Gaming/muziekproductie pc voor langere tijd (ong. 2.000,-)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadaviero
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-09 19:46
Hallo iedereen,

Alvast een kleine disclaimer: Zoals jullie zullen merken in mijn topic en configuratie ben ik nogal een digibeet als het gaat om een pc bouwen. Ik heb geprobeerd om zelf een configuratie te maken met PCpartpicker zodat ik niet helemaal de mist in zou gaan qua compatibiliteit en een compleet willekeurig- niet werkend systeem zou bouwen. Echter ben ik nogsteeds onzeker en denk ik dat het met betere onderdelen dan mijn configuratie zou kunnen voor dezelfde prijs, of zelfs goedkoper. Afijn, alvast bedankt voor het meedenken voor mijn toekomstige pc!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral high-end gamen (Battlefield V en andere high demanding games in de toekomst) met hoge FPS met 1080p @144hz op max settings en muziek produceren en renderen op hoge snelheid zonder hick-ups in het geluid wanneer er veel geluidssporen zijn of een hoog aantal effecten gegenereerd worden. Dit wil ik een lange tijd kunnen doen zonder elke 3-5 jaar een deel van mijn toekomstige pc te upgraden.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik hoopte dat ik met ongeveer 2.000,- goed zou zitten, dus ik heb een configuratie gemaakt van net ietsjes meer dan 2.000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een Corsair K70 RGB Rapidfire keyboard en een Razer Naga Hex V2 die ik mee wil nemen naar mijn nieuwe pc.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik was vorig jaar op een LAN-party en daar zag ik een onwijs mooie pc met onwijs mooi RGB licht en een i9 processor (toen wist ik nieteens dat dat bestond), en dacht meteen "zo'n pc wil ik ook ooit kopen".
Kortom, wat ik denk nodig te hebben is een mooie pc qua licht zodat deze past bij mijn Philips Hue verlichting, maar vooral een krachtpatser van een pc waar ik alles, van muziek tot de heftigste games, met 2 vingers in mijn neus kan draaien. Oh, en een mooie 24-inch 144hz monitor ontbreekt nog aan mijn benodigdheden :P

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het liefst een intel CPU en voorderest maakt het mij niet zoveel uit

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb het liefst een i9 processor omdat de eerder genoemde pc een onwijze indruk op mij heeft gemaakt en die naam mij onwijs aantrekt. Ook zou ik graag de RTX 2080 videokaart in mijn systeem willen zien. Verder heb ik het liefst veel mooie verlichting op mijn onderdelen zoals je op mijn RAM geheugen terug vindt.

Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst, maar voor nu lijkt het mij met mijn configuratie niet nodig.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat mijn huidige configuratie gestroomlijnd en dus verbeterd kan worden naar mijn wensen. Daarmee bedoel ik dat er vast wel andere onderdelen zijn met betere specs of mooiere verlichting voor een goedkopere prijs die ik niet heb gezien omdat ik geen kennis bezit over de merken en over de kleine details. (bijvoorbeeld dat een bepaalde RTX 2080 van MSI 200 euro goedkoper is dan een andere RTX2080 van MSI wat vast een goede reden heeft, maar het enige verschil is het woordje "ventus" wat mij helemaal niks zegt) Dus ik zou graag wat hulp willen en suggesties / feedback krijgen zodat ik het beste en het mooist verlichte systeem uit mijn budget kan halen.

Alvast bedankt allemaal!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i9-9900K Boxed€ 525,89€ 525,89
1MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon€ 180,-€ 180,-
1MSI GeForce RTX 2080 Ventus 8G€ 713,-€ 713,-
1Cooler Master MasterBox TD500€ 72,60€ 72,60
1Samsung LC24FG73 Zwart€ 241,13€ 241,13
1Scythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,99€ 49,99
1G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-16GTZR€ 126,90€ 126,90
1Gigabyte G750H€ 76,-€ 76,-
1Intel 660p 1TB€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.103,51

Edit: betere koeling en moederbord in de configuratie toegevoegd

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik zou een andere processorkoeler nemen, de Hyper 212 is denk ik niet sterk genoeg voor een i9. Neem liever een pricewatch: be quiet! Dark Rock 4 of pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition. Als je RGB en looks belangrijk vindt kan je ook een 240/280mm waterkoeler met RGB overwegen, maar die zijn wel duurder.

Ik weet ook niet of dit moederbord geschikt is, namelijk één van de goedkoopste Z390 borden. Daar zou iemand anders even mee moeten helpen.

Voor de rest een mooie build.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadaviero
Grijs schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:20:
Ik zou een andere processorkoeler nemen, de Hyper 212 is denk ik niet sterk genoeg voor een i9. Neem liever een pricewatch: be quiet! Dark Rock 4 of pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition. Als je RGB en looks belangrijk vindt kan je ook een 240/280mm waterkoeler met RGB overwegen, maar die zijn wel duurder.

Ik weet ook niet of dit moederbord geschikt is, namelijk één van de goedkoopste Z390 borden. Daar zou iemand anders even mee moeten helpen.

Voor de rest een mooie build.
Bedankt voor de reactie! Ik zal zeker kijken voor een betere koeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Volgens mij word de i9 gekocht door de naam en niet doordat het nodig is je kan makkelijk 100 - 150 euro besparen op de cpu en een beter moederbord en cpu cooler kopen

(I7-9700k)

[ Voor 4% gewijzigd door Jean-henri op 04-03-2019 08:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grijs
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-01-2024
Jean-henri schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:31:
Volgens mij word de i9 gekocht door de naam en niet doordat het nodig is je kan makkelijk 100 - 150 euro besparen op de cpu en een beter moederbord en cpu cooler kopen

(I7-9700k)
De i7 en de i9 schelen ook maar 50 euro, maar ik ben het wel met je eens. Je wilt voor beide CPU's gewoon goede koeling en moederbord, het is niet dat je met de i7 nog honderden euro's daarmee gaat besparen.

het verschil tussen de twee ligt eigenlijk bij de hogere boost clock van de i9 (5.0GHz ipv 4.9) en het feit dat de i9 hyperthreading heeft. Ik weet niet of dit een merkbaar verschil bij muziekproductie en games oplevert, maar je bent in ieder geval meer futureproof.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadaviero
Grijs schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:36:
[...]

De i7 en de i9 schelen ook maar 50 euro, maar ik ben het wel met je eens. Je wilt voor beide CPU's gewoon goede koeling en moederbord, het is niet dat je met de i7 nog honderden euro's daarmee gaat besparen.

het verschil tussen de twee ligt eigenlijk bij de hogere boost clock van de i9 (5.0GHz ipv 4.9) en het feit dat de i9 hyperthreading heeft. Ik weet niet of dit een merkbaar verschil bij muziekproductie en games oplevert, maar je bent in ieder geval meer futureproof.
Futureproof is mij die 50 euro extra wel waard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jean-henri
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-05-2021

Jean-henri

Henk de steen joins the fight

Sorry
Ik dacht de i7 9700k net zoals vorige gen's 350 was maar het blijkt toch 470 te zijn
In dit geval zal ik wel gaan voor de i9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:15

Tribits

Onkruid vergaat niet

Grijs schreef op maandag 4 maart 2019 @ 08:20:

Qua moederborden is er in dit topic recent het een en ander voorbij gekomen: Gamesysteem om een i9-9900K & GTX 1070 heen bouwen. In dat topic viel de keuze uiteindelijk op de pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Ultra. Met 232 euro niet bepaald de goedkoopste, maar wel beter in staat om het vermogen voor een i9-9900K met (lichte) overklok te leveren dan goedkopere modellen.

edit: inmiddels wel een linkje gevonden naar een recentere versie van de overclock.net Z390 VRM tabel via een post uit het Z390 VRM forum topic, Topic zelf werkt om de een of andere reden nog steeds niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Tribits op 04-03-2019 19:46 ]

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadaviero
Tribits schreef op maandag 4 maart 2019 @ 19:08:
[...]

Qua moederborden is er in dit topic recent het een en ander voorbij gekomen: Gamesysteem om een i9-9900K & GTX 1070 heen bouwen. In dat topic viel de keuze uiteindelijk op de pricewatch: Gigabyte Z390 Aorus Ultra. Met 232 euro niet bepaald de goedkoopste, maar wel beter in staat om het vermogen voor een i9-9900K met (lichte) overklok te leveren dan goedkopere modellen.

edit: inmiddels wel een linkje gevonden naar een recentere versie van de overclock.net Z390 VRM tabel via een post uit het Z390 VRM forum topic, Topic zelf werkt om de een of andere reden nog steeds niet.
ah oke! Ik had de MSI Z390 A-PRO er eerst in staan van 121 euro en heb deze verhoogd naar de gaming pro carbon van 180,- die ik meerdere keren positief zag langskomen. Had je het in deze reactie over de gaming pro carbon die er nu in staat of over de A-PRO die ik eerst in de configuratie had staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03:15

Tribits

Onkruid vergaat niet

cadaviero schreef op maandag 4 maart 2019 @ 20:00:
[...]

ah oke! Ik had de MSI Z390 A-PRO er eerst in staan van 121 euro en heb deze verhoogd naar de gaming pro carbon van 180,- die ik meerdere keren positief zag langskomen. Had je het in deze reactie over de gaming pro carbon die er nu in staat of over de A-PRO die ik eerst in de configuratie had staan?
Die A-Pro lijkt mij sowieso te licht als ik de tabel van overclock.net bekijk, die Gaming Pro Carbon is al een hele stap vooruit. De tabel van overclock.net is mij in dit geval niet helemaal duidelijk, voor zover ik begrijp is dit bord niet in detail getest, maar is er een risico dat je tegen de beperkingen aanloopt bij overklokken. Dat Gigabyte Aorus Ultra board is nog wat duurder, maar valt dan weer in een hogere categorie. Let wel: alles op basis van stroomvoorziening, dus niet op basis van andere criteria/voorzieningen.

Overigens kwam in het andere topic dat ik aanhaalde ook al naar voren dat overklokken van een 9900K leuk is om een keertje te proberen, maar zeker niet nodig is om er goede prestaties uit te halen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadaviero
Tribits schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:09:
[...]
Overigens kwam in het andere topic dat ik aanhaalde ook al naar voren dat overklokken van een 9900K leuk is om een keertje te proberen, maar zeker niet nodig is om er goede prestaties uit te halen.
Inderdaad, en met mijn kennis denk ik eerder dat ik mijn processor ga flamberen dan veilig overclocken.
Pagina: 1