bsmpower schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:01:
[...]
En dat vind ik dan weer wonderbaarlijk, dat je alle alts over een kam scheert. BTC heeft het voordeel van de first mover advantage wat o.a. de reden is dat er grote investeerders in BTC investeren. Dit zorgt weer voor een sneeuwbaleffect waardoor BTC steeds meer waarde krijgt en een solide investering blijkt te zijn. Er zijn genoeg alts die een use-case hebben en proberen zich te onderscheiden als blockchain. Of het nou snelheid is of zich focussen op een bepaalde markt. Ik ben het wel met je eens als je het hebt over alle meme-coins en soortgelijke alts die alleen maar worden opgezet voor pumps en dumps. Daarmee loop je een hoog risico. Ik gun BTC holders alle winst, maar er wordt soms wel wat cocky gedaan nu, achteraf gezien, BTC het beter doet dan de rest.
En nog steeds snap je er niks van.
Laat ik het zo stellen: je hebt bitcoin (1), altcoins (2), shitcoins (3) en memecoins (4).
Nummers 3 en 4 zijn degen gebied, en daar moet je met een grote boog omheen lopen. Nummer 2 is een wazig gebied waar je wat winst kunt halen met traden. Nummer 1 is de heilige graal, daar is iedereen het wel over eens ondertussen.
Jij zit in 2 (en wellicht 3), maar je trade niks. Jij wacht tot het jouw kant op rolt. Dat kan en mag, moet je wel ijzeren geduld hebben en accepteren dat het wellicht helemaal niet jouw kant op rolt deze cycle.
Wat je ook moet onthouden is de volgende stelling:
Het kan snel, goedkoop en secuur. Je mag er twee kiezen van de drie.
Welke kies je, en welke blockchain voldoet vervolgens hieraan?
[
Voor 21% gewijzigd door
Domino op 25-02-2025 09:43
. Reden: resize ]