon binnen bereik, dus dan heb je weinig aan een AirTag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Miki schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:08:
Met een airtag heb je natuurlijk op veel plekken niet een directe en vrij precieze locatie. Het is dan maar wachten hoe snel de tag door het netwerk wordt gevonden als er al een netwerk / device in de buurt is. Een smartwatch als dit is always on en bepaalt op een paar meter nauwkeurig de positie zonder dat je van anderen afhankelijk bent (alleen het mobiele telefonienetwerk).Een kind is geen koffer die je met een airtag zoekt en waarbij het niet uitmaakt of de positie bepaling iets langer duurt. Daarbij kennen veel smartwatches een SOS knop waarmee de kinderen direct in contact kunnen komen. Dat soort zaken kan je met een airtag niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 16-03-2025 20:43 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Bor schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:42:
[...]
(alleen het mobiele telefonienetwerk).
En GPS natuurlijk, de meeste kinderhorloges gebruiken A-GPS waarbij het mobiele netwerk en evt. wifi netwerken in de buurt ook gebruikt worden, maar zonder GPS is het niet heel nauwkeurig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 16:34
Bor schreef op zondag 16 maart 2025 @ 20:42:
[...]

Met een airtag heb je natuurlijk op veel plekken niet een directe en vrij precieze locatie. Het is dan maar wachten hoe snel de tag door het netwerk wordt gevonden als er al een netwerk / device in de buurt is. Een smartwatch als dit is always on en bepaalt op een paar meter nauwkeurig de positie zonder dat je van anderen afhankelijk bent (alleen het mobiele telefonienetwerk).Een kind is geen koffer die je met een airtag zoekt en waarbij het niet uitmaakt of de positie bepaling iets langer duurt. Daarbij kennen veel smartwatches een SOS knop waarmee de kinderen direct in contact kunnen komen. Dat soort zaken kan je met een airtag niet.
Ik snap dat je het niet lullig bedoelt maar mijn kinderen zijn geen koffers ;)

Zoals ik al schreef heb ik uit eigen ervaring de AirTags gebruikt. Op een groot vakantiepark kwamen ze perfect van pas en was het een koud kunstje om beide jongens te vinden. Ook op schooldagen werkt het voor mij meer dan voldoende om ze op te sporen. En ja zoals ik al eerder schreef, directe communicatie is er niet bij en als je daar behoefte aan hebt is het geen goed alternatief.
Pagina: 1