Quooker Flex + PRO3 boiler verminderde doorstroom of druk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
Hallo, wij hebben een Quooker flex (met zo'n uittrek slang) icm PRO3 3 liter boiler in onze keuken. Nou heb ik het gevoel dat deze steeds minder water levert. Ik heb echter geen idee wat normaal is, en waar ik eventueel aan "kan draaien".

Het gewone koude water komt er trouwens goed en snel uit, dus ik heb daarmee het "tuitje" al uitgesloten van verstopping/verkalking,

Als ik meet, dan levert de Quooker 1liter heet water in ca. 30 seconden. Het begint eerst met gewoon lopen, en dan na ca. 5 a 10 seconden begint het meer te sputteren (wat normaal schijnt te zijn).

Gewoon koud tapwater komt met 1 liter in 8 seconden uit dezelfde kraan.

Als ik google vind ik niet zoveel, behalve ergens een doorstroom volume van 1liter in 20seconden. Maar misschien dat de kleinere PRO3 boiler wat minder snel levert?

Waar zou ik het kunnen zoeken? Andere mensen met een flex+PRO3 die eens kunnen meten hoesnel bij hen het hete water eruit komt?

bvd!

[ Voor 4% gewijzigd door olafmol op 17-01-2025 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb je het over de doorstroom van het warme tapwater (ik heb geen idee of een pro3 ook als boiler kan fungeren). Of over kokend water?

Hier loopt hij de eerste 2-3 seconden inderdaad ook normaal en begint dan de sputteren. Maar ik kan echt veel sneller dan 30 seconden een liter kokend water tappen.

Als dat steeds minder aan het worden is bestaat er een kans dat de boiler ontkalkt moet worden.
Hoe oud is de installatie?

Quooker heeft hiervoor onderhoudssetjes (volgens mij rond de 30 euro) op hun webshop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BlueKeenan schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:25:

Quooker heeft hiervoor onderhoudssetjes (volgens mij rond de 30 euro) op hun webshop staan.
Die zijn tegenwoordig rond de 150-180 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
BlueKeenan schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:25:
Heb je het over de doorstroom van het warme tapwater (ik heb geen idee of een pro3 ook als boiler kan fungeren). Of over kokend water?

Hier loopt hij de eerste 2-3 seconden inderdaad ook normaal en begint dan de sputteren. Maar ik kan echt veel sneller dan 30 seconden een liter kokend water tappen.

Als dat steeds minder aan het worden is bestaat er een kans dat de boiler ontkalkt moet worden.
Hoe oud is de installatie?

Het kokende water (uit de Quooker boiler). Het "gewone" tapwater (zowel warm als koud) gaat wel snel en goed. Ondertussen heb ik idd ook het idee dat er misschien een onderdeel ontkalkt moet worden (vind ik wel snel na ca. 2 jaar), en/of dat het reduceer-ventiel ertussenuit kan.

Heb jij dat reduceer ventiel er wel of niet tussen zitten? Bij ons is dat volgens mij gewoon standaard geinstalleerd, want het zat in de doos.

[ Voor 7% gewijzigd door olafmol op 17-01-2025 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-09 11:00
Hoe oud is de quooker ???.
Zit er een reduceer ventiel tussen je koudwater en inlaatcombinatie ?? dan die er tussenuit.
Kijk even in dit https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2281946 Topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Volgens mij heb ik zelf een Combi + geinstalleerd maar op 2 koudwater aansluitingen aangesloten.
En die combi+ is geleverd zonder reduceerventiel.

Als je geen belachelijke waterdruk hebt (hoogbouw met hydrofoor e.d.) en gewoon direct op het waternet bent aangesloten kan die eruit.

Dat scheelt sowieso al, maar gezien het feit dat het wel steeds minder aan het worden is kan zelf schoonmaken geen kwaad. Je kunt het ding ook schoonmaken zonder een onderhoudsset volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
ouwefreaker schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:05:
Hoe oud is de quooker ???.
Zit er een reduceer ventiel tussen je koudwater en inlaatcombinatie ?? dan die er tussenuit.
Kijk even in dit https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2281946 Topic.
Net iets langer dan 2 jaar (grappig altijd dat zoiets vaak ontstaat net buiten garantietermijn argh).

Ik kan niet goed zien of er een reduceerventiel tussenzit...ik laat wel ff een loodgieter komen, kan ie de boel direct netjes schoonmaken en controleren, heb weinig zin in een waterballet...
Pagina: 1