Ik ben aan het overwegen om een Quooker aan te schaffen. De Fusion is een standaard model en de Flex lijkt erop maar heeft een flexibele kraanslang. Nu was ik benieuwd naar de nadelen van zo'n slang, alleen daar lees je weinig over terug op het internet.
De kraanslang is gemaakt van kunststof, welke moet kunnen buigen en doen. En daarnaast gaat er bij gebruik toch behoorlijk wat water langs wat ook weer temperatuurverschillen (van koud tot kokend) met zich meebrengt en daardoor het materiaal kan aantast.
Iemand een idee hoe het zit met microplastics en/of de Teflon coating ervan?
Wanneer zo'n product een schadelijk bijeffect heeft, dan lijkt het mij niet handig. En dan zou de Fusion een betere optie zijn.
De kraanslang is gemaakt van kunststof, welke moet kunnen buigen en doen. En daarnaast gaat er bij gebruik toch behoorlijk wat water langs wat ook weer temperatuurverschillen (van koud tot kokend) met zich meebrengt en daardoor het materiaal kan aantast.
Iemand een idee hoe het zit met microplastics en/of de Teflon coating ervan?
Wanneer zo'n product een schadelijk bijeffect heeft, dan lijkt het mij niet handig. En dan zou de Fusion een betere optie zijn.
< dit stukje webruimte is te huur >