Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-05 14:20
Beste Tweakers,

Ik zou graag jullie hulp willen.

We gaan in maart 3 weken naar Egypte op vakantie. Daar wil ik af en toe ook thuis genieten met vrouw en kind op de bank.

Nu wil ik graag weten wat een goede oplossing/ product) is dat ik kan meenemen. Ik kan aanmelden op me telefoon bijvoorbeeld en dan op de tv in de hotelkamer kan kijken.

Mijn zwager en zijn vriendin is het namelijk vandaag niet gelukt. Hij wou streamen lukt niet.
En met vpn lukt Netflix wel, maar streamen niet. En met vpn uit lukt Netflix niet, maar streamen weer wel.

Laptop meenemen wil ik vermijden!!

[ Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 28-01-2025 22:30 ]

Beste antwoord (via theduke1989 op 29-01-2025 08:12)

• fluidified
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-05 13:47
Wat dacht je van een Chromecast met Google TV erop? Daar kan je Netflix op installeren en ook een VPN.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik dacht om dit aan te schaffen: https://amzn.eu/d/46P24IX zou dit werken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGr956n4GF15uAxdsp5GTBp8D6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSjm1JMJHqaiBTS07m3qlw3F.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door theduke1989 op 28-01-2025 22:29 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +7 Henk 'm!

• fluidified
Wat dacht je van een Chromecast met Google TV erop? Daar kan je Netflix op installeren en ook een VPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
heb altijd een usb c naar hdmi kabel mee.
aansluiten op de tv en kijken wat ik wil.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
jack zomer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:30:
heb altijd een usb c naar hdmi kabel mee.
aansluiten op de tv en kijken wat ik wil.
Ik had ook zo een kabel maar nog nooit heeft het een signaal uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
fluidified schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:29:
Dat is inderdaad een goede, maar waarom zijn die kastjes zo duur? Op Amazon alles boven de €100
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gGr956n4GF15uAxdsp5GTBp8D6k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cSjm1JMJHqaiBTS07m3qlw3F.jpg?f=fotoalbum_large
Of dit

A

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 28-01-2025 22:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mappy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26

Mappy

Piramide van Austerlitz

fluidified schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:29:
Bij zowel gewone Chromecast als Chromecast tv: thuis van je wifi-netwerk ontkoppelen voor je weggaat. Ter plekke nog je thuiswifi-verbinding die er niet meer is wegkrijgen is meer werk.

Bij een Chromecast TV: neem ook de afstandsbediening mee.

En na afloop van vakantie niet per ongeluk je Chromecast achter de hotel-tv laten hangen 8)7

* Dit geldt in het algemeen, niet specifiek voor Egypte

[ Voor 16% gewijzigd door Mappy op 28-01-2025 22:45 ]

Foto kopen? stuur DM! - If you're Mappy and you know it clap your hands *clap clap* - Stem voor betere forum-updates!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
theduke1989 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:31:
[...]

Ik had ook zo een kabel maar nog nooit heeft het een signaal uitgezonden.
ik kan gewoon mijn telefoon aan de kabel hangen en beeld krijgen.
net als mijn s8 ultra en mijn s9 plus.

of anders usb c verloopje naar hdmi en dan de kabel..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluidified
theduke1989 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:32:
[...]

Dat is inderdaad een goede, maar waarom zijn die kastjes zo duur? Op Amazon alles boven de €100
[Afbeelding]
Of dit

A
Misschien tweedehands doen dan?
Dit als voorbeeld. En anders marktplaats kijken. Tijdje geleden waren deze vaak voor 50 euro nieuw te koop.
v&a aangeboden: HD Chromecast Google Tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Wij hebben voor vakanties een Google tv streamer gekocht. Werkt prima mits er wifi is. Of wifi streamen vanuit hotspot. Dat werkt ook prima.
Mits je goed bereik hebt natuurlijk. Maar op de toeristische plekken in Egypte zit dat wel goed.

Achteraf in de woestijn hoef je niet veel te verwachten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:34

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ik gebruik een laptop of google tv met tailscale (tailscale moet je wel server node thuis hebben) vpn in mijn geval proton werk ook.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jack zomer schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 23:39:
[...]

ik kan gewoon mijn telefoon aan de kabel hangen en beeld krijgen.
net als mijn s8 ultra en mijn s9 plus.

of anders usb c verloopje naar hdmi en dan de kabel..
De meeste telefoons kunnen geen videosignaal uitsturen over de usb-c aansluiting. En dan werkt zo'n kabel natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 23:47

g0tanks

Moderator CSA
theduke1989 schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:28:
Ik kan aanmelden op me telefoon bijvoorbeeld en dan op de tv in de hotelkamer kan kijken.
Het is handig om te vermelden welke telefoon je hebt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:13

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Admiral Freebee schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 01:22:
[...]

De meeste telefoons kunnen geen videosignaal uitsturen over de usb-c aansluiting. En dan werkt zo'n kabel natuurlijk niet.
Samsung Galaxy S8 en later hebben "DeX".
Een soort 'PC modus' waarin je extern display en muis/toetsenbord kunt koppelen.

https://www.samsung.com/us/support/owners/app/samsung-dex

iPhone/iPad heeft ook een ondersteunde adapter voor HDMI:

https://www.apple.com/nl/...-naar-digitale-av-adapter

Pixel 8 en later ook:

https://support.google.com/pixelphone/answer/2865484?hl=en

Voor de rest van de merken heb je gelijk, meestal niet.
Maar Apple/Samsung hebben samen een aardig marktaandeel dus het is niet onwaarschijnlijk dat TS een ondersteunde telefoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 11:38
Ik heb altijd een Chromecast met Google TV mee als ik reis. Werkt altijd.Geen gezeur met streamen via telefoon.

Aanbod op Netflix kan iets verschillen maar meestal geen probleem. Evt kan je nog NordVPN of een alternatief op de Chromecast installeren om dat te omzeilen maar dat heb ik nooit nodig gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Accretion schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 06:46:
[...]

Samsung Galaxy S8 en later hebben "DeX".
Een soort 'PC modus' waarin je extern display en muis/toetsenbord kunt koppelen.

https://www.samsung.com/us/support/owners/app/samsung-dex

iPhone/iPad heeft ook een ondersteunde adapter voor HDMI:

https://www.apple.com/nl/...-naar-digitale-av-adapter

Pixel 8 en later ook:

https://support.google.com/pixelphone/answer/2865484?hl=en

Voor de rest van de merken heb je gelijk, meestal niet.
Maar Apple/Samsung hebben samen een aardig marktaandeel dus het is niet onwaarschijnlijk dat TS een ondersteunde telefoon heeft.
Dank je voor de uitgebreide uitleg met bronvermelding. Samsung heeft inderdaad een groot marktaandeel maar heeft een breder gamma dan enkel de S serie. De, ook populaire, A reeks heeft geen ondersteuning voor Dex en ook niet voor video over usb-c.

Samsung heeft zelfs apparaten met Dex support zonder de mogelijkheid tot aansluiten van een extern scherm. Groot was mijn teleurstelling toen bleek dat mijn Galaxy Tab S6 Lite geen video kan sturen over usb-c.

Nu wil ik het topic niet kapen maar gewoon verduidelijken dat video over usb-c niet altijd kan. Er is al genoeg verwarring over wat een usb-c aansluiting kan.

Het kan dus een goede optie zijn mits je telefoon het ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Content downloaden en daar offline kijken geen optie, gewoon gratis...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:29

Reinier

\o/

Ik heb altijd een FireTV stick bij me. Inderdaad niet de remote vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Bedankt, ga dan even toch zon kastje scoren. En vaak kan je dat er aan hangen in de woonkamer hotelkamer.

Ik zelf heb een Xiaomi Mi14t pro.
Mijn zwager een samsung s23 ultra. Zal het hem doorgeven.

Maar voor DEX moet je wel een kabel hebben? Dan is het te laat denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job_04
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:09
Ik heb zon USB naar Hdmi kabel voor een paar euro van aliexpress met nog een extra USB poort zodat je ook kunt laden. Draadloos mini toetsenbordje met trackpad erin erbij en via samsung dex een complete pc tot de beschikking.

Voordeel tov chromecast je kunt via WiFi van hotel kijken zonder extra acties zoals chrimecast setup doorlopen.

[ Voor 20% gewijzigd door Job_04 op 29-01-2025 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Job_04 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 08:37:
Ik heb zon USB naar Hdmi kabel voor een paar euro van aliexpress met nog een extra USB poort zodat je ook kunt laden. Draadloos mini toetsenbordje met trackpad erin erbij en via samsung dex een complete pc tot de beschikking.

Voordeel tov chromecast je kunt via WiFi van hotel kijken zonder extra acties zoals chrimecast setup doorlopen.
ah voor mijn zwager dan voor nu pech, aangezien hij al daar is. ik zal hem zeker er op wijzen.
voor mij, in dit geval neem ik de Xiaomi 4K stick, die is goedkoper dan chromecast en biedt ook Android TV aan net zoals Chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Job_04
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:09
Heb je een goede bundel en wil je dit allemaal via een hotspot doen?

Zo niet hou er rekening mee dat op de wifi op locatie je elke keer de hele setup opnieuw moet doorlopen en dat de rest van het hotel ook kan gaan streamen naar jouw chromecast.

Verder weet ik niet of dit gaat werken in de grotere hotels waar je voorwaarde moet accepteren voor je op de wifi gaat.

Dit zijn de redenen dat ik voor de fysieke kabel gegaan ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:22
Job_04 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:15:
Heb je een goede bundel en wil je dit allemaal via een hotspot doen?

Zo niet hou er rekening mee dat op de wifi op locatie je elke keer de hele setup opnieuw moet doorlopen en dat de rest van het hotel ook kan gaan streamen naar jouw chromecast.

Verder weet ik niet of dit gaat werken in de grotere hotels waar je voorwaarde moet accepteren voor je op de wifi gaat.

Dit zijn de redenen dat ik voor de fysieke kabel gegaan ben.
Ik ben nog nooit bij een hotel geweest die géén AP isolation heeft aan staan. Ik neem zelf meestal ook een GL.inet travelrouter mee, dan heb ik sowieso m'n eigen netwerk.

De Google Chromecast met Google TV laat gewoon de captive portal zien van hotels. Je kunt met de afstandsbediening dan de voorwaardes accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:59
Ik heb zelf een goed jaar terug een Ugreen usb-c hub gekocht (https://www.amazon.nl/-/e...h_asin_title?ie=UTF8&th=1)

heeft full HDMI uit, usb-c power pass-through en ook nog een lan aansluiting. Met een HDMI kabel ben je dus klaar (mits je device video over usb c ondersteunt). Voor je zwager zou het iig moeten werken. Ik gebruik het regelmatig met mijn Samsung Tab s7.

Vwb internet, ik ga toevallig morgen naar Egypte en heb een esim voor een paar dagen aangeschaft. Naar het schijnt zou dat voor beter bereik moeten zorgen, iig op de toeristische plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Volgens het internet ondersteunt Xiaomi 14 DisplayPort Alt Mode, dus USB C > HDMI zou moeten werken. Bijvoorbeeld: https://www.amazon.nl/uni...-aluminium/dp/B075V5JK36/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
g0tanks schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:32:
[...]

Volgens het internet ondersteunt Xiaomi 14 DisplayPort Alt Mode, dus USB C > HDMI zou moeten werken. Bijvoorbeeld: https://www.amazon.nl/uni...-aluminium/dp/B075V5JK36/
bedankt, heb die net gekocht, was goedkoper dan zo een boxje.
Dan kijken of het werkt, als het werkt op alle tvs dan ga ik dit meenemen.
was ook goedkoper 11€

[ Voor 56% gewijzigd door theduke1989 op 29-01-2025 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
theduke1989 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 09:48:
[...]

ah voor mijn zwager dan voor nu pech, aangezien hij al daar is. ik zal hem zeker er op wijzen.
voor mij, in dit geval neem ik de Xiaomi 4K stick, die is goedkoper dan chromecast en biedt ook Android TV aan net zoals Chromecast.
Er is ook wireless Dex! Als de TV "Miracast" ondersteund, dan kan je gewoon draadloos DEX-en. Dat heb ik ook wel eens gedaan. Het beeld is een beetje haperig/vertraging als je browsed enzo, maar zodra je een film start werkt het prima, het geluid vertraagt namelijke evenveel als het beeld dus je merkt er niets van bij het film kijken.

Veel goedkope TV's ondersteunen Miracast als het geen Google TV's zijn maar wel enigsinds Smart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:23
Wij hebben in het verleden wel eens de Chromecast meegenomen. Nadeel was toen dat andere gebruikers op hetzelfde Wi-Fi netwerk voor de grap konden casten of constant de film pauzeren of afbreken. En dat gebeurde elke avond.

Tegenwoordig nemen wij op reis de Nvidia Shield mee. Goedkoper alternatief is de Nokia Streaming Box 8000 of 8010. En die staat bij ons toch al op de slaapkamer en in de woonkamer.
Voordeel voor mij is dat je daar gewoon kan inloggen op elk Wi-Fi netwerk en andere gebruikers op hetzelfde netwerk kunnen niet zomaar casten of je films onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Cheezborger schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:04:
Wij hebben in het verleden wel eens de Chromecast meegenomen. Nadeel was toen dat andere gebruikers op hetzelfde Wi-Fi netwerk voor de grap konden casten of constant de film pauzeren of afbreken. En dat gebeurde elke avond.

Tegenwoordig nemen wij op reis de Nvidia Shield mee. Goedkoper alternatief is de Nokia Streaming Box 8000 of 8010. En die staat bij ons toch al op de slaapkamer en in de woonkamer.
Voordeel voor mij is dat je daar gewoon kan inloggen op elk Wi-Fi netwerk en andere gebruikers op hetzelfde netwerk kunnen niet zomaar casten of je films onderbreken.
Dat is wel een nadeel ja, Nvidia Shield is wel erg duur voor ons direct zo. Heb voor nu voorlopig de oplossing van @g0tanks kijken of dat helpt. Zo niet moet echt een box nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 29-01-2025 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
@g0tanks ik zat net even te denken tijdens het eten. Maar laden werkt niet met deze kabel?

Als de telefoon bijna leeg is moet ik het uitzetten. Dit soort dingen werken met hubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wellicht is een USB-C splitter dan iets, zoals deze: https://www.action.com/nl-nl/p/3011993/lab31-usb-c-splitter/ (variant van laatste plaatje denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Zoiets? Deze is in vele varianten te vinden, ook met ethernet als je dat wilt. Als je wat meer geduld hebt kun je ze voor een habbekrats rechtstreeks uit China halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drharlin
  • Laatst online: 09:10
Reinier schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:19:
Jups ideale oplossing als ik in een hotel zit of in een huisje. Iedere tv in huis heeft een Firestick. De stick uit de logeerkamer gaat altijd mee, inclusief een lange usb kabel. Niet iedere tv heeft een usb om te voeden en niet altijd is er een vrij stopcontact bij de tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
To vandaag de hun ontvangen en heb het getest. Maar dit werkt dus helaas niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiybJxNhsFLX79TNgr35UNCfsGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NEQiwNZAfQBd3oYPXNs6XBde.jpg?f=fotoalbum_large
Hub aangesloten op telefoon en hdmi aan tv.
Maar komt niks.

Moet ik nog wat doen op me telefoon??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:11

FreakNL

Well do ya punk?

Reinier schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:19:
Ik ook. Met een WireGuard verbinding naar huis.

Altijd NL content en Ziggo. Zelfs in China (doei great firewall).

De firetv snapt captive portals ook, dus dat is fijn. Scheelt weer een eigen gl.inet meenemen.

[ Voor 13% gewijzigd door FreakNL op 31-01-2025 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
theduke1989 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:39:
To vandaag de hun ontvangen en heb het getest. Maar dit werkt dus helaas niet.

[Afbeelding]
Hub aangesloten op telefoon en hdmi aan tv.
Maar komt niks.

Moet ik nog wat doen op me telefoon??
Wat heb je precies besteld/gebruikt? Dat het fysiek in elkaar past betekent niet dat het ook allemaal video kan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:34

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_S2Kv95uHbsVT_5DRsgjK82rr4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zTGLy6sImoCDfYa1ZraE7lzI.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is ook zo usb, card reader, hdmi hub ding werken wel allemaal op computers maar telefoons meh.

Deze dingen vind mijn fold6 niet leuk en ben er nog geen een tegengekomen die werkt, de usb c naar hdmi adapters werken wel allemaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2tekH_NVVK_UTN0W3Ezlksy3BY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKDQwNMAXjfduoBtnbEEFtoG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door 42dpi op 11-02-2025 22:25 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik heb daarom maar de 1ste generatie Chromecast behouden.

Kan er sowieso niet veel meer voor vragen.
En dit werkt gewoon wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
42dpi schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 22:23:
[Afbeelding]
Dit is ook zo usb, card reader, hdmi hub ding werken wel allemaal op computers maar telefoons meh.

Deze dingen vind mijn fold6 niet leuk en ben er nog geen een tegengekomen die werkt, de usb c naar hdmi adapters werken wel allemaal.

[Afbeelding]
Dat werkt inderdaad meestal niet. Ik gebruik daarom, als ik het al wil gebruiken vanaf mn Galaxy, een USB-C naar HDMI kabel & een draadloze oplader.
Pagina: 1