Videokaart upgrade van RTX2080 naar RTX50...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadaviero
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-09 19:46
Beste allemaal,

In 2019 heb ik, met jullie hulp (bedankt daarvoor!) een game-pc gebouwd: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1910680
Hij doet het tot de dag van vandaag super. Echter beginnen de nieuwste games wat te vertragen. Ik zal het voorbeeld format aanhouden om het overzicht te bewaren:

Ik zoek een?
Ik zoek een videokaart, het liefst een RTX 50... serie, voor mijn huidige systeem om huidige games (vooral Path of Exile 2 maar ook triple A games) en toekomstige games (bijv. GTA6) op 1440p max settings met een hoog FPS te kunnen draaien.

Wat is je budget?
Mijn budget is zo rond de 1.500 euro voor alleen de videokaart. Mochten er meerdere componenten vervangen moeten worden of een heel nieuw systeem gekocht moeten worden, is mijn budget zo rond de 2.500 euro.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga een nieuwe videokaart (of meerdere onderdelen) gebruiken in mijn huidige systeem, of een volledig nieuw systeem bouwen.

Mijn vraag is dus of ik de videokaart zonder veranderingen aan kan sluiten of dat bijvoorbeeld ook het moederbord/PSU/CPU of andere componenten vervangen moeten worden?

Ook heb ik de vraag of een van mijn andere componenten snel een bottleneck zou kunnen worden in huidige/near-future games en jullie daarom misschien liever adviseren een heel nieuw systeem te bouwen in plaats van een gedeeltelijke upgrade?

Bedankt allemaal! :)