Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 4% gewijzigd door Terrie op 11-01-2025 08:57 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
[ Voor 31% gewijzigd door 99ruud99 op 17-11-2024 12:12 ]
[ Voor 5% gewijzigd door EiT op 17-11-2024 12:34 ]
Druk en zetfouten voorbehouden.
Spel en typfouten voorbehouden
Engineering
Dit vind ik qua optie ook wel een goede! Wasmachine staat nu in de garage, maar afvoer is dus ook te maken door gat in de muur richting de garage te maken.99ruud99 schreef op zondag 17 november 2024 @ 11:57:
Let wel op dat dadelijk je garagedeur uitkomt in je woonkamer. De garage is niet verwarmd... Zelfde geld voor de deur naar de tuin... Het kan toch fijn zijn om daar een soort van extra kamer te maken voor schoenen uit te trekken / jassen op te hangen / etc. Dan hou je vuil en kou in die ruimte, ipv meteen woonkamer in.
Al hebben we het wel over aalsmeer, en noorderlingen komen altijd via de voordeur binnen... Dan ga je dus in een hele kleine doorgang je schoenen / kapstok plaatsen... ik zou het wel wetenBovendien scheelt het ook met constructie - die muru zit er al, enkel een deur maken naar de woonkamer toe. (of via hal).
[Afbeelding]
Zo ongeveer - dan heb je in t midden nog ruimte zat voor wasmand / spullen kwijt te kunnen.
indien gewenst kan kast kleiner worden ofc, maar ervaring leert dat kast bij wasmachine / droogtrommel / uitgang handig is
oja: en plaats op wasmachine en droogtrommel een houten werkbankplaatdan heb je ineens veel meer werkruimte
Ik neem even aan dat toilet prima afvoer + aanvoer van water heeft.
Ik heb nu soortgelijke opstelling maar dan zonder de krukken. Ik nodig vaak grote groepen vrienden uit (5-10 man) waar we dan graag aan tafel zitten en ik vaak kook). Ik ben ook bang dat het krap gaat voelen. Badkamer komt inderdaad rechts boven, ik kan met de afvoer daar naar beneden de garage in waar de afvoer al zit. Garage is niet geïsoleerd(net zoals de rest van het huis) en moet dus na geïsoleerd worden.EiT schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:33:
Dat halve eiland zou ik persoonlijk niet doen, alles is best krap en met meerdere mensen loop je je eigen continue klem.
Optie is om dat schier eiland weg te halen of de tafel (je bent toch alleen?).
Zou sowieso de kamer rechts boven als badkamer gaan inrichten als dat kan. Maar Mogelijk dat rechts onder makkelijker is qua leidingwerk.
Garage zou ik laten isoleren mocht dit niet gedaan zijn.
Geen idee hoe het huis er uitziet, maar je zou ook nog de keuken in garage kunnen maken en huidige keuken als opslag. Eventueel met een voorzetwand voor de fietsen.
Hier dacht ik ook over na. De openslaande deuren is momenteel nog geen budget voor (huidig kozijn moet echt blijven). Toilet weghalen en naar voren verplaatsen is een serieuze optie. Ik verwacht wel dat ik mogelijk aan de voorkant van het huis ga zitten, hier heb ik ‘s middags en ‘s avonds zon.Tupolev schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:12:
Ik zou iets rigoreuzer te werk gaan en het toilet beneden naar de voorkant van het huis verplaatsen en die ruimte bij de woonkamer trekken. Daarmee krijg je aan de achterkant genoeg ruimte voor een keuken met kasten/apparatuurwand en een groot kookeiland met krukken aan de andere kant. Daarvoor kun je dan een ruime eettafel plaatsen.
En met openslaande deuren naar de tuin loop je zo vanuit de keuken de tuin in. Een keuken aan de voorkant van je huis is behoorlijk onhandig in de zomer.
Ook de gang zou ik was smaller maken, deze ruimte wil je liever in de woonkamer hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Terrie op 28-12-2024 14:37 ]
Samenvoegen, maak het groter!Terrie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:36:
Er zijn wat keuzes gemaakt en de woning is zo goed als leeg. Boven zijn de kamers kaal en geschuurd en klaar om nieuwe elektra aan te brengen. Isolatie keuze is ook zo goed als rond en wordt ook binnenkort gedaan.
We gaan schuimbeton leggen met een anhydriet of zandcement vloer. Daar ga ik zelf egaline of direct click pvc op leggen.
Indeling moet ik alleen echt deze week een klap op geven, de muur in de keuken gaat er sowieso uit. Alleen de meterkast moet wel blijven waar hij nu zit. Het grootste twijfelpunt zit nog steeds in die laatste kamer. Ga ik die functioneel indelen of toch apart inzetten. Het toilet verplaatsen is ook niet echt een optie, al gaan we het kozijn wel 20-30 cm naar voren zetten. Komt omdat het toilet maar 100x90 is en dit een beetje klein aanvoelt.
Iemand nog tips?
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Weet je zeker wat de dragende muren zijn?Terrie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:36:
Er zijn wat keuzes gemaakt en de woning is zo goed als leeg. Boven zijn de kamers kaal en geschuurd en klaar om nieuwe elektra aan te brengen. Isolatie keuze is ook zo goed als rond en wordt ook binnenkort gedaan.
We gaan schuimbeton leggen met een anhydriet of zandcement vloer. Daar ga ik zelf egaline of direct click pvc op leggen.
Indeling moet ik alleen echt deze week een klap op geven, de muur in de keuken gaat er sowieso uit. Alleen de meterkast moet wel blijven waar hij nu zit. Het grootste twijfelpunt zit nog steeds in die laatste kamer. Ga ik die functioneel indelen of toch apart inzetten. Het toilet verplaatsen is ook niet echt een optie, al gaan we het kozijn wel 20-30 cm naar voren zetten. Komt omdat het toilet maar 100x90 is en dit een beetje klein aanvoelt.
Iemand nog tips?
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/
Het is heel persoonlijk, wij wilde het ook, maar wij brengen er enorm veel tijd voor. Altijd ontbijten, samen eten maken (1 snijden, ander koken), koffie drinken en bij bezoek hangen we altijd rond het eiland.. je kan er, samen met de keuken, zo'n 6 tot 8 man kwijt hier. Wij hebben trouwens een schiereiland.FredvZ schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:51:
Ik zou dat kookeiland ook weglaten. Mijn ouders hebben een vergelijkbare opstelling en de conclusie is: niemand zit op de krukken en is zonde van de ruimte.
Sowieso wordt dat praten met je gasten tijdens het koken veel te romantisch neergezet: als je de afzuiger wil gebruiken kan je nauwelijks een woord met elkaar wisselen.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
[ Voor 6% gewijzigd door Road-runner83 op 29-12-2024 11:50 ]
Dit lukt qua kosten niet en ik wil graag de garage behouden voor m'n fietsen en gereedschap. Weet zeker dat ik dat veel ga gebruiken.MoosB schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:56:
Ik de keuken in de huidige garage plaatsen en alles zoveel mogelijk opengooien. Wellicht het toilet verplaatsen zodat de doorgang extra breed is en daar in de doorgang nog een lange eettafel kan.
Ja, alles ligt open en heb de bouwtekeningen. Loopt een dragende muur welke bij de meterkast 60 centimere verspringt. Ik vermoed ook dat ik gewoon click pvc over de anhydriet of zandcement kan leggen:)natural colour schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 17:21:
[...]
Weet je zeker wat de dragende muren zijn?
Egaline aanbrengen doe je met speciale hulpmiddelen; hoge kuip, juiste mixer (geen 1500 rpm), prikroller, brede spaan e.d. en 2 man...
Hier heb ik een anydriet vloer met click pvc en ondervloer 'van een rol'.. egaline was niet nodig.
Ben ik het mee eens, ik heb nu een klein eiland waar mijn eettafel aan vast zit. Ik sta zelf veel in de keuken en doe dit ook graag met vrienden. Regelmatig Pizza bakken of super uitgebreide gerechten waar mijn 'gasten' dan aan tafel zitten. Dit wil ik dus zo min mogelijk gescheiden doen (t.o.v.) het kookstuk.ID-College schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 19:32:
[...]
Het is heel persoonlijk, wij wilde het ook, maar wij brengen er enorm veel tijd voor. Altijd ontbijten, samen eten maken (1 snijden, ander koken), koffie drinken en bij bezoek hangen we altijd rond het eiland.. je kan er, samen met de keuken, zo'n 6 tot 8 man kwijt hier. Wij hebben trouwens een schiereiland.
Ben er zelf iig heel blij mee en gebruik het heel veel..! Puur om aan te geven dat het zeker niet altijd nutteloos is!
Optie 1: ga ik is uittekenen.Muldert schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:19:
Ik heb ook wel een beetje moeite met de 'nauwe' keuken, dat gaat je huis heel klein maken. Ik heb zelf ook de behoefte aan een grote leefkeuken en een apart garage, dus hier is wat ík zou doen:
Optie 1:
De huidige keuken wordt de eethoek (die muur er uit)
Links daarvan de keuken tegen de linkerwand.
Nu heb je een grotere doorloop in je keuken, een eethoek kan wel krapper zijn
Optie 2:
Toch een deel van je garage inleveren
Optie 3:
heb je een kruipruimte? Dan is de keuken verplaatsen echt heel simpel.
Ik zou hem naar de achterkant van het huis verplaatsen, tegen de garage aan.
Dan de woonkamer naar de voorkant.
Raam is inderdaad heel laag, 40cm ongeveer.Ivow85 schreef op zondag 29 december 2024 @ 10:21:
Op welke hoogte beginnen de ramen aan de voorzijde? Keuken en eiland staan nu voor het grote woonkamerraam getekend. In praktijk is het aanrechtblad meestal een stuk hoger dan de vensterbank in de woonkamer. Persoonlijk vind ik het er niet uitzien als het keukenblok letterlijk voor het raam staat.
De ruimte waarin de keuken zich bevindt is wat onhandig. Maar hoeveel keuken heb je echt nodig en ga je echt gebruiken? Grote leefkeukens met eiland zijn helemaal hip. Maar in een ruimte die er niet echt voor geschikt is zou ik het niet doen. Liever een compactere keuken in de hoek waar die nu ook zit en dan een reusachtige eettafel met 8-10 stoelen waar je nu het schiereiland en de aangrenzende eettafel hebt getekend.
Wil je toch het leefkeuken-gevoel creëren met deze opstelling, plaats dan een scheiding tussen eetkamer en zitkamer.
Een andere optie is om de keuken naar achteren te verplaatsen. Een rechte opstelling tegen de muur van de garage aan. Muur van die kamer doorbreken en dan parallel aan de achtergevel een eiland+tafel.
En dan je zitkamer dus aan de voorkant. De huidige keuken kan dan een werkkamer, bijkeuken oid worden.
De complete vloer gaat er komende maand uit en alles kan dus nog opnieuw ingedeeld worden. Alle aansluitingen en riolering ed gaan opnieuw, alles is daardoor mogelijk. Het kantoor zou dan een waskamer worden, ik heb boven nog 4 kamers waarvan er 1 een badkamer wordt. Ik ben maar alleen..;) Tuin waar ik het meeste heen ga is aan de voorkant.Road-runner83 schreef op zondag 29 december 2024 @ 11:26:
Ik weet niet of het al te laat is en je een kruipruimte hebt maar ik zou voor de volgende indeling gaan:
[Afbeelding]
Keuken zit dan mooi tussen woonkamer en tuin in (in de zomer ook ideaal). Je kunt een stuk van de grote garage gebruiken als bijkeuken.
En mooi bij binnenkomst een kantoor of ander soort ruimte.
Mooiste zou wel zijn om de deur naar de garage/bijkeuken centraal te plaatsen zodat je links en rechts een even groot keukenblok kwijt kunt (met oven/magnetron)
Dit zou ik zeker niet doen. Dan kom je gelijk de keuken in vanaf de voordeur. Ik zou altijd een hal houden met daarin de trap.Terrie schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:15:
[...]
De complete vloer gaat er komende maand uit en alles kan dus nog opnieuw ingedeeld worden. Alle aansluitingen en riolering ed gaan opnieuw, alles is daardoor mogelijk. Het kantoor zou dan een waskamer worden, ik heb boven nog 4 kamers waarvan er 1 een badkamer wordt. Ik ben maar alleen..;) Tuin waar ik het meeste heen ga is aan de voorkant.
Vind het echt heel lastig. Hier nog een schets die ik gemaakt heb: [Afbeelding] Het nadeel hiervan is eventueel het geluid wat zich makkelijker naar boven laat gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Road-runner83 op 30-12-2024 10:27 ]
vergeet ook de warmte niet die je verliest met een open trap naar boven. lijkt me geen goed idee.Terrie schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:15:
Vind het echt heel lastig. Hier nog een schets die ik gemaakt heb: [Afbeelding] Het nadeel hiervan is eventueel het geluid wat zich makkelijker naar boven laat gaan.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Precies. Ik denk dat het dé reden is dat wij veel tijd doorbrengen in de keuken (net als nuTerrie schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:15:
[...]
Ben ik het mee eens, ik heb nu een klein eiland waar mijn eettafel aan vast zit. Ik sta zelf veel in de keuken en doe dit ook graag met vrienden. Regelmatig Pizza bakken of super uitgebreide gerechten waar mijn 'gasten' dan aan tafel zitten. Dit wil ik dus zo min mogelijk gescheiden doen (t.o.v.) het kookstuk.
Ik heb zowel aan de voor als achterkant van het huis een tuin. Ik vermoed zelfs dat ik aan de voorkant meer zal zitten (ivm zon), dit is waar nu de keuken ook getekend is.
[ Voor 10% gewijzigd door ID-College op 30-12-2024 12:30 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Terrie op 10-01-2025 17:25 ]
[ Voor 10% gewijzigd door BCC op 10-01-2025 22:52 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Mijn toilet is nog wat kleiner. Ik heb gekozen voor een compacte pot (Subway 2.0). Bevalt prima! Buren hebben dat niet gedaan en die zitten dus met knieën tegen de deur. Zelf een vriend van bijna 2m lang heeft dat bij mij niet.Terrie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:36:
Iemand nog tips?
Ze moeten sowieso een nieuwe kabel trekken. Huidige is van teer en dit mag niet meer. Ik ga straks dus al nieuwe mantelbuis voor ze neerleggen. Van Baarse(in opdracht van netbeheerder) die de verzwaring van de meterkast gaat uitvoeren(1 naar 3 fase) gaf al aan dat het makkelijk kan. Alleen de kosten 1700,- vind ik wel weer vrij fors voor zon kleine verandering.BCC schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:51:
Als er nog wat kabel in de kruipruimte ligt is de meterkast soms prima zelf te verplaatsen .
Met of zonder het reservoir? Ik heb dus 100cm voor het reservoir en toilet.sOid schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:58:
[...]
Mijn toilet is nog wat kleiner. Ik heb gekozen voor een compacte pot (Subway 2.0). Bevalt prima! Buren hebben dat niet gedaan en die zitten dus met knieën tegen de deur. Zelf een vriend van bijna 2m lang heeft dat bij mij niet.
Van muur achter het reservoir tot deurpost 96cm, van voorkant reservoir tot deurpost (incl tegels) 75cm. Breedte van muur tot muur is 87cm.Terrie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 23:40:
[...]
Met of zonder het reservoir? Ik heb dus 100cm voor het reservoir en toilet.
[ Voor 14% gewijzigd door sOid op 11-01-2025 00:30 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
[ Voor 95% gewijzigd door NeOpHyTe-NL op 11-01-2025 15:13 ]
Beginning to realize the power...
Mijn toilet is 105x80 cm en heb er een inbouwreservoir in gestopt.Terrie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:36:
Iemand nog tips?
Hier een mobiel kijkeiland op een zelfgemaakt karretje, dat we tevoorschijn trekken als we wat willen kijken. Een designprijs zal ik er nooit voor krijgen, maar voor ons werkt het.Terrie schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:13:
(...)
[Afbeelding]
(...)
- TV krijg ik met geen mogelijkheid mooi in de ruimte getekend.
(...)
[ Voor 7% gewijzigd door trabant op 11-01-2025 16:59 ]
KPN is een drieletterwoord
Maak je niet druk, dat doet de compressor maar
Hal versmallen is niet echt te doen. De balken komen op die muur samen en in verband met de verspringing in de draagmuur moet er nogsteeds een paal komen te staan. Ook vind ik het verplaatsen van de gehele draagmuur een beetje risicovol en begin ik daar liever niet aan.NeOpHyTe-NL schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 14:31:
Hmm, zomaar een paar hersenspinsels. Wellicht allemaal te krap en veel te optimistisch gedacht. Heb o.a. de bank moeten aanpassen naar een kleiner model.![]()
Vind het lastig!
[Afbeelding]
Of 2:
[Afbeelding]
Of 3:
[Afbeelding]
Of 4:
[Afbeelding]
Bij alle vier heb ik de gang smaller gemaakt maar dat is bij de eerste en tweede op zich niet nodig, daar zitten niet de grootste knelpunten.
WTW voor douche komt er zeker! Vloerverwarming in badkamer komt er ookPiemol schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:43:
[...]
Mijn toilet is 105x80 cm en heb er een inbouwreservoir in gestopt.
Sommigen in de buurt hebben gewoon een staande pot genomen en die iets in de achterliggende wand verdiept. Je kunt een staande pot ook diagonaal zetten en/of een hoge stortbak gebruiken voor ruimtebesparing.
Ik zou ook kijken of je een douche WTW kan plaatsen nu alles open ligt, later is dit nooit meer te doen.
En evt. vloerverwarming in je badkamer.
Voor ruimtegevoel bij verschillende indelingen kun je met schilderstape op de vloer de markeringen aanbrengen voor een '3D effect'.
En ben je in de 'buurt' bij mensen thuis geweest om jezelf voor te stellen en hun indeling te bekijken? Doe je direct kennis op van mensen met jarenlange woonervaring en vaak ook verschillende soorten indelingen en aanpassingen. Ik had in een buurtje van 8 woningen iets van 5 verschillende indelingen gezien (qua inrichting en structurele aanpassingen).
Dit was ook mijn idee, maar ik weet zeker dat ik de schuur echt functioneel ga gebruiken. Werkbank/fietsen en allemaal van dat soort dingen. Dat is niet echt lekker voor mensen om door binnen te komen.ChrisM schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:03:
Super leuk dit! Ik zou de voordeur weghalen, en dat gewoon via de garage doen, kunnen bezoekers daar hun vieze schoenen uit doen en jas ophangen. En dan die muurtjes weghalen en er 1 grote ruimte van maken. Heerlijke ruimte heb je dan.
Ik denk dat ik inderdaad het kamertje echt als 'mud' room of bijkeuken ga gebruiken. Ik heb nog een spiraalkneder van 30kg staan welke ik ergens kwijt moet en nog veel van dat soort zaken:)trabant schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 16:57:
Weet dat je iets dat als bijkeuken annex mud room kan functioneren heel gaat erg waarderen.
[...]
Hier een mobiel kijkeiland op een zelfgemaakt karretje, dat we tevoorschijn trekken als we wat willen kijken. Een designprijs zal ik er nooit voor krijgen, maar voor ons werkt het.
Iets anders: Waar laat je je bibliotheek?
Eerlijk gezegd is daar gewoon geen budget voor; aanbouwen gaat onze eigen expertise te boven (om het goed te doen). Anders had ik er aan de achterkant minimaal 3 meter aangezet de achtertuin in, dan waren al mijn problemen opgelost, haha.DJMaze schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 18:44:
Ik zie wat je wilt, maar wil je ook de herrie van de koelkast compressor enzo horen als je op de bank zit te kijken/luisteren naar iets?
Kan je niet een deel van de garage opofferen voor een keuken of aanbouwen?
Dan moeten die mensen even om het huis lopen, en de achter ingang gebruiken (ik ging bij m’n opa en oma bijv echt nooit door de voordeur). Alleen voor de pakketbezorger Enzo, dan sta jij in de garage, boeien.Terrie schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 08:35:
[...]
Dit was ook mijn idee, maar ik weet zeker dat ik de schuur echt functioneel ga gebruiken. Werkbank/fietsen en allemaal van dat soort dingen. Dat is niet echt lekker voor mensen om door binnen te komen.
[ Voor 14% gewijzigd door Monkeydancer op 21-06-2025 16:11 ]
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
Ja en dat vind ik dus ook het lastige, voor mijn gevoel wordt het ook te krap, maar spendeer veel tijd in de keuken. Ik heb nu beide opties mogelijk gemaakt, elektra ligt op meerdere plekken klaar voor het koken.Monkeydancer schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 15:45:
Een keuken in een woning is een van de belangrijkste elementen. In diverse onderzoeken (met behulp van heatmapping) is al gebleken dat de keuken de plek in het huis waar mensen het meeste zitten/verblijven.
Ik vind dat je teveel wilt met de keuken. Je blijft je teveel vasthouden aan het idee van een keuken met een kookeiland met bar idee. Het is niet altijd praktisch, kost heel veel meer en gaat je heel veel werk opleveren. Less is more.
In een keuken moet je goed kunnen koken en alles moet praktisch en goed bereikbaar zijn. Als het aanrecht te ver uitsteekt, korpussen niet de juiste hoogte hebben, geen ruimte is om te lopen, lades niet meer open kunnen etc. dan loop je alleen maar te ergeren. Je zit straks ook nog eens met de elektra, afzuiging/ventilatie en loodgieterswerk. Oude woningen hebben met heel veel zaken geen rekening gehouden.
Probeer eens te kijken bij keukenspeciaalzaken om meer inspiratie op te doen. Maak een afspraak met een keukenboer om de boel erin te tekenen en vraag offertes aan. Van hun leer je ook veel.
Ga langs meubelzaken en neem een meetlint mee en schrijf wat maten op. Meet de boel op in je woning om een impressie te krijgen en hou rekening met loopruimtes. Meubels heb je in verschillende soorten en maten. Hou je niet alleen vast aan het idee van een hoekbank met ottomaan of een bar. Een losse tafel met stoelen biedt veel meer flexibiliteit. Toen mijn woning opgeleverd werd hield ik mij alleen bezig met mijn keuken, muren, vloer en elektra. Meubilair kocht ik nieuw en later pas, zodat ik de boel veel beter op elkaar kon afstemmen.
Probeer tunnelvisie te vermijden.
p.s: heeft je woning centrale ventilatie?
Dus vanuit voordeur/hal loop je zo de keuken in. Veel warmteverlies, maar wel handig met boodschappen overbrengen. Dan zou je ook de andere deur uit de hal kunnen dichtmaken. Heb je weer meer muurruimte.Terrie schreef op vrijdag 20 juni 2025 @ 08:59:
Hoe zouden jullie hem inkleden? De muur is weg in de keuken richting de hal, want deze viel naar beneden tijdens het slopen van de vloer.
[ Voor 50% gewijzigd door President op 22-06-2025 05:48 ]
Ja die deur dichtmaken is ook een optie. Ik wil genoeg ruimte om te snijden en eventueel een pizza oven neer te zetten. Ben vrij veel in de keuken bezig. Heb wat foto’s gemaakt om een idee te geven van de ruimtes, ik heb het achterste kamertje voorbereid als mud room met eventueel een wasbak en waar een spiraalkneder en jassen etc kunnen hangen.Pat911 schreef op zaterdag 21 juni 2025 @ 23:33:
[...]
Dus vanuit voordeur/hal loop je zo de keuken in. Veel warmteverlies, maar wel handig met boodschappen overbrengen. Dan zou je ook de andere deur uit de hal kunnen dichtmaken. Heb je weer meer muurruimte.
Dat kookeiland lijkt mij superonhandig. Dan moet je groenten snijden/schoonmaken en dan door de keuken lopen naar de kookplaat. Dan zou ik die eerder tegen de muur aanbouwen van de hal. Heb je veel betere werkruimte en minder loopruimte nodig.
Zo heel breed is dat stuk ook niet, ik denk dat je te veel wil. Kan wel eens kijken of ik een leuke indeling kan verzinnen. Of heb je al van alles besteld?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq