Programeerbaar is niet direct een probleem. Het probleem is dat de mensen die bij Ethereum aan de knoppen zitten niet bang zijn om grote aanpassingen aan de kern door te voeren. Dit is geen feature, maar een onzekerheid. En we zien al jaren dat dit ten koste gaat van de waardering.
Ethereum is op alle vlakken een betere versie van btc. Prijs zal vanzelf volgen. Ik geef het nog wel een aantal jaar voor het zover is. Tot die tijd mogen jullie nog even verder roeptoeteren met de sterke argumenten die ik hier weer hoor. Prijs, store of value bla bla.
Ethereum is al heel lang op heel veel punten beter. De waarde van ETH ten opzichte van BTC neemt echter alleen maar af. Dat komt naar mijn idee zoals aangegeven ik hierboven aangaf, maar ook omdat er steeds meer concurrentie is voor Ethereum.
almelo15 schreef op zaterdag 10 mei 2025 @ 09:21:
[...]
Iedereen zal vast alles kunnen. Er is alleen maar 1 blockchain met 285 miljard aan marktkapitalisatie, 60 miljard aan tvl in defi en 124 miljard in stablecoins. Als jij denkt dat elke chain dat zomaar over kan nemen ben je blind voor de werkelijkheid.
Nee, dat zal tijd kosten, maar ik acht de kans veel groter dat Ethereum z'n 2e posititie zal verliezen (en als dat gebeurt zal het hard naar beneden gaan) omdat er vroeger of later een technisch nog veel beter platform is.
Ik roep al zeker een jaar dat ik denk Solana echt een goede kans heeft om dominant te worden.
En weet ook dat ik 2 jaar geleden nog een Ethereum full-node had. Dus voor €50k invested. Maar ik investeer sterk op gevoel, en als dat draait, dan moet je snel aanpassen aan de markt. Dit heeft me over de lange termijn geen windeieren gelegd.
[
Voor 35% gewijzigd door
Gelukszoekr op 10-05-2025 09:52
]