Quooker Flex en microplastics/Teflon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:02

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik ben aan het overwegen om een Quooker aan te schaffen. De Fusion is een standaard model en de Flex lijkt erop maar heeft een flexibele kraanslang. Nu was ik benieuwd naar de nadelen van zo'n slang, alleen daar lees je weinig over terug op het internet.

De kraanslang is gemaakt van kunststof, welke moet kunnen buigen en doen. En daarnaast gaat er bij gebruik toch behoorlijk wat water langs wat ook weer temperatuurverschillen (van koud tot kokend) met zich meebrengt en daardoor het materiaal kan aantast.

Iemand een idee hoe het zit met microplastics en/of de Teflon coating ervan?

Wanneer zo'n product een schadelijk bijeffect heeft, dan lijkt het mij niet handig. En dan zou de Fusion een betere optie zijn.

< dit stukje webruimte is te huur >

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Quooker is een NL bedrijf.......die hebben vast een antwoord op die vraag.

Al is het alleen al ter controle op de antwoordn die je hier krijgt :)

Ze hebben nogal een pagina vol ecologie en duurzaamheid etc etc, dus ik verwacht van zo'n bedrijf dat ze hier een antwoord op hebben.
Wie weet is het een punt dat ze vergeten zijn op te voeren ofzo iets
https://www.quooker.nl/duurzaamheid

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fraggert schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:08:
Quooker is een NL bedrijf.......die hebben vast een antwoord op die vraag.

Al is het alleen al ter controle op de antwoordn die je hier krijgt :)

Ze hebben nogal een pagina vol ecologie en duurzaamheid etc etc, dus ik verwacht van zo'n bedrijf dat ze hier een antwoord op hebben.
Wie weet is het een punt dat ze vergeten zijn op te voeren ofzo iets
https://www.quooker.nl/duurzaamheid
Stel je niet teveel voor van duurzaamheid bij Quooker. Een onderhoudsset verkopen ze tegenwoordig alleen als complete set, waar je vroeger een filtertje kocht voor 30 euro koop je nu het gehele binnenwerk voor 150 euro en daarmee gooi je dus de goed werkende onderdelen weg.

Daarnaast gaan veel quookers na 3-5 jaar kapot door fabrieksfouten, zie bijvoorbeeld Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie. Garantie bieden ze er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wolly schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Stel je niet teveel voor van duurzaamheid bij Quooker. Een onderhoudsset verkopen ze tegenwoordig alleen als complete set, waar je vroeger een filtertje kocht voor 30 euro koop je nu het gehele binnenwerk voor 150 euro en daarmee gooi je dus de goed werkende onderdelen weg.

Daarnaast gaan veel quookers na 3-5 jaar kapot door fabrieksfouten, zie bijvoorbeeld Quooker Combi+ defect 4× knipper reparatie. Garantie bieden ze er niet op.
het is natuurlijk net als vele andere bedrijven een hoop blabla, maar de strekking van het verhaal is dat TS de klantenservice belt ;)

wij hebben op het werk hier ook 2 Quookers...ik vind het kutdingen.....30 x drukken voor dat dat ding rood word......je volet gewoon na een paar maanden de boel al stroef worden en volgens mij is 1 kraan al gerepareert of zelfs vervangen.

ik begin niet aan zo'n ding ;)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In de boiler zit ook een kunststof slang.

Denk dat je je meer zorgen moet maken over tandpasta.

[ Voor 19% gewijzigd door DJMaze op 25-01-2025 18:39 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 21:30
Gebruikte materiaal van de slang, dat zul je bij Quooker moeten navragen.

Ik kan je wel twee nadelen noemen die niet op internet te vinden zijn. De flex heeft een schakelaar die de kokend water functie uitschakelt als de slang uitgetrokken is. Dat is potentieel weer iets wat stuk kan gaan of storing kan geven.

Verder zit er een gewicht aan het beweegbare gedeelte van de slang onderin het keukenkastje en heb je best wel wat ruimte nodig om die bal zonder obstakels terug te laten zakken. Bij ons zit de muurplaat van de kranen in de weg. Ik heb daarom twee plastic geleiders gemaakt om die bal goed het keukenkastje in te geleiden. Doe je dat niet dan blijft hij dus hangen op het randje waar de slang het keukenkastje inkomt. Is wel weer een behoorlijk situatie specifiek probleem, maar wellicht geldt het ook voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
En niet te vergeten, het voordeel! Wij hebben een vrij vlakke spoelbak met scherpe hoeken. Hier bleef altijd spoelresten in liggen, die nu heel eenvoudig weggespoeld worden door de slang uit te trekken. Voor de extra storingsgevoeligheid hebben we hem gekocht bij een zaak met 5 jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kiwi_Kevin
Fraggert schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:14:
[...]

het is natuurlijk net als vele andere bedrijven een hoop blabla, maar de strekking van het verhaal is dat TS de klantenservice belt ;)

wij hebben op het werk hier ook 2 Quookers...ik vind het kutdingen.....30 x drukken voor dat dat ding rood word......je volet gewoon na een paar maanden de boel al stroef worden en volgens mij is 1 kraan al gerepareert of zelfs vervangen.

ik begin niet aan zo'n ding ;)
Was ook mijn eerste ervaring met een quooker in een vakantiehuis. Komt de monteur, zegt hij: dat is het kinderslot, je moet hem twee keer indrukken. Handig dat ze dat niet even ergens vermelden voor de newbies..

Was dit niet misschien ook bij jou het issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wij hebben nu zo'n 5 jaar een Quooker met Flex slang en we leven nog steeds :+

Heb eigenlijk nooit bij microplastics stil gestaan, en ga dat voor de Quooker waarschijnlijk nooit doen ook :P
Wolly schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 13:11:
[...]

Ja rare keuze vond ik dat ook. Kwam er achter toen ik m'n filter wilde gaan vervangen. Overigens via diverse andere sites alsnog een filtertje gevonden. Maar kan me voorstellen dat die voorraden ook een keer op zijn en alternatieven niet meer ontwikkeld worden.

Join het GoT Pulse-Team!

Pagina: 1