Apple device verkopen aan "opkoper"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.004 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21:05
Beste,

Iemand ervaring met die opkopers die je via Google vindt voor een Apple device (iPhone 14 Pro)?

Je moet dan een vragenlijstje invullen: "is uw telefoon krasvrij", "hoe is de batterij health", enzoverder.

Ik zou mijn iPhone 14 Pro willen verkopen aan één van deze partijen, maar heb een beetje wantrouwen: wil er minstens 475 EUR voor (hij is in perfecte staat) en dat bieden die websites via een soort van automatisch screening (dmv een vragenlijstje) ook wel degelijk.

Echter heb ik een beetje schrik dat de iPhone opgestuurd wordt, er dan een quasi onzichtbaar krasje gevonden wordt en dat dan de iPhone opeens 200 EUR minder waard wordt volgens hun, en dan een heel gedoe rond hem terugkrijgen zonder extra kosten (hoewel ze dat wel allemaal beloven volgens hun website).

Ik wil hem niet op tweedehands sites plaatsen gezien het gedoe dat je ermee hebt (en het "soort" mensen dat soms dergelijke aanbiedingen komt ophalen, sorry voor mijn woorden maar heb er zeer slechte ervaringen mee).

Bedankt!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:36
U zoekt dit topic. Daar vind je meer ervaringen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2210284

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1760466

Ik heb ook zo’n topic gelezen dat ze beweerden een hele andere (lees goedkopere) telefoon te hebben ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11-08 08:57
Gebruik voor iPhones alleen Swappie, altijd goede ervaringen en geen gezeur. Ik weet niet of ze in Nederland ook fysieke inleverpunten hebben, dan zou je dat kunnen gebruiken om de risico's af te dekken. In het buitenland hebben zie die in ieder geval wel.

Ik heb al tig iPhones via Swappie verkocht en het ging altijd goed & fair. En als ze een krasje of iets vinden sturen ze altijd een nieuw prijsaanbod en kan je ook gewoon nee zeggen en krijg je je telefoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:42

Croga

The Unreasonable Man

Ik heb weinig slechte ervaringen gezien met dit soort opkoop sites.

Ik heb nagenoeg geen slechte ervaringen gezien met op Tweakers verkopen. Ik zie dan ook geen reden om een gewild product zoals een iPhone 14 Pro op een andere manier dan via Tweakers te verkopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Croga schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 07:13:
Ik heb weinig slechte ervaringen gezien met dit soort opkoop sites.

Ik heb nagenoeg geen slechte ervaringen gezien met op Tweakers verkopen. Ik zie dan ook geen reden om een gewild product zoals een iPhone 14 Pro op een andere manier dan via Tweakers te verkopen....
Nah de tijd dat je op V&A alleen zaken deed met een tweaker is ook al jaren voorbij. Als ik iets verkoop via V&A krijg ik tegenwoordig ook zeer regelmatig de reacties zoals je ze op marktplaats krijgt. Van leden zonder forum of front page reacties.

Ik zie daarom juist wel een reden om een “gewild product” via bijvoorbeeld Sobby te verkopen, namelijk gemak.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:03
Pharos1985 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 23:42:

Echter heb ik een beetje schrik dat de iPhone opgestuurd wordt, er dan een quasi onzichtbaar krasje gevonden wordt en dat dan de iPhone opeens 200 EUR minder waard wordt volgens hun
Zij zien krasjes over het algemeen wel meer dan wij met blote ogen omdat ze hem onder hele felle lampen leggen. Maar ze zijn ook weer niet kinderachtig en ik heb alleen maar goede ervaringen met Swappy, Sobby en Rebuy. Eenmalig bleek de microfoon van een iPad kapot, kon best want die had ik nog nooit gebruikt dus ook niet gemerkt, die had ik binnen 24u netjes terug in handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:40
Cex, fysieke winkel, wordt ter plekke beoordeeld, getest en afgerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:37
Ik verkoop al jaren mijn iPhone’s en iPad’s aan Sobby. Nooit gezeur en snel uitbetaald. Iets minder dan via bv. MP maar dat is het mij wel waard.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:33
Meerdere keren online via zo'n service verkocht zonder problemen. Je moet zelf wel kritisch zijn op je toestel. Na een slechte ervaring na overname van mijn vaste verkoop site door een andere aanbieder (als nieuw toestel zou volkomen defect zijn volgens het nieuwe aanbod) heb ik hem terug gevraagd en hem bij CEX in de winkel aangeboden. Daar laten zien wat het oordeel van de andere partij was. Ze wilden hem graag voor mij testen en daarna kopen.
Die bekeken hem heel kritisch optisch en legde hem aan een testmachine. Later die dag kreeg ik hun oordeel: als nieuw en volle waarde werd betaald.

Sindsdien verkoop ik mijn electronica meestal daar.

Over alle diensten vind je rare verhalen. Laatst via Samsung ingeruild, toen ik zag wie hun partner daarvoor nu was en daarvan na het op[sturen pas via Tweakers de reviews zag, schrok ik mij dood. Maar ook daar kreeg ik gewoon de waarde zoals aangekruisd op het formulier.

[ Voor 6% gewijzigd door ucsdcom op 30-01-2025 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:18

Aiii

何これ

Verkoop sinds een aantal jaren aan Rebuy, ik neem het beetje minder geld graag voor lief om niet dagenlang gefrustreerd op Marktplaats te moeten handelen met de "200 euro dan kom ik hem vandaag nog halen" of "Wat is je minimumprijs?" luitjes. Nooit problemen mee gehad, altijd netjes de waarde gekregen uit het bod (maar uiteraard moet je dan wel eerlijk zijn zoals @ucsdcom terecht opmerkt). Na ontvangst meestal binnen een paar dagen het geld gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ervaringen met "opkopers" wordt al besproken in Swappie / Sobby / Rebuy ervaringentopic, dus we kunnen daar verder :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.