Lucht en vochtmeter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 26-09 05:35
Ik weet vrijwel zeker dat hier al een topic over is maar kan het 123 niet zo snel vinden. Maar mijn vraag is dus dat ik een simpele maar betrouwbare lucht en vochtmeter zoek. Zonder al te veel poes pas, al heb ik vrij weinig kennis over dit soort dingen zie weleens een switchbot voorbij komen maar wat is nou een simpel en betrouwbaar meter die ik mijn huis kan neerzetten om te kijken hoe het zit met de kwaliteit van luch en vocht in mijn woning. Ik woon trouwens in een huis van ong 65 m2 mocht dat wat uitmaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 21:12

M2M

medicijnman

Die van de ikea werkt prima. De CO2 sensor ontbreekt echter, maar PM2.5 (fijnstof), VOC (volatile organics), luchtvochtigheid en temperatuur doen het prima.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Oh je hebt natuurlijk ook co2 nog in hoeverre is het belangrijk om een apparaat te hebben die ook co2 meet? Ik bedoel ik kan een luchtreiniger en een ontvochtiger of juist een humidifyer halen voor/tegen lucht en vochtigheid. Bij een te hoge co2 uitstoot in mijn huis/wijk wat kan ik er aan doen? Behalve mischien planten neerzetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Nietdatikweet schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 13:38:
Oh je hebt natuurlijk ook co2 nog in hoeverre is het belangrijk om een apparaat te hebben die ook co2 meet? Ik bedoel ik kan een luchtreiniger en een ontvochtiger of juist een humidifyer halen voor/tegen lucht en vochtigheid. Bij een te hoge co2 uitstoot in mijn huis/wijk wat kan ik er aan doen? Behalve mischien planten neerzetten?
Bewust luchten en ventileren. Ik gebruik een Aranet4, wel prijzig maar ook zeer betrouwbaar. Wordt regelmatig aangeboden om MP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

Deze heb ik (onder andere) om de RV te meten in woonkamer en badkamer.
https://www.bol.com/nl/nl...rometer/9200000054158328/

Voor CO2 etc heb ik Awair in de slaapkamer, die heeft online historie etc maar is ook 10x zo duur (als ie in de de aanbieding is, anders nog duurder).

Dit is een topic om in de gaten te houden als je op zoek bent naar een meer fancy apparaat
Awair element en andere CO2 meter kortingscodes

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietdatikweet
Oke heb even rondgekeken kan ik dan niet beter deze halen dan prijs/kwaliteit gezien? https://amzn.eu/d/cEyLbgS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Lijkt me een prima ding. Enige is dat mocht je (later) wifi gebruiken, dat je een relatief dure hub nodig hebt, maar wie weet heeft men dit al in Home Assistant oid opgelost.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:36

LopeZ

Too much is never enough

Nietdatikweet schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 16:12:
Oke heb even rondgekeken kan ik dan niet beter deze halen dan prijs/kwaliteit gezien? https://amzn.eu/d/cEyLbgS
Ik heb deze en die werkt in Home Assistant zonder hub, je hebt daarvoor alleen bluetooth nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

LopeZ schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 19:12:
[...]

Ik heb deze en die werkt in Home Assistant zonder hub, je hebt daarvoor alleen bluetooth nodig.
Heb je dan ook de HA rule? Wellicht handig voor mensen die sit forum doorzoeken en dit topic vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djpeterl1
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:28
Werkt automatisch in HA, heb het hier ook draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:54
Toevallig laatst een switchbot in de aanbieding gehaald. Niet uitgebreid getest, maar tot nu toe is t prima. Ik had al een airthings view plus en de waardes komen aardig overeen. Vind het wel prettig dat alles in een keer op t scherm staat. Al is die airthings een stuk uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:51
Ik heb meerdere Uhoo's, https://getuhoo.com/

wel van MP want anders zijn ze best prijzig.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1