I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!
Hmmmm, ik zou wel eventueel mee willen doenOp vrijdag 14 september 2001 20:27 schreef toraq het volgende:
Als opdracht voor het vak embedded systems op school (Hogeschool van Utrecht, HIO) heb ik er met mijn projectgroep ervoor gekozen om een Gameboy Advance spel te gaan ontwikkelen.
Het plan is om een 2D shooter te maken, waarbij het scherm verticaal beweegt (a la raptor, met een vliegtuigje), helaas zijn wij zelf niet bepaald goed in het maken van graphics, we kunnen alleen goed programmeren. Vandaar dit topic.
Ik ben dus op zoek naar iemand die het leuk vindt om mee te werken aan de ontwikkeling van een Gameboy Advance spel en daar graphics voor wil maken.
Zoals je inmiddels wel begrepen zult hebben, wij zijn studenten dus we zijn niet in staat ervoor te betalen.
Als dit je leuk lijkt, moet je maar even contact met me opnemen via icq of a.mooij@student.fnt.hvu.nl
Overigens kan je wellicht als het iets koels wordt, het aanbieden aan witan oid. Tevens vrees ik dat dit topicje zo gesloten wordt, aangezien personeelsverwerving niet mag op dit forum, maar 'k ben desalnietemin geinteresseerd
team HyperActive(c)??
maare, verliefd knulletje moet wel beseffen dan een platform-beat-em-up een stuk moeilijker te maken is op programeergebied dan Raptor-shit...
Erm, beat 'm up is makkelijkerOp vrijdag 14 september 2001 20:59 schreef GraasGast het volgende:
* GraasGast vind het ook wel cool...
team HyperActive(c)??
maare, verliefd knulletje moet wel beseffen dan een platform-beat-em-up een stuk moeilijker te maken is op programeergebied dan Raptor-shit...
Maarre, wel succes ermee, en laat resultaten even in deze thread voorbij komen. Da`s wel cool
waar baseer je dat op?Op vrijdag 14 september 2001 21:02 schreef prototype het volgende:
[..]
Erm, beat 'm up is makkelijker
shooter: scrollende actergrond, beperkt beweegbaar vliegtuigje, enigzins random verschijnende vijanden die een beetje random schieten...
beat-em-up: alle kanten op bewegende ventjes, veel verschillede ventjes met verschillende moves, meer collision detection enzo (variabele vormen) enzzz...
plus dat het realistisch en mooi designen van je characters een stuk moelijker is dan het maken van kick-ass vliegtuigjes en tanks enzo
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dit is geen personeelswerving, aangezien mensen hier niet voor betaald krijgen en wij zelf ook niet, we doen dit alleen voor de lol. We vragen alleen om mensen die het leuk vinden om aan zoiets mee te doen.Op vrijdag 14 september 2001 20:48 schreef prototype het volgende:
[..]
Hmmmm, ik zou wel eventueel mee willen doen, maar dan wil ik niet dat het een shooter wordt
, doe mij maar een ouderwetse rpg/platform/beat 'm up
Overigens kan je wellicht als het iets koels wordt, het aanbieden aan witan oid. Tevens vrees ik dat dit topicje zo gesloten wordt, aangezien personeelsverwerving niet mag op dit forum, maar 'k ben desalnietemin geinteresseerd
I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!
Dit is dan ook geen personeelsverwerving... Het is iemand vragen mee te doen, en niet van "kom ook hier werken". Er zijn bijvoorbeeld ook topics in /14 als "Q3 mod, wie doet er mee", en die worden ook niet gesloten, dusseeeh...Op vrijdag 14 september 2001 20:48 schreef prototype het volgende:
[..]
Tevens vrees ik dat dit topicje zo gesloten wordt, aangezien personeelsverwerving niet mag op dit forum
.edit: haha, net te laat
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Zoek jij maar 's in de searchOp vrijdag 14 september 2001 21:08 schreef OiSyN het volgende:
[..]
Dit is dan ook geen personeelsverwerving... Het is iemand vragen mee te doen, en niet van "kom ook hier werken". Er zijn bijvoorbeeld ook topics in /14 als "Q3 mod, wie doet er mee", en die worden ook niet gesloten, dusseeeh...
hmmm wellicht dat de mods van /14 dan een stuk rielekster zijn dan die van hierOp vrijdag 14 september 2001 21:09 schreef prototype het volgende:
[..]
Zoek jij maar 's in de search, want jij bent niet de eerste die zo'n 'vrijwilligers' actie opstart
, velen waren je voor geweest en slotjes regende het
Nee, deze zijn alleen wat consequenterOp vrijdag 14 september 2001 21:13 schreef OiSyN het volgende:
[..]
hmmm wellicht dat de mods van /14 dan een stuk rielekster zijn dan die van hier
wat voor steiltje? Space-zut, Alien-slime, SciFiRebelBase, Raptor-achtig?
• Heli's
• Jets
• Tanks
• Hovercrafts
• buggy's
• Mechs (Proto's idee)
Clichè!Op vrijdag 14 september 2001 21:28 schreef OiSyN het volgende:
we hadden al bedacht dat de speler deze keer nou eens de bad-guy speelt, dus misschien een ufo-achtig geval en dan vecht je tegen F-16's enzo
Waarom niet een beest ofzo? Een T.net koei
haha, we hadden inderdaad lache ideeen overOp vrijdag 14 september 2001 21:31 schreef Blue-eagle het volgende:
[..]
Clichè!
Waarom niet een beest ofzo? Een T.net koeidie naar ^ rent, en dan stukjes gras moet vreten ofzo, en met een rocketlauncher op z`n rug kan ie dan virusjes afschieten ofzo
bijvoorbeeld dat je ze met je tractorbeam ze kan optillen en tegen vijandige vliegtuigjes aan kan smijten. * MOOOOOH *
Hebben jullie ook licensies van Nintendo om te mogen ontwikkelen (of: oeps niet aan gedacht)?
Of kan jan en alleman zo voor de GBA ontwikkelen?
Op vrijdag 14 september 2001 21:35 schreef Tim Schuhmacher het volgende:
GBA spel maken. Hoe moet ik me dat zien. Ook werkelijk uitbrengen op cassette? Of alleen voor een emulator?
Hebben jullie ook licensies van Nintendo om te mogen ontwikkelen (of: oeps niet aan gedacht)?
Of kan jan en alleman zo voor de GBA ontwikkelen?
we hebben geen licensie (
Een officiele nintendo GBA devkit kost handen vol geld, en daarvoor moet je ook nog eens een door nintendo gelicenseerd spelbedrijf hebben... dat gaat dus niet lukken
I get it!OiSyN:
..., maar je kunt op verschillende plaatsen een flash cartridge en flash-kabel kopen, zodat het uiteindelijk dus WEL op de gameboy te spelen is.
...
Graasgast en Prototype nemen de gfx op zich, dus dit topic is overbodig
WhutevahOp vrijdag 14 september 2001 22:21 schreef OiSyN het volgende:
tenzij er iemand is die beter kan tekenen

en zijn de gbas trouws al binnen, kunnen we ff het netwerkprotocol gaan onderzoeken tijdens Telematica
Laten het erop houden dat het misschien verstandiger is voor jou om toch de studie te halenOp vrijdag 14 september 2001 22:55 schreef Helox-in-a-box het volgende:
von je mijn vliegtuig niet goed genoeg toraq?
[afbeelding]
en zijn de gbas trouws al binnen, kunnen we ff het netwerkprotocol gaan onderzoeken tijdens Telematica
aha...Op vrijdag 14 september 2001 22:21 schreef OiSyN het volgende:
* oh,when? werd geroepen??
"You're only as good, as what you did last week."
hoor ik daar XangadiX?Op vrijdag 14 september 2001 22:21 schreef OiSyN het volgende:
Newayz, without further ado, I preset you Xero, bad ass mech pilot nr 1

ff een rough sketch, strax/morgen ff inkleuren met pshop
en nog een biomech suite geven
Ps) extra donker gedaan voor betere lijnen
Slotje hangt er dus aan omdat we wel een beetje consequent willen zijn en ik ook geen zin heb in topics als 'wie wil mijn site even bouwen' etc. Maar dat begrijpen jullie hopenlijk.
Dit topic is gesloten.
![]()