Heel goedLadyS schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 00:58:
[...]
Tuurlijk kom ik nog even langs![]()
Maar was zelf even aan het genieten van het leven en hoogtepunten
Maar dat is wel opmerkelijk, want uiteindelijk is het de taak van de instutionele belegger om te dumpen op retail, dus dat gaat een keer moeten gebeuren..DarkShadow schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 01:07:
[...]
retail is er gewoon niet bij, dat is toch wel een gedeelte SC. Deze bull wordt gekocht door institutionele beleggers.
* Stukfruit herinnert zichzelf eraan dat hij dit topic beter niet meer kan openen terwijl hij op het vliegveld zit
Of kan ik afgaan op de koers? 200k = foto van Pino met Bitcoinen, 300k = fruitplaatjes, 420k = oppassen?
Of kan ik afgaan op de koers? 200k = foto van Pino met Bitcoinen, 300k = fruitplaatjes, 420k = oppassen?
Dat zit wel Schnorr.
Live vanaf de commode; de helft van de ATH van deze bull-run is zojuist gehaald!
Welp moet toch even iets kwijt…
Omdat ik afgelopen week wat profits wilde securen, heb ik besloten de heleboel te verkopen omdat ik na de ETH pump van 1800 naar 2200 er eindelijk uit kon met profit en opnieuw kon beginnen.
Wat ik ook deed was mijn BTC opruimen, Yikes op 92k(euro) was dit nog steeds een mooie profit maar nu op 97.5k (euro) begint het toch een beetje te steken.
Vanaf de zijlijn geniet ik van al deze actie, en voel ik de fomo om 100% BTC terug te kopen en nog wat procenten mee te pakken maar weet niet of ik daar goed aan doe
Welp, in elk geval blij voor ieder van jullie, misschien kan iemand mij nog wat insight geven, heb nu maar een buy op 95k gezet
Omdat ik afgelopen week wat profits wilde securen, heb ik besloten de heleboel te verkopen omdat ik na de ETH pump van 1800 naar 2200 er eindelijk uit kon met profit en opnieuw kon beginnen.
Wat ik ook deed was mijn BTC opruimen, Yikes op 92k(euro) was dit nog steeds een mooie profit maar nu op 97.5k (euro) begint het toch een beetje te steken.
Vanaf de zijlijn geniet ik van al deze actie, en voel ik de fomo om 100% BTC terug te kopen en nog wat procenten mee te pakken maar weet niet of ik daar goed aan doe
Welp, in elk geval blij voor ieder van jullie, misschien kan iemand mij nog wat insight geven, heb nu maar een buy op 95k gezet
BTC €94.837,08
Zeg dat maar tegen de duizenden projecten, innovaties en blockchains die in de tussentijd wél iets geprobeerd hebben op te bouwen. Alles buiten BTC? Een fata morgana. En toch, wonder boven wonder, zijn er blockchains met echte toepassingen, smart contracts, DeFi, NFT’s (ja, zelfs die idiote aapplaatjes) die mensen blijven gebruiken. Maar nee hoor, alleen de grote oranje memecoin telt. BTC, oftewel: digitaal goud, maar dan zonder enige gebruikswaarde behalve hoddlen tot je een baard hebt als Satoshi zélf.BTC100K2021 schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:30:
[...]
"de markt" heeft nooit echt bestaan. Je hebt BTC en verder niets. Alts waren een tijdelijk fenomeen die misbruik hebben gemaakt van de opkomst van BTC als asset.
In deze macro omstandigheden zijn er niet genoeg nieuwe mensen met besteedbaar inkomen om de alt ponzi in leven te houden.
Hypocriet als ik ben hoop ik natuurlijk dat mijn zakjes stront nog wel even x100 gaan voordat bovenstaande de waarheid blijkt te zijn
Alt ponzi. Want BTC is natuurlijk géén ponzi, want die gaat omhoog “omdat het schaars is”. Tuurlijk. Alsof de hele BTC-waarde niet ook draait op het feit dat mensen verwachten dat anderen het ná hen zullen kopen voor een hogere prijs. En macro-economische omstandigheden? Serieus? Alsof BTC niet net zo hard meegaat in elke dip zodra Jerome Powell zijn wenkbrauw fronst. Ik hou van al je simpelheid, maar loop er a.u.b. niet zo mee te koop.
eth, The world's computer
Dit betoog komt denk ik krachtiger over op een moment dat BTC geen nieuwe ATH neerzet en gevestigde alts niet ruim 35 tot 75% onder hun ATH zitten 😬almelo15 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 03:24:
[...]
Zeg dat maar tegen de duizenden projecten, innovaties en blockchains die in de tussentijd wél iets geprobeerd hebben op te bouwen. Alles buiten BTC? Een fata morgana. En toch, wonder boven wonder, zijn er blockchains met echte toepassingen, smart contracts, DeFi, NFT’s (ja, zelfs die idiote aapplaatjes) die mensen blijven gebruiken. Maar nee hoor, alleen de grote oranje memecoin telt. BTC, oftewel: digitaal goud, maar dan zonder enige gebruikswaarde behalve hoddlen tot je een baard hebt als Satoshi zélf.
Alt ponzi. Want BTC is natuurlijk géén ponzi, want die gaat omhoog “omdat het schaars is”. Tuurlijk. Alsof de hele BTC-waarde niet ook draait op het feit dat mensen verwachten dat anderen het ná hen zullen kopen voor een hogere prijs. En macro-economische omstandigheden? Serieus? Alsof BTC niet net zo hard meegaat in elke dip zodra Jerome Powell zijn wenkbrauw fronst. Ik hou van al je simpelheid, maar loop er a.u.b. niet zo mee te koop.
En de laatste zin is ook niet echt gezellig na een heugelijke nieuwe ATH, maar dat is mijn mening maar.
Heerlijk wakker worden zo. Vanavond eten we pizza.
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
Lekker wakker worden zo! 100k€ komt ook in de buurt
Iets te, als je het mij vraagt. Ik sta aan de zijlijn voorlopigFordjah schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 05:50:
Het gaat toch hard hoor.
Als je een doel had, geef het lekker daar aan uit. Ik heb gemerkt dat als je dat eenmaal gedaan hebt je dat ook wat rust geeft.koelebobes schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 03:14:
[Afbeelding]
Ik denk ook wel eens, Oeh als ik alles nog erin had dan had ik nu zoveel.... Had ook heel anders kunnen lopen en deze winst pakken ze je niet meer af! (Na 7 jaar vrijwel alleen dom op en neer meehobbelen)
De klassieke 'koop een sportwagen' heb ik ook gedaan, en geen moment spijt van als ik zo weer naar werk toe ga.
Dat ik dan voor de zoveelste keer mee krijg dat iemand ziek wordt en binnen no time te horen krijgt de eigen begrafenis te moeten regelen, bevestigd dat je maar beter kan genieten nu het kan en je niet blind moet staren op 'later'
My 2 sats
Lichtpuntje...
Ik ook, BTC loos sinds gisterentomtom901 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:04:
[...]
Iets te, als je het mij vraagt. Ik sta aan de zijlijn voorlopig
Ik wordt net wakker en als het zo blijft kan ik geld opnemen.Coldcat schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 22:38:
[...]
Jij staat binnenkort ook achter de bosjes omdat je per week 5k moet inleggen met je plan.
Die 5k inleggen per week is niet erg. Dat betekend dat btc flink omlaag is gegaan. Dan kan ik lekker veel btc verzamelen.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Precies.LuisjeNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:29:
[...]
Als je een doel had, geef het lekker daar aan uit. Ik heb gemerkt dat als je dat eenmaal gedaan hebt je dat ook wat rust geeft.
Ik denk ook wel eens, Oeh als ik alles nog erin had dan had ik nu zoveel.... Had ook heel anders kunnen lopen en deze winst pakken ze je niet meer af! (Na 7 jaar vrijwel alleen dom op en neer meehobbelen)
De klassieke 'koop een sportwagen' heb ik ook gedaan, en geen moment spijt van als ik zo weer naar werk toe ga.![]()
Dat ik dan voor de zoveelste keer mee krijg dat iemand ziek wordt en binnen no time te horen krijgt de eigen begrafenis te moeten regelen, bevestigd dat je maar beter kan genieten nu het kan en je niet blind moet staren op 'later'
My 2 sats
M'n hele leven erg sportief geweest, nog steeds. Niet roken, geen drugs. Alcohol tijdens studententijd en er na. Daarna alleen alcohol tijdens gelegenheden (verjaardagen, etc) Normaal gewicht (momenteel iets meer) Leeftijd ruim onder de 50.
Vorig jaar. Hartoperatie, een aantal omleidingen. Dat voelde als oneerlijk.
Dus, geniet van het leven!
Dit is altijd het dilemma. Het had ook precies andersom kunnen zijn...koelebobes schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 03:14:
[Afbeelding]
Goedemorgen allemaal,
Dit is lekker wakker worden. Crypto PF op ATH.
Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8
Dan zit je niet veel in shitcoins hahaJohn245 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 06:41:
Goedemorgen allemaal,
Het is donderdag, Amerikanen gaan waarschijnlijk lekker dumpen vanmiddag. Ik ben er nu ook even uitgestapt.
Let op euros worden wakker. Maar lekker dit
Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen
lekker wakker worden weer zo. Nu mooi pricediscovery in en voor je het weet staan we op iig op 150k. Fijne dag verder
Oja die boomers blijven ook kopen.
:strip_exif()/f/image/wpSqPmMwkCriwkJFDWs2kmHe.png?f=user_large)
Oja die boomers blijven ook kopen.
:strip_exif()/f/image/wpSqPmMwkCriwkJFDWs2kmHe.png?f=user_large)
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Iets met yields Enzo, long overdueknakworst schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:04:
Price discovery op pizza day. Geweldig. En alle beurzen rood.
[Afbeelding]
Horen jullie dat in de verte? Golf van mensen die langs de zijlijn staan
Zet de moeilijke stap, Praat over je gevoelens, Verstop ze niet, Deel ze met de juiste personen
Niks mis meeAeronaut schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:11:
Horen jullie dat in de verte? Golf van mensen die langs de zijlijn staan
Winstje genomen.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
moet iedereen natuurlijk zelf weten. Maar mijn mening is totaal anders. Vlak voor een nieuwe ATH je hele stack sellen is gewoon echt totaal niet handig. Kijk puur naar 16 jaar btc en je hebt je antwoord. Haal daar ook alle andere metrics bij en je weet dat de top nog lang niet in is. Nu begint het pas.
Dat je nu een deel selled. Heel verstandig, doe ik nu ook voor het eerst sinds 2013 zo vroeg (sinds iets van 70k). Maar dat zijn kleine plukjes. Niet de hele stack. Komt bij mij ook bij dat mijn PF in euro's echt wel fors is nu. Ik hoef ook echt niet meer 100% de top proberen te sellen straks (wat ook nooit zou lukken uiteraard
En mark my words, er gaan straks mensen met fomo terug kopen. Ik zag de eerste posts hier al weer verschijnen.....
[ Voor 11% gewijzigd door anti elppa op 22-05-2025 07:28 ]
Moeten?tomtom901 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 01:52:
[...]
Maar dat is wel opmerkelijk, want uiteindelijk is het de taak van de instutionele belegger om te dumpen op retail, dus dat gaat een keer moeten gebeuren..
Dat is wel een stelling die je daar neemt. Op basis van het verleden.
Bitcoin is het nieuwe moderne goud, dus waarom zouden de instituten dan gaan dumpen? Misschien pas bij 420k om dan even de bearmarkt in te gaan ja, maar nu al?
Retail "moet" dus eerst aan boord komen met een nieuw verhaal. Of deze keer is anders en zoals Elppa zegt "wellicht geen bear in 2026".
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Wat een geweld. Dat is lekker wakker worden zo.
Nog een weekje en kijken wat die monthly close doet.
Same. Niet veel (eerste 10%) maar genoeg om mij kapot te eten aan pizza vanavond. Winst nemen blijft onwennig maar het werd tijd.
Die gast met z’n biljoen x40 long zal wel blij zijn 😆
Toch het einde van de dollar? Goedemorgen iedereen! Gefeliciteerd met de (al dan niet genomen) winsten.
Heb je winst genomen, goed gedaan. Je had een plan en bent erbij gebleven. Dat doen veel mensen niet en lopen alsnog de winst mis.
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden. Doe er wat leuks mee. Geniet ervan!
Heb je winst genomen, goed gedaan. Je had een plan en bent erbij gebleven. Dat doen veel mensen niet en lopen alsnog de winst mis.
Van winst nemen is nog nooit iemand armer geworden. Doe er wat leuks mee. Geniet ervan!
Dit is nu mijn derde deze ronde. Voelt heel vreemd, maar nu bij deze 3e keer ging het al makkelijker.Joosie200 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:30:
[...]
Same. Niet veel (eerste 10%) maar genoeg om mij kapot te eten aan pizza vanavond. Winst nemen blijft onwennig maar het werd tijd.
We slepen je er doorheen.
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Dan moet je wel winst kúnnen nemen. Ik neem terug wat ik gisteren over Bitvavo schreefCornermanNL schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:37:
Toch het einde van de dollar? Goedemorgen iedereen! Gefeliciteerd met de (al dan niet genomen) winsten.
En weer een teeepeeeee.
115 next of toch weer terug
115 next of toch weer terug
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Symbolisch 21 euro aan BTC verkocht om vanavond pizza van te eten met de vrouw en kids zodat ze over tig jaar kunnen zeggen, was je gek geworden? Dure pizzas!
Happy Pizza day allen 🎉🍕
Happy Pizza day allen 🎉🍕
Ik had het ook ja, maar na 5x refresh ging het prima. Ook hier klein plukje winst gepaktMoiety schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:40:
[...]
Dan moet je wel winst kúnnen nemen. Ik neem terug wat ik gisteren over Bitvavo schreef
[Afbeelding]
“Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it … he who doesn’t … pays it.”
Eet smakelijk alvast! Volgende keer de euro’s voor de pizza lenen bij de bank en terugbetalen met de winsten uit btc, inflatie sausje er over en je pizza smaakt nog beter 😉Vis schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:42:
Symbolisch 21 euro aan BTC verkocht om vanavond pizza van te eten met de vrouw en kids zodat ze over tig jaar kunnen zeggen, was je gek geworden? Dure pizzas!
Happy Pizza day allen 🎉🍕
(Geen financieel advies)
Heeft niks te maken met Bitcoin, dit gaat over alle assets classes zo in mijn ogen. Ik geloof er niet in dat het nu ineens anders is.Vis schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:26:
[...]
Moeten?
Dat is wel een stelling die je daar neemt. Op basis van het verleden.
Bitcoin is het nieuwe moderne goud, dus waarom zouden de instituten dan gaan dumpen? Misschien pas bij 420k om dan even de bearmarkt in te gaan ja, maar nu al?
Retail "moet" dus eerst aan boord komen met een nieuw verhaal. Of deze keer is anders en zoals Elppa zegt "wellicht geen bear in 2026".
Precies wat jij zegt, ik hoef niet te top te sellen en zit al op een 3x ongeveer. Met mijn size is dat ruimschoots voldoende om een aantal zaken voor de toekomst vast te zetten zodat ik dat risico niet meer hoef te lopen. Dat weegt me veel zwaarder dan dat het nog wat verder omhoog kan.anti elppa schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:25:
[...]
moet iedereen natuurlijk zelf weten. Maar mijn mening is totaal anders. Vlak voor een nieuwe ATH je hele stack sellen is gewoon echt totaal niet handig. Kijk puur naar 16 jaar btc en je hebt je antwoord. Haal daar ook alle andere metrics bij en je weet dat de top nog lang niet in is. Nu begint het pas.
Dat je nu een deel selled. Heel verstandig, doe ik nu ook voor het eerst sinds 2013 zo vroeg (sinds iets van 70k). Maar dat zijn kleine plukjes. Niet de hele stack. Komt bij mij ook bij dat mijn PF in euro's echt wel fors is nu. Ik hoef ook echt niet meer 100% de top proberen te sellen straks (wat ook nooit zou lukken uiteraard)
En mark my words, er gaan straks mensen met fomo terug kopen. Ik zag de eerste posts hier al weer verschijnen.....
Jij hebt een compleet ander risico profiel, ook omdat je al wat ouder bent en geen kinderen hebt bijvoorbeeld. Zorgen dat ik het goed kan doen voor mijn kid(s) was de prioriteit deze run en dat is gelukt.
geen bear kan ook natuurlijk, maar dat zou pas echt gebeuren als er steeds meer mensen het fiat systeem niet meer vertrouwentomtom901 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:53:
[...]
Heeft niks te maken met Bitcoin, dit gaat over alle assets classes zo in mijn ogen. Ik geloof er niet in dat het nu ineens anders is.
nothing stops this train
Maar vooralsnog is het dus wel anders want retail is er nog niet. Geef je zelf ook aan.tomtom901 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:53:
[...]
Heeft niks te maken met Bitcoin, dit gaat over alle assets classes zo in mijn ogen. Ik geloof er niet in dat het nu ineens anders is.
Klopt wel, grootste verschil is denk ik kinderen ja of nee. Leeftijd scheelt gok ik nog niet eens zo veel. Iig niet meer dan 10jaar verwacht ik. Sowieso zou leeftijd juist andere kant op moeten zijn in jou verhaal. Op 60 moet je minder risico nemen dan op 30tomtom901 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:56:
[...]
Precies wat jij zegt, ik hoef niet te top te sellen en zit al op een 3x ongeveer. Met mijn size is dat ruimschoots voldoende om een aantal zaken voor de toekomst vast te zetten zodat ik dat risico niet meer hoef te lopen. Dat weegt me veel zwaarder dan dat het nog wat verder omhoog kan.
Jij hebt een compleet ander risico profiel, ook omdat je al wat ouder bent en geen kinderen hebt bijvoorbeeld. Zorgen dat ik het goed kan doen voor mijn kid(s) was de prioriteit deze run en dat is gelukt.
Komt ook bij dat ik echt in btc geloof. al jaren. Ik doe ook totaal niets met andere assets, etfs etc.
Alleen btc, goud en aandelen van de toko waar ik werk (krijg ik als bonus anders had ik ze ook niet gehad).
Ik zal ook niet snel al mijn btc verkopen. Ja als we geen nieuwe ath gepakt hadden, of als we nu niet verder komen dan 150k. Dan is die kans er, al is die nu stuk kleiner dan 2 a 3 maanden terug.
[ Voor 4% gewijzigd door anti elppa op 22-05-2025 08:06 ]
nieuwe retail komt wel, waarvan er dan van de nieuwe mensen dan 5% ik crypto blijft en van die mensen zal 2% dca blijven doen en 1% ervan zal maxi wordenVis schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:03:
[...]
Maar vooralsnog is het dus wel anders want retail is er nog niet. Geef je zelf ook aan.
nothing stops this train
Ik vind het wel opmerkelijk dat iedereen lijkt te denken dat retail nog gaat komen. Ik ben bang dat retail al zoveel klappen te voortduren heeft gekregen en daardoor gewoon nooit meer gaat komen. Daarnaast is Trump een voorstander van Crypto wat veel retail een walgelijk idee vindt. Wat als retail nooit meer instapt? Hebben we retail nog nodig? Ik snap tomtom prima in ieder geval, als je de winst hebt behaald die je voor ogen had, dan lekker veilig eruit...Vis schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:03:
[...]
Maar vooralsnog is het dus wel anders want retail is er nog niet. Geef je zelf ook aan.
[ Voor 21% gewijzigd door TakutoRadiance op 22-05-2025 08:10 ]
Daarom. En zelfs al heb ik een anti elpa profiel in januari / februari tijdens de vorige ath van 108/09k deed ik niks behalve bijkopen rond de 50k dip in augustus / september. Dus daarop heb ik al een x2 gepakt en op de rest een x3.5. Dan vind ik het prima om op bitcoin pizza dag wat te cashen.tomtom901 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 07:56:
[...]
Precies wat jij zegt, ik hoef niet te top te sellen en zit al op een 3x ongeveer.
Tis al meer dan wat ik bij de 69k top deed in 2021. Toen kocht ik in de summer lull bij rond 37k maar wachtte ik op een x2 rond 74k die nooit kwam lol. En met de rest blijf ik in de rollercoaster zitten. Op naar tp2, tp3 etc etc.
Crypto... Klopt als een bus.knakworst schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 15:56:
[...]
Alles klopt als een bus. JIJ ziet het alleen nog niet.
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Voor mij is het ook pas de 1e echte cycle waar ik echt aan het sellen ben. Vorige keren was ik elke keer veel te laat. Dat was voor mij het laatste puzzelstukje in mijn crypto leven.Joosie200 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:07:
[...]
Daarom. En zelfs al heb ik een anti elpa profiel in januari / februari tijdens de vorige ath van 108/09k deed ik niks behalve bijkopen rond de 50k dip in augustus / september. Dus daarop heb ik al een x2 gepakt en op de rest een x3.5. Dan vind ik het prima om op bitcoin pizza dag wat te cashen.
Tis al meer dan wat ik bij de 69k top deed in 2021. Toen kocht ik in de summer lull bij rond 37k maar wachtte ik op een x2 rond 74k die nooit kwam lol. En met de rest blijf ik in de rollercoaster zitten. Op naar tp2, tp3 etc etc.
Leverage traden kon ik al vorige cycle, bodem kopen, geen probleem, hodl easy etc. maar verkopen was echt mijn grootste manko.
Nu lukt het prima.
Maar een 2 of 3x zou ik echt idioot weinig vinden. Ik heb een hele grote spot koop gedaan eind 2022 rond de 15 a 16k. Die staat nu bijna op x7. Dat is meer hoe ik het graag zie.
Verder heb ik eigenlijk bijna al mijn sells van afgelopen 9 maanden in sats weer terug door die lange longs. Voelt ook wel lekker
retail is niet echt nodig, kijk maar naar goud/aandelen of w/e..... alles gaat toch omhoog.TakutoRadiance schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:06:
[...]
Ik vind het wel opmerkelijk dat iedereen lijkt te denken dat retail nog gaat komen. Ik ben bang dat retail al zoveel klappen te voortduren heeft gekregen en daardoor gewoon nooit meer gaat komen. Daarnaast is Trump een voorstander van Crypto wat veel retail een walgelijk idee vindt. Wat als retail nooit meer instapt? Hebben we retail nog nodig? Ik snap tomtom prima in ieder geval, als je de winst hebt behaald die je voor ogen had, dan lekker veilig eruit...
[Afbeelding]
en de saaie belegger blijft toch s&p500 kopen, ze hebben geleerd dat dit goed is
[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 22-05-2025 08:15 ]
nothing stops this train
Welk gifje? Asking for a friend....
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Moooooooonnnnn!!!!!!
Wat voor verkoopdruk is er nog over? Iedereen die er onder de ATH uit wilde heeft dat gedaan.
$115/120 misschien nog wat weerstand. Daarna komt het bericht, OTC opgedroogd en verkoopdruk verdwenen.
Wat voor verkoopdruk is er nog over? Iedereen die er onder de ATH uit wilde heeft dat gedaan.
$115/120 misschien nog wat weerstand. Daarna komt het bericht, OTC opgedroogd en verkoopdruk verdwenen.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
@TakutoRadiance retail is te klein, in Nederland belegt 25% en de bedragen zijn alleen bij de top significant. In de VS is dat 60% maar daar zit dan weer de pensioenpot bij.
Daarvan zit amper iets in crypto.
Doet retail er toe? Nee, pas als pensioen fondsen het voor retail gaan doen dan gaat het hard.
De meeste mensen hebben gewoon een stuk maand over aan het einde van het salaris.
Daarvan zit amper iets in crypto.
Doet retail er toe? Nee, pas als pensioen fondsen het voor retail gaan doen dan gaat het hard.
De meeste mensen hebben gewoon een stuk maand over aan het einde van het salaris.
[ Voor 5% gewijzigd door CornermanNL op 22-05-2025 08:30 ]
Zou bitcoin nog weten dat het donderdag is
When nieuwe ATH?
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Eens met @CornermanNL in aanvulling: de bedragen om de markt te bewegen zijn veel groter geworden, instituties zijn keihard nodig.
Ik houd mezelf voor dat ik wel een verrekte goede reden moet hebben om uit te cashen uit de best presterende asset van het afgelopen decennium. De volatiliteit naar beneden en de lange zijwaartse "channels" moeten uitgezeten worden om uiteindelijk beloond te worden. Ik verkoop deeltjes van mijn stack pas als ik fiat nodig heb voor levensonderhoud, waar ik eerst nog fiat inleg eruit wilde halen. Ideaalscenario is nooit verkopen aan de Saylors en instituties van deze wereld, maar doorgeven aan de volgende generatie. Voordeel is wel dat ik net als een aantal anderen hier fundamenteel overtuigd ben van de waarde van Bitcoin. Snap dat ik de lachers op mijn hand heb, maar ik geloof echt in minimaal een miljoen in de komende jaren. Ik besef overigens wel dat ik de luxe heb om van ander vermogen en werk te leven momenteel en daardoor deze met deze stack dit risico kan nemen. Neemt niet weg dat ik bij sub 80k een serieuze veer aan het laten was (vanaf 109k en verzwakkende dollar) en dat is nooit leuk.
Lang verhaal kort: als je het geld niet direct nodig hebt (zeg minimaal 5 jaar) en vertrouwen hebt in bitcoin, hodl. Denk niet dat je een trader bent, dat is maar voor weinigen weggelegd. Of pak geleidelijk wat kleinere winsten, maar houd een deel altijd belegd in bitcoin. Het probleem van Bitcoin is niet alleen de diepe dalen, maar juist ook de hoge pieken: de koers kan weglopen en nooit meer omkijken. En dan sta je aan de zijlijn met mogelijk te veel fiat. En slaat de FOMO toe en doe je een klassieke sell low, buy high. Zonder risico, geen rendement helaas.
Ik houd mezelf voor dat ik wel een verrekte goede reden moet hebben om uit te cashen uit de best presterende asset van het afgelopen decennium. De volatiliteit naar beneden en de lange zijwaartse "channels" moeten uitgezeten worden om uiteindelijk beloond te worden. Ik verkoop deeltjes van mijn stack pas als ik fiat nodig heb voor levensonderhoud, waar ik eerst nog fiat inleg eruit wilde halen. Ideaalscenario is nooit verkopen aan de Saylors en instituties van deze wereld, maar doorgeven aan de volgende generatie. Voordeel is wel dat ik net als een aantal anderen hier fundamenteel overtuigd ben van de waarde van Bitcoin. Snap dat ik de lachers op mijn hand heb, maar ik geloof echt in minimaal een miljoen in de komende jaren. Ik besef overigens wel dat ik de luxe heb om van ander vermogen en werk te leven momenteel en daardoor deze met deze stack dit risico kan nemen. Neemt niet weg dat ik bij sub 80k een serieuze veer aan het laten was (vanaf 109k en verzwakkende dollar) en dat is nooit leuk.
Lang verhaal kort: als je het geld niet direct nodig hebt (zeg minimaal 5 jaar) en vertrouwen hebt in bitcoin, hodl. Denk niet dat je een trader bent, dat is maar voor weinigen weggelegd. Of pak geleidelijk wat kleinere winsten, maar houd een deel altijd belegd in bitcoin. Het probleem van Bitcoin is niet alleen de diepe dalen, maar juist ook de hoge pieken: de koers kan weglopen en nooit meer omkijken. En dan sta je aan de zijlijn met mogelijk te veel fiat. En slaat de FOMO toe en doe je een klassieke sell low, buy high. Zonder risico, geen rendement helaas.
10 dagen laterNubtrix schreef op maandag 12 mei 2025 @ 13:23:
Volgende sell alweer triggered (rond $105k).
Nu stukjes verkocht op 90, 92, 94, 100 en 105. In totaal 30% van de btc stack.
Volgende halte 110k.
Mochten we plots terug corrigeren naar sub 90k, steek ik de cash er opnieuw in denk ik.
Het voelt allemaal wel heel bullish aan, maar ga me toch gewoon aan het plan houden en dus selling on the way up. Volgende halte 115k.
Ondertussen ook weer wat kleine zakjes microcap alts gekocht. Als er iets van altseason volgt, is het bingo hopelijk.
Enige constante: eth nog steeds dramatisch.
Het echte werk gaat pas beginnen als er nog meer problemen gaan ontstaan over de dollar en in het verlengde fiat in zijn totaal.
Stel men gaat een koppeling aan zoals vroeger met goud maar nu met BTC. Dan moeten landen en pensioenfondsen wel.
Natuurlijk is dit een zeer hypothetisch scenario maar er zijn gekkere dingen aan de gang gewoon in het echte leven op dit moment.
Stel men gaat een koppeling aan zoals vroeger met goud maar nu met BTC. Dan moeten landen en pensioenfondsen wel.
Natuurlijk is dit een zeer hypothetisch scenario maar er zijn gekkere dingen aan de gang gewoon in het echte leven op dit moment.
Als Henk en Ingrid terugkomen, zullen ze niet in BTC stappen. Dat weet je zelf ook wel.Vis schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:03:
[...]
klopt wel, toen ik nog Henk was waren mijn eerste aankopen Doge, XRP, BNB en ADANubtrix schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:04:
[...]
Als Henk en Ingrid terugkomen, zullen ze niet in BTC stappen. Dat weet je zelf ook wel.
alhoewel met BNB een prima rendament gehaald heb, de andere niet zo
[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 22-05-2025 09:09 ]
nothing stops this train
Exact. Hier was dat onder andere TRX en XVG toen BTC rond de 20k stond eind 2017.Kol Nedra schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:08:
[...]
klopt wel, toen ik nog Henk was waren mijn eerste aankopen Doge, XRP, BNB en ADA
alhoewel met BNB een prima rendament gehaald heb, de andere niet zo
Tijden.
Ging heel goed de eerste paar maanden, daarna alles verloren
gisteren meeste gepost, dus al oud nieuws.Coldcat schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 08:22:
En op het landelijk nieuws maar 1 artikel op de frontpage
HFSP noemen we dat hier.
[Afbeelding]
https://www.nu.nl/economi...gt-naar-recordhoogte.html
https://www.telegraaf.nl/...r-het-eerst-boven-110-000
https://www.reuters.com/m...s-january-top-2025-05-21/
https://www.bloomberg.com...ism-around-us-regulations
volgende nieuwsstukje komt wel op 115/120
Of als die ponzi weer onder de 100 zaktAeronaut schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:12:
[...]
gisteren meeste gepost, dus al oud nieuws.
https://www.nu.nl/economi...gt-naar-recordhoogte.html
https://www.telegraaf.nl/...r-het-eerst-boven-110-000
https://www.reuters.com/m...s-january-top-2025-05-21/
https://www.bloomberg.com...ism-around-us-regulations
volgende nieuwsstukje komt wel op 115/120
naja zeg.. een 10-15% retrace net voor een golden cross? Dat heb ik nog nooooit gezien.
/s
en juist op een punt dat alts weer hitsig worden... makelijkste manier om momentum te verliezen en hoop die je had weer te verliezen
[ Voor 21% gewijzigd door Aeronaut op 22-05-2025 09:18 ]
Retail is best hard op zijn bek gegaan in crypto en stocks. Diegene die in losse aandelen zaten, hebben veel US aandelen verkocht en als ze weer inkopen zal het vooral ETF zijn om wat te derisken in deze tijden. Retail zat ook voornamelijk in de hoek van crypto waar de klappen forser waren. Ik denk dat BTC eerst echt 30 procent boven deze ATH moet zitten voordat de FOMO weer toeslaat
Nu alweer consolideren?
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Vxu8gqWP8Z1R6pkMrTeCNXN3.gif?f=user_large)
Duurt lang.
:gifsicle():strip_exif()/f/image/Vxu8gqWP8Z1R6pkMrTeCNXN3.gif?f=user_large)
Duurt lang.
De hardware wallet ligt hier nog opgeborgen. De handelspost voor 25% verkocht. Krijgen we donderdag dipdag of niet dat is de vraag.
1 BTC = 1 BTCBlik1984 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:37:
Wat is de officiële nieuwe ATH?
Of 100.000.000 sats.
Always will be.
CMC 111,861.22Blik1984 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:37:
Wat is de officiële nieuwe ATH?
Coingecko 111,544
binance 111,880.00
bybit 111,867.5
coinbase 111,903.84
OKX 111,880.0
mexc 111,877.00
bitfinex 111,860
crypto.com 111,922.24
[ Voor 16% gewijzigd door Aeronaut op 22-05-2025 09:45 ]
Mooi overzicht, 111.9k dus ongeveerAeronaut schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:45:
[...]
CMC 111,861.22
Coingecko 111,544
binance 111,880.00
bybit 111,867.5
coinbase 111,903.84
OKX 111,880.0
mexc 111,877.00
bitfinex 111,860
crypto.com 111,922.24
Retail komt hier zo af en toe voorbij. Wat wordt daar exact mee bedoeld? Retails vat ik op als winkels en dergelijke. Dus dat je met sats in een winkel je aankopen kunt doen?
Wat me overigens stug lijkt, want met goud kun je in de reguliere winkels ook geen aankopen doen. En het is te volatiel.
Wat me overigens stug lijkt, want met goud kun je in de reguliere winkels ook geen aankopen doen. En het is te volatiel.
==
hoi
Zo'n compleet overzicht had ik niet verwachtAeronaut schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:45:
[...]
CMC 111,861.22
Coingecko 111,544
binance 111,880.00
bybit 111,867.5
coinbase 111,903.84
OKX 111,880.0
mexc 111,877.00
bitfinex 111,860
crypto.com 111,922.24
Mooi om te lezen dat er hier en daar wat profit is genomen!
Heerlijk zo'n nieuwe ATH, om eerlijk te zijn had ik er een aantal weken geleden een hard hoofd in!
Ik denk zeker dat er nog wat rek in zit, maar ik heb zojuist ook een mooie TP gedaan en een prachtig nieuw vervoersmiddel gekocht!
Heerlijk om dit vanuit winsten te realiseren, elk ritje wat ik er mee ga maken denk ik aan waar dit door komt!
Gezien mijn bescheiden PF is het geen Porsche, maar wel een full electric. Voor de kenners, het is een gloednieuwe ADO Air20. LFG!
Heerlijk zo'n nieuwe ATH, om eerlijk te zijn had ik er een aantal weken geleden een hard hoofd in!
Ik denk zeker dat er nog wat rek in zit, maar ik heb zojuist ook een mooie TP gedaan en een prachtig nieuw vervoersmiddel gekocht!
Heerlijk om dit vanuit winsten te realiseren, elk ritje wat ik er mee ga maken denk ik aan waar dit door komt!
Gezien mijn bescheiden PF is het geen Porsche, maar wel een full electric. Voor de kenners, het is een gloednieuwe ADO Air20. LFG!
Retail betreft de niet-professionele investeerders. Dus elke Henk, Ingrid of Taro die er wat geld in pompt.Eusebius schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:56:
Retail komt hier zo af en toe voorbij. Wat wordt daar exact mee bedoeld? Retails vat ik op als winkels en dergelijke. Dus dat je met sats in een winkel je aankopen kunt doen?
Volgens mij.
Oh ik had meer zoiets verwacht:Don Guacamole schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:58:
mooi dingetje, zo is dat verwen jezelf!Don Guacamole schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:58:
ik laat het nog wel weten als ik leuke aankopen doe met de winsten, so far is het gebleven bij een xbox, vorige bullrun was het een espresso machine
nothing stops this train
Ja je bent weer terug
Edit: oh wacht dit is echt. Hahaha. Dacht dat je deze verzonnen had.
[ Voor 8% gewijzigd door Darrell op 22-05-2025 10:09 ]
Grappig. Hier bijna hetzelfde scenario. Hier gekozen voor de Skoda Elroq, wat dan geen fiets isDon Guacamole schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 09:58:
had voor de enyaq moeten gaan man. elroq is hetzelfde maar 20cm korter.ytr81 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:06:
[...]
Grappig. Hier bijna hetzelfde scenario. Hier gekozen voor de Skoda Elroq, wat dan geen fiets is
echt een auto die om niemand vroeg.. niet zo klein als de id3, 10 cm korter dan de id4. levert best veel ruimte in
[ Voor 16% gewijzigd door Aeronaut op 22-05-2025 10:12 ]
Ha, hier ook een Elroq besteld en aangevuld met een nieuwe gravel fiets.ytr81 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:06:
[...]
Grappig. Hier bijna hetzelfde scenario. Hier gekozen voor de Skoda Elroq, wat dan geen fiets is
Het zijn interessante tijden met Bitcoin rond een kleine ATH voor mieren en de Dollar die ongekende zwakte toont.
Zo ziet de val een imperium er dus uit, gewoon een knettergekke geitenbende die in slow motion als een Aldi pudding in elkaar zakt.
Hopelijk gaan ze niet al te raar rondspringen met dat leger wat goden kan trotseren.
Maar dat zien we vanzelf wel.
Ondertussen roept de realiteit en zal ik even 27m² tegels loswippen, morgen komt de strater. Dan kan ik lekker gaan zitten voor het raam met een lauw blik, kijken hoe hij zich kapot werkt voor een paar schrale knaken. Dat vind ik altijd mooi. Sta zelf vrij laag in de financiële rangorde maar er zijn altijd nog mensen die veel lager staan en daar moet je keihard van genieten als narcist.
Fijne dag allen en steek gerust een groen kaarsje op in deze dystopische tijdlijn.
Zo ziet de val een imperium er dus uit, gewoon een knettergekke geitenbende die in slow motion als een Aldi pudding in elkaar zakt.
Hopelijk gaan ze niet al te raar rondspringen met dat leger wat goden kan trotseren.
Maar dat zien we vanzelf wel.
Ondertussen roept de realiteit en zal ik even 27m² tegels loswippen, morgen komt de strater. Dan kan ik lekker gaan zitten voor het raam met een lauw blik, kijken hoe hij zich kapot werkt voor een paar schrale knaken. Dat vind ik altijd mooi. Sta zelf vrij laag in de financiële rangorde maar er zijn altijd nog mensen die veel lager staan en daar moet je keihard van genieten als narcist.
Fijne dag allen en steek gerust een groen kaarsje op in deze dystopische tijdlijn.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Skoda FTWytr81 schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 10:06:
[...]
Heb de mijne laatst ff gepoetst maar door die klote droogte, stuifmeel en saharazandbende kan je dat iedere dag wel doen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/iNzNumjjvZqgHf51dVKkUZuF.jpg?f=user_large)
Zal er binnenkort nog ff gitzwarte logo's op prakken, zodat hij nog beter past bij mijn ziel gevuld met midlife-crisis.
A man who fears suffering is already suffering from what he fears.
Ethereum ziet er sterk uit. Ja echt, voor een leuke korte trade
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/u0gJFmSQDJqWKKQiILymazTA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pWNdYbO9zpBulrgxIv9SfI8z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tZnkJFA2SJyp0pXrbXAV4OXc.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/vrSABJyfhaMO9wzBSZrEL6Zv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/u3J5vWjyMRUBFsjpsK7eOmtK.jpg?f=fotoalbum_large)
:gifsicle():strip_exif()/f/image/zrvuyA9rtNAWFv6vlgis1DRU.gif?f=user_large)