Officieel standpunt gewenst over links naar X op Tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.000 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:42
Ik ga het kort houden: Sinds Musk Twitter heeft overgenomen en hernoemd naar X is de kwaliteit van de berichten op het platform de dieperik ingestort. Het platform zit vol met extreme gebruikers die vrijheid van meningsuiting misbruiken als excuus om giftige en onverdraagzame berichten de wereld in te sturen, miljoenen gematigdere gebruikers hebben het platform ontvlucht naar alternatieven als BlueSky, en recent heeft de eigenaar in het openbaar tot 2 maal toe een gebaar gemaakt dat door velen wordt aanzien als een fascistische groet. Veel subreddits hebben besloten of zijn aan het overwegen om links naar het platform volledig te blokkeren vanwege de aanhoudende en immer toenemende stroom van haatberichten. hieronder vallen ook technische subs zoals die van linustechtips en PCmasterrace.

Mijn vraag aan het Tweaker team en de community: denken jullie dat het gezien de omstandigheden gepast zou zijn om links naar Twitter te blokkeren op Tweakers?

Gezien ik niet weet wie hiervoor verantwoordelijk is en er gevraagd wordt in het beleidstopic om iemand te pingen ping ik de community manager, @Moonsugar .

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
[ik moet leren lezen..

[ Voor 91% gewijzigd door jack zomer op 22-01-2025 23:32 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
nzall schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 23:21:

Mijn vraag aan het Tweaker team en de community: denken jullie dat het gezien de omstandigheden gepast zou zijn om links naar Twitter te blokkeren op Tweakers?
Nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Mijn vraag
Als ik naar je eerste 'korte' alinea kijk ben je helemaal niet geïnteresseerd in een ander antwoord dan ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

Ik ga het kort houden: Sinds Musk Twitter heeft overgenomen en hernoemd naar X is de kwaliteit van de berichten op het platform de dieperik ingestort. Het platform zit vol met extreme gebruikers die vrijheid van meningsuiting misbruiken als excuus om giftige en onverdraagzame berichten de wereld in te sturen, miljoenen gematigdere gebruikers hebben het platform ontvlucht naar alternatieven als BlueSky, en recent heeft de eigenaar in het openbaar tot 2 maal toe een gebaar gemaakt dat door velen wordt aanzien als een fascistische groet. Veel subreddits hebben besloten of zijn aan het overwegen om links naar het platform volledig te blokkeren vanwege de aanhoudende en immer toenemende stroom van haatberichten. hieronder vallen ook technische subs zoals die van linustechtips en PCmasterrace.

Gezien ik niet weet wie hiervoor verantwoordelijk is en er gevraagd wordt in het beleidstopic om iemand te pingen ping ik de community manager, @Moonsugar .
Kort antwoord op je vraag: nee.

Iets langer antwoord. Volgens mij gaat het helemaal niet om de kwaliteit van berichten die laag of vol haat zou zijn. Nee, het lijkt er vooral mee te maken te hebben dat een groep gebruikers die naar BlueSky vertrokken zijn, het lastig vinden als hun mening niet wordt gedeeld en wordt tegengesproken. De reacties verdienen wellicht niet altijd de schoonheidsprijs. Met het 'oude' Twitter was dat echter niet anders. Ook toen waren er legio aan haatberichten. Vreemd genoeg is dat nooit een probleem geweest.

Er zou meer over te zeggen zijn. Ik sluit echter graag ermee af dat ik de toenemende neiging tot censuur (op welke manier dan ook - dus ook door middel van algoritmes) mij grote zorgen baart. Vandaag is het X, morgen is het Facebook en overmorgen is het LinkedIn. Censuur is nooit objectief, omdat mensen - onder andere op basis van hun eigen voorkeuren - bepalen wat er gecensureerd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:41
Volgens mij, en verbeter me als het niet zo is, wordt er gelinkt naar het nieuwsbericht op X, niet naar de persoon. Dat bericht kan prima waarde hebben, ookal vind je de persoon niks. Als Musk nu post dat ze een nieuwe accu hebben waar je 2000 km mee kan rijden dan is dat (mits onderbouwd) nieuws toch?

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JKP
  • Registratie: April 2008
  • Niet online

JKP

sig69 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 02:09:
Volgens mij, en verbeter me als het niet zo is, wordt er gelinkt naar het nieuwsbericht op X, niet naar de persoon. Dat bericht kan prima waarde hebben, ookal vind je de persoon niks. Als Musk nu post dat ze een nieuwe accu hebben waar je 2000 km mee kan rijden dan is dat (mits onderbouwd) nieuws toch?
Precies, volgens mij moet je - zoals altijd - een bericht op welk platform dan ook op basis van inhoud waarderen. Het lijkt er echter op dat de aversie van sommigen tegen Musk en X zó groot is, dat alles wat van X is moet verdwijnen. Ik vind het een heilloze, maar vooral ook gevaarlijke weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:18
Mijn mening: Neutraal in blijven. Laat mensen lekker zelf X blokkeren in hun browser als ze dat graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:31

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Nee.

Als je iets niet wil lezen dan klik je gewoon niet op de link.
Dat hoeft een ander niet voor mij te bepalen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06
Het platform zit vol met extreme gebruikers die vrijheid van meningsuiting misbruiken als excuus om giftige en onverdraagzame berichten de wereld in te sturen,
Dit is altijd wel de crux van dit soort posts.

Ik ben het niet eens met hun versie van vrije meningsuiting dus moet mijn vrijheid van meningsuiting er voor zorgen dat iedereen zijn vrijheid van meningsuiting moet conformeren naar mijn vrijheid van meningsuiting.

Je snapt zelf toch wel dat het zo niet werkt.
Jij zegt nazigroet, ik zeg iemand op het spectrum die zo pumped up is dat hij twee keer een Fortnite emote verprutst in zijn klunzigheid.
Heb je het dansje ervoor ook gezien, leek wel een kippen dans.

knip*. Mag een maatje minder.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 23-01-2025 07:31 ]

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Laten we de discussie houden op één plek en gezien TijsZonderH in "Nieuwe poging: T.net moet stoppen met X/Musk"
TijsZonderH schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 21:39:
Ik kan het heel kort houden: we zijn hierover in gesprek, zoals we altijd in gesprek zijn over ons socialemediagebruik (denk bv ook over of we op TikTok moeten of niet). Onze socialemediaredacteur is net even op vakantie maar dit staat zeker op onze radar.
Sluit ik dit topic met hetzelfde sluitbericht. Zodra er een aanvullende reactie is, kunnen we in dat andere topic verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.