Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn-Happel
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 12:20
Help! ik loop een beetje vast. Bij het bedrijf waar ik werk zijn we bezig met een showroom waar we interactieve Teamscalls kunnen doen. Hiervoor hebben we een OBSBOT Tiny 2 aangeschaft gezien deze goede tracking, prima beeldkwaliteit en het kleine formaat. Deze camera moet verbonden worden aan een laptop (Macbook) die ongeveer 15-20 meter verderop in de ruimte staat. Hoe krijg ik dit op een stabiele manier werkend?

Ik zoek een?
Manier om een laptop (Macbook) te verbinden met een OBSBOT Tiny 2 over een afstand van ongeveer 20 meter.

Wat is je budget?
nvt

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Bij het bedrijf waar ik werkzaam ben willen we in onze showroom interactieve teams calls gaan doen. Hiervoor hebben wij een OBSBOT Tiny 2 aangeschaft. Deze staat op een statief midden in de ruimte. Het nadeel hiervan is dat de laptop niet direct naast de camera kan staan, maar ongeveer 15-20 meter verderop. Er moet dus een stabiele verbinding komen tussen de laptop en de camera.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een Roline USB 3.2 Gen1 actieve repeater kabel (20m) aangeschaft samen met twee voedingen. Dit werkt soms. Als ik de kabels in plug reageert de camera direct, maar de laptop erkent soms wel, soms niet. Het voelt heel random aan. als het werkt werkt het top met minimale delay, maar als ik de kabel uit de laptop haal, 2 minuten wacht en weer in plug kan het zijn dat het niet meer werkt. De persoon die dit systeem het meeste gaat gebruiken is niet zo thuis in techniek dus het moet plug&play zijn.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is een manier om een stabiele verbinding te krijgen tussen de OBSBOT Tiny 2 & een Macbook dat consistent werkt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03:47

ResuCigam

BOFH

Je zou eens kunnen kijken naar een usb extender, 2 kastjes die je met een netwerkkabel verbindt.

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:12

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik weet dat je wel speciale HDMI repeaters hebt voor lange afstanden die werken met gewone UTP kabels, ideaal voor video, maar dit is USB en dat lijkt mij toch allemaal wat gevoeliger. misschien bestaan er ook USB repeaters die dit kunnen.

Probleem met gewone USB kabel is dat het slechts 5 volt is, en dan heb je een hoop verliezen met dit soort afstanden. UTP kan makkelijk grote afstanden overbruggen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is het geen optie een Mac Mini te plaatsen bij de camera en die de Teams meeting te laten joinen?

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 17-01-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:04
Wij gebruiken Icron Ranger usb extenders, iets duurder maar het werkt zonder problemen. Op Macs.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

OSBOT levert zelf gewoon een compatible USB kabel van 20m, die zou gewoon moeten werken. Lijkt ook actief te zijn (wat ik zou verwachten). https://www.obsbot.com/st...?product_id=61316dd936224
Aangezien zakelijk zou ik die gewoon bestellen.

*knip* Goed advies, maar de rest is een open deur

[ Voor 32% gewijzigd door Jorgen op 19-01-2025 20:22 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Je kunt de optionele USB -> HDMI adapter erbij kopen en dan een glasvezel/optische HDMI kabel gebruiken. Dat werkt tot 100 meter.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die 20 meter lange kabel die ze verkopen heeft zo te zien repeaters er in zitten, dus dat zou moeten werken.

Anders zou ik de NDI adapter (https://www.obsbot.com/st...?product_id=7486e01de5854) gebruiken en 'm op je netwerk aansluiten, dan maakt de afstand niet meer uit. Aan de computerkant gebruik je dan de NDI virtual webcam.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1