Er komen vast nog meer kansen. De huidige koers is opwaarts gegaan op basis van 10% heffing extra + 75 landen die als een slaafje naar oom Donald hebben gebeld om mogelijk binnen de komende negentig dagen niet gespanked te gaan worden met een Time Magazine.Coldcat schreef op woensdag 9 april 2025 @ 23:34:
Ik baal ervan niet meer in de dip gekocht te hebben. Aan de andere kant ben ik blij dat ik het niet graan heb. Het zou puur gokken zijn geweest.
In het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst, maar met Donald weet je een ding zeker en dat is dat die negentig dagen niet gehaald worden of dat landen voor die einddatum verder richting een plekje achter het station getrokken zullen worden voor verder misbruik.
Bron: de Don die gisteren nog aangaf dat hij dit doet voor het machtsgevoel en de bijbehorende verslaving aan endorfines.
Tenzij de waarde van de dollar zo snel wegzakt dat je straks voor 1 BTC weer een pizza kan kopenDeze hele shit show gaat op termijn goed uitpakken voor BYC, vertrouwen bij de dollar weg.
De bedragen die alleen al aan het grapje van de afgelopen dagen hangen zijn om misselijk van te worden.
Dat zit wel Schnorr.
Jammer dat de AI niet aan correct spatiegebruik doet
En hoe moet Jos voor dat bureau gaan zitten?
[ Voor 5% gewijzigd door Stukfruit op 10-04-2025 00:57 ]
Dat zit wel Schnorr.
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
In de VS en ook hier zijn er mensen aan de macht die alles willen afbreken. Puur en alleen om het afbreken en de macht.
Dat kan nooit goed aflopen als er geen verandering komt van de macht. En men weer gaat werken aan het bouwen aan de samenleving.
Leuk zo’n opluchtingsrally maar het probleem blijft.
In principe is Bitcoin hier voor bedoeld. Dus die zou eigenlijk al ver boven de 100k moeten staan.
Ik voorzie dat dit vooral gebruikt gaat worden om posities af te bouwen en eens aan de zijlijn te kijken hoe dit jaar een en ander zich gaat ontvouwen. Want er is geen CEO die denkt weet je wat ik ga eens investeren in zo’n klimaat. Alle stabiliteit (hoe oppervlakkig ook) is weg.
Ik sta wel in profit met de laatste aankoop.

Uiteraard met stoploss want geen idee wat de tomaat over 5 minuten weer roept laat staan over 90 dagen.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
“I guess they say it was the biggest day in financial history,” President Donald Trump told reporters Wednesday afternoon. Later, in an apparent hot-mic moment, he told a fawning senator that the market was up almost seven percentage points. “Nobody’s ever heard of it. It’s gonna be a record.”
Wat een idioot.
Eens, Development gesprek op kantoortomtom901 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:28:
Vandaag maar eens even nadenken over een plan moving forward.
Vind het ook lastig. Waarschijnlijk opent de AEX op een niveau dat in één klap alle daling weg is.tomtom901 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:28:
Vandaag maar eens even nadenken over een plan moving forward.
En dan. Denk dat ik toch wat posities ga afbouwen ondanks dat deze relief rally wel langer kan duren.
Het is gewoon te onvoorspelbaar, plus wat Knakworst zegt: de onzekerheid is niet weggenomen. Ook die van een recessie niet.
Vind de stijging van BTC wel vrij laf vergeleken met de aandelen in de VS gisteren.
[ Voor 7% gewijzigd door BTC100K2021 op 10-04-2025 08:38 ]
Relatief gezien hebben de aandelen ook meer ingeleverd afgelopen week dus daar viel meer te stijgen.BTC100K2021 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:37:
[...]
Vind het ook lastig. Waarschijnlijk opent de AEX op een niveau dat in één klap alle daling weg is.
En dan. Denk dat ik toch wat posities ga afbouwen ondanks dat deze relief rally wel langer kan duren.
Het is gewoon te onvoorspelbaar, plus wat Knakworst zegt: de onzekerheid is niet weggenomen. Ook die van een recessie niet.
Vind de stijging van BTC wel vrij laf vergeleken met de aandelen in de VS gisteren.
Tja, wat wil je dan afbouwen? Wat mij betreft blijven de stocks van bedrijven die ik heb op zichzelf waardevol op de lange termijn over verschillende regeringen heen. Ook al zitten we hierna misschien nog met een Ivanka of Eric of zelfs Barron. Of China technologisch de VS daadwerkelijk voorbij gaat benen is ook nog geen zekerheid.BTC100K2021 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:37:
[...]
Vind het ook lastig. Waarschijnlijk opent de AEX op een niveau dat in één klap alle daling weg is.
Ik lees dit, en moet meteen aan de corona tijd denken.. alles was zo onzeker als de pest. Maar wat je toen moest doen was op je handen zitten en bijkopen.BTC100K2021 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:37:
[...]
Niet dat dit nu ook het geval zal zijn, want niets is een garantie.
Maar de gelijkenissen komen aardig overeen.
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Ja maar twijfel wel of we het ergste al achter de rug hebben of dat het nog erger gaat worden…Vis schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:52:
[...]
Ik lees dit, en moet meteen aan de corona tijd denken.. alles was zo onzeker als de pest. Maar wat je toen moest doen was op je handen zitten en bijkopen.
Ben nu:
-18% op BTC
-41% op ETH
Maar ben ijskoud en zit lekker op mijn handen terwijl ik bijkoop
:strip_exif()/f/image/nUDXrIZRPO7yC471mDJbLjXW.png?f=user_large)
BTC €94.837,08
Mm, is dat? Toen hadden we daadwerkelijk een zware kluif aan een op dat moment, potentiele, pandemie. Nu heb je gewoon iemand die wat roept en dan gaat bewegen.
In feite is dat ook een zware kluif.tomtom901 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:59:
[...]
Mm, is dat? Toen hadden we daadwerkelijk een zware kluif aan een op dat moment, potentiele, pandemie. Nu heb je gewoon iemand die wat roept en dan gaat bewegen.
Ik heb gisteren met mn daytraden potje wat winst gemaakt. Maar met de pump toch me laten verleiden door fomo. Winst weg.
Met de HODL pot maak ik dat weer dik in orde omdat ik daar de dip redelijk goed heb gekocht.
Maarja, en nu? Ff pauze denk ik. Rustig aankijken wat er gebeurt de komende dagen.
[ Voor 7% gewijzigd door Danjel op 10-04-2025 09:03 ]
They who buy the dip, deserves the rip.
Voor wat betreft BTC, ik zie een move richting 90k steeds waarschijnlijker worden.
Onzekerheid blijft onzekerheidtomtom901 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:59:
[...]
En uiteindelijk heeft die tomaat zijn tech miljardairs harder nodig dan andersom dus moeten die koersen gewoon omhoog om ze te vriend te houden.
Gewoon doen wat niet goed voelt en je komt er wel.
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
Dat er kansen lagen is wel duidelijk ja.Th1x4nG schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:06:
Brutaal veel bijgekocht de afgelopen dagen. Eergisteren AMD bijgekocht aan 76. Gisterenochtend nog IWDA, IMAE en EMIM zitten inslaan.
Gewoon doen wat niet goed voelt en je komt er wel.
Ja eens hoor. Bijkopen bij daling ben ik goed in, vasthouden daarna als je positie al dik in de plus staat ben ik niet zo goed in.Vis schreef op donderdag 10 april 2025 @ 08:52:
[...]
Ik lees dit, en moet meteen aan de corona tijd denken.. alles was zo onzeker als de pest. Maar wat je toen moest doen was op je handen zitten en bijkopen.
Zou kunnen, maar dat is wel een redelijke move vanaf hier (+10%). De catalyst van gisteren was puur de actie van Trump, voor de rest is er weinig veranderd qua crypto sentiment? Sentiment was natuurlijk al vrij laag na januari, deze puinzooi kwam er nog eens overheen.tomtom901 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:03:
Offtopic, het spijt me, maar zie ASML eens springen naar 648 dan
Voor wat betreft BTC, ik zie een move richting 90k steeds waarschijnlijker worden.
Dat wil niet zeggen dat we niet eerst wat meer upside kunnen krijgen hoor. Lastige situatie dit
Tenslotte, valt dit nog te kwalificeren als een bull flag?
:strip_exif()/f/image/QCHQsAUBDyaC2Ygbkh0hsK9u.png?f=user_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Guere op 10-04-2025 09:17 ]
Day high 629 hier? Was wellicht op Tradegate voorbeurs?tomtom901 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:03:
Offtopic, het spijt me, maar zie ASML eens springen naar 648 dan
BTC100K2021 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:21:
[...]
Day high 629 hier? Was wellicht op Tradegate voorbeurs?
:strip_exif()/f/image/RFViVoOpMZT5o7LnUrKyOSHr.jpg?f=fotoalbum_large)
Bounce op het middelpunt van de W?Guere schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:37:
Als 'ie hier niet bounced is bullflag alweer invalidated. Op naar het bartje!
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Tenzij we effectief een recessie ingaan met een bear/crash tot gevolg. Dat zou dus makkelijk een serieuze -xx% opleveren voor de komende JAREN.tomtom901 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:09:
[...]
Dat er kansen lagen is wel duidelijk ja.
Maar akkoord, ik heb ook mooi verschillende targets gehit de afgelopen dagen om bij te kopen. Maar de bear cyclus ligt op de loer, denk eraan.
Never ever financial advice...
"Mr. Positivo"Guere schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:37:
Een kans betekent niet blind kopen maar de situatie analyseren en zeker in deze markt niet te vroeg al je cash blowen.kazzzdafke schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:49:
[...]
Tenzij we effectief een recessie ingaan met een bear/crash tot gevolg. Dat zou dus makkelijk een serieuze -xx% opleveren voor de komende JAREN.
Maar akkoord, ik heb ook mooi verschillende targets gehit de afgelopen dagen om bij te kopen. Maar de bear cyclus ligt op de loer, denk eraan.
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..
Op naar een triple bottom dan?Guere schreef op donderdag 10 april 2025 @ 09:37:
Echter: de verwachting is juist dat dit waarschijnlijk een van de laatste reports is waarin de inflatie nog licht daalt. Kans neemt vanaf nu sterk toe dat inflatie weer toeneemt.
/f/image/hl7FJQPZn1ZF4wGiVEuK7dQg.png?f=fotoalbum_large)
Wel eens op truflation gekeken? Die bekijkt veel meer (lees: 15 miljoen data punten) dan de beperkte data die zij gebruikenGuere schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:39:
Vanmiddag trouwens weer US inflatiecijfers. Trump zal deze (vooral de YoY) wel weer gebruiken als indicatie dat zijn beleid werkt en dat inflatie "way way down" is met "numbers that nobody's ever seen!"
Echter: de verwachting is juist dat dit waarschijnlijk een van de laatste reports is waarin de inflatie nog licht daalt. Kans neemt vanaf nu sterk toe dat inflatie weer toeneemt.
[Afbeelding]
Heden dalend tot < 1.5%.
Natuurlijk tarieven zorgen voor hogere prijzen, eens, maar ik verwacht inflatie wel deze maand / volgende maand lager wordt gerapporteerd
[ Voor 15% gewijzigd door keanu_ op 10-04-2025 10:45 ]
Ja, het blijft allemaal zeer breekbaar. Ik hoop toch eigenlijk wel dat er wereldwijd een gevoel van wantrouwen is ontstaan richting Murica zodat de afhankelijkheid minder wordtBTC100K2021 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:38:
De boel kakt alweer in. Een scheet van het Oranje Gevaar en we staan weer rood.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
[ Voor 14% gewijzigd door Pinsa op 10-04-2025 11:02 ]
Ja, ik ben bekend met Truflation, maar ik ben redelijk terughoudend met dat soort sites die denken het zomaar beter te kunnen dan bewezen modellen. Ik vind het top comment in deze Reddit thread een zeer goede samenvatting over waarom je zeer sceptisch moet zijn over websites die claimen ineens een betere metric te hebben dan een goed onderbouwde standaard als CPI/PCE.keanu_ schreef op donderdag 10 april 2025 @ 10:43:
Wel eens op truflation gekeken? Die bekijkt veel meer (lees: 15 miljoen data punten) dan de beperkte data die zij gebruiken
Heden dalend tot < 1.5%.
Natuurlijk tarieven zorgen voor hogere prijzen, eens, maar ik verwacht inflatie wel deze maand / volgende maand lager wordt gerapporteerd
Zoals dat comment ook al aangeeft zijn die heus niet perfect, maar is de methodologie doorgaans veel beter onderbouwd dan een of ander hip nieuw model dat over het algemeen vrij vaag is.
Dus ja, ik ben er bekend mee, en het zou wellicht een redelijke indicatie kunnen afgeven. Maar daar is denk ik ook alles mee gezegd: het is niet de metric die de markt vertrouwt en op reageert.
Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Haha, ik keek dus weer ff en zag -2%. Dacht "oooh valt wel mee", maar voor stonks valt dat doorgaans natuurlijk wel onder de noemer dik rood.anti elppa schreef op donderdag 10 april 2025 @ 12:00:
Futures iig dik rood
We zijn door Trump & zijn capriolen helemaal lamgeslagen omdat we afgelopen week zelfs bij stonks swings van -10% en +10% hebben gezien

Kom d'r maar in met de Leonardo meme...
[ Voor 6% gewijzigd door Guere op 10-04-2025 13:27 ]
- Eerst flink balen dat ik niet ergens winst heb gepakt sinds December (alles is winst in mijn geval, maar bedoel daadwerkelijk op de rekening zodat ik er iets mee kan)
- Toen ging het lager en lager en kwam er een soort berusting en was ik (gelukkig) niet elke minuut van de dag meer met mijn PF bezig
- Toen kregen we die crash op maandag en was ik weer even helemaal lam geslagen.
- Toen weer een berusting en ging ik me nog iets meer verdiepen in aandelen, DeGiro accountje had ik al aangemaakt, en een goed moment proberen te pakken om te kopen
- Komt er ineens dat nieuws van Trumpie waardoor alles ineens 15%+ de lucht in ging
- Toen weer balen dat ik (wederom) de boot had gemist terwijl ik op het punt stond wat extra geld in te leggen weer.
- Vandaag alles weer rood en weet ik niet of ik blij of somber moet zijn...
Als we vallen zie je vaak een stabilisatie. Tuurlijk kan het altijd nog lager maar ik koop dan vaak toch al een deel terug en hou de andere helft achter de hand voor een verdere daling.
Dus bv met 82k, als de 80k het niet houd dan kom je als snel in de 77/78k dus daar zet ik een eerste buy order. 10k dalen is al aardig extreem dus rond 73k zet ik dan nog een kooporder. Die laatste is dus gister niet gehit maar ik heb met de helft wel de rit naar boven gemaakt.
Ik kijk voornamelijk naar de liquidation heatmap en de 1 uur / 4 uur op Bybit om de bedragen wat te finetunen. Geen idee hoe de lijntjes heten en het zal vast niet optimaal tradewerk zijn maar het werkt goed genoeg voor spot.
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Misschien is dit iets voor jou en je emotionele achtbaan.bsmpower schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:38:
Inderdaad een gekke periode, weet niet zo goed wat ik er van vind:
- Eerst flink balen dat ik niet ergens winst heb gepakt sinds December (alles is winst in mijn geval, maar bedoel daadwerkelijk op de rekening zodat ik er iets mee kan)
- Toen ging het lager en lager en kwam er een soort berusting en was ik (gelukkig) niet elke minuut van de dag meer met mijn PF bezig
- Toen kregen we die crash op maandag en was ik weer even helemaal lam geslagen.
- Toen weer een berusting en ging ik me nog iets meer verdiepen in aandelen, DeGiro accountje had ik al aangemaakt, en een goed moment proberen te pakken om te kopen
- Komt er ineens dat nieuws van Trumpie waardoor alles ineens 15%+ de lucht in ging
- Toen weer balen dat ik (wederom) de boot had gemist terwijl ik op het punt stond wat extra geld in te leggen weer.
https://forum.viva.nl/index.php
geintje hé
bsmpower schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:38:
Inderdaad een gekke periode, weet niet zo goed wat ik er van vind:
:strip_exif()/f/image/YbSLI9EISs1S5M57X5CBawF9.png?f=user_large)
R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e
CPI -0.1% MoM, Exp. 0.1%
CPI Core 0.1% MoM, Exp. 0.3%
CPI 2.4% YoY, Exp. 2.5%
CPI Core 2.8% YoY, Exp. 3.0%
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Wellicht een gek idee (voor jouw belevingswereld), maar is het niet ook gewoon een optie om niet per se iets te moeten voelen vandaag? Om de dag wisselen van euforie naar somberheid of zelfs depressie is gewoon geen manier om te handelen, laat staan om te leven. De koers doet wat de koers doet.bsmpower schreef op donderdag 10 april 2025 @ 13:38:
Weet dat het allemaal wat ingewikkelder ligt, maar kun je niet naar de price action (PA) kijken en denken: "oh, okee, that happened"? Sommige dagen zijn wat roder dan anderen, maar je positie heb je nou eenmaal en je hebt geen actie ondernomen. Achteraf is altijd makkelijk "had ik maar" roepen, maar als iedereen hier dat iedere dag zou denken dan zou iedereen depressief zijn en wellicht geen beslissingen meer durven nemen. En ik weet 100% zeker weet dat vrijwel iedereen in de slowchat af en toe zo'n "had ik maar" moment heeft.
Verder: inflatiecijfers zijn fors lager dan de verwachting, zo!
/f/image/wgr4O9UX6tOgOmcDkhOLPpZL.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Guere op 10-04-2025 14:38 ]
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Dus of cryptoland is behoedzaam voor inflatie die pas later dit jaar gaat stijgen, of het het crypto sentiment is nog steeds super slecht en dit zijn niet de niveaus waarop men weer massaal durft in te schalen.
Denk een combinatie van de twee, maar vermoed vooral dat laatste. In dat geval moeten we echt nog nieuwe lows opzoeken.

Just Enter Markets, Overcome Every Dump, Enjoy Rewards
Lekker smijten met geld in aandeeltjes en crypto.
Prijs jezelf gelukkig dat je geen andere zorgen hebt. Gezondheid en leven zonder financiële zorgen omtrent je basisbehoeften is veel waard.
@bsmpower Zet e.e.a. eens in perspectief. En wees ook streng/eerlijk naar jezelf. Beleggen is niet voor iedereen weggelegd. Dat je geld om te beleggen, wil niet zeggen dat het voor jou de goede keus is. Als beleggen zorgt voor constante twijfels en stress, kun je misschien beter gewoon sparen of termijndeposito's proberen.
De ING begon al weer over rente verlaging.BTC100K2021 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:15:
gewoon sparen of termijndeposito's
Ik zag het net voorbij komen…sh4d0wman schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:19:
[...]
De ING begon al weer over rente verlaging.Have fun staying poor.
:strip_exif()/f/image/3KQoiH5NluzTqh4mHaAan0tr.jpg?f=fotoalbum_large)

nothing stops this train
Klopt, eerlijk gezegd ben ik hier inderdaad niet voor gemaakt. Maar wel de beste kans om meer te verdienen dan rente op de spaarrekening. Als voorbeeld weer even de auto die ik graag eens vervang. Met de winst die ik had in December had ik een leuke kunnen kopen EN geld overhouden. Nu zit ik op het niveau dat ik waarschijnlijk een lening moet aan gaan voor die auto (tegen 8% rente?). Ik denk dat een huishouden wel enigszins bezig moet zijn met andere vormen van inkomen dan alleen werk. Ja het geeft extra druk/stress, maar alternatief is dat we alleen nog een beetje sparen wat elk jaar weer minder waard is.BTC100K2021 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:15:
First world problems allemaal.
Lekker smijten met geld in aandeeltjes en crypto.
Prijs jezelf gelukkig dat je geen andere zorgen hebt. Gezondheid en leven zonder financiële zorgen omtrent je basisbehoeften is veel waard.
@bsmpower Zet e.e.a. eens in perspectief. En wees ook streng/eerlijk naar jezelf. Beleggen is niet voor iedereen weggelegd. Dat je geld om te beleggen, wil niet zeggen dat het voor jou de goede keus is. Als beleggen zorgt voor constante twijfels en stress, kun je misschien beter gewoon sparen of termijndeposito's proberen.
Maar ja niemand kon de Trump impact voorzien. Net zo min als covid. Bedenk je wel dat bv de ING je 1.5% procent ofzo geeft !per jaar!. Pak 1 pumpje in crypto mee in een jaar en je verdient al meer... Gister +- 7% up. Uiteraard moet je wel een buffer hebben om enige tijd te overbruggen maar alleen sparen helpt ook niet. Of doe zoals die Amerikaan, neem 3 remote IT jobs
Edit: @knakworst dat is mij te duur per kilo! /boomer redenatie voor de Bitcoin prijs.... satoshis... ooit leren ze het wel.
[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 10-04-2025 15:43 ]
Maar is het die stress die je nu ervaart het allemaal waard voor die mogelijke gains? Stel de boel stijgt en je hebt je profijt in 5 jaar vanaf nu. Wil je daar dan echt 5 jaar stress voor over hebben?bsmpower schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:33:
[...]
Klopt, eerlijk gezegd ben ik hier inderdaad niet voor gemaakt. Maar wel de beste kans om meer te verdienen dan rente op de spaarrekening. Als voorbeeld weer even de auto die ik graag eens vervang. Met de winst die ik had in December had ik een leuke kunnen kopen EN geld overhouden. Nu zit ik op het niveau dat ik waarschijnlijk een lening moet aan gaan voor die auto (tegen 8% rente?). Ik denk dat een huishouden wel enigszins bezig moet zijn met andere vormen van inkomen dan alleen werk. Ja het geeft extra druk/stress, maar alternatief is dat we alleen nog een beetje sparen wat elk jaar weer minder waard is.
The only easy day is yesterday.
Wat zei de huisarts dinsdag?bsmpower schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:33:
[...]
Klopt, eerlijk gezegd ben ik hier inderdaad niet voor gemaakt. Maar wel de beste kans om meer te verdienen dan rente op de spaarrekening. Als voorbeeld weer even de auto die ik graag eens vervang. Met de winst die ik had in December had ik een leuke kunnen kopen EN geld overhouden. Nu zit ik op het niveau dat ik waarschijnlijk een lening moet aan gaan voor die auto (tegen 8% rente?). Ik denk dat een huishouden wel enigszins bezig moet zijn met andere vormen van inkomen dan alleen werk. Ja het geeft extra druk/stress, maar alternatief is dat we alleen nog een beetje sparen wat elk jaar weer minder waard is.
Schuld neemt zo niet af. Rente wel hoog. Problematisch voor de VS staatsschuld.sjorremans schreef op donderdag 10 april 2025 @ 14:33:
CPI ice cold
CPI -0.1% MoM, Exp. 0.1%
CPI Core 0.1% MoM, Exp. 0.3%
CPI 2.4% YoY, Exp. 2.5%
CPI Core 2.8% YoY, Exp. 3.0%
Denk dat het sentiment enkel maar beter kan worden.
Het blijft Trump dus je weet het nooit. Maar mij lijkt het wel duidelijk dat we de bodem voor stonks en bitcoin wel al gehad hebben.
Mochten we onverhoopt binnen een korte tijdspanne naar 90k+ gaan, ga ik wel beginnen uitschalen.
is het verstandig om nu goud te kopen?knakworst schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:41:
Goud is weer rond ATH. de fear is real.
nothing stops this train
Ja. Goud wel...knakworst schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:41:
Goud is weer rond ATH. de fear is real.
Wen bitcoin...
:gifsicle():strip_exif()/f/image/wX8no1jr2PLzWBDdoB3Z2FJH.gif?f=user_large)
Dat we met z'n allen in een snelkookpan leven. Even naar mijn hart geluisterd en bloeddruk ivm hartkloppingen, maar was allemaal prima. Voor nu eerst afspraak met een praktijkondersteuner, eind April pas.
Dat overemployen is ook een hele movement daar. Kom je hier alleen niet zo makkelijk mee weg, arbeidstijdenwet enzo. Tenzij je ZZP + loondienst gaat, dan mag het ineens wel.sh4d0wman schreef op donderdag 10 april 2025 @ 15:39:
Maar ja niemand kon de Trump impact voorzien. Net zo min als covid. Bedenk je wel dat bv de ING je 1.5% procent ofzo geeft !per jaar!. Pak 1 pumpje in crypto mee in een jaar en je verdient al meer... Gister +- 7% up. Uiteraard moet je wel een buffer hebben om enige tijd te overbruggen maar alleen sparen helpt ook niet. Of doe zoals die Amerikaan, neem 3 remote IT jobs
Je hebt precies waar ik ook gevoelig voor ben. De FOMO / niet verkoop mentaliteit. Dat gaat gewoon niet werken voor crypto.bsmpower schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:06:
[...]
Dat we met z'n allen in een snelkookpan leven. Even naar mijn hart geluisterd en bloeddruk ivm hartkloppingen, maar was allemaal prima. Voor nu eerst afspraak met een praktijkondersteuner, eind April pas.
Wat bij mij hielp was gewoon 50% verkopen. Daarna verkocht ik meteen meer omdat het goed voelde.
In plaats van slachtoffer van deze shit bende maak ik nu m’n eigen keuzes.
Dat had zelfs maxi @anti elppa en ook hij had daar wat cycles voor nodig, dus part of the game, i guess.Coldcat schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:26:
[...]
Je hebt precies waar ik ook gevoelig voor ben. De FOMO / niet verkoop mentaliteit. Dat gaat gewoon niet werken voor crypto.
Absoluut, je moet wel willen veranderen. Het is moeilijk maar tegelijkertijd echt niet. De knop is alleen rood in plaats van groen.tomtom901 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:27:
[...]
Dat had zelfs maxi @anti elppa en ook hij had daar wat cycles voor nodig, dus part of the game, i guess.
Ja dit is mijn 1e cycle sinds 2013 waar ik echt wat flufjes heb verkocht. En als we soon weer een ath hebben volgen er nog aardig wat. Ik heb onder de 100k sowieso nog een extra ingelaste TP staan.tomtom901 schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:27:
[...]
Dat had zelfs maxi @anti elppa en ook hij had daar wat cycles voor nodig, dus part of the game, i guess.
Voelt in het begin lastig, maar daarna ook echt goed.
Kopen was altijd veel makkelijker voor mij
En die flufkes weer in een long gedrukt?anti elppa schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:49:
[...]
Ja dit is mijn 1e cycle sinds 2013 waar ik echt wat flufjes heb verkocht. En als we soon weer een ath hebben volgen er nog aardig wat. Ik heb onder de 100k sowieso nog een extra ingelaste TP staan.
Voelt in het begin lastig, maar daarna ook echt goed.
Kopen was altijd veel makkelijker voor mij
/f/image/oDZU5LHHPwMR8zADLUvcokWP.webp?f=fotoalbum_large)
Ik moet de verkoop nog wat scherper doen. Ik verkoop vaak op een punt wat de uren of dagen daarna steeds stuitert tussen support of break down.
hahaha nee en ja. Ik heb met 2 lange longs in die periode wel ongeveer het aantal sats gelijk kunnen houden.Darrell schreef op donderdag 10 april 2025 @ 16:56:
[...]
En die flufkes weer in een long gedrukt?
[Afbeelding]
Verder heb ik van die sells een paar dingen gedaan:1 Tesla M3 LR overkocht van de leasemaatschappij zodat ik geen bijtelling meer heb bij mijn nieuwe leaseauto. 2. Best stevige aflossing gedaan op de hyptoheek zodat we in de laagste risico klassen vallen en dus een stuk minder rente moeten betalen. 3 nieuwe motor (2e hands uiteraard) gekocht, en veel onderdelen gekocht voor eigenbouw motor project.
Voelde verder heel erg goed. Dit soort dumps zoals afgelopen weken deden me al niet zo veel meer na 12 jaar btc, maar moet zeggen dat het me nu echt 0,0 deed door bovenstaand verhaal.
Edit: zit nog ff te turen. Die ATM is wel grappig dat is mijn huisbank. Maar tegenwoordig QRen we alles met de telefoon. Korte broek draag ik nooit, net zoals sandalen. En ik ben uiteraard een tikkeltje jonger en heb nog haar.
Die bar dames met deze AI serie zijn ook sterk.
Edit 2: @Stukfruit regel jij handboeien voor @Alpina ? Boek ik hem 2 ladyboys. Kan ie een week niet meer zitten. Met zijn kut geintjes.....
[ Voor 66% gewijzigd door sh4d0wman op 10-04-2025 17:21 ]
sh4d0wman schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:09:
@Alpina wat is Pattaya? Ik mis mijn Leo, Ya dom en goud verrekte kut... mijn buik is helaas wel de kant van 1 op aan het gaan.

Ja winst pakt niemand je meer af.anti elppa schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:06:
[...]
hahaha nee en ja. Ik heb met 2 lange longs in die periode wel ongeveer het aantal sats gelijk kunnen houden.
Verder heb ik van die sells een paar dingen gedaan:1 Tesla M3 LR overkocht van de leasemaatschappij zodat ik geen bijtelling meer heb bij mijn nieuwe leaseauto. 2. Best stevige aflossing gedaan op de hyptoheek zodat we in de laagste risico klassen vallen en dus een stuk minder rente moeten betalen. 3 nieuwe motor (2e hands uiteraard) gekocht, en veel onderdelen gekocht voor eigenbouw motor project.
Voelde verder heel erg goed. Dit soort dumps zoals afgelopen weken deden me al niet zo veel meer na 12 jaar btc, maar moet zeggen dat het me nu echt 0,0 deed door bovenstaand verhaal.
Donderdag dipdag
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Haha zie je, ik wist het dat hij het als een persoonlijke overwinning ging claimen
Dollar is ook alweer -1.1% tegenover de EUR vandaag. Pff, zelfs al stond Bitcoin stil dan hebben we sinds januari al > 8% "ingeleverd" in EUR
Hahahah wat een prutser is het ook. Ondertussen nasprak alweer -4,5% Gok dat we straks -6 nog wel gaan zienGuere schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:30:
[...]
Haha zie je, ik wist het dat hij het als een persoonlijke overwinning ging claimenWacht nou eerst maar eens. De markt boeit het blijkbaar ook geen reet, ondanks dat het echt meeviel. Iedereen weet wat er gaat komen waarschijnlijk.
Dollar is ook alweer -1.1% tegenover de EUR vandaag. Pff, zelfs al stond Bitcoin stil dan hebben we sinds januari al > 8% ingeleverd in EUR
euro flippening? euro wereld reserve munt? 👀Guere schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:30:
[...]
Haha zie je, ik wist het dat hij het als een persoonlijke overwinning ging claimenWacht nou eerst maar eens. De markt boeit het blijkbaar ook geen reet, ondanks dat het echt meeviel. Iedereen weet wat er gaat komen waarschijnlijk.
Dollar is ook alweer -1.1% tegenover de EUR vandaag. Pff, zelfs al stond Bitcoin stil dan hebben we sinds januari al > 8% "ingeleverd" in EUR
dus naast stablecoins moet ik dus ook euro coins kiezen wanneer BTC op ATH staat en dus winst ga nemen
nothing stops this train
Bitcoin - A weapon of mass disruption

Edit: @Kol Nedra jij bent skeer all-in dat weet ik. Ik dacht van hey, misschien wil die Porsche meneer nog eens wat doneren aan de minder bedeelde medemens. Maar nee hoor, knart er zo voorbij.....

[ Voor 32% gewijzigd door sh4d0wman op 10-04-2025 17:52 ]
vraag je aan mij fiat?sh4d0wman schreef op donderdag 10 april 2025 @ 17:43:
@Kol Nedra error 555: out of fiat.
[Afbeelding]
1. fiat is al op, wachten op 24e
2. heb geen extra fiat, ik neem nooit winst

nothing stops this train
Dit topic is gesloten.
- "Wat vinden jullie van coin X?" of "Wat is jullie mening over cryptocurrency Y?" vragen horen niet in dit topic thuis. Onderbouw je vraag, licht de techniek en voor- & nadelen grondig toe, etc. of stel je vraag niet.
- Technische analyses, onderbouwde koersvoorspellingen & crypto gerelateerd nieuws kan je ook in het Nieuws, koers en handel topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws, koers & handel topic #3 posten.
- Blijf on-topic, hypotheken, Corona/COVID19, voetbal en zonnepanelen zijn bijv. offtopic. Politiek, Trump en Elon Musk zijn alleen on-topic als dit relevant is mbt crypto.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen. Referrallinks zijn ook niet toegestaan in je signature/handtekening.
- Wees vriendelijk en reageer inhoudelijk, speel het niet op de persoon.
- Commentaar op de moderatie per DM of in het feedbacktopic, niet hier.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk en crypto gerelateerd. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!