de waterdruk op mijn quooker is de laatste tijd steeds slechter geworden. Koud water stroom best langzaam.
Mogelijk komt dit omdat er afgelopen jaar 3x de waterleiding op de "dijk" kapot geweest is ( gras wat gemaaid wordt met een tractor die de waterleiding beschadigd. ~Ja dat gebeurt elk jaar )
Wat ik al gedaan heb, het zeefje na het reduceer ventiel schoongemaakt ( was niet vuil ), het zeefje in de uitloop van de kraan ontkalkt, maar ook zonder zeefje is er amper meer druk.`
Dus mijn vermoeden is dat er iets in het reduceerventiel zit wat de boel verstopt.
Voordat ik de quooker geinstalleerd heb, had ik reeds een ontkalker op het leindingwater (Boshuis met zout)
Nu heb ik drie vragen.
1. is het reduceer ventiel schoon te maken
2. is er nog iets anders wat ik kan proberen.
3. kan het reduceerventiel verwijderd worden zonder dat dit problemen opleverd?
Mogelijk komt dit omdat er afgelopen jaar 3x de waterleiding op de "dijk" kapot geweest is ( gras wat gemaaid wordt met een tractor die de waterleiding beschadigd. ~Ja dat gebeurt elk jaar )
Wat ik al gedaan heb, het zeefje na het reduceer ventiel schoongemaakt ( was niet vuil ), het zeefje in de uitloop van de kraan ontkalkt, maar ook zonder zeefje is er amper meer druk.`
Dus mijn vermoeden is dat er iets in het reduceerventiel zit wat de boel verstopt.
Voordat ik de quooker geinstalleerd heb, had ik reeds een ontkalker op het leindingwater (Boshuis met zout)
Nu heb ik drie vragen.
1. is het reduceer ventiel schoon te maken
2. is er nog iets anders wat ik kan proberen.
3. kan het reduceerventiel verwijderd worden zonder dat dit problemen opleverd?
:strip_exif()/f/image/I9LCd8maCW8WoFPACAWRxibZ.png?f=user_large)