Als vervolg op 1 van mijn eerdere topics nu het topic wat de gedachtengang is achter de verschillende voorzetwanden en types.
Uiteraard is hier ook weer het gevalletje; zoveel meningen en zoveel manieren, maar ik wil graag niks over het hoofd gezien hebben. ZIe hier het topic voor de indeling ed. Hoekwoning gekocht met een lastige indeling - voortgang
( de badkamer en muren zijn er compleet uit)
Muren richting de buren;
Gedeelde muur buren
1cm ruimte
Metal studs profielen 75cm met Foamband rondom de profielen
70cm Steen of glaswol(acoustifit)
OSB (i.v.m. dingen ophangen)(of alleen plaatselijk een speciaal osb plaatje?
Gips AK2
Tussenmuur; (soms wordt dubbel gips aangeraden ivm massa?)
Gips AK2 afgeschuind
Metal stud 75cm(foamband rondom)
Steen/glaswol 70cm
Gips AK2 afgeschuind
Voorzetwanden gevel:
Hier heb ik ook een tekening in Ubakus voor gemaakt;
/f/image/8dXxjNUGDKZkanc6lWh4PqH4.png?f=fotoalbum_large)
Of de standaard met steenwol met veel lagere RD
/f/image/0ny1c7Ekq6yprjriB51VIZz0.png?f=fotoalbum_large)
Nu vraag ik mij af wat ik dan met de PIR platen moet doen. Wat ik hier dan zie met de ventilatie/panlatten lijkt me dan een optie. Maar moet ik dan weer een ventilatie bekje maken in de muur naar buiten?
YouTube: Een buitenmuur isoleren met PIR+FERMACELL | Van binnenuit isolatie p...
Zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het budget is niet in overschot, maar wil het wel graag goed doen. Zeker omdat ik straks met een warmtepomp ga verwarmen.
Uiteraard is hier ook weer het gevalletje; zoveel meningen en zoveel manieren, maar ik wil graag niks over het hoofd gezien hebben. ZIe hier het topic voor de indeling ed. Hoekwoning gekocht met een lastige indeling - voortgang
:strip_exif()/f/image/AeNlrbUP6HhA8lTCVz7iNSt2.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat wil ik isoleren en wat wil ik tegen geluid van de buren isoleren?
- Alle muren richting de buren voor geluid; dwz 9 meter lang x 2.72 hoog(beneden) en 9 meter lang x 242 hoog (boven).
- Alle buitenmuren boven aangezien dit enkelsteens muren zijn zonder isolatie. Zitten overal ramen.
- Tussen tussen slaapkamers, aangezien ik de badkamer en de muren eruit gesloopt heb.
Muren richting de buren;
Gedeelde muur buren
1cm ruimte
Metal studs profielen 75cm met Foamband rondom de profielen
70cm Steen of glaswol(acoustifit)
OSB (i.v.m. dingen ophangen)(of alleen plaatselijk een speciaal osb plaatje?
Gips AK2
Tussenmuur; (soms wordt dubbel gips aangeraden ivm massa?)
Gips AK2 afgeschuind
Metal stud 75cm(foamband rondom)
Steen/glaswol 70cm
Gips AK2 afgeschuind
Voorzetwanden gevel:
Hier heb ik ook een tekening in Ubakus voor gemaakt;
/f/image/8dXxjNUGDKZkanc6lWh4PqH4.png?f=fotoalbum_large)
Of de standaard met steenwol met veel lagere RD
/f/image/0ny1c7Ekq6yprjriB51VIZz0.png?f=fotoalbum_large)
Nu vraag ik mij af wat ik dan met de PIR platen moet doen. Wat ik hier dan zie met de ventilatie/panlatten lijkt me dan een optie. Maar moet ik dan weer een ventilatie bekje maken in de muur naar buiten?
YouTube: Een buitenmuur isoleren met PIR+FERMACELL | Van binnenuit isolatie p...
Zoveel informatie dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Het budget is niet in overschot, maar wil het wel graag goed doen. Zeker omdat ik straks met een warmtepomp ga verwarmen.
[ Voor 9% gewijzigd door Terrie op 23-01-2025 21:48 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium