Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-09 13:44
Hoi,
Ik heb een ledger wallet gekocht en daarbij ook de uitgebreide hulp.
Helaas heeft deze me niet verder kunnen helpen.

Ik zoek nu iemand in de omgeving van Limburg Brabant Gelderland die verstand heeft van de Bitcoin mining in het begin dus tot 2015 zo iets.

Volgens mij betreft het hier P2PK, destijds nog mining met je CPU.
Waarom in de omgeving, vanwege de gevoelige informatie, in persoon afspreken.

Voor niets gaat de zon op, maar na zoveel gelezen en gezien te hebben zie ik door de bomen het bos niet meer.

Reageer via hier

[ Voor 4% gewijzigd door tomtom901 op 22-01-2025 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Weet niet of het o.b.v. dit topic het meest verstandig is om met rando af te gaan spreken.

Zoek gewoon een goeie IT club in de buurt of verdiep jezelf wat meer, het is namelijk niet heel complex..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
@graceful ik probeer me dus al enkele weken er me in te verdiepen,
destijds minen was niet moeilijk maar om dat nu nog uitbetaald te krijgen is toch wat lastiger
via electrum of tails gebruiken is niet voor P2PK zover ik begrijp spectrum of sparrow lees ik veel tegenstrijdigheden over.
Dus dan raw format via bitcoin core lijkt me maar daar heb ik nog niet zo veel over terug kunnen vinden.
Een goede IT club in de buurt zou ik ook graag mee in contact komen
Met een rando afspreken is wel wat ik zoek, en daarom ook weet wat ik kan laten zien/delen
zonder dat er misbruik van gemaakt word
maar bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hier is een aardige beschrijving met bitcoin core via de cli (command line). Helpt dat wellicht?

https://bitcoin.stackexch...over-and-sweep-p2pk-coins

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
P2PK heeft niets te maken met mining, het is gewoon een hele vroege versie van transacties.

Pay to Public Key.

Zoals ik het begrijp, ik zat er destijds nog niet in, moet jij alle transacties naar diezelfde public key ‘vrijgeven’ met de corresponderende private key.

Dan zou het, in theorie, zo simpel kunnen zijn als bitcoin core instaleren, de privare key inladen en swipen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:33

tomtom901

Moderator General Chat
Modbreak:@royvosch Ik heb je email en het verzoek om via DM contact op te nemen weggehaald, omdat we denken dat je in principe hier publiek misschien ook iemand kan treffen. Of je dan via DM verder gaat is aan jou, maar door wat transparantie in de publieke comments te geven is er ook wat toezicht op spammers en scammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
@Domino dit dus
Ik heb de bijna 700Gb gedownload, en dan in de console

En daarna dat wat @sh4d0wman aangeeft?
Daar gaat het mij net wat te ver

Wel heb ik YouTube: Bitcoin-Core: Import private key from old watch only address into no... gevonden
maar dat is weer totaal anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
royvosch schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 12:37:
@Domino dit dus
Ik heb de bijna 700Gb gedownload, en dan in de console

En daarna dat wat @sh4d0wman aangeeft?
Daar gaat het mij net wat te ver

Wel heb ik YouTube: Bitcoin-Core: Import private key from old watch only address into no... gevonden
maar dat is weer totaal anders
Lees dit even door. Het is wel erg technisch allemaal, maar dat heb je snel als je oude tech wil 'bridgen'. Ik denk dat je het in hoofdlijnen zo wel gaat snappen, maar het daadwerkelijk uitvoeren is natuurlijk heel wat anders als het om een groot bedrag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Als core op je bestaande pc is geinstalleerd hoop ik dat je er zeker van bent dat er geen malware op zit omdat je met een private key gaat werken.

Op zich lijkt het mij veilig tot dit commando:
"bitcoin-cli -regtest -rpcwallet=p2pk_recovery listunspent"

Dan weet je in ieder geval de waarde. De commandos daarna versturen de coins, dat is altijd spannender. B)

Misschien zijn hier nog mensen met meer ervaring. Ik ken voornamelijk de monero cli. Niet veel met Bitcoin gedaan.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
Hoi, hierbij nogmaals een update.
Nergens een wallet.dat te vinden
Ik ben bezig geweest met de github commits door te spitten.
Het betreft inderdaad een legacy address, de secret key, zoals ik die had opgeschreven
hoort bij scriptsig, wat weer hoort bij een legacy address, en via getaddressinfo kan ik van dat address de scriptpubkey krijgen
Ben nu aan het onderzoeken of ik deze in een wallet kan zetten, zodat ik dit op een manier kan gebruiken wat me veilig lijkt.
Of meteen in een transactie moet gebruiken, zonder dat ik de UTXO en fees weet
heb nu een wallet zo ver dat dis aangeeft ismine en isscript true, echter watchonly false dus dat is wat minder
Nog wat meer nieuwe info, lijkt echt om p2pk te gaan
Toevoegen aan een bestaande wallet lukt volgens mij niet, maar heb wel wat anders gevonden
https://supertestnet.github.io/p2pk_playground/
maar vooral deze lijkt me passend
https://medium.com/@dreyn...ittle-python-292291fae65d
wederom python, wat ik nog probeer te leren, maar wel het meest logische lijkt
https://bitcoin.stackexch...over-and-sweep-p2pk-coins
maar hier hebben ze het over wif encoded maar ik heb geen wif.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bebedero
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 26-09 13:30
Ik weet dat bijvoorbeeld Cryptomaan in Nijmegen een 1 op 1 sessie aanbiedt: https://cryptomaan.nl/pro...kQuxLnDuWYt02wcs6o3-lSeCd

Wellicht dat dat veiliger is om je verder te helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
niet relevant

[ Voor 98% gewijzigd door royvosch op 07-07-2025 16:05 . Reden: mis informatie ]

Pagina: 1