Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-01 13:38
Hey hallo mede tweakeraars.
Ik heb toen ik jong was gekozen om in de muziek te gaan. Ik heb 10 jaar kerkorgel lessen gevolgd en 11 jaar piano lessen. Aan het einde van die 11 jaren koos ik ervoor om ermee te stoppen.
Ik geloof dat er voor alles een tijd en een plaats is. En mijn muziek avontuur werd tijd om te beindigen vond ik. Dat is geloof ik een jaar of ....20 geleden.
Nu merk ik dat ik erg geintereseerd ben in films fillm techniek. Ik heb zelf een kanaal op youtube en ik merk dat ik het interessant vind om filmpjes te editen. Maar ook merk ik dat ik het leuk vind om in de camera te spreken. Iets dat ik vroeger doodeng vond.
Nu wil ik een nieuwe weg ingaan. Ik wil een acteursopleiding volgen. Maar ik weet dat zulke opleidingen meestal erg duur zijn. Maar zonder opleiding kom je sowieso niet in het acteerswereldje terecht. Laat staan op de set.🎬
Hebben jullie enig idee hoe je goedkoop een acteursopleiding kan volgen? Zijn er tweakeraars hier die toevallig in dat wereldje hebben gezeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:00
Misschien zijn er wel film makers in opleiding die voor hun opleiding korte films maken en daarvoor mensen zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Nopheros schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:39:
Misschien zijn er wel film makers in opleiding die voor hun opleiding korte films maken en daarvoor mensen zoeken?
Jaaaa, dat is inderdaad een hele goede tip van je. Ik weet alleen niet echt of ze op mij staan te wachten. Ik heb geen mooi gezicht en ik kan nu nog niet eens acteren. Maar goed advies van je wel hoor. Ik had hier zelf nog helemaal niet eens overna gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is je definitie van een succesvol acteur?

Ben je succesvol als je er wat plezier uithaalt, wil je er een klein beetje van kunnen leven, of wil je miljoenen binnenharken?
Dario_D_Best schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:18:
Maar zonder opleiding kom je sowieso niet in het acteerswereldje terecht.
Says who? Legio castingbureau's waar je je gewoon kunt inschrijven...

[ Voor 42% gewijzigd door Question Mark op 17-01-2025 14:43 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Question Mark schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:42:
Wat is je definitie van een succesvol acteur?

Ben je succesvol als je er wat plezier uithaalt, wil je er een klein beetje van kunnen leven, of wil je miljoenen binnenharken?
Ik wil er voornamelijk plezier van hebben en gewaardeerd worden door de mensen die mij dan zien. Net zoals ik dat vroeger met de muziek ook zo ervaarde. Ik was er niet succesvol in. Maar ik heb daardoor wel veel leuke ervaringen opgedaan. Ik heb zelfs in de sinnt laurenskerk in Alkmaar gespeeld. Iets wat normaal gesproken alleen profs mogen. Het Orgel was zo mooi. Ik probeer een plaatje ervan te plaatsen hier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w_Jp1sF7H_m1mTIbXkLbDctUyZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZNGIoe3IkjL3R0YE0RAV3OS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Question Mark schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:42:

[...]

Says who? Legio castingbureau's waar je je gewoon kunt inschrijven...
Ja maar is dat niet alleen voor figurantenwerk? Wat ik op zich ook niet erg zou vinden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:35

thijsco19

KTM 990 SMT

Er zijn mogelijkheden om als 'normaal persoon' een figuranten rol te krijgen. Misschien vanuit zoiets starten?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
thijsco19 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:51:
Er zijn mogelijkheden om als 'normaal persoon' een figuranten rol te krijgen. Misschien vanuit zoiets starten?
Ja, daar zou ik wel voor openstaan inderdaad. Ik zou mij in kunnen schrijven bij een casting bureau van Goede tijden Slechte tijden of zo. En dan er ook daadwerklijk heen gaan als ze mij een keer vragen, en dan ervaren hoe het allemaal in zijn werk gaat. En of het iets is dat ik ook daadwerkelijk leuk vind en vaker zou willen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien is het theater iets voor je. Er zijn een hoop kleine theaterverenigingen die regelmatig optredens doen. Daar kan je laagdrempelig en zonder kosten een hoop ervaring op doen met acteren lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Satch schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:58:
Misschien is het theater iets voor je. Er zijn een hoop kleine theaterverenigingen die regelmatig optredens doen. Daar kan je laagdrempelig en zonder kosten een hoop ervaring op doen met acteren lijkt mij.
Dat is ook een goed idee inderdaad. Hoef je daar echt niks voor te betalen trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:20
Theater- en toneelverenigingen inderdaad! Kost misschien een paar euro voor de onkosten en eventueel een professionele leraar en voor zaalhuur af en toe, maar misschien draaien succesvolle groepen wel break-even.
Er zit ook gewoon heel veel oefenen aan acteren. Dat kan gerust met groepslessen. De leraar geeft dan vanzelf wel een keer aan wanneer je privéles zou kunnen nemen.
Dario_D_Best schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:41:
[...]

Jaaaa, dat is inderdaad een hele goede tip van je. Ik weet alleen niet echt of ze op mij staan te wachten. Ik heb geen mooi gezicht en ik kan nu nog niet eens acteren. Maar goed advies van je wel hoor. Ik had hier zelf nog helemaal niet eens overna gedacht.
Uiteindelijk gaat het meer om expressie dan je looks, zeker als het geen Hollywood-producties zijn. De meest grootse NL filmproductie die me zo te binnen schiet is Michiel de Ruyter. Ik denk niet dat de gemiddelde vrouw elke nacht aan Frank Lammers denkt.
Steve Buscemi, Danny DeVito, Willem Dafoe, wie zou ze niet in hun productie willen hebben?
Adam Driver, Benedict Cumberbatch en Javier Bardem zijn niet conventioneel aantrekkelijk, maar door acteertalent, zelfvertrouwen en wat hulp bij het uitzoeken van outfits en kapsels kunnen ze op de voorpagina van elk modeblad staan.

Uiteindelijk moet je een karakter belichamen en uitdrukken, het maakt bij acteren niet zo veel uit wie je zelf bent.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:31:
Theater- en toneelverenigingen inderdaad! Kost misschien een paar euro voor de onkosten en eventueel een professionele leraar en voor zaalhuur af en toe, maar misschien draaien succesvolle groepen wel break-even.
Er zit ook gewoon heel veel oefenen aan acteren. Dat kan gerust met groepslessen. De leraar geeft dan vanzelf wel een keer aan wanneer je privéles zou kunnen nemen.
Heb jij dit zelf ook gedaan als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? ;)
[...]indelijk gaat het meer om expressie dan je looks, zeker als het geen Hollywood-producties zijn. De meest grootse NL filmproductie die me zo te binnen schiet is Michiel de Ruyter. Ik denk niet dat de gemiddelde vrouw elke nacht aan Frank Lammers denkt.
Vlug even googelen hahaha. :D
Steve Buscemi, Danny DeVito, Willem Dafoe, wie zou ze niet in hun productie willen hebben?
Adam Driver, Benedict Cumberbatch en Javier Bardem zijn niet conventioneel aantrekkelijk, maar door acteertalent, zelfvertrouwen en wat hulp bij het uitzoeken van outfits en kapsels kunnen ze op de voorpagina van elk modeblad staan.
En uhm...zijn dit allemaal Nederlanders trouwens? Of uit het buitenland?
Uiteindelijk moet je een karakter belichamen en uitdrukken, het maakt bij acteren niet zo veel uit wie je zelf bent.
Ja dat is ook wel zo inderdaad. Want weetje, mij viel het ook al op dat niet alle acteurs zulke prachtige modellen zijn haha. En dat hoeft ook niet altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Dario_D_Best schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:39:
[...]

Heb jij dit zelf ook gedaan als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? ;)

[...]

Vlug even googelen hahaha. :D

[...]

En uhm...zijn dit allemaal Nederlanders trouwens? Of uit het buitenland?

[...]

Ja dat is ook wel zo inderdaad. Want weetje, mij viel het ook al op dat niet alle acteurs zulke prachtige modellen zijn haha. En dat hoeft ook niet altijd.
Als kind heb ik toneellessen gevolgd. Ben zelf totaal ongeschikt als acteur, maar het was wel leuk om te doen. 1 leraar, 20-30 kinderen, paar uur per week. We hadden niet te veel te besteden, dus het zal niet meer dan tientjes per maand zijn geweest, als het al geld kostte.
Vriendin van me speelt in musicals. Zij verdienen de onkosten terug met optredens, maar nieuwe leden moeten wel auditie doen om lid te kunnen worden.

En nee, volgens mij zijn dat allemaal Amerikanen en een Brit. En geen idee waar Javier Bardem vandaan komt.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:49

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik zal eens gaan kijken "waar" acteurs zijn begonnen. Vaak staat dat ook wel op IMDB pagina's (en gelijksoortige plekken afhankelijk van het soort acteurs -- acteurs staan niet alleen voor camera's, soms ook voor zalen).

Een enkeling was timmerman op de set (aanvankelijk figurant maar de rollen stonden hem niet aan dus hij deed aan omscholing) en kreeg een "klik" met een regisseur, en is nu feitelijk gewoonweg zowel Han Solo als Indiana Jones.

Een andere kent iemand uit z'n studietijd.

Weer iemand was een theateracteur, 100% Engels, en solliciteerde om Fransman te spelen, en kreeg zowaar de rol.

Een legio anderen had 10000en dollars studieschuld aan conservatoria en speelde alleen in aambijen reclames, en had daarna geluk.

En weer anderen doen zo hun best, hadden hooguit één bijrolletje, en zijn nu makelaar.

Het is een van die carrières waar je een combinatie moet hebben van talent, geluk, uiterlijk, netwerk, en persoonlijkheid. Jack Quaid vindt ik een van die acteurs die voor mij de uitzondering is, talent en persoonlijkheid genoeg, maar in veel gevallen is hij gewoon veel te lang. Dus hij speelt óf als stemacteur, óf in specifiek "lange mensen" rollen. Toen hij het karakter wat hij in een tekenfilm speelde in het echt moest spelen (Star Trek: Strange New Worlds crossover met Star Trek: Lower Decks) viel op hoe absurd lang hij was. En zelfs hij heeft een beetje geluk met nepotisme.

Dus ja... wederom. Talent, geluk, uiterlijk, netwerk, persoonlijkheid... en hulp-bij-geluk. Lokaal theater helpt, en lid worden van een goede bond ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Ik had net ook al even gekeken op google voor een theatergroep bij mij in de buurt om mijzelf in te schrijven. En ik vond er eentje in mijn woonplaats! En het was helemaal niet eens duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Als kind heb ik toneellessen gevolgd. Ben zelf totaal ongeschikt als acteur, maar het was wel leuk om te doen. 1 leraar, 20-30 kinderen, paar uur per week. We hadden niet te veel te besteden, dus het zal niet meer dan tientjes per maand zijn geweest, als het al geld kostte.
Vriendin van me speelt in musicals. Zij verdienen de onkosten terug met optredens, maar nieuwe leden moeten wel auditie doen om lid te kunnen worden.
Oh jeej werkelijk? Dus als ik mij heb ingeschreven bij mijn locale theatergroep dan moet ik daar ook eerst auditie doen?
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:52:
En nee, volgens mij zijn dat allemaal Amerikanen en een Brit. En geen idee waar Javier Bardem vandaan komt.
Oh okay. Ja ik focus mij echt alleen op Nederland nu, en liefst zo lokaal mogelijk bij mij in de buurt. Ik wil laagdrempelig beginnen. En sowieso...met Hollywood heb ik echt helemaal niks. Ben sowieso niet van plan om naar Amerika te gaan. En de trempel is zo hoog dat dat voor mij totaal niet aan de orde is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Umbrah schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:54:
Ik zal eens gaan kijken "waar" acteurs zijn begonnen. Vaak staat dat ook wel op IMDB pagina's (en gelijksoortige plekken afhankelijk van het soort acteurs -- acteurs staan niet alleen voor camera's, soms ook voor zalen).
Ja nou zie je... ik ga ervoor kiezen om te beginnen bij mijn lokale theatergroep bij mij in de stad. Ik had al gezien dat het totaal niet duur was. En daar begin ik dan met mezelf daar in te schrijven.
Weer iemand was een theateracteur, 100% Engels, en solliciteerde om Fransman te spelen, en kreeg zowaar de rol.
Werkelijk? Nou reuze interessant zeg.
Een legio anderen had 10000en dollars studieschuld aan conservatoria en speelde alleen in aambijen reclames, en had daarna geluk.

En weer anderen doen zo hun best, hadden hooguit één bijrolletje, en zijn nu makelaar.
Okay. ;)
Het is een van die carrières waar je een combinatie moet hebben van talent, geluk, uiterlijk, netwerk, en persoonlijkheid. Jack Quaid vindt ik een van die acteurs die voor mij de uitzondering is, talent en persoonlijkheid genoeg, maar in veel gevallen is hij gewoon veel te lang. Dus hij speelt óf als stemacteur, óf in specifiek "lange mensen" rollen. Toen hij het karakter wat hij in een tekenfilm speelde in het echt moest spelen (Star Trek: Strange New Worlds crossover met Star Trek: Lower Decks) viel op hoe absurd lang hij was. En zelfs hij heeft een beetje geluk met nepotisme.
Nooit van hem gehoord. Maar ik zal hem wel even googelen. Want ben nu wel nieusgierig geworden. Ik wil alvast wat inspiratie opdoen ook. Zodat ik zometeen mezelf die schop onder mijn kont kan geven om mezelf in te schrijven bij mijn plaatselijke theatergroep. Voordat ik zometeen niet meer durf of zo hahaha.

Edit, ja ik ken hem wel van gezicht. ;)
Dus ja... wederom. Talent, geluk, uiterlijk, netwerk, persoonlijkheid... en hulp-bij-geluk. Lokaal theater helpt, en lid worden van een goede bond ook.
Jep, daar heb je helemaal gelijk in. Dat zijn inderdaad allemaal factoren die bepalend kunnen zijn. Van het hele rijtje dat jij daar opnoemt heb ik er helaas al eentje tussen zitten die ik niet bezit. Een goed uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Dario_D_Best schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:02:
[...]

Oh jeej werkelijk? Dus als ik mij heb ingeschreven bij mijn locale theatergroep dan moet ik daar ook eerst auditie doen?
Nee, dat zal niet hoeven. Dat was voor de musicalgroep van professioneel niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:22:
[...]

Nee, dat zal niet hoeven. Dat was voor de musicalgroep van professioneel niveau.
Oh okay gelukkig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:18

Herman

FP ProMod
Wellicht eens contact opnemen met een studieadviseur? Wellicht kun je hieraan voorleggen of er een realistische route uit te stippelen is en welke route de meeste kans van slagen heeft?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkAB14
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 21:00
Als je het echt wil, kan alles.

Uit eigen ervaring weet ik dat je er als man zijnde “gemakkelijk” in kan rollen. In mijn regio is veel vraag naar mannelijke acteurs / toneelspelers. En ik doe/deed het vooral omdat ik het heel leuk vind. Ik vind het echt leuk om alles te geven voor de rol. Vol emotie en energie.

Er zijn verschillende sites waar je je aan kunt melden als figurant. Maar als je het echt professioneel aan wilt pakken is het verstandig een opleiding te doen.

Zelf ooit begonnen bij een lokale Toneel vereniging. Vervolgens audities gedaan bij een stuk van een bekende kinderboeken schrijver. Daarnaast heb ik een kleine rol gehad in een YouTube serie “Keet”. Ik zag dat ze de serie in de buurt op zouden nemen. Ik heb die mensen vervolgens gewoon een mail gestuurd en gevraagd of ik mee mocht spelen. Ze hebben mijn figuranten rol er destijds gewoon bijgeschreven. tot slot nog de hoofdrol gehad in een regionaal stuk over een “Sage”. 5 voorstellingen de schouwburg uitverkocht. Dat was wel een hele mooie ervaring!

Ik zou willen dat ik meer tijd had….

[ Voor 20% gewijzigd door HenkAB14 op 17-01-2025 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Dario_D_Best schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:15:
[...]

Jep, daar heb je helemaal gelijk in. Dat zijn inderdaad allemaal factoren die bepalend kunnen zijn. Van het hele rijtje dat jij daar opnoemt heb ik er helaas al eentje tussen zitten die ik niet bezit. Een goed uiterlijk.
Er is wel verschil tussen een karakter belichamen en je favoriete kappersmodel willen vervangen. Gaat het je om het vak acteren of wil je aanbeden worden? En zelfs een ranzige Gary Oldman zoals in Slow Horses wordt aanbeden. Is succesvol zijn eigenlijk een miljard euro op de bankrekening of de schaterlach van een gezellige vrouw horen?

Ik denk dat gewoon beginnen met toneel al goed voor je gaat zijn. Zodra je in een rol zit zal je zien dat niemand bezig is met het uiterlijk van jouw dagelijkse persoon, maar met de persoon die je op dat moment bent. Dan leer je hopelijk dat een goed uiterlijk niet zo veel uitmaakt voor vele interacties, maar meer hoe je je gedraagt. Kan je ook mooi zien of acteren iets is waar je energie van krijgt en veel voor wilt doen en laten of dat het toch meer casual mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
De oom en tante (nou ja, de zus van de moeder van mijn schoonvader) deden veel figuranten rollen om de tijd door te komen. Jacky Chan - Who Am I bijvoorbeeld.
Maar ook in de Nederlandse film Minoes met Carice van Houten. Als ze op een gegeven moment een dorpsvergadering hebben, zitten zij naast de hoofdrolspelers (weerszijde).

volgens mij nog die oom in de clip van denk ik Linda, Roos en Jessica. Hij zat te klagen over dat zijn eigen stropdas over zijn eigen kale hoofd werd gewreven. :+
Meer dan dat soort dingen is het niet geweest, maar het is echt heel veel geluk hebben in dat wereldje.

En uiterlijk, voor ieder is er wel een rol. Alsof die van de Jumbo reclame/Freek,Frank, whatever nu echt een "mooie" kop heeft. Daar zou ik me allerminst druk over maken. Je bent zelf je grootste criticus.

Heel eerlijk, ik vind het helemaal tof. Ik zou zelf willen dat ik goed kon zingen (mijn dochter vind overigens dat ik beter zing dan mijn vrouw. :P), dat ik uberhaupt tekst zou onthouden voor acteer werk of stem. Heb ooit gehoord dat ik een mooie rustige stem heb. Het zal, maar voor mij te veel werk om er ooit wat voor te doen. Maar wie weet.
Mijn vrouw heeft in een zaal gestaan en gezongen, heeft ook zangles. Klinkt prima, maar ze hoeft haar baan er niet voor op te geven.

Maar volg zeker je droom hoor. Nogmaals, ik vind het mooi om te zien/lezen/horen.

[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 17-01-2025 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Aaawh. Dankjewel dat je mij wat moed inspreekt. O+
HenkAB14 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:31:
Uit eigen ervaring weet ik dat je er als man zijnde “gemakkelijk” in kan rollen. In mijn regio is veel vraag naar mannelijke acteurs / toneelspelers. En ik doe/deed het vooral omdat ik het heel leuk vind. Ik vind het echt leuk om alles te geven voor de rol. Vol emotie en energie.
En weetje.. dat lijkt mij dus ook echt helemaal geweldig. Om mezelf helemaal te geven voor een bepaalde rol. Zoals jij dat zo mooi zegt. Ik zou dat ook zo graag willen ervaren. Om te voelen hoe dat is.
Dit zit al een tijdje in mijn hoofd maar er was nooit een goed moment voor mij om eraan te beginnen. Maar nu denk ik dat ik aan dit avontuur wil beginnen. Dat dit jaar het juiste moment is hiervoor.
Er zijn verschillende sites waar je je aan kunt melden als figurant. Maar als je het echt professioneel aan wilt pakken is het verstandig een opleiding te doen.
Ja ik heb besloten dat ik toneel lessen wil volgen bij een lokale theatergroep bij mij in de buurt. Ik hoop alleen wel dat ik niet al te oud ben om te beginnen. Ik ben 32 jaar. Maar zo wil ik het liefst beginnen in ieder geval. Mezelf inschrijven en gewoon proberen hoe het is om uberhoupt te acteren. Ik heb namelijk nog nooit geacteerd. Dus ik weet niet eens of ik er wel talent voor heb haha.
Zelf ooit begonnen bij een lokale Toneel vereniging. Vervolgens audities gedaan bij een stuk van een bekende kinderboeken schrijver. Daarnaast heb ik een kleine rol gehad in een YouTube serie “Keet”. Ik zag dat ze de serie in de buurt op zouden nemen. Ik heb die mensen vervolgens gewoon een mail gestuurd en gevraagd of ik mee mocht spelen. Ze hebben mijn figuranten rol er destijds gewoon bijgeschreven. tot slot nog de hoofdrol gehad in een regionaal stuk over een “Sage”. 5 voorstellingen de schouwburg uitverkocht. Dat was wel een hele mooie ervaring!

Ik zou willen dat ik meer tijd had….
Wat ontzettend leuk zeg. Ja dat moet inderdaad een hele mooie ervaring zijn. Staan er nog stukken van jou online op youtube als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:35:
[...]

Is succesvol zijn eigenlijk een miljard euro op de bankrekening of de schaterlach van een gezellige vrouw horen?
De laatste.
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:35:
Ik denk dat gewoon beginnen met toneel al goed voor je gaat zijn. Zodra je in een rol zit zal je zien dat niemand bezig is met het uiterlijk van jouw dagelijkse persoon, maar met de persoon die je op dat moment bent. Dan leer je hopelijk dat een goed uiterlijk niet zo veel uitmaakt voor vele interacties, maar meer hoe je je gedraagt. Kan je ook mooi zien of acteren iets is waar je energie van krijgt en veel voor wilt doen en laten of dat het toch meer casual mag.
d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Fwiw, 32 is nog ontzettend jong. Dan ben je net aan geen kind meer en heb je net een beetje uitgevonden wat je wel en niet leuk vindt, maar imo begint het leven pas echt rond die leeftijd.
M.a.w.: méér dan jong genoeg om nog tientallen jaren heel veel plezier te kunnen hebben en dingen te leren.
Veel plezier met je nog lange en creatieve leven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkAB14
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 21:00
Dario_D_Best schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 16:54:
[...]

Wat ontzettend leuk zeg. Ja dat moet inderdaad een hele mooie ervaring zijn. Staan er nog stukken van jou online op youtube als ik zo vrij mag zijn om dat te vragen? ;)
Bedankt voor je reactie!

Ja de serie met mijn figuranten rol staat blijkbaar nog online. Hij heet Zuipkeet blijkbaar, in aflevering 8 kom ik als figurant voorbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Ample Energy schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:08:
Fwiw, 32 is nog ontzettend jong. Dan ben je net aan geen kind meer en heb je net een beetje uitgevonden wat je wel en niet leuk vindt, maar imo begint het leven pas echt rond die leeftijd.
M.a.w.: méér dan jong genoeg om nog tientallen jaren heel veel plezier te kunnen hebben en dingen te leren.
Veel plezier met je nog lange en creatieve leven!
Dat is aardig van je. Heel erg bedankt. O+ Dit topic heeft mij zo ongelofelijk geinspireerd. Goed dat ik het geopend heb. Nu weet ik wat mijn doel word voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
HenkAB14 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:12:
[...]

Bedankt voor je reactie!

Ja de serie met mijn figuranten rol staat blijkbaar nog online. Hij heet Zuipkeet blijkbaar, in aflevering 8 kom ik als figurant voorbij.
Ik zal ernaar zoeken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Verder wil ik iedereen in dit topic bedanken die mij van heel goed advies heeft voorzien. Heel erg bedankt allemaal. Ik heb door jullie erg veel inspiratie gekregen om aan iets nieuws te beginnen. Iets dat ik altijd al heb willen proberen maar altijd maar vooruit geschoven heb. Maar dit jaar zal ik mij inschrijven voor de plaatselijke theatergroep hier bij mij in de buurt. Ik had al een link gekopieerd. Morgen ga ik het nog eens goed doorlezen en daarna zal ik mij inschrijven. :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dario_D_Best
Bedankt voor jullie likes. Heel lief. Ik heb mij zojuist ingeschreven. Dus ben benieuwd. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:44
Dario_D_Best schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:56:
Ik zou mij in kunnen schrijven bij een casting bureau van Goede tijden Slechte tijden of zo. En dan er ook daadwerklijk heen gaan als ze mij een keer vragen, en dan ervaren hoe het allemaal in zijn werk gaat.
Over het algemeen zullen ze je niet vragen. Of je moet wel over heel specifieke vaardigheden of eigenschappen bezitten.
Je moet zelf regelmatig kijken of er een oproep is waar jij aan voldoet en je dan inschrijven voor die specifieke figurantenrol.

Stel daar ook weer niet te veel van voor. Bij Oogappels moest ik bezoeker zijn in een cafe. Na zo'n 4 uur wachten mocht ik naar de set (met de rest van de figuranten). Vervolgens duurden de opnamen zo'n 20 minuten en toen was het al weer voorbij. Ik had nog een soort van extra functie, ik moest doen alsof ik de hoofdrolspeelster wenkte om een bestelling te komen opnemen.
Uiteindelijk was ik een halve seconde in beeld. Wel herkend door vrienden, collega's en door een medewerkster van een winkel waar ik wel eens kom. Dus ik ben beroemd :+

Ik ben trouwens wel teruggevraagd voor opnamen in dezelfde locatie, was een leuk weerzien met veel andere figuranten die er de eerste keer ook bij waren. Ook weer veel wachten, gelukkig had iemand een spel kaarten meegenomen. Het moet nog uitgezonden worden, maar ik zit nu wel naast de hoofdrolspeelster die een gesprek voert met de barvrouw. Dus hopelijk nu wat langer in beeld :)

Maar schrijf je gezellig in bij een castingbureau, komen genoeg algemene rollen voorbij. Maar als je wil inschrijven op edelfiguratie (dan mag je bijvoorbeeld een zinnetje uitspreken), moet je vaak wel ervaring hebben. Dus als je dan kan zeggen dat je al op toneel hebt gestaan, maak je wel meer kans.

[ Voor 9% gewijzigd door Pat911 op 20-01-2025 08:23 ]

Pagina: 1