Is Troostwijk Auctions betrouwbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.954 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-05 09:50
Op TroostwijkAuctions.com zie ik een paar auction items van zonnepanelen en omvormers die "too good to be true" zijn,

https://www.troostwijkauc...fa-4f9e-b5dd-8f17b70c348c

Maar de Recensies op Google en Trustpiloot zijn verschikkelijk: 1.5 tot 2.2 / 5 ster.

Heef iemand ooit een positief ervaring ?

Leeghalen is niet de bedoeling

[ Voor 181% gewijzigd door Septillion op 27-01-2025 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:49
Zeker geen oplichterij. Maar je moet niet vergeten dat de prijzen die je daar ziet niet zo veel zeggen. Mensen kunnen er nog overheen bieden en er komen nogal wat kosten bij.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3PaT6UsEAlTINRVR-qUj6rNBZlQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Qg5LPdDfnq5CAb85QYS1t5M2.png?f=user_large
Reken jezelf dus niet te snel rijk ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Maverick op 24-01-2025 15:14 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

De "oplichting" zijn de extra kosten die bovenop het geboden bedrag komen. Verder garantie tot aan de deur. Je mag het komen bekijken,maar niet testten.

Ik vind veilingen niet interessant omdat men vaak teveel bied. Ik wacht wel tot ze op marktplaats worden aangeboden. Zijn toch meestal handelaren die op die veilingen afkomen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zo te zien komt dit uit de inventaris van het failliete SolarClarity B.V..

auction = veiling. Er is een aanbieder, een veilingbedrijf en er zijn kopers. Je hebt dus als koper te maken met 2 partijen.

Je moet zelf controleren of het voldoet aan je eisen en rekening houden met veilingkosten, BTW, en dergelijke. Over de kosten zouden ze wel vooraf - vóór registratie en bieden - meer informatie over kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bij dit soort veilingen: wysiwyg, ga er vanuit dat het stuk of incompleet is. Een ongeopende doos met een product is dan wel eens een gokje waard. Maar je hebt nul garantie. De enige garantie is dat je af mag zien van de koop als op het moment dat je het komt halen niet compleet is zoals in de advertentie stond.

Sinds een jaar of 8 zijn dit soort sites (hiervoor BVA auctions) vooral erg in trek bij mensen met te veel tijd, te weinig hobbies en te weinig werk. Dit maakt het ook gewoon minder leuk om eens wat leuks tussen te vinden voor een schappelijke prijs. Bij BVA (overgenomen door Troostwijk) waren er destijds ook thuisbezorgde veilingen van restproducten die wel volledig werkten. Maar door de overdaad aan mensen gingen sommige producten weg voor 90% van de nieuwprijs zonder garantie ..

Ik denk dat je hier wel een slag kunt slaan voor wat leuks, maar als ik er even snel doorheen klik bijv. de statafels, dat zijn dingen die op MP gewoon voor 40€+/stuk gaan daar wordt gewoon op geboden tot 80€ voor vier en dan slijt iemand dat weer op MP voor een paar losse euro's.

Hoewel ik zelf niet meer naar veilingen kijk geloof ik direct dat Troostwijk wel een betrouwbare partij is, enkel moet je weten dat je krijgt waar je op biedt. En bij bieden even je prijs x1,45 doen voor wat je uiteindelijk moet gaan betalen; hoewel dat er tegenwoordig ook gewoon bij genoemd staat.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-05 21:02

silverball

De wagen voor moderne mensen

Als het goed is mag je als aanbieder op TroostwijkAuctions zelf de prijs af en toe een duw geven, eerlijk is dat niet.

Desalniettemin: vorig jaar een nieuwe RVS cop1 boiler op de kop getikt voor €100
Dat ik achteraf toch beter had kunnen doorsparen voor een warmtepompboiler terzijde.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Troostwijk zoals meerderen zeggen is een veiling site voor partijen Troostwijk faciliteert de veiling voor derde ze leveren niet (je moet zelf ophalen of laten ophalen, en je kan niks testen of vragen stellen)

Ga wel altijd uit dat niks is getest geen garantie heeft (want originele aankoop papieren krijg je niet)

Soms kun je er iets leuks kopen en soms lijkt het to good to be true en hoop risico.

[ Voor 28% gewijzigd door 42dpi op 24-01-2025 15:44 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timpel_800
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:46

timpel_800

Amber 65

Meestal licht je jezelf op. Maar soms vind je er iets waar niemand anders interesse in heeft en kun je voor weinig iets kopen.

Amber 65 voor VVW. Atlantic Explorer SWW. PV 19.2kWp -> Noord: SMA SB1.5 - SMA ZW: SMA STP 3.0- Zuid: SMA STP 4.0 - ZZO: SMA STP6.0TL, Kia Niro EV. Zappi Laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik struin ook wel eens over veilingen.
Meestal onlineveilingmeester die hebben wel regelmatig wat in de buurt.

Dan kijk ik eerst wat nieuw kost..
Soms gaat het met kosten voor meer dan de nieuwprijs weg.
Dat is best wel vaag soms.

Ik heb er zelf wel al een hoop hout vandaan.
En dan vooral douglas palen 150x150 en pakken underlayment.
Kijken wat nieuw in de buurt zelf ophalen kost bij een geschikt adres.
Dan bepalen wat ik wil betalen als het thuisbezorgd wordt.
Meestal was ik een paar honderd goedkoper uit op de veiling met thuisbezorgen.
De topper was wel mijn triple rhombus gevelbekleding.
Ik had drie keer zoveel als ik nodig had van de veiling thuisbezorgd.
De mooiste planken gebruikt op de woning en de rest op marktplaats.
Uiteindelijk was mijn gevel gratis bekleed na de verkoop op marktplaats.

Maar goed zoals gezegd er komen veel kosten bij je bod, soms is dat duidelijk bij het bieden soms wat minder duidelijk.
Garantie is nul.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:04

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

timpel_800 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:44:
Meestal licht je jezelf op. Maar soms vind je er iets waar niemand anders interesse in heeft en kun je voor weinig iets kopen.
Zo'n 10-11 jaar geleden heb ik bij het klussen via BVA Auctions wat elektrisch gereedschap gekocht dat ik anders moest lenen of huren. Voor de retailprijs kopen was niet interessant ivm mijn use-case.

Dat gekocht voor de (all-in) prijs van maximaal 2 dagen huren, en daar vervolgens de hele verbouwing mee gedaan en het daarna weer op marktplaats gezet. Dát waren op zich goede deals. :)

Zoals True al aangeeft, er zijn nu heel veel andere mensen op af gekomen, en veel meer mensen laten zich gek maken door die veilingen... Zo interessant is het spul niet meer.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-05 23:45
mrc4nl schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:19:
De "oplichting" zijn de extra kosten die bovenop het geboden bedrag komen. Verder garantie tot aan de deur. Je mag het komen bekijken,maar niet testten.

Ik vind veilingen niet interessant omdat men vaak teveel bied. Ik wacht wel tot ze op marktplaats worden aangeboden. Zijn toch meestal handelaren die op die veilingen afkomen.
De kosten die ze rekenen zijn idd asociaal, vooral voor hoe weinig moeite ze doen, staat vaak geen of nauwelijk informatie bij de veilingen. Minimale inspanning en dan 19% veilingkosten durven rekenen.

In het verleden wel eens op gekeken maar mensen bieden inclusief de kosten vaak dicht of zelfs boven de nieuwprijs, dat snap ik niet.

En niet verzenden van klein spul is irritant.

[ Voor 3% gewijzigd door Rogers op 24-01-2025 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogers
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16-05 23:45
Ronald.42 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 15:47:
Ik struin ook wel eens over veilingen.
Meestal onlineveilingmeester die hebben wel regelmatig wat in de buurt.

Dan kijk ik eerst wat nieuw kost..
Soms gaat het met kosten voor meer dan de nieuwprijs weg.
Dat is best wel vaag soms.

Ik heb er zelf wel al een hoop hout vandaan.
En dan vooral douglas palen 150x150 en pakken underlayment.
Kijken wat nieuw in de buurt zelf ophalen kost bij een geschikt adres.
Dan bepalen wat ik wil betalen als het thuisbezorgd wordt.
Meestal was ik een paar honderd goedkoper uit op de veiling met thuisbezorgen.
De topper was wel mijn triple rhombus gevelbekleding.
Ik had drie keer zoveel als ik nodig had van de veiling thuisbezorgd.
De mooiste planken gebruikt op de woning en de rest op marktplaats.
Uiteindelijk was mijn gevel gratis bekleed na de verkoop op marktplaats.

Maar goed zoals gezegd er komen veel kosten bij je bod, soms is dat duidelijk bij het bieden soms wat minder duidelijk.
Garantie is nul.
Was die gevelbekleding bij onlineveilingmeester? Ben toevallig ook op zoek. Op troostwijk staan er wel maar daar is de reserve prijs zo hoog dat het niet verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Samen met een vriend hebben wij 2 Sungrow SH3.6RS Hybrid Inverter gewonnen op die site. Fingers crossed hoe het verder gaat. Veel items zijn wel duurder dan normaal. Er zijn ook agenten van Troostwijk die helpen om de prijzen om hoog te duwen.

Meeste van de negatieve recensies gaan over de verzending. Met dit veiling van SolarClarity moeten wij zelf ophalen

[ Voor 19% gewijzigd door noucmen op 27-01-2025 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Rogers schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 23:36:
[...]

Was die gevelbekleding bij onlineveilingmeester? Ben toevallig ook op zoek. Op troostwijk staan er wel maar daar is de reserve prijs zo hoog dat het niet verkocht wordt.
Ja dat was bij onlineveilingmeester.
Ik had al eens eerder geboden op een andere veiling van hun maar toen waren er meer liefhebbers.
De tweede keer had ik wat meer geluk.

Dat heb ik ook wel eens met die balken van 150x150.
Daarop bied ik nooit meer dan 10 euro per meter thuisbezorgd.
In die tijd zat het op 15 euro de meter als ik ze in de buurt moest kopen en halen.

Inmiddels zijn de houtprijzen volgens mij alweer gezakt? Of Inmiddels weer gestegen?
Al even geen projecten meer gedaan met dat spul.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Is iemand gisteren op www.troostwijkauctions.com geweest ?

Heeft iemand van SolarClarity gekocht/gewonnen ?

Is er iets "fishy" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 16:27

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@noucmen ja, die url doet 't niet.
Je hebt zelf iets gekocht, en je geeft aan het zelf op te halen. Vond je daar iets dubieus aan?
Als je er heen gaat weet je snel genoeg hoe je de betaalde spullen krijgt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 16:27

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

iets neutralere titel, DEI>>SF

[ Voor 13% gewijzigd door Proton_ op 28-01-2025 14:33 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noucmen
Ik heb het betalen, fingers crossed tot de dag van ophalen,

Weet iemand of wij (samen met mijn vrienden) de BTW terug te kunnen halen, als wij gebruiken de BTW nummer van de huidige zonnepaneel systeem van een persoon van ons, om dit te kunnen kopen ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Gqqmpa5uI3gsavKxbEU29NGIu8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bsdbrdOmQvLQXLTHaoGKnEpy.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 95% gewijzigd door noucmen op 28-01-2025 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ook hier zie ik weinig heil in dit topic. Vragen naar winkelervaringen is niet de bedoeling in het Shopping Forum. Om deze reden doe ik het topic hier dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.