Wacht al ruim 2 jaar op toeristen VISA voor Amerika

Pagina: 1
Acties:
  • 7.114 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 06:06

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Een vraag voor de Amerika kenners voor een vriendin voor wie het onmogelijk lijkt Amerika in te komen.
Deze dame heeft zowel een Iraans als Nederlands paspoort en komt daardoor niet in aanmerking voor een gewone ESTA. Ze wil gewoon graag Amerika bezoeken als 'B2 Tourist'

Even een tijdlijn van de gebeurtenissen:
- 21 oktober 2022: Aangemeld voor Nonimmigrant Visa Application (DS-160)
- 19 januari 2023: Interview in consulaat in Amsterdam en kreeg direct het oranje papier mee met aangevinkt: 'Administrative processing. No action required'.
Sindsdien als ze haar DS-160 op zoekt op https://ceac.state.gov/CEACStatTracker/Status.aspx staat er: "Refused on 19 January 2023 under Section 221(g) with a ‘Administrative processing. No action required’ Case Created: 18-Jan-2023, Case Last Updated: 19-Jan-2023"
- 22 januari 2025: opnieuw aangemeld voor nieuwe Nonimmigrant Visa Application (DS-160) en $185 application fee + €15 post betaald
- 29 januari 2025: interviews waren pas beschikbaar vanaf oktober 2025 maar kwam onverwacht plekje vrij. Vandaag geweest en onherroepelijk afgewezen met - nu rood papier - aangevinkt: 'Administrative processing. No action required'. Ook deze staat online op 'Refused. Case Created: 29-Jan-2025, Case Last Updated: 29-Jan-2025"

De dame van het consulaat gaf aan dat het onmogelijk was een nieuwe aanvraag op te starten, je moet maar geduldig afwachten of er ooit nog wat gebeurd. Aangezien er al 24 maanden niets gebeurd is lijkt me het onwaarschijnlijk dat er ooit nog wat gebeurd? Het geld is ook al 2x weg en er waren geen opties om bij te betalen voor extra (snelle) services. Ik heb het gevoel dat als ze niks doet ze haar hele leven niet de kans krijgt af te reizen.

Nu zitten hier vast kenners die geitenpaadjes kennen en die wellicht ervaring hebben hoe je zo'n pending DS160 een trap geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 22:34

Mystikal

It never hurts to help!

Helaas geen input voor je, maar wel ontzettend zuur.
Vanuit de huidige politieke situatie begrijp ik het nog enigszins dat je met een Iraans (en NL) paspoort niet eenvoudig Amerika in komt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Mystikal schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:50:
Helaas geen input voor je, maar wel ontzettend zuur.
Vanuit de huidige politieke situatie begrijp ik het nog enigszins dat je met een Iraans (en NL) paspoort niet eenvoudig Amerika in komt.
3 verschillende vrienden van haar uit Nederland, waarvan er 1 ook een NL paspoort bezit maar 2 uitsluitend een Iraanse hadden het in 2-3 weken geregeld na interview. Dus het is niet zo dat ze je bij voorbaat afwijzen om je Iraanse paspoort.

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Off-topic, maar ik zou er al potentiële toerist wel klaar mee zijn. Ik ga mijn geld elders uitgeven...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 14:58
Hoe bedoel je wachten? Uit de tijdlijn maak ik op dat ze al twee keer is geweigerd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-06 21:16
Malarky schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:46:

Ik heb het gevoel dat als ze niks doet ze haar hele leven niet de kans krijgt af te reizen.
Zoals @NotSoSteady al aanstipt: ze is letterlijk afgewezen, meerdere keren, dus als ze helemaal niks doet, dan gaat er inderdaad niks gebeuren. Want je gaat niet pro-actief een brief krijgen met 'hey, de regels zijn veranderd, je mag nu wel komen!' indien de regels ooit anders worden.

Wat de dame van het consultaat waarschijnlijk bedoelde is het een tijd (mogelijk paar jaar) afwachten en dan weer opnieuw proberen, in de hoop dat de regels versoepeld zijn.

Met wachten en niks doen gaat er in ieder geval niks gebeuren.

The devil is in the details.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-06 15:16
NotSoSteady schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:00:
Hoe bedoel je wachten? Uit de tijdlijn maak ik op dat ze al twee keer is geweigerd.
Nee dus, refused under 221(g) is niet direct een weigering maar heeft ook meerder "meer informatie nodig" statussen

https://www.rebeccablackl...er-section-221g-now-what/
https://www.visaverge.com...olor-means-for-your-visa/

Over het algemeen zou je dan ergens terug moeten kunnen vinden welke informatie ze nog meer nodig hebben, al lijkt uit de 2e link niet direct iets te staan over oranje en rood (wel geel, wat betekend dat er andere agencies naast immigration naar moeten kijken)

Overigens wel dikke kans dat de 2e aanvraag direct geweigerd is omdatof de eerste nog loopt, of omdat die afgewezen is er een soort van cooldown op zit tot je een neiuwe kan aanvragen.

Wel zou het je na moeten kunnen vragen waarom die afgekeurd is:
https://www.usa.gov/visa-application-rejected

[ Voor 16% gewijzigd door Puc van S. op 29-01-2025 15:08 ]

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:10

Qwerty-273

Meukposter

Malarky schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:55:
Dus het is niet zo dat ze je bij voorbaat afwijzen om je Iraanse paspoort.
Het zou natuurlijk goed kunnen dat ze familie van is of dat het er op lijkt dat ze gerelateerd is aan mensen die de VS niet binnen haar grenzen wilt zien. Een zelfde naam en geboortedatum zorgt voor persoonsverwisselingen. Het is inderdaad wachten (de tweede aanvraag is waarschijnlijk afgewezen omdat de eerste nog "loopt"). De meeste artikelen melden dat "refused" niet hetzelfde is als "denied".

Bijvoorbeeld deze blog meldt wel het gele briefje (maar niet de oranje of rode):
https://wasden.law/is-you...efusals-you-need-to-know/
Yellow Slip
  • Denotes the consulate needs more time to review the application and submitted documents.
  • This delay is often due to ongoing validation processes or inter-agency communication.
  • Applicants must wait for the consulate to complete its review before proceeding.
of deze: https://rjimmigrationlaw....er-section-221g-now-what/

Verder zou je na 180 dagen niets gehoord te hebben weer contact kunnen opnemen om de status op te vragen. En eventueel kan je een immigration lawyer inschakelen die actie gaat ondernemen - maar dat kost natuurlijk ook wat. Is dat de moeite? Of ga je dan liever andere plekken op de aardbol bezoeken?

--edit
https://ir.usembassy.gov/faqs-for-iranian-applicants/
Wellicht kan ze hier terecht voor hulp/advies https://www.usimmigration...lutions-for-iranians.html

[ Voor 7% gewijzigd door Qwerty-273 op 29-01-2025 16:47 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-06 18:53
Ik kan alleen een paar algemene gedachten bieden:
- Navragen waarom ze is afgewezen kan nuttig zijn, maar als de tweede aanvraag is afgewezen omdat de eerste nog loopt dan is het best mogelijk dat ze alleen maar 'blijf wachten' kunnen bieden omdat er blijkbaar iets is wat die eerste aanvraag flink vertraagd.
- Ja er gebeuren wel eens persoonsverwisselingen, maar ook niet elke dag 100. Heeft ze een veel voorkomende naam of een naam die lijkt op een veel voorkomende naam? Als er iets geks is met haar achtergrond of haar familie dan zou je verwachten dat ze zelf een idee heeft wat er aan de hand kan zijn. Zo niet, dan is doorvragen en/of geduld hebben helaas de beste aanpak.
- Een visum aanvraag is eigenlijk een gunst aanvragen. Je gaat naar dat land toe met de vraag "mag ik uw land komen bezoeken". Het is geen recht. Als het zoveel gedoe geeft en zoveel geld kost dan zou ik ook serieus aanraden om een andere vakantiebestemming op te zoeken. Als er iets heel speciaals is in de USA wat ze graag wil zien danwel doen... heeft ze dat ook aangegeven? Niet dat dit veel zal veranderen natuurlijk. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze wellicht een kans zou hebben om bijvoorbeeld voor werkgerelateerde zaken (conferentie o.i.d.) wel binnen te komen, maar dat is geen hele grote kans natuurlijk.
- Visumbeleid is een gedeeltelijk een geopolitiek spelletje en ik verwacht zelf niet dat de USA de komende vier jaar veel stappen richting een soepeler beleid gaat zetten. Het tegenovergestelde gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 17:15
Archer_VC10 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:46:
- Ja er gebeuren wel eens persoonsverwisselingen, maar ook niet elke dag 100. Heeft ze een veel voorkomende naam of een naam die lijkt op een veel voorkomende naam? Als er iets geks is met haar achtergrond of haar familie dan zou je verwachten dat ze zelf een idee heeft wat er aan de hand kan zijn. Zo niet, dan is doorvragen en/of geduld hebben helaas de beste aanpak.
Achternamen in Iran zijn vaak patroniemen, dus afgeleid van de naam van de vader. En veel vaders hebben dezelfde naam (Mohammed, Achmed etc),Ook wordt daar wat vaker een onjuiste geboortedatum geregistreerd, bijvoorbeeld standaard de eerste van de maand. Dit levert in geautomatiseerde systemen veel vaker een match op, en dus eerder een afwijzing op een aanvraag voor een visum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:38
@Malarky heb je nog een update voor ons?

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Algemeen: de Amerikaanse ambassade geeft geen enkel inzicht of duiding waarom een VISA is afgewezen, dus dat blijkt toch gissen. Wellicht dat een advocaat iets kan bewerkstelligen.

Dus helaas alle tips om contact op te nemen na 180 dagen: talloze malen gedaan (wellicht andere medewerker), altijd hetzelfde riedeltje: ze weten niets en kunnen niets zeggen of adviseren.

Onder Trump is het grensbeleid voor onder andere mensen met een Iraans paspoort snel verslechterd dus we laten erbij zitten voor de komende jaren.

We komen net terug uit Abbotsford, een paar minuten van de Amerikaanse grens, dat is het maximale.

[ Voor 14% gewijzigd door Malarky op 01-05-2025 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:25
Zelf voor het werk naar Iran gereisd in het verleden. Wel NL’er. Hierdoor ook (voorlopig) nooit meer een esta.
Wel na interview al twee keer een 10 jaar visums gekregen.
Maar het is erg zuur. Denk alleen dat het met de huidige regels een stuk lastig gaat worden. Dit geld voor meerdere nationaliteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 08:02

Hemingr

Gekke henkie

Malarky schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Algemeen: de Amerikaanse ambassade geeft geen enkel inzicht of duiding waarom een VISA is afgewezen, dus dat blijkt toch gissen. Wellicht dat een advocaat iets kan bewerkstelligen.

Dus helaas alle tips om contact op te nemen na 180 dagen: talloze malen gedaan (wellicht andere medewerker), altijd hetzelfde riedeltje: ze weten niets en kunnen niets zeggen of adviseren.

Onder Trump is het grensbeleid voor onder andere mensen met een Iraans paspoort snel verslechterd dus we laten erbij zitten voor de komende jaren.

We komen net terug uit Abbotsford, een paar minuten van de Amerikaanse grens, dat is het maximale.
knip

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 02-05-2025 15:11 . Reden: Offtopic ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

knip

[ Voor 98% gewijzigd door Outerspace op 02-05-2025 15:12 . Reden: Offtopic ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:51
The Fatal schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:04:
Zelf voor het werk naar Iran gereisd in het verleden. Wel NL’er. Hierdoor ook (voorlopig) nooit meer een esta.
Wel na interview al twee keer een 10 jaar visums gekregen.
Maar het is erg zuur. Denk alleen dat het met de huidige regels een stuk lastig gaat worden. Dit geld voor meerdere nationaliteiten.
Heb je hier geen 2e paspoort voor?
Nu te laat waarschijnlijk, maar het is wel mogelijk. Een bekende van mij werkt veel in Arabische landen maar ook in Israël en Amerika. Hiervoor heeft hij 2 paspoorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
knip
mathy_ schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:35:
[...]

Nu te laat waarschijnlijk, maar het is wel mogelijk. Een bekende van mij werkt veel in Arabische landen maar ook in Israël en Amerika. Hiervoor heeft hij 2 paspoorten.
VS vraagt expliciet of je 2 meerdere paspoorten hebt en als je geboorteplaats in je Nederlandse paspoort in Iran ligt, veel succes met die vraag met NEE beantwoorden. Dat is de snelste manier voor een heel lang verblijf op de luchthaven.

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 02-05-2025 15:12 . Reden: Offtopic ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[...]

Is jouw advies om te liegen op je ESTA aanvraag over je reisverleden? Lijkt me geen goed plan :X
Hemingr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 09:04:
[...]

Waar baseer je dit op behalve "Orange Man Bad"? Vooralsnog zijn de enige veranderingen registratieplicht (wat echt nul punt nul invloed heeft voor 99.9% van de mensen die legaal naar Amerika reizen).
Waarop baseer je dat Trump niet bezig is om met een muslim ban 2.0 ervoor te zorgen dat mensen uit bijv. Iran het land totaal niet meer in mogen? Behalve "Trump is de meest fantastische president die ooit op de aarde heeft rondgelopen"?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/43_LjuuvlpvFSUx6WmnT7HfpOVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/knTbZl7d5jksdOEe0dMUVFVy.png?f=fotoalbum_large
Wikipedia: Trump travel ban

https://www.nytimes.com/2...ics/trump-travel-ban.html (mocht je ook in de "NYT is fake media"-bubble zitten: zoeken bij google naar 'EO 14161' is door de regering zelf gepubliceerd: https://www.federalregist...ecurity-and-public-safety)

[ Voor 10% gewijzigd door fsfikke op 01-05-2025 10:05 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Malarky schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 08:54:
[...]

Ik zou het ook gewoon bij Canada laten.
Qua landschap net zo mooi als de VS, enkel met beleefdere mensen :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:25
[...]

Die had ik inderdaad. Maar je hoort op de vragen eerlijk te antwoorden anders riskeer je meer. De vraag is of je er sinds jaar 20XX bent geweest.
Ik ging inderdaad met paspoort zonder die stempels daar naar toe maar dat is nog steeds geen garantie.

Na eerste visum verleende was moest ik toch nog een heel verhaal doen na aankomst bij de immigratie dienst. Duurde zo’n 3 uur voordat ik verder was. Dus ook goed visum hebben is geen garantie voor snelle doorgang.
fsfikke schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 10:08:
[...]

Ik zou het ook gewoon bij Canada laten.
Qua landschap net zo mooi als de VS, enkel met beleefdere mensen :D
Meerdere malen in Canada geweest maar dat beviel me eerlijk gezegd beter dan de VS.

[ Voor 16% gewijzigd door The Fatal op 01-05-2025 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Laatst online: 06:05

Blokker_1999

Full steam ahead

[...]

Een tweede paspoort wordt meestal aanzien in de context van 2 paspoorten van eenzelfde land. Je kan in Nederland en Belgie perfect een tweede paspoort aanvragen zodat je in staat bent om te reizen naar landen die elkaar niet goed gezind zijn. Dan komt een tweede paspoort van pas om aan te tonen dat je daar niet geweest bent. Moet je de bluf wel volhouden aan de grens uiteraard, maar dan hebben we het in de basis nog altijd over 2 dezelfde paspoorten, uit hetzelfde land.

Maar wanneer je 2 paspoorten van 2 verschillende landen hebt, dan kan je niet zomaar gaan liegen over dingen als nationaliteit of waar je geboren bent. Het voordeel van 2 verschillende paspoorten kan zijn dat je eenvoudiger bepaalde landen in geraakt. Zo hebben onze Europese paspoorten enorm veel visa vrije toegang, maar ik kan me inbeelden dat er bepaalde landen zijn war je met een Iraans paspoort eenvoudiger in geraakt dan met een Europees, zoals Iran zelf uiteraard.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Ja, misschien moeten deze mensen zich gewoon aan hun visum waiver houden, lol. Niet werken he ;)

En tsja, mensen uit landen weren die direct een dreiging vormen voor de veiligheid lijkt me duidelijk. Met een paspoort uit nazi duitsland mocht je ook de UK niet in tijdens de oorlog. Iran is een openlijk vijandig land. Lijkt me erg terecht dat dit volk geweerd moet worden.

[ Voor 16% gewijzigd door Hemingr op 01-05-2025 11:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:48

servies

Veni Vidi Servici

Hemingr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:04:
[...]

Ja, misschien moeten deze mensen zich gewoon aan hun visum waiver houden, lol. Niet werken he ;)

En tsja, mensen uit landen weren die direct een dreiging vormen voor de veiligheid lijkt me duidelijk. Met een paspoort uit nazi duitsland mocht je ook de UK niet in tijdens de oorlog. Iran is een openlijk vijandig land. Lijkt me erg terecht dat dit volk geweerd moet worden.
Misschien moet je leren lezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

servies schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:12:
[...]

Misschien moet je leren lezen...
Ja dat doe ik ook, maar ik snap dat je de waarheid niet wil horen. Ook goed.

1. Deze dame gaf zelf aan vergoedingen voor haar werkzaamheden te krijgen. Dus VISA waiver niet geldig. Toedels.
2. Geen duidelijke reden, maar waarschijnlijk onregelmatigheden met werk visum. Dus toedels. Meneer kon niet verklaren waar hij woonde, dus er werd vanuit gegaan dat hij in de US woonde. Misschien moet meneer Sielaff wat duidelijker zijn volgende keer.
3. Feitenloze bangmakerij want orange man bad.

Anyway, ik vertrek weer uit deze conversatie want de feitenvrije TDS heerst.

:)

[ Voor 40% gewijzigd door Hemingr op 01-05-2025 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:48

servies

Veni Vidi Servici

Hemingr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:14:
[...]

Als je de artikelen echt leest, dan kom je wel tot iets andere conclusies... Maar ja, lezen is soms best moeilijk... En gezien de toon van je reactie snap ik het wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Als ik de artikelen lees en daarbij andere bronnen ook raadpleeg kom ik tot exact dezelfde conclusie uit.

Wellicht voor puntje drie. Amerika heeft met een overgrote meerderheid gekozen voor een beleid die niet meedoet aan derdegenderideologie. Dus het volk krijgt wat het volk wil.

[ Voor 44% gewijzigd door Hemingr op 01-05-2025 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

1. Deze dame gaf zelf aan vergoedingen voor haar werkzaamheden te krijgen. Dus VISA waiver niet geldig. Toedels.
2. Geen duidelijke reden, maar waarschijnlijk onregelmatigheden met werk visum. Dus toedels. Meneer kon niet verklaren waar hij woonde, dus er werd vanuit gegaan dat hij in de US woonde. Misschien moet meneer Sielaff wat duidelijker zijn volgende keer.
3. Feitenloze bangmakerij want orange man bad.

:)
Tja, je kunt ook gewoon bewust alle signalen (willen) negeren. Dit was maar een snelle zoektocht naar artikelen, er bestaan veel meer verhalen zoals deze. Maar jij zal het wel beter weten dan de overheden van (tot-op-heden) 10 landen, die natuurlijk hun reisadvies baseren op verzonnen verhalen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs Kok
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08:24
Een ESTA krijgen is op dit moment inderdaad niet zo vanzelfsprekend. Ik ben vorig jaar in Noord Afrika geweest en ben geweigerd. Moest naar het consulaat om uitleg te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 09-06 16:55
Een vraag voor de Amerika kenners voor een vriendin voor wie het onmogelijk lijkt Amerika in te komen.
Deze dame heeft zowel een Iraans als Nederlands paspoort en komt daardoor niet in aanmerking voor een gewone ESTA. Ze wil gewoon graag Amerika bezoeken als 'B2 Tourist'

Even een tijdlijn van de gebeurtenissen:
- 21 oktober 2022: Aangemeld voor Nonimmigrant Visa Application (DS-160)
- 19 januari 2023: Interview in consulaat in Amsterdam en kreeg direct het oranje papier mee met aangevinkt: 'Administrative processing. No action required'.
Sindsdien als ze haar DS-160 op zoekt op https://ceac.state.gov/CEACStatTracker/Status.aspx staat er: "Refused on 19 January 2023 under Section 221(g) with a ‘Administrative processing. No action required’ Case Created: 18-Jan-2023, Case Last Updated: 19-Jan-2023"
- 22 januari 2025: opnieuw aangemeld voor nieuwe Nonimmigrant Visa Application (DS-160) en $185 application fee + €15 post betaald
- 29 januari 2025: interviews waren pas beschikbaar vanaf oktober 2025 maar kwam onverwacht plekje vrij. Vandaag geweest en onherroepelijk afgewezen met - nu rood papier - aangevinkt: 'Administrative processing. No action required'. Ook deze staat online op 'Refused. Case Created: 29-Jan-2025, Case Last Updated: 29-Jan-2025"

De dame van het consulaat gaf aan dat het onmogelijk was een nieuwe aanvraag op te starten, je moet maar geduldig afwachten of er ooit nog wat gebeurd. Aangezien er al 24 maanden niets gebeurd is lijkt me het onwaarschijnlijk dat er ooit nog wat gebeurd? Het geld is ook al 2x weg en er waren geen opties om bij te betalen voor extra (snelle) services. Ik heb het gevoel dat als ze niks doet ze haar hele leven niet de kans krijgt af te reizen.

Nu zitten hier vast kenners die geitenpaadjes kennen en die wellicht ervaring hebben hoe je zo'n pending DS160 een trap geeft.
toon volledige bericht
Er zijn onlangs ook twee Duitse afgestudeerde studentes zonder reden en advocaat opgepakt en in een grore gevangenis geplaatst toen ze naar Hawaï vlogen. Ze hadden een geldig visa, maar ze hadden voor de 5.weken niet alle hotelovernachting geboekt en werden daardoor als terrorist bestempeld.Sinds Trump aan de macht is schijnt dat vaker te gebeuren.
Ik zou me wel drie keer bedenken voordat ik mijn geld daar.als.tourist.uit zou gaan geven. Helaas.is.het.land.van de vrijheid niet meer van de.vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
fastedje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:54:
[...]

Er zijn onlangs ook twee Duitse afgestudeerde studentes zonder reden en advocaat opgepakt en in een grore gevangenis geplaatst toen ze naar Hawaï vlogen. Ze hadden een geldig visa, maar ze hadden voor de 5.weken niet alle hotelovernachting geboekt en werden daardoor als terrorist bestempeld.Sinds Trump aan de macht is schijnt dat vaker te gebeuren.
Ik zou me wel drie keer bedenken voordat ik mijn geld daar.als.tourist.uit zou gaan geven. Helaas.is.het.land.van de vrijheid niet meer van de.vrijheid.
Dat was één van de weinige voorbeelden waar het daadwerkelijk apart was imo dat ze het land niet in kwamen, want veel van de andere wil ik hoe ze behandeld werden niet goed praten, maar kon het niet echt een schok zijn dat ze het land niet in mochten.

Tegelijk als die 2 jaar geleden was gebeurd, had het dan het nieuws gehaald? Met de focus erop, en de honderdduizenden toeristen die dagelijks erdoor komen, zou je toch wel een hoop meer verwachten als dit echt een regulier issue was.

En had het 2 jaar geleden kunnen gebeuren? Ik weet het niet. Maar ik weet wel van de "Border Security" TV shows, dat geen retour ticket hebben en niet duidelijk zijn waar je gaat verblijven een rode vlag is. Niet alleen in de VS.

Overigens ze hadden geen geldig visa (want die heb je simpelweg niet nodig, ze hadden een ESTA, maar dat is geen visa). En als ze als terrorist werden bestempeld neem ik aan dat ze nu in Guantánamo zitten? Of mochten ze gewoon het land niet in?

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 01-05-2025 12:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-05 02:51
Ik zou ze ook bij het afgeven van een visum niet vertrouwen momenteel. Voor je het weet wordt je vreselijk behandeld wanneer je daar aankomt en zelfs in een gevangenis gezet tot je wordt teruggestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JossKp
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 17:23
Ik ben ook eens voor een ESTA clearance geweigerd wegens eerdere bezoeken aan Iran, Syrië, Libanon, Rusland en China. Paspoort staat ram vol met stempels van non friendly states lol.

Was allemaal uit te leggen, maar het duurde bijzonder lang en de interviewer op het consulaat was nogal wantrouwend.

Bij aankomst op SFO werd mijn paspoort door drie douane beambten grondig nagekeken. Entry duurde wat langer dan normaal, en werd ter plekke uitvoerig ondervraagd over mijn werkbezoek in de US.

Jouw zaak maakt het waarschijnlijk nog wat complexer omdat je ook de Iraanse nationaliteit hebt.

Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn, maar wellicht kun je een externe partij vragen jouw zaak te behartigen bij het consulaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
In deze tijd zou ik dat niet als een probleem zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

fastedje schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:54:
[...]

Een beetje dom om te zeggen dat je geen vrijheid hebt in de VSA. Je woont in Europa waar je direct de sjaak bent bij een onvertogen mening.

ANVR: Nul problemen reizigers met een geldig ESTA: https://archive.is/Beekz
KLM: Geen indicatie dat er problemen aan de grens zijn: https://archive.is/yn5d0

Doodsimpel is het feit dat als je verhaal gewoon klopt (geldige ESTA of VISA (let op ESTA is geen VISA), uitreisplannen (ticket), duidelijke verblijfplaats, geen indicatie dat er gewerkt gaat worden er simpelweg geen problemen aan de grens zijn. "What is your purpose? "I'm here on vacation", When are you going back? On Sunday in two weeks". Where are you staying? "Hotels, first one is here, second one there, we're still considering where to go after that". Have a nice day and welcome to the US.

Het maakt geen drol uit als je m/v/x/z/a/b/cwit/bruin/geel/paars/moslim/christen/hindu bent. Er is enkel bangmakerij en "enge" en verdraaide verhalen over situaties waar de reiziger het zelf heeft verklooit. Geen goed verhaal, grote mond, onbeschoft. Tsja.

Vergeet niet dat je te gast bent. En je als goede gast te gedragen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hemingr schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 09:07:
[...]

Een beetje dom om te zeggen dat je geen vrijheid hebt in de VSA. Je woont in Europa waar je direct de sjaak bent bij een onvertogen mening.
Volgens mij moet je iets minder op Truth Social en X rondhangen en weer eens in de echte wereld gaan leven :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

Sterk argument. d:)b

[ Voor 14% gewijzigd door Hemingr op 02-05-2025 10:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Domweg elk standaard MAGA talking point napapegaaien is wel heel slim anders? knip

Maar waarom heeft de vriendin van de TS dan nog steeds geen visum gekregen als alles zo soepel loopt volgens jou? Want je kan als blanke Hollander wel zeggen dat er geen discriminatie bestaat omdat jij die nog nooit problemen hebt gehad, maar de werkelijkheid is voor velen anders. Zie ook de EO die ik eerder postte.

Om het nog maar niet te hebben over mensen die ondanks een geldige verblijfsvergunning gedeporteerd worden tegen uitspraken van de supreme court in. Maar goed, dat zijn allemaal lastige zaken die het aanzien van held Trump aantasten dus dat negeren we liever.

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 02-05-2025 15:14 . Reden: Op de man spelen is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

fsfikke schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:36:
[...]

Domweg elk standaard MAGA talking point napapegaaien is wel heel slim anders? Zelf nadenken doe je niet aan?

Maar waarom heeft de vriendin van de TS dan nog steeds geen visum gekregen als alles zo soepel loopt volgens jou? Want je kan als blanke Hollander wel zeggen dat er geen discriminatie bestaat omdat jij die nog nooit problemen hebt gehad, maar de werkelijkheid is voor velen anders.
Je komt nogal uninformed over, "MAGA talking point?" lol. Volgens mij ben je zelf schuldig aan wat je een ander verwijt. _O-

En om je vraag te beantwoorden. Omdat vriendin van TS uit een land komt dat openlijk vijandig is tegen het westen en openlijk oproept tot genocide en vernietiging van het westen. Lijkt me een mooi argument om mensen uit dat land niet welkom te heten. Dat heeft niets met discriminatie te maken, enkel met gezond verstand :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[...]

ANVR: Nul problemen reizigers met een geldig ESTA: https://archive.is/Beekz
KLM: Geen indicatie dat er problemen aan de grens zijn: https://archive.is/yn5d0

Doodsimpel is het feit dat als je verhaal gewoon klopt (geldige ESTA of VISA (let op ESTA is geen VISA), uitreisplannen (ticket), duidelijke verblijfplaats, geen indicatie dat er gewerkt gaat worden er simpelweg geen problemen aan de grens zijn. "What is your purpose? "I'm here on vacation", When are you going back? On Sunday in two weeks". Where are you staying? "Hotels, first one is here, second one there, we're still considering where to go after that". Have a nice day and welcome to the US.

Het maakt geen drol uit als je m/v/x/z/a/b/cwit/bruin/geel/paars/moslim/christen/hindu bent. Er is enkel bangmakerij en "enge" en verdraaide verhalen over situaties waar de reiziger het zelf heeft verklooit. Geen goed verhaal, grote mond, onbeschoft. Tsja.

Vergeet niet dat je te gast bent. En je als goede gast te gedragen hebt.
toon volledige bericht
Wat is er gebeurt met dit?
[...]
Daarnaast denk ik dat je teveel in de liberale Amerikaanse bubbel zit door Facebook/Truth Social/schoonfamilie/etc.
De Amerikaanse autoriteiten accepteren als geslachtsvermelding alleen een M of V (male of female). Dit heeft de Amerikaanse overheid op 20 januari 2025 bepaald.
https://www.nederlandwere...enigde-staten-van-amerika
According to its website, Berlin’s Foreign Office now warns its citizens that tougher immigration enforcement under U.S. President Donald Trump could land travelers in detention or see them face deportation.
https://www.politico.eu/a...mp-migration-deportation/
The new US government is considering changes regarding travel to the country, introducing a traffic light-coloured system.

The red list, which represents the countries with questionable safety for the US, consists of 11 countries – Afghanistan, Bhutan, Cuba, Iran, Libya, North Korea, Somalia, Sudan, Syria, Venezuela, and Yemen. Travelling from these countries is entirely banned by the US government.
Noem dat maar vrijheid. Waar je in Amerika als inwoner al een risico loopt opgepakt en gedeporteerd te worden door een tattoo te hebben die verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de toelichting op/bronnen van dit:
Je woont in Europa waar je direct de sjaak bent bij een onvertogen mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hemingr schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Je komt nogal uninformed over, "MAGA talking point?" lol. Volgens mij ben je zelf schuldig aan wat je een ander verwijt. _O-

En om je vraag te beantwoorden. Omdat vriendin van TS uit een land komt dat openlijk vijandig is tegen het westen en openlijk oproept tot genocide en vernietiging van het westen. Lijkt me een mooi argument om mensen uit dat land niet welkom te heten. Dat heeft niets met discriminatie te maken, enkel met gezond verstand :Y
Oh, dus je ziet nu zelf in dat wat je minder dan 2 uur geleden schreef hele grote onzin was? :D
[...]

Doodsimpel is het feit dat als je verhaal gewoon klopt (geldige ESTA of VISA (let op ESTA is geen VISA), uitreisplannen (ticket), duidelijke verblijfplaats, geen indicatie dat er gewerkt gaat worden er simpelweg geen problemen aan de grens zijn.
[…]

[ Voor 9% gewijzigd door fsfikke op 02-05-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

fsfikke schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:45:
[...]

Oh, dus je ziet nu zelf in dat wat je minder dan 2 uur geleden schreef hele grote onzin was? :D

[...]
Leg uit. Want in de tweede post rep ik geen woord over ras, geslacht of religie.
Ruzor schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:44:
[...]

Wat is er gebeurt met dit?

[...]

Daarnaast denk ik dat je teveel in de liberale Amerikaanse bubbel zit door Facebook/Truth Social/schoonfamilie/etc.

[...]

https://www.nederlandwere...enigde-staten-van-amerika

[...]

https://www.politico.eu/a...mp-migration-deportation/

[...]

Noem dat maar vrijheid. Waar je in Amerika als inwoner al een risico loopt opgepakt en gedeporteerd te worden door een tattoo te hebben die verkeerd geïnterpreteerd wordt.

Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de toelichting op/bronnen van dit:

[...]
toon volledige bericht
1. Amerika heeft gekozen voor het benadrukken wat in hun ogen biologische realiteit is, en als je dat niet bevalt ga je lekker niet. Bij mij thuis moeten de schoenen uit, wil je dat niet, dan blijf je lekker buiten.
2. Al een aantal keer weerlegt. Maar voor de duidelijkheid "Officials now explicitly warn that even minor infractions — such as overstaying a visa or misstating travel plans — could trigger immediate deportation or a ban on future entry."

Met andere woorden, mensen die zich niet aan de regeltjes houden.

3. Tsja, if it quacks like a duck, walks like a duck, it's probably a duck.

[ Voor 68% gewijzigd door Hemingr op 02-05-2025 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hemingr schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:46:
[...]

Leg uit. Want in de tweede post rep ik geen woord over ras, geslacht of religie.
Dus je verhaal dat iedereen met een kloppend verhaal het land in komt als die het niet persoonlijk verkloot klopt niet, want toevallig een paspoort hebben van ‘Een land wat openlijk vijandig is tegen het westen’ is dus ook genoeg.

Vraagje, vind je dan ook dat we Amerikanen hier moeten weren? Trump is immers ook openlijk vijandig tegen ons, roept dat wij ze verkrachten en wil de EU kapot maken, etc.?

Maar goed, ik snap dat je je bubbel niet uit komt. Ik zou je aanraden zelf een keer naar de VS te gaan of er een tijdje te gaan wonen. Dan kan je zien hoe geweldig het is om niet in een derdewereldland te leven :X

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 02-05-2025 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemingr

Hemingr

Gekke henkie

fsfikke schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:53:
[...]

Dus je verhaal dat iedereen met een kloppend verhaal het land in komt als die het niet persoonlijk verkloot klopt niet, want toevallig een paspoort hebben van ‘Een land wat openlijk vijandig is tegen het westen’ is dus ook genoeg.

Vraagje, vind je dan ook dat we Amerikanen hier moeten weren? Trump is immers ook openlijk vijandig tegen ons, roept dat wij ze verkrachten en wil de EU kapot maken, etc.?
8)7

Dat noemt met “risicobeheersing”. Wellicht moet mevrouw TS eens bij de Ayatollah aankloppen om even normaal te doen.

En is nogal een verschil tussen Europa op de plek zetten en openlijk oproepen tot de uitroeiing van een volledig ras en de vernietiging van iedereen die niet aan hun religieuze ideologie voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Tja als zelfs de Amerikanen klagen over de behandeling bij de grens door TSA dan vermoed ik dat het allemaal geen rozegeur en maneschijn is als je de grens met USA over wilt. En als EU personeel burnerphones en throwaway laptops mee krijgen naar de USA i.v.m. extreme grenscontrole. Dan krijg je toch het vermoeden dat je ook als EU burger niet vertrouwd wordt. Maar goed dat is uiteraard alleen maar propaganda van deze of degene Amerikahater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:23
Hemingr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:27:
Als ik de artikelen lees en daarbij andere bronnen ook raadpleeg kom ik tot exact dezelfde conclusie uit.

Wellicht voor puntje drie. Amerika heeft met een overgrote meerderheid gekozen voor een beleid die niet meedoet aan derdegenderideologie. Dus het volk krijgt wat het volk wil.
Uuh, nee... ik neem aan dat je doelt op de hoeveelheid Trump stemmers. Trump heeft 49,8% van de stemmen gekregen, Harris 48,3% en de de rest van de stemmen zijn gegaan naar andere kandidaten. Dus feitelijk heeft niet het merendeel van het volk gestemd op Trump.

Wikipedia: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08:55
Altijd wel een probleem geweest hoor voor een Iraniër om een visum te krijgen.Ben in Dubai geweest om te trainen met Hadi Choopan die kreeg al geen visum dan praat ik over 2019 Canada in komen was dan weer geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Hemingr schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:46:
[...]
1. Amerika heeft gekozen voor het benadrukken wat in hun ogen biologische realiteit is, en als je dat niet bevalt ga je lekker niet. Bij mij thuis moeten de schoenen uit, wil je dat niet, dan blijf je lekker buiten.
Dus het maakt wél uit of je m/v/x bent?
3. Tsja, if it quacks like a duck, walks like a duck, it's probably a duck.
Het gaat alleen niet om eenden, maar om mensen die legaal in Amerika verblijven. Mensen die gedeporteerd worden naar een gevangenis in een ander land dan hun geboorteland en in embarlijke omstandigheden leven, zonder zicht op vrijlating, ook al is dat bevolen door een hoge Amerikaanse rechter. En dat alleen maar om een (verkeerd geïnterpreteerde) tattoo.

En dat noemt zich dan land of the free.

Het is mij in ieder geval wel duidelijk waar je ondertitel vandaan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makaja
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 15:16
Hemingr schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 11:27:
Ehm, nee?

Van de 244 miljoen kiesgerechtigden, heeft 59% ook daadwerkelijk gestemd. Daarvan waren 77 miljoen stemmen voor Trump en 75 miljoen voor Harris. Ofwel: 31% van de bevolking heeft op Trump gestemd. Dat is bepaald geen overgrote meerderheid.

Maar zelfs als je alleen de uitgebrachte stemmen telt, vind ik 77 tegen 75 miljoen geen overgrote meerderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Topicstarter
Hemingr schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 10:42:
[...]

Het is van de Iraniers bekend dat het overgrote deel in dat land en er buiten niet bepaald positief tegenover de machthebbers daar staat. Bovendien heeft ze al jaren een Nederlands paspoort. Waarschijnlijk dezelfde huidskleur als jij, minimaal hetzelfde opleidingsniveau en belastingafdracht. Niet religieus, enige wat anders is dan jij is de geboorteplaats.

Als mensen simpelweg afwijzen als toerist om hun geboorteplaats “gezond verstand” is, ben ik benieuwd naar jouw verdere kwalificaties als je het daar zelf van moet hebben in deze wereld.

Of ben je toevallig zelf eens afgewezen bij een sollicitatie wegens “gezond verstand” omdat je buurman een misdrijf had begaan?

[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 02-05-2025 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Laten we het topic maar op slot zetten, blijkbaar is offtopic gaan the way to go.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.