Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout
Straks iedereen in Bitcoin om uberhaupt avondeten te kunnen kopen. Bullish.
Edit: @Kol Nedra hoe oud ben jij? Echte boeken... zeker een bakelieten telefoon als mobiel?
[ Voor 17% gewijzigd door sh4d0wman op 29-01-2025 14:23 ]
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
wat wel is, is dat als je BTC gekocht had (gewoon dca) en je gaat het dit jaar opmaken (dca-out) betekend wel dat 2025 goedkoper leven voor je is geworden (in sats)sh4d0wman schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:20:
@tomtom901 dubbel rekt want ondertussen blijft de inhoud van veel verpakkingen ook stevig dalen. Dus minder voor dezelfde prijs met meer BTW is 7 dubbel rekt.
Straks iedereen in Bitcoin om uberhaupt avondeten te kunnen kopen. Bullish.
nothing stops this train
Wat zijn boeken?Kol Nedra schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:18:
van het weekend 4 boeken kunnen scoren, kent iemand 1 van deze 4?
[Afbeelding]
tomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:16:
Lekker offtopic maar jongens toch, het wordt er echt niet leuker op zo
https://www.ad.nl/politie...3A%2F%2Fout.reddit.com%2F
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/l3QTQBoINLnhPuRVpIEQhT7H.jpg?f=user_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/o7CaPurtrswwaK6XkmRynO93.gif?f=user_large)
Condooms 9% en glijmiddel 21%? ow men was mij al voor.tomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:16:
het is nog geen besluit, maar ik zou iig niet te lang wachten met het kopen van die Porsche.
[ Voor 14% gewijzigd door Moiety op 29-01-2025 14:32 ]
kind 100%Moiety schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:30:
[...]
Condooms 9% en glijmiddel 21%? ow men was mij al voor.
het is nog geen besluit, maar ik zou iig niet te lang wachten met het kopen van die Porsche.
TACO speelt met mn Privé - SC Fonds 12-2024 - SC Fonds 07-2025
Onbegrijpelijk dat we met het laagste begrotingstekort en zeer lage staatsschuld dit soort kunstgrepen uithalen. Frankrijk met hun yolo begroting heeft een hoge btw van 20%.tomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:16:
10X shorts geopend op ETH, TAO en SUI.
We gaan dus waarschijnlijk up, boys!
Nubtrix schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:40:
Oops I did it again
10X shorts geopend op ETH, TAO en SUI.
We gaan dus waarschijnlijk up, boys!
:gifsicle():strip_exif()/f/image/g6Ml7bhcJyqsTK1sr4AstEHc.gif?f=user_large)
Hahaha, what the fuck is dit
Haha, sorry. Wilde een meme plaatsen van een opgewonden beer, door zo'n reactie over het shorten van de markt. Krijg je dit.
Bizar weer dit. De boodschappen kosten zijn nu al bizar hoog en willen ze nu dus nog duurder maken. En dan ook dat gedoe om beleggers harder aan te pakken. Steeds minder geld over om te investeren in crypto/stocks.tomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:16:
Nouja een Porsche van 2 ton is dat toch maar mooi 800 euro. Kweenie maar gauw verdiend (ofja verdiend)Deman23 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:55:
Ik snap de paniek om die 0,4% procent verhoging niet zo. Stel je zou 1000 euro uitgeven aan 21% btw zaken in de maand zou dat nu 1004 euro zijn. De meeste mensen zitten daar vermoedelijk nog onder ook.
Als ik ooit de luxe heb om 2 ton neer te leggen voor een auto kan die 800 euro er ook wel bij.tomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:58:
[...]
Nouja een Porsche van 2 ton is dat toch maar mooi 800 euro. Kweenie maar gauw verdiend (ofja verdiend)
Maar ik heb liever een btw verhoging dan een loonbelasting verhoging oid.
Ja maar bovenop die 0.4% verhoging heb je alle reguliere verhogingen van het product/dienst zelf ook nog. Telt toch wel op bij elkaar allemaal, helemaal op jaarbasis.Deman23 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 14:55:
Ik snap de paniek om die 0,4% procent verhoging niet zo. Stel je zou 1000 euro uitgeven aan 21% btw zaken in de maand zou dat nu 1004 euro zijn. De meeste mensen zitten daar vermoedelijk nog onder ook.
Dit ja, kijk eens naar je zorgverzekering, gewone verzekering, internet abbo etc etc alles word duurder onder aan de streep hou je gewoon minder over, ik vind die btw verhoging dan nog even een laatse doodsteek, die reguliere verhogingen gooien het trouwens allemaal op inflatie als je vraagt waarom de prijs verhoogd is.bones schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:03:
[...]
Ja maar bovenop die 0.4% verhoging heb je alle reguliere verhogingen van het product/dienst zelf ook nog. Telt toch wel op bij elkaar allemaal, helemaal op jaarbasis.
Wen Financial Freedom?
Wat hij zegt idd (Porsche voorbeeld was een gechargeerd grapjebones schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:03:
[...]
Ja maar bovenop die 0.4% verhoging heb je alle reguliere verhogingen van het product/dienst zelf ook nog. Telt toch wel op bij elkaar allemaal, helemaal op jaarbasis.
Tijd voor een Bitcoin reserve danLegeBoekenkast schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:08:
Ja maar de overheid heeft geld nodig nu ze de sigaretten zoveel mogelijk in de ban hebben gedaan.
Juist dit dus! links om of rechtsom ze moeten ergens geld vandaan trekken, als 1 ding goedkoper word, loonheffing op salaris lager word, kun je er donder op tegen zeggen dat een hele hoop andere dingen duurder worden.LegeBoekenkast schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:08:
Ja maar de overheid heeft geld nodig nu ze de sigaretten zoveel mogelijk in de ban hebben gedaan.
Ondertussen ben ik (wat) minder kortzichtig geworden. Helaas blijven de beleidsmakers hier steken op 4 jaar en dat is vaak nog optimistisch

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Er zijn geheid meer posten die lager kunnen, maar ik zal niet pretenderen dat ik er genoeg vanaf weet om daar iets zinnigs over te zeggen. Maar er wordt nergens gerept over bezuinigingen op de uitgaven...
Ik heb best een goed inkomen met mijn onderneming maar keer mijzelf slechts een modaal salaris uit dus zit zelf ook al in de bankschroef als alleenstaande vader.tomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:06:
[...]
Wat hij zegt idd (Porsche voorbeeld was een gechargeerd grapje). Vind het vooral bizar dat de "gewone" mens zo hard geraakt wordt. Wij in dit topic zijn al redelijk bevoorrecht met geld om te investeren in magic internet money, maar Jan Modaal (if there is such a thing) zit echt tussen de bankschroef.
Niet om je tekort te doen, maar je houdt dus meer in je bedrijf (reserve), das natuurlijk niet helemaal vergelijkbaar met mensen die die luxe niet hebben. Bedoel ik echt niet om je af te zeiken.bones schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:26:
[...]
Ik heb best een goed inkomen met mijn onderneming maar keer mijzelf slechts een modaal salaris uit dus zit zelf ook al in de bankschroef als alleenstaande vader.
Count your blessings
Heb al jaren een Museumkaart. Die was dikke 10 jaar terug nog 45 euro, tegenwoordig alweer 75 euro; da's een CAGR van ruim 4% lolsh4d0wman schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:20:
Bukken en ontspannen mensen.... Misschien weer eens wat vaker naar het museum. Daar zijn nog wel eens schatten te vinden.
tegen die tijd, met huidige tempo heb je alle fiat van de wereld nodig om de staatsschuld van de VS te kopenJohn245 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:03:
[...]
Hoezo? Tegen die tijd betalen ze dat er wel voor.
Zelfs een stijging van 5.2% per jaar. Er zijn weinig mensen die zo'n groei van inkomen hebbenvdLee schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:30:
[...]
Heb al jaren een Museumkaart. Die was dikke 10 jaar terug nog 45 euro, tegenwoordig alweer 75 euro; da's een CAGR van ruim 4% lol
Hier ook al jaren een museumkaart. Musea zelf zijn natuurlijk ook flink duurder geworden, dus tsja, dat moet wel matchen. De kaart heb je er nog steeds na zo'n 4 bezoekjes wel uit, dus nog steeds een prima deal.vdLee schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:30:
Heb al jaren een Museumkaart. Die was dikke 10 jaar terug nog 45 euro, tegenwoordig alweer 75 euro; da's een CAGR van ruim 4% lol
Zeker, maar wat @zork al terecht aanhaalde; het salaris van Jan met de pet is niet jaar op jaar gestegen met die 4-5%.Guere schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:34:
[...]
Hier ook al jaren een museumkaart. Musea zelf zijn natuurlijk ook flink duurder geworden, dus tsja, dat moet wel matchen. De kaart heb je er nog steeds na zo'n 4 bezoekjes wel uit, dus nog steeds een prima deal.
Mwha, dat valt wel mee. Zullen we even naar de echte cijfers kijken? Begrijp dat het modale inkomen het meest voorkomende inkomen is, maar het is wel een belangrijke leidraad voor Jan Modaal.vdLee schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:36:
Zeker, maar wat @zork al terecht aanhaalde; het salaris van Jan met de pet is niet jaar op jaar gestegen met die 4-5%.
2015: €33.000
2025: €46.500
Daarnaast heb ik even opgezocht hoeveel de museumkaart mij in 2015 kostte: dat was €54,95. Denk dat die €45 nog eerder was of verkeerd is onthouden. Dat is dus een stijging van 36%, terwijl het modaal inkomen is gestegen met 41%. Lijkt redelijk gelijk te zijn opgetrokken.
Kan het nog steeds zo zijn dat er genoeg mensen zijn voor wie het museum te duur is - daar doet dit niets aan af. Maar laten we niet overdrijven: het inkomen is redelijk gelijk meegestegen met het voorbeeld van de museumkaart.
Tja zo kun je het ook zien, maar ga je er aan voorbij bij idd de toegangsprijzen van musea zijn ook idioot gestegen. Zelfs voor kleine musea waar je in een uurje doorheen bent, mag je blij zijn als je toegang onder een tientje is.Guere schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:34:
[...]
Hier ook al jaren een museumkaart. Musea zelf zijn natuurlijk ook flink duurder geworden, dus tsja, dat moet wel matchen. De kaart heb je er nog steeds na zo'n 4 bezoekjes wel uit, dus nog steeds een prima deal.
Anders beschouwd, het waardevolste bezit dat je hebt is tijd. Als je een museumjaarkaart hebt, zul je een museumbezoek eerder kort houden, aangezien je niet het gevoel hebt het onderste uit de kan te moeten halen. Je houdt dus tijd over, dus pure winst! De museumjaarkaart is z'n geld meer dan waard!JPS schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:47:
[...]
Tja zo kun je het ook zien, maar ga je er aan voorbij bij idd de toegangsprijzen van musea zijn ook idioot gestegen. Zelfs voor kleine musea waar je in een uurje doorheen bent, mag je blij zijn als je toegang onder een tientje is.
Tsja, je moet toch wat met zo'n super saaie Bitcoin koers. Gaat nergens over dit, dan maar lullen over BTW-verhogingen en museumkaarten
Vanavond gelukkig weer wat beweging in de koers. Voor het entertainmentgehalte van de SC maakt het niet uit welke kant opGuere schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:03:
[...]
Tsja, je moet toch wat met zo'n super saaie Bitcoin koers. Gaat nergens over dit, dan maar lullen over BTW-verhogingen en museumkaarten
Die heeft sowieso erg veel volatiliteit zeg, zeker tegenover andere munten die met procenten op en neer gaan, gaat XCN soms met tientallen procenten op een uur!
https://www.politie.nl/ge...inbraak-museum-assen.htmlGuere schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:03:
[...]
Gelukkig ligt de goudkoers hoog.
Ophangen zulke
Username checks out.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Nu Amerika nog 🤓
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
[ Voor 3% gewijzigd door kbuntu op 29-01-2025 16:44 ]
Is dat goed of slecht nieuws? Of gewoon zoals verwacht?sjorremans schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:27:
Bank of Canada cuts 25bps to 3%, as expected; announces end to QT
Nu Amerika nog 🤓
QE is nodig voor de rest van de bull run ( en zeker altcoins )bsmpower schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:45:
[...]
Is dat goed of slecht nieuws? Of gewoon zoals verwacht?
Verdiep je zelf maar in het verschil tussen QT en QE
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Sorry las niet goed, er stond in het bericht "as expected". Nu eerst naar huis, daar even verder lezen over QT en QE.sjorremans schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:47:
[...]
QE is nodig voor de rest van de bull run ( en zeker altcoins )
Verdiep je zelf maar in het verschil tussen QT en QE
[Spidermanedit]
Saaie koers. Aha. Daarom dus
[/edit]
:gifsicle():strip_exif()/f/image/djCwHfHlWNk3o35jlx7rPrJa.gif?f=user_large)
Jaaaah we hebben de 1000 pagina’s weer gehaald
:gifsicle():strip_exif()/f/image/djCwHfHlWNk3o35jlx7rPrJa.gif?f=user_large)
BTC €94.837,08
Komt misschien door Alibaba AI nieuws? https://www.reuters.com/t...s-deepseek-v3-2025-01-29/kbuntu schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 16:43:
Nvidia dead cat bounce? Staat alweer op -6
Betere linkRaaafie schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 17:03:
[...]
Komt misschien door Alibaba AI nieuws? https://www.reuters.com/t...s-deepseek-v3-2025-01-29/
nieuws: Alibaba brengt AI-model Qwen2.5-Max uit, dat strijd moet aangaan met ...
sh4d0wman schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:20:
Bukken en ontspannen mensen.... Misschien weer eens wat vaker naar het museum. Daar zijn nog wel eens schatten te vinden.
:strip_exif()/f/image/CviayHnuJY7bMyJO4uDvnHqf.jpg?f=fotoalbum_large)
20u it will be I guess.. Eigenlijk nog identiek zelfde grafiek enkel dat de 0.5 fib geraakt is en de VWAP als weerstand dient weer..kazzzdafke schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 10:41:
Laten we afwachten of we een bounce krijgen op de 0.5fib, want nu is er wel heel wat weerstand/confluence met de VWAP, POC, golden fib level...
[Afbeelding]
/f/image/zV2vxQpzHMZjnWBOBgkTwW7U.png?f=fotoalbum_large)
Never ever financial advice...
Pas na de speech. Eerst allemaal fakeouts naar boven en naar beneden.kbuntu schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:04:
Zijn hier nog mensen die bij eerste tekenen uptrend nog bijkopen? Kun je dan überhaupt op tijd zijn of gaat dit te snel?
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Things are fine.
— Michaël van de Poppe (@CryptoMichNL) 27 januari 2025
Maybe the final drop and capitulation before a major macro-shift?
I haven’t sold any of my #Altcoins.
Neither should you.
Goed nieuws inderdaad, het ook echt doen is iets anders 😀PHPResource schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 13:39:
[Twitter]
Waarom zou je stoppen met DCA-en met al het bullish nieuws?
Je hebt geen shitcoinsDaWayne schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:39:
Hmm, we rangen nog steeds keurig tussen de 95-105k, vanwaar alle paniek? (Of heb ik te weinig shitcoins?)
Ballen als je m houdt hoor, maar ik zou zeker derisken (wat ik ook gedaan heb)zwembroek schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:48:
Short loopt mooi. Toch maar sluiten zo denk ik. Geen zin in rare wicks.
Mooie entry op Virtuals. Maar wel een x10. Dus als de boel omdraait gaat het snel.tomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:48:
[...]
Ballen als je m houdt hoor, maar ik zou zeker derisken (wat ik ook gedaan heb)
🇺🇸U.S. ECONOMIC DATA THIS WEEK:
• NEW HOME SALES (MON.)
• DURABLE GOODS ORDERS (TUES.)
• CONSUMER CONFIDENCE (TUES.)
• FED RATE DECISION (WED.)
• Q4 GDP (THURS.)
• JOBLESS CLAIMS (THURS.)
• PENDING HOME SALES (THURS.)
• CORE PCE INFLATION (FRI.)
• EMPLOYMENT COST INDEX (FRI.)
• CHICAGO PMI (FRI.)
zou ik mee oppassen tot ruim na de meeting. Meestal is het extreem choppie. Zijn vaker prachtige kerstbomen geweest rond de FOMC meetingkbuntu schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:04:
Zijn hier nog mensen die bij eerste tekenen uptrend nog bijkopen? Kun je dan überhaupt op tijd zijn of gaat dit te snel?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Bedoel je dat in zijn algemeenheid of in de context van de aanstaande FOMC?kbuntu schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 18:04:
FOMCtomtom901 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:02:
[...]
Bedoel je dat in zijn algemeenheid of in de context van de aanstaande FOMC?
vorige week schreef ik nog dat ik 0 actie zou verwachten. Maar schreef deze morgen al dat de kansen op reet kut over 2 FOMC meetings gewoon stuk groter zijn dan vorige week, en eigenlijk alle weken ervoor.Guere schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:02:
Haha is wel hele hype ondertussen, nu verwacht iedereen vuurwerk. Zou wel wat zijn als BTC straks geen krimp geeft en gewoon flat blijft
Kans dus dat hij dat ook laat doorschemeren in zijn speech.
Ik gok dus iets meer naar up zo, dan down
Das ook goed, liever zelfs.Guere schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:02:
Haha is wel hele hype ondertussen, nu verwacht iedereen vuurwerk. Zou wel wat zijn als BTC straks geen krimp geeft en gewoon flat blijft
Als je graag geld verliest aan spreads en volatiliteit zou ik vooral nu traden.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Gok beide. 3x achter elkaarColdcat schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:09:
Dikke candles zo! Een rooie of een groene is de vraag! Eerst nog even koken en dan met een volle vaag aggr aanzetten!
Haha, ik zie het al voor me: een bruine kroeg vol met BTC maxi’s die hun handen vasthouden als het over altcoins gaat, terwijl de shitcoin degens stiekem hun portefeuille controleren op de laatste pump. En dan natuurlijk de hoertjes en hopium dealers die elkaar de hele avond opfokken met de ‘next big thing’ – ‘maar echt, deze keer is het geen scam, ik zweer het!’ En als het gesprek even niet draait, knokken we gewoon even om te bepalen wie de grootste HODLer is.Alpina schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 07:55:
[...]
We zijn dan ook geen FO topic jan modaal juppen bende.
Iedereen is welkom.
Soort bruine kroeg met shitcoin degens, BTC maxi’s, hoertjes en hopium dealers.
Af en toe een knokpartijtje of een meme hoort daar nu eenmaal bij.
Ik zei ruim 10 jaar; 13 jaar om precies te zijn, in 2012 kostte de kaart mij 45 euro.Guere schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 15:44:
[...]
Mwha, dat valt wel mee. Zullen we even naar de echte cijfers kijken? Begrijp dat het modale inkomen het meest voorkomende inkomen is, maar het is wel een belangrijke leidraad voor Jan Modaal.
2015: €33.000
2025: €46.500
Daarnaast heb ik even opgezocht hoeveel de museumkaart mij in 2015 kostte: dat was €54,95. Denk dat die €45 nog eerder was of verkeerd is onthouden. Dat is dus een stijging van 36%, terwijl het modaal inkomen is gestegen met 41%. Lijkt redelijk gelijk te zijn opgetrokken.
Kan het nog steeds zo zijn dat er genoeg mensen zijn voor wie het museum te duur is - daar doet dit niets aan af. Maar laten we niet overdrijven: het inkomen is redelijk gelijk meegestegen met het voorbeeld van de museumkaart.
Het was overigens een slechte woordkeuze van me. Ik bedoelde met Jan met de pet de lage inkomens, niet Jan Modaal. Had beter voor Jan met de blauwe boord kunnen gaan misschien.
2012 - 2025
CAGR Museumkaart= 4.0%
CAGR Jan Modaal= 2.7%;
En dan hebben we het nog niet eens de vergelijking met de lage inkomens. Kunst en cultuur moet geen luxe worden.
PS: Het gaat nu wat ver, maar het begon met het principe en daar was die kaart een leuk voorbeeld van.
De Federal Open Market Committee (FOMC) komt normaliter acht keer per jaar bijeen...
dus ?

(Klein grapje he BSM!)
8 keer moon?kazzzdafke schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:24:
[...]
De Federal Open Market Committee (FOMC) komt normaliter acht keer per jaar bijeen...
dus ?
(Beetje tegengas geven op dat gebeer van zwembroek. 1 ding weet ik zeker, niemand die het weet)
[ Voor 17% gewijzigd door Darrell op 29-01-2025 19:30 ]
Haha. Ben alleen geen trader dus zit niet achter meerdere schermen te kijken naar charts. Wel benieuwd naar 20u (of rondom dat moment). Hopelijk goed nieuws, BTC up en als het even kan trekt ie de alts ook mee omhoog. Maar dat is een open deur.
Het is inderdaad opvallend hoe de prijs van bijvoorbeeld een museumkaart zich verhoudt tot de stijging van het inkomen. Als we het hebben over de CAGR van de Museumkaart, dan zie je inderdaad een mooi rendement van 4,0% per jaar... dat klinkt als een solide investering als je het vergelijkt met de 2,7% van het gemiddelde inkomen. Het lijkt erop dat de museumkaart een stuk beter heeft gepresteerd dan het gemiddelde salaris! Misschien moeten we een groep van museumkaart-investeerders oprichten en daar wat aandelen in uitgeven… wie weet groeit dat als een soort ‘cultural ETF’.vdLee schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:22:
[...]
Ik zei ruim 10 jaar; 13 jaar om precies te zijn, in 2012 kostte de kaart mij 45 euro.
Het was overigens een slechte woordkeuze van me. Ik bedoelde met Jan met de pet de lage inkomens, niet Jan Modaal. Had beter voor Jan met de blauwe boord kunnen gaan misschien.
2012 - 2025
CAGR Museumkaart= 4.0%
CAGR Jan Modaal= 2.7%;
En dan hebben we het nog niet eens de vergelijking met de lage inkomens. Kunst en cultuur moet geen luxe worden.
PS: Het gaat nu wat ver, maar het begon met het principe en daar was die kaart een leuk voorbeeld van.
Wat ik wel een beetje mis, is het punt dat kunst en cultuur inderdaad niet alleen voor de happy few zouden moeten zijn. Het zou zonde zijn als dit soort ervaringen, die bijdragen aan ons begrip van de wereld en onze cultuur, steeds meer een luxeartikel worden voor een selecte groep mensen. Het is belangrijk dat kunst en cultuur toegankelijk blijven voor iedereen, ongeacht hun inkomen, omdat ze niet alleen de waarde van de samenleving vergroten, maar ook het welzijn van mensen. Het risico is namelijk dat we dan allemaal eindigen als Jan met de blauwe boord, die zich net een keer per jaar een museumticket kan veroorloven, en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Dus ja, de vergelijking met de lage inkomens heeft zeker zijn merit. En wat je zegt over het principe: uiteindelijk gaat het niet alleen om de prijs van de kaart, maar om wat erachter zit en hoe we de waarde van cultuur met z'n allen kunnen blijven behouden en toegankelijk houden. De museumkaart is een leuk voorbeeld, maar het zou natuurlijk nog beter zijn als we deze ‘cultural economy’ wat breder kunnen trekken.
En inderdaad, het ging misschien iets verder dan de oorspronkelijke discussie, maar hey, als we in 2025 ook nog steeds over museumkaarten praten, dan heb ik persoonlijk geen probleem met een kleine verdiepingsslag in de discussie.

Ik deed mijn browser open en tradingview kwam met een popup dat BTC net 92k gecrossed had
Ik dacht even dat ik de dip gemist had
Vanwaar die melding ineens kwam, ik weet het niet, of was het een easter egg van tradingview ofzo
Efteling etc is a big no-no
nothing stops this train
Als je het vertrouwen in de samenleving wilt verliezen, dan moet je een dagje naar de Efteling gaan. Man manKol Nedra schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:38:
Museumkaart is relatief goedkoper dan andere uitgaansgelegenheid, kinder museumkaart is ook goedkoper. heb je toch een leuk uitje
is denk al 7 jaar geledenjvel92 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:42:
[...]
Als je het vertrouwen in de samenleving wilt verliezen, dan moet je een dagje naar de Efteling gaan. Man man
nothing stops this train
Het is alsof je het vertrouwen in de mensheid verliest terwijl je in de wachtrij voor de Droomvlucht staat, omringd door families die denken dat ze in een magisch koninkrijk zijn, maar ondertussen elkaar de keel willen doorsnijden voor een stroopwafeljvel92 schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:42:
[...]
Als je het vertrouwen in de samenleving wilt verliezen, dan moet je een dagje naar de Efteling gaan. Man man
In het licht van zwembroek’s zijn “museum”Kol Nedra schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 19:38:
Museumkaart is relatief goedkoper dan andere uitgaansgelegenheden, kinder museumkaart is ook goedkoper. heb je toch een leuk uitje
Pic, plaats ik maar geen meme van een kinder museumkaart.
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!