Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 15:27
Hoi,
Ik heb in het begin van de bitcoin deze gemined.
Toen je nog een pizza kon kopen voor een aantal bitcoins.

Heb altijd gedacht dat ik alles kwijt was omdat ik geen wallet.dat kon vinden.
Echter nu toevallig in een txt bestand het adres en secret key gevonden.

Hoe kan ik nu nog bij deze wallet komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Knip, graag een ander helpen en ja, uiteraard mag je iets meer eigen inzet verwachten, maar de kans om via Google opgelicht te worden is groter.

[ Voor 85% gewijzigd door Taro op 25-12-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20:10
Dat is een leuke meevaller, aangezien 1 block minen al 50 BTC gaf, dus ongeveer $5m :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:15

RvV

Bijzonder dat je daar nu na +- 10 jaar ineens achter komt? Ik zou in ieder geval niet reageren op DM berichten en ook vooral geen wallets en seeds uploaden naar sites.
Wat ik zou doen. Bitcoin-qt (of heet dat nu "core"?) downoaden, opstarten. Afsluiten. De nieuw aangemaakte wallet.dat verwijderen en jouw oude wallet.dat in de plaats terug zetten. Dan opnieuw de applicatie starten en wachten tot alles in sync is.
Misschien dat er ook betere suggesties zijn, dus ik lees mee.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
dat is vreemd mrmrmr, daar zou geen activiteit op geweest zijn.
betekent dit dan dat die gehacked geweest kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
@RvV daar kom ik niet ineens achter, zat altijd te zoeken naar wallet.dat
maar las in een oude txt file het adres met de secret code die toen volstond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

In de Electrum wallet kun je volgens mij direct de key importeren. (zelf geen ervaring mee) Maar let wel op dat je geen malware shit binnen haalt.

Y'24

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
Als het lukt moet je denk ik ook even in gesprek met de fiscus omdat je box3 aangiftes de laatste jaren niet klopten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Dat zou ik (en de BD) niet heel erg vinden als er plotseling honderden of duizenden BTC in bezit zijn. :D

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:24

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Bedoel je met de secret code:
- je seed (een rij woorden)
- je private key
- een wallet wachtwoord

De eerste kun je *overal importeren, je private key gaat het makkelijkste in Electrum, je wallet wachtwoord zal waarschijnlijk werken als je de wallet.dat van een default client replaced maar dat heb ik nooit zo gedaan.

Indien een bult geld: koop de goedkoopste Trezor van de officiele site en test daarmee. In het ergste geval ben je €50 kwijt maar dan heb je een mooie gelegenheid om toch weer wat Bitcoin te kopen en hodlen. Ben je over 10 jaar weer rijker :P

Leuk kerstcadeau als het werkt. o<:)

Edit *hiermee bedoel ik: de meest voorkomende hard- en software wallets. Niet zomaar je seed online ergens in gaan voeren. :>

[ Voor 9% gewijzigd door sh4d0wman op 25-12-2024 01:26 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
om wat duidelijkheid te geven
de wallet begint met 3CaUUD

en de secret key met 7KG

maar heb geen wallet.dat

[ Voor 14% gewijzigd door royvosch op 25-12-2024 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Uitleg over importeren in Electrum staat hier:
https://medium.com/@linds...tcoin-wallet-14071ab26dfe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Ik heb eens gehoord dat private keys starten met een 7. Dus idd electrum dan.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
en dan import of sweep?
wil het niet verkeerd doen zodat ik alsnog alles kwijt ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@royvosch ik heb dit ooit met een halve moeten doen en dan zweet je al. :+

Ik had voor sweep gekozen in Electrum. Dan verhuist je hele Bitcoin naar de nieuwe wallet. Dus wel eerst goed je nieuwe seed opslaan...
Import keeps the Bitcoins on the original private key, while Sweep sends the Bitcoins to a whole new private key connected to the software wallet. As a rule of thumb, sweeping is more recommended than importing.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Hoe lang (hoeveel karakters) zijn de wallet code en die van de secret key?

[ Voor 15% gewijzigd door mrmrmr op 25-12-2024 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
wallet code is 34 en de key 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Vreemde lengtes of niet?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
@RvV hoezo vreemde lengtes? de wallet codes zijn/waren tot 35?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Maar dan is dat je wallet adres, public key? En die van 16 karakters je priv key?

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Private key zou langer moeten zijn, toch? Kan het wellicht een paperwallet zijn? Bv van bitaddress.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
dat klopt RvV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvV

RvV

Dacht dat een priv key ook iets van 32 moest zijn maar voor mij is het ook iets van 12 jaar geleden dat ik ermee zat te prutsen. En ben nu zo moe als een aap. Morgen is er weer een dag.

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royvosch
@RvV dat snap ik, was voor mij ook lang geleden, overal las ik dat je een wallet.dat file moest hebben.
Dus dat ik nu dit vond in een simpel txt bestand, geeft toch wel een kik.
Vooral om het niet verkeerd te doen.
Als ik mijn txt bestand goed lees gaat het toch om ongeveer 100k of meer ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeOpHyTe-NL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 20:46
Off-topic, maare; Wat een bizar eng en super spannend avontuur! En dat nog wel met kerst! Ik heb er helaas wat te weinig kaas van gegeten, maar lees heel graag mee. Ik duim voor je. ;)

Beginning to realize the power...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Een wallet code lengte van 34 is misschien "raw". Dat wil zeggen, zonder verdere encoding.

De private key is schijnbaar te kort, het zou volgens beschrijvingen een getal met een lengte van 256 bits zijn (32 bytes of 64 karakters in hexadecimale notatie). Aangezien het begin van de key niet hexadecimaal is (want het heeft karakters G-Z), zal die geencodeerd zijn, maar ook in die vorm blijft het korter dan verwacht.

Voorbeeld (geen echte keys):
getal in hex is 8d864083d394023bf6be2464eeb8774a60d6fa8823f67a6971073c58a78dbf52
dat levert een Base54Check code op van L1xpGpVQdLtF7BQ9SbYWZYYYtU9GEYUg2T43LCQPwLGQ4pr8iiGZ (34 karakters)

Ik vraag me af of die secret code van iets anders is dan de normale bitcoin private key. Misschien is het een deel van een 256 bit key of een wachtwoord/sleutel voor een versleutelde bitcoin private key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@mrmrmr vandaar de vraag naar paper wallets / brain wallets.

Zie bv
https://www.reddit.com/r/...16_character_private_key/

Dus TS: enig idee van welke wallet(software) de codes zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

Als ik vandaag de dag met mijn oude wallet.dat de private exporteer, dan is hij 52 karakters lang en begint met L5B. Tot zo ver de private keys met een "7"...

Kan het niet zijn dat je nog steeds de private key mist en dat het 16 karakters lange ding een Bitcoin core wallet wachtwoord is geweest waarmee je de private key hebt geencrypt? Had je standaard een wachtwoord nodig bij het versturen van transacties?

Y'24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
royvosch schreef op woensdag 25 december 2024 @ 00:52:
Hoi,
Ik heb in het begin van de bitcoin deze gemined.
Toen je nog een pizza kon kopen voor een aantal bitcoins.

Heb altijd gedacht dat ik alles kwijt was omdat ik geen wallet.dat kon vinden.

Hoe kan ik nu nog bij deze wallet komen?
Heb je het op een harde schijf of iets soortgelijks gevonden? Dan vooral niks meer met die schijf doen en een Recovery tool gebruiken om de "verwijderde" bestanden te doorzoeken naar andere hieraan gerelateerde bestanden rond die datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
Ik zou met een software tool alle datadragers doorzoeken. De tool moet gecomprimeerde bestanden zoals ZIP en RAR die je destijds gebruikte kunnen uitpakken. Ik zou zoeken naar beide strings, as-is en in gedecodeerde vorm. Dat laatste is lastig, want daarvoor is een software tool nodig en je kunt niet zomaar iedere site online of software vertrouwen. "decode Base58Check" kan naar worden gezocht. Er is een bekende Python recovery tool (btcrecover). Als je nog meer gegevens hebt, zoals de seed woorden, dan kun je zo'n tool gebruiken. En je kan ook naar zulke woorden zoeken.

Disks read only aansluiten de beste methode, dat vereist wel bepaalde IDE/SATA hardware of een Linux machine met r/o mount. Bij normaal opstarten zal Windows schrijven op de disk. Een voorbeeld van de hardware is een Sharkoon DriveLink Combo met een schuifje voor write protect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
royvosch schreef op woensdag 25 december 2024 @ 00:52:

Weet je nog welke wallet software je toen had?

Als het echt in de begin tijd is geweest dan is de kans zeer groot dat je de originele Bitcoin software had.
In dat geval heb je echt de wallet.dat nodig. Daar staat je private key in, maar die is veel langer dat 16 karakters.

Je kon toen (en nog steeds) je wallet.dat extra beveiligen met een encryption key.
Waarschijnlijk heb je die key opgeslagen, maar zonder wallet.dat heb je daar helemaal niets aan helaas.

Heb je het adres al door een blockchain explorer gehaald om te kijken hoeveel er nog op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV

RvV

@royvosch
Ben je nog verder gekomen?

Y'24

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:56
Die reageert vast niet meer, zit nu op een tropisch eiland :+

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Mr. Jinx schreef op woensdag 25 december 2024 @ 15:39:
[...]

Heb je het adres al door een blockchain explorer gehaald om te kijken hoeveel er nog op staat?
Dit.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:57
@royvosch zit nu in Het Grote Lamborghini Topic.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
@Mr. Jinx welke blockchain explorer raad je aan?
op youtube kom ik ook niet echt verder

ben nu nog bezig via bitcoin core alle blocks te downloaden

[ Voor 25% gewijzigd door royvosch op 03-01-2025 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Deo
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
royvosch schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 01:57:

Dan ben je nog even bezig, want veel GB’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 19:22

Dit is wel een erg goede: Mempool.
Rechtsboven kun je wallet adressen etc. inkloppen om te kijken wat erop staat.
The Redman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 01:09:
Als het lukt moet je denk ik ook even in gesprek met de fiscus omdat je box3 aangiftes de laatste jaren niet klopten
Hij wist toch niet meer dat hij ze had? Dan is hij toch gevrijwaard van alle verantwoordelijkheid in die periode? Althans, toen onze minister president Mark Rutte geen actieve herinnering had vond iedereen dat de normaalste zaak van de wereld.

Ik denk dat het een enorme uitzoekerij wordt. In de perioden dat de bitcoin lager stond dan zijn inleg (ook miningkosten meegenomen) dan zou de Belastingdienst geld terug moeten geven. Of mag de gebruiker al het risico nemen met eigen geld (waar al ik weet niet hoeveel belasting over betaald is) en de Belastingdienst lekker cashen als de Bitcoin hoog staat? Lekker makkelijk verdienen dan ja.

[ Voor 51% gewijzigd door DedSec85 op 03-01-2025 08:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
DedSec85 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:29:
[...]

Hij wist toch niet meer dat hij ze had? Dan is hij toch gevrijwaard van alle verantwoordelijkheid in die periode?
Oh, die Bitcoin die ik nu heb, vanaf nu weet ik niet meer dat ik ze heb…

:F

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

[...]

Hij wist toch niet meer dat hij ze had? Dan is hij toch gevrijwaard van alle verantwoordelijkheid in die periode? Althans, toen onze minister president Mark Rutte geen actieve herinnering had vond iedereen dat de normaalste zaak van de wereld.

Ik denk dat het een enorme uitzoekerij wordt. In de perioden dat de bitcoin lager stond dan zijn inleg (ook miningkosten meegenomen) dan zou de Belastingdienst geld terug moeten geven. Of mag de gebruiker al het risico nemen met eigen geld (waar al ik weet niet hoeveel belasting over betaald is) en de Belastingdienst lekker cashen als de Bitcoin hoog staat? Lekker makkelijk verdienen dan ja.
Het is helemaal niet zo ingewikkeld, juist omdat er niet actief gehandeld is.
En serieus gast. Als je box 3 belasting kúnt betalen en je doet het niet, dan ben je wel een lulletje hoor. En vervolgens wél gebruik maken van de gezondheidszorg, sociale zekerheden en/of scholing.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat maakt echt niet uit @royvosch, google 'blockchain explorer'.
Bijvoorbeeld https://www.blockchain.com/explorer

Als je daar je wallet adres invult zie je meteen wat je nog hebt.
Laat maar weten of je eruit komt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr. Jinx op 03-01-2025 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-05 19:22
Knip, is inderdaad offtopic

Maar goed, dit zijn allemaal off-topic zaken. Eerst kijken of TS z'n bitcoin boven water krijgt. Minen is pas winstgevend als je een block mined en we weten volgens mij niet of dat gebeurd is. Ik weet niet of hij zich in die tijd al bij een mining pool heeft aangesloten.

[ Voor 69% gewijzigd door Taro op 03-01-2025 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 09:06

Jiffy

God, you're ugly!

[...]

Ik bespeur hier een combinatie van onwetendheid en onderbuikgevoelens... :+

Bitcoins vertegenwoordigen een waarde, waarde telt op tot vermogen, vermogen wordt belast indien het uitkomt boven het vrijgestelde bedrag. Het is niet ingewikkelder dan dat.

En nee, je kunt niet aankomen met "ik was vergeten dat ik het had" of "ik was de toegangscode vergeten". :D

Als TS weer toegang krijgt tot z'n wallet en er zit idd een serieus bedrag in, zal hij alsnog aangifte moeten doen. Ook over de afgelopen jaren. (beroepsmatig een aantal keer tegenaan gelopen de afgelopen paar jaar)

Ik ben iig benieuwd of TS weer bij z'n bitcoins kan komen. Spannend!

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wispe
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Knip ivm offtopic quote

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 03-01-2025 10:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:06
Knip ivm offtopic quote

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 03-01-2025 10:25 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Jiffy schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Bitcoins vertegenwoordigen een waarde, waarde telt op tot vermogen, vermogen wordt belast indien het uitkomt boven het vrijgestelde bedrag. Het is niet ingewikkelder dan dat.

En nee, je kunt niet aankomen met "ik was vergeten dat ik het had" of "ik was de toegangscode vergeten". :D
Komt ineens deze hypothetische vraag mij bij op: stel dat de Belastingdienst wéét en kan bewijzen dat de wallet van jou is.... Kom je er denk ik niet eens mee weg als je zegt: ik kan er niet in? Want dat zou wel heel makkelijk zijn om te zeggen als je geld parkeert voor later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennisdn schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:45:
[...]

Komt ineens deze hypothetische vraag mij bij op: stel dat de Belastingdienst wéét en kan bewijzen dat de wallet van jou is.... Kom je er denk ik niet eens mee weg als je zegt: ik kan er niet in? Want dat zou wel heel makkelijk zijn om te zeggen als je geld parkeert voor later...
Dat zou wel mooi zijn. Als ik dan mijn spaarrekening ergens neerplemp en bij een aanslag van de BD ga zeggen 'ik kan er echt niet meer bij hoor meneer de BD'. :+

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
Dan zou het dus kunnen voorkomen dat je 1 miljoen aan bitcoins hebt en daardoor ca. €15.000 per jaar moet betalen voor de afgelopen jaren terwijl je er niet bij kunt

If you think you are smarter than the previous generation,, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
eatme schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 10:15:
Dan zou het dus kunnen voorkomen dat je 1 miljoen aan bitcoins hebt en daardoor ca. €15.000 per jaar moet betalen voor de afgelopen jaren terwijl je er niet bij kunt
Je zult moeten aantonen waar je vermogen vandaan komt als je ineens een paar miljoen aan btc omzet naar euro's bijvoorbeeld. En dan kan het voorkomen dat je inderdaad een naheffing krijgt voor de jaren daarvoor.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:13

Honesty

kattenneus!

[...]

[...]

Zo moeilijk is het niet, stel hij heeft 100btc, dan kan je vanaf de periode dat die een waarde vertegenwoordigen je boven de vrijstelling gewoon de waarde laten uitrekenen door een fiscalist(zullen er nu ook wel zijn met specifieke kennis over crypto) en dan de naheffing betalen. Mocht de belastingdienst of TS het dan niet eens zijn met het bedrag of de bd legt een boete op kan je naar de rechter.

Die box 3 heffing is een druppel op een gloeiende plaat dus dat bedrag zal misschien 10% van de waarde zijn omdat de bitcoin extreem is gestegen.
Je zal met zo'n bedrag misschien beter kunnen emigreren maar volgens mij smokkel je dan wel je vermogen.

Festina lente

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:09
Volgens mij is de vraag hoe @royvosch zijn BTC zou kunnen terugkrijgen. Niet hoe dit fiscaal zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-05 21:01
Zie erg veel mensen posten wat te doen, echter het stappenplan voor Electrum wat je kunt proberen is:

1. Open Electrum en maak een nieuwe wallet.
2. Kies voor "I already have a seed" (als je een seedphrase hebt) of kies voor "Import private keys".
3. Plak je private key in het invoerveld.

Mocht dit niet succesvol zijn, kijk eens rond in je kennissen/vriendenkring (neem iemand die je vertrouwt!) welke destijds mogelijk ook met je meedeed. Die mee laten helpen vanachter jouw computer zonder dat diegene foto's of kopien kan maken. Lijkt mij de meest veilige methode.

[ Voor 3% gewijzigd door Lucky0wn op 03-01-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGamer1982
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-05 20:13
Knip, offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 03-01-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchGamer1982
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-05 20:13
Knip, offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 03-01-2025 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:14
Knip, offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Taro op 03-01-2025 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Knip, offtopic

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 09:06

Jiffy

God, you're ugly!

Knip, offtopic

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Dit topic gaat over het achterhalen van een oude Bitcoin wallet, niet over belastingregels.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
@royvosch ik zou het resultaat voor je houden. Je naam is te googlen en je hebt ook verkopen op Tweakers waarbij mensen weten wie je bent. Ik hoop voor je dat je een meevaller hebt, maar let wel op a.u.b.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 21:52
royvosch schreef op woensdag 25 december 2024 @ 01:28:
om wat duidelijkheid te geven
de wallet begint met 3CaUUD

en de secret key met 7KG

maar heb geen wallet.dat
Een wallet die begint met een 3 is geen "oude" wallet. In het begin had je alleen Legacy adressen die beginnen met een 1. Adressen die beginnen met 3 zijn Segwit adressen, die werden populair rond 2014/2015.

Het beste kan je Electrum gebruiken en kijken of je via Sweep bij je bitcoin(s) komt. Sweep houdt niet meer in dan dat je je bitcoin in je Electrum wallet krijgt. Je kan dit het beste offline doen.
https://bitcoinelectrum.c...ivate-keys-into-electrum/

Ik hoop voor je dat je private key de juiste is en werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43
Zomaar uit interesse: hoe is dit avontuur afgelopen @royvosch ?

PS: ik moest hieraan denken omdat ik zojuist weer eens een update las over het beroemde "Help, mijn vrouw gooide een harde schijf met 700 miljoen aan bitcoins weg"-verhaal. Spoiler alert: ze zijn nog altijd niet boven water ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• royvosch
Valorian schreef op maandag 10 februari 2025 @ 15:49:
Zomaar uit interesse: hoe is dit avontuur afgelopen @royvosch ?

PS: ik moest hieraan denken omdat ik zojuist weer eens een update las over het beroemde "Help, mijn vrouw gooide een harde schijf met 700 miljoen aan bitcoins weg"-verhaal. Spoiler alert: ze zijn nog altijd niet boven water ;)
Nog mee bezig ;)
Momenteel met start9 op een oude laptop, de node aan het binnen halen,
dan electrs gebruiken en dan alles offline zetten en verder aanrommelen

Ik was eerst bezig met Umbrel aangezien die van november 2024 is,
maar die werkt alleen met RJ45, dus met netwerk kabel. heeft even geduurd tot ik een laptop vond in mijn kennissen kring. een asus n53j.
Niet zo snel als vroeger, dus uit elkaar gehaald in de hoop dat stof het probleem was.
Maar helaas was dit niet zo, Windows 11 was echt niet te doen, windows 10 wel wat beter.
Dus in windows 10 een virtualbox gemaakt met Umbrel, de bitcoin core begon na enkele uren weer vanaf 0

Vervolgens met start9 op een andere laptop aan de slag gegaan aangezien deze 8gb ram heeft en alleen wifi het een en ander aangepast zodat alles werkt met een 2tb ssd
Maar de volledige blockchain van 700gb duurt erg lang.

In de tussentijd ook een hardwallet aangeschaft via hardwarewalletonline en daarbij ook betaald voor extra hulp na ontvangst van de wallet, waarbij ik nog eens verzendkosten heb betaald.

Daarbij was de hulp van 55 euro plus verzendkosten dus gekomen om electrum te gebruiken, verder geen kennis aanwezig.

Dus zoals gezegd nu met Start9 aan de slag, veel geduld hebben, en het adres niet te zien waarvan transacties gedaan zijn.

En vandaaruit verder lezen hoe alles offline te kunnen doen

[ Voor 47% gewijzigd door royvosch op 12-02-2025 02:03 ]

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 20:31
royvosch schreef op dinsdag 11 februari 2025 @ 21:13:
[...]

In de tussentijd ook een hardwallet aangeschaft via hardwarewalletonline en daarbij ook betaald voor extra hulp na ontvangst van de wallet, waarbij ik nog eens verzendkosten heb betaald.
Weet je echt héél zeker dat die te vertrouwen zijn? Ik doe verder niets met crypto en heb géén idee welke wel en niet oke zijn, maar ik weet dat er met hardwarewallets gruwelijks gescamt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
dat weet je nooit zeker, een paper wallet is dan beter inderdaad.
maar er zijn ook wallets die altijd offline blijven en opgeladen worden door een 9v batterij.
en zelfs dat is niet veilig zoals we hebben gezien bij de hack afgelopen week

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Oh jee. Ik hoop dat je geluk hebt maar een hardware wallet koop je maar op 1 plek als het om serieus geld gaat..... direct bij de fabrikant.

Zorg in ieder geval dat je een eigen seed aanmaakt, neem niks over van een papiertje of kraskaart. Lees het topic hier op tweakers over een fake hardware wallet als waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
shamir inderdaad sh4d0wman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royvosch
Hoi, nog een kleine update en vraag.
Via een oude laptop start9 draaiend met bitcoin knots en electrs
kan verbinden met electrum en sparrow wallet, met een blauw bolletje beide dus met mijn eigen node verbonden.

Maar nog steeds is nergens mijn adres te vinden voor een sweep of wat dan ook.
Ik vermoed omdat er simpelweg nooit transacties naar of van gedaan zijn.

Nu heb ik denk ik 2 opties, of er simpelweg een transactie naar te doen,
of in bitcoin core importadres zodat het adres in een nieuwe wallet.dat gemaakt word welke ik dan in welke wallet dan ook kan importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanjansen88
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 11-03 07:50
Knip, Spam

[ Voor 114% gewijzigd door tomtom901 op 10-03-2025 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webdoc
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 04:19

Webdoc

Echte Männer fahren Mercedes

... Je kan toch ook gewoon een Guarda wallet downloaden en daarin dan een BTC wallet importeren...? Hij maakt standaard een nieuwe BTC wallet aan maar je kan meerdere wallets van dezelfde coin hebben. Weet je ook meteen welke codes, keys etc je hebt. https://guarda.com/

En dan hoef je ook niet vele Gigabytes aan Block chain data te downloaden. Die is niet nodig om het saldo te achterhalen. En als ik het me goed herinner kan je met Guarda ook alle transacties van een geïmporteerde wallet opvragen/zien

[ Voor 30% gewijzigd door Webdoc op 11-03-2025 03:39 ]

SuperMicro X11DAi-N Dual Gold 6140 36C/72T 320GB A2000 2x WD770 1TB, 4K + 2x QHD

Pagina: 1