[GBA Spel] Graphicians gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Als opdracht voor het vak embedded systems op school (Hogeschool van Utrecht, HIO) heb ik er met mijn projectgroep ervoor gekozen om een Gameboy Advance spel te gaan ontwikkelen.
Het plan is om een 2D shooter te maken, waarbij het scherm verticaal beweegt (a la raptor, met een vliegtuigje), helaas zijn wij zelf niet bepaald goed in het maken van graphics, we kunnen alleen goed programmeren. Vandaar dit topic.
Ik ben dus op zoek naar iemand die het leuk vindt om mee te werken aan de ontwikkeling van een Gameboy Advance spel en daar graphics voor wil maken.
Zoals je inmiddels wel begrepen zult hebben, wij zijn studenten dus we zijn niet in staat ervoor te betalen.
Als dit je leuk lijkt, moet je maar even contact met me opnemen via icq of a.mooij@student.fnt.hvu.nl

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• prototype
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 14 september 2001 20:27 schreef toraq het volgende:
Als opdracht voor het vak embedded systems op school (Hogeschool van Utrecht, HIO) heb ik er met mijn projectgroep ervoor gekozen om een Gameboy Advance spel te gaan ontwikkelen.
Het plan is om een 2D shooter te maken, waarbij het scherm verticaal beweegt (a la raptor, met een vliegtuigje), helaas zijn wij zelf niet bepaald goed in het maken van graphics, we kunnen alleen goed programmeren. Vandaar dit topic.
Ik ben dus op zoek naar iemand die het leuk vindt om mee te werken aan de ontwikkeling van een Gameboy Advance spel en daar graphics voor wil maken.
Zoals je inmiddels wel begrepen zult hebben, wij zijn studenten dus we zijn niet in staat ervoor te betalen.
Als dit je leuk lijkt, moet je maar even contact met me opnemen via icq of a.mooij@student.fnt.hvu.nl
Hmmmm, ik zou wel eventueel mee willen doen :), maar dan wil ik niet dat het een shooter wordt :P, doe mij maar een ouderwetse rpg/platform/beat 'm up :)
Overigens kan je wellicht als het iets koels wordt, het aanbieden aan witan oid. Tevens vrees ik dat dit topicje zo gesloten wordt, aangezien personeelsverwerving niet mag op dit forum, maar 'k ben desalnietemin geinteresseerd :)

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

* GraasGast vind het ook wel cool...

team HyperActive(c)?? :P

maare, verliefd knulletje moet wel beseffen dan een platform-beat-em-up een stuk moeilijker te maken is op programeergebied dan Raptor-shit... :o

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 14 september 2001 20:59 schreef GraasGast het volgende:
* GraasGast vind het ook wel cool...

team HyperActive(c)?? :P

maare, verliefd knulletje moet wel beseffen dan een platform-beat-em-up een stuk moeilijker te maken is op programeergebied dan Raptor-shit... :o
Erm, beat 'm up is makkelijker :D

• Blue-eagle
  • Niet online
Ik wil wel, maar ik heb geen tijd, helaas ;(

Maarre, wel succes ermee, en laat resultaten even in deze thread voorbij komen. Da`s wel cool :)

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Op vrijdag 14 september 2001 21:02 schreef prototype het volgende:

[..]

Erm, beat 'm up is makkelijker :D
waar baseer je dat op?

shooter: scrollende actergrond, beperkt beweegbaar vliegtuigje, enigzins random verschijnende vijanden die een beetje random schieten...

beat-em-up: alle kanten op bewegende ventjes, veel verschillede ventjes met verschillende moves, meer collision detection enzo (variabele vormen) enzzz...

plus dat het realistisch en mooi designen van je characters een stuk moelijker is dan het maken van kick-ass vliegtuigjes en tanks enzo :)

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 20:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

het is totaal anders en daarom ook niet te vergelijken :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 20:48 schreef prototype het volgende:

[..]

Hmmmm, ik zou wel eventueel mee willen doen :), maar dan wil ik niet dat het een shooter wordt :P, doe mij maar een ouderwetse rpg/platform/beat 'm up :)
Overigens kan je wellicht als het iets koels wordt, het aanbieden aan witan oid. Tevens vrees ik dat dit topicje zo gesloten wordt, aangezien personeelsverwerving niet mag op dit forum, maar 'k ben desalnietemin geinteresseerd :)
Dit is geen personeelswerving, aangezien mensen hier niet voor betaald krijgen en wij zelf ook niet, we doen dit alleen voor de lol. We vragen alleen om mensen die het leuk vinden om aan zoiets mee te doen.

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 14 september 2001 20:48 schreef prototype het volgende:

[..]

Tevens vrees ik dat dit topicje zo gesloten wordt, aangezien personeelsverwerving niet mag op dit forum
Dit is dan ook geen personeelsverwerving... Het is iemand vragen mee te doen, en niet van "kom ook hier werken". Er zijn bijvoorbeeld ook topics in /14 als "Q3 mod, wie doet er mee", en die worden ook niet gesloten, dusseeeh... :)

.edit: haha, net te laat :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 14 september 2001 21:08 schreef OiSyN het volgende:

[..]

Dit is dan ook geen personeelsverwerving... Het is iemand vragen mee te doen, en niet van "kom ook hier werken". Er zijn bijvoorbeeld ook topics in /14 als "Q3 mod, wie doet er mee", en die worden ook niet gesloten, dusseeeh... :)
Zoek jij maar 's in de search :), want jij bent niet de eerste die zo'n 'vrijwilligers' actie opstart :), velen waren je voor geweest en slotjes regende het :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 14 september 2001 21:09 schreef prototype het volgende:

[..]

Zoek jij maar 's in de search :), want jij bent niet de eerste die zo'n 'vrijwilligers' actie opstart :), velen waren je voor geweest en slotjes regende het :P
hmmm wellicht dat de mods van /14 dan een stuk rielekster zijn dan die van hier :)

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 14 september 2001 21:13 schreef OiSyN het volgende:

[..]

hmmm wellicht dat de mods van /14 dan een stuk rielekster zijn dan die van hier :)
Nee, deze zijn alleen wat consequenter :)

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

maar het word dus een shooter?

wat voor steiltje? Space-zut, Alien-slime, SciFiRebelBase, Raptor-achtig? :)

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

ik gok xenon/raptor style :)

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

units ideeën:

• Heli's
• Jets
• Tanks
• Hovercrafts
• buggy's :P
• Mechs (Proto's idee)

:7

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Mech's moeten er gewoon in :), GUNDAM WING style :D

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

we hadden al bedacht dat de speler deze keer nou eens de bad-guy speelt, dus misschien een ufo-achtig geval en dan vecht je tegen F-16's enzo :)

• Blue-eagle
  • Niet online
Op vrijdag 14 september 2001 21:28 schreef OiSyN het volgende:
we hadden al bedacht dat de speler deze keer nou eens de bad-guy speelt, dus misschien een ufo-achtig geval en dan vecht je tegen F-16's enzo :)
Clichè! :P

Waarom niet een beest ofzo? Een T.net koei }:O die naar ^ rent, en dan stukjes gras moet vreten ofzo, en met een rocketlauncher op z`n rug kan ie dan virusjes afschieten ofzo :P

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 14 september 2001 21:31 schreef Blue-eagle het volgende:

[..]

Clichè! :P

Waarom niet een beest ofzo? Een T.net koei }:O die naar ^ rent, en dan stukjes gras moet vreten ofzo, en met een rocketlauncher op z`n rug kan ie dan virusjes afschieten ofzo :P
haha, we hadden inderdaad lache ideeen over }:O
bijvoorbeeld dat je ze met je tractorbeam ze kan optillen en tegen vijandige vliegtuigjes aan kan smijten. * MOOOOOH * >:)

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15

Tim Schuhmacher

abasios

GBA spel maken. Hoe moet ik me dat zien. Ook werkelijk uitbrengen op cassette? Of alleen voor een emulator?
Hebben jullie ook licensies van Nintendo om te mogen ontwikkelen (of: oeps niet aan gedacht)?

Of kan jan en alleman zo voor de GBA ontwikkelen?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op vrijdag 14 september 2001 21:35 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
GBA spel maken. Hoe moet ik me dat zien. Ook werkelijk uitbrengen op cassette? Of alleen voor een emulator?
Hebben jullie ook licensies van Nintendo om te mogen ontwikkelen (of: oeps niet aan gedacht)?

Of kan jan en alleman zo voor de GBA ontwikkelen?
>:)

we hebben geen licensie (:P), maar je kunt op verschillende plaatsen een flash cartridge en flash-kabel kopen, zodat het uiteindelijk dus WEL op de gameboy te spelen is.

Een officiele nintendo GBA devkit kost handen vol geld, en daarvoor moet je ook nog eens een door nintendo gelicenseerd spelbedrijf hebben... dat gaat dus niet lukken :)

• Blue-eagle
  • Niet online
>:) :

Afbeeldingslocatie: http://www.nlforum.com/troep/game_troep.gif

© nu - straks - blue-eagle :P

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:15

Tim Schuhmacher

abasios

ooh 'we' doet ook mee!
OiSyN:

..., maar je kunt op verschillende plaatsen een flash cartridge en flash-kabel kopen, zodat het uiteindelijk dus WEL op de gameboy te spelen is.
...
I get it!

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Zo, dat is snel gegaan zeg :)
Graasgast en Prototype nemen de gfx op zich, dus dit topic is overbodig :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

tenzij er iemand is die beter kan tekenen ;)

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Op vrijdag 14 september 2001 22:21 schreef OiSyN het volgende:
Whutevah ;) :+

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
von je mijn vliegtuig niet goed genoeg toraq? :9
Afbeeldingslocatie: http://www.media-id.nl/chin/raptor.gif
en zijn de gbas trouws al binnen, kunnen we ff het netwerkprotocol gaan onderzoeken tijdens Telematica :P

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Op vrijdag 14 september 2001 22:55 schreef Helox-in-a-box het volgende:
von je mijn vliegtuig niet goed genoeg toraq? :9
[afbeelding]
en zijn de gbas trouws al binnen, kunnen we ff het netwerkprotocol gaan onderzoeken tijdens Telematica :P
Laten het erop houden dat het misschien verstandiger is voor jou om toch de studie te halen :P

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

aha...

* oh,when? werd geroepen??

>:) :P

"You're only as good, as what you did last week."

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
waar moetik trouws vragen stellen over de Aibo? :) mensen hier met Aibo programmeer-ervaring? denk je dat ze in /14 ervaring mee hebbe?

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

Topicstarter
Misschien bij Sony ofzo :)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
hoor ik daar XangadiX? :)

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

hehe, * prototype heeft al een badguy gesketched, zo ff uppen :)

• prototype
  • Niet online

prototype

Cheer Bear

Zoals beloofd, 'k had deze dus in 15 mins getekend, maar 'k kon 'm nu pas uppen ivm cd fabriek hier :P die eerst voorging.
Newayz, without further ado, I preset you Xero, bad ass mech pilot nr 1 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.phusion.nl/~madnerd/xero.jpg
ff een rough sketch, strax/morgen ff inkleuren met pshop :)
en nog een biomech suite geven :).

Ps) extra donker gedaan voor betere lijnen :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik ben allereerst waanzinnig relaxed maar er zijn wel bepaalde regels. De reden dat dit soort topics niet mogen is met name om problemen te voorkomen. Het kan namelijk erg leuk zijn mensen te strikken om (in dit geval) gratis voor je te werken, maar dit kan weer op de nodige drama's uitlopen. Overigens is het een leuk projectje maar zou het verder even via ICQ afhandelen met de geinteresseerden. Prototype.. GO!GO!GO! :)

Slotje hangt er dus aan omdat we wel een beetje consequent willen zijn en ik ook geen zin heb in topics als 'wie wil mijn site even bouwen' etc. Maar dat begrijpen jullie hopenlijk.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.