Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skl_5000
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 15:43
Voor ons nieuwe huis (jaren 70 bungalow, vrijstaand), zit ik te stoeien met de verwarming, met name boven het souterrain. De woning heeft een gelijkvloers woonoppervlak van +/-125m2. Ongeveer 70m2 daarvan is woonkamer, keuken, hal en is niet onderkelderd (wel kruipruimte). Daar wil ik sowieso vloerverwarming aanleggen. Onder het slaapgedeelte van 55m2 zit een souterrain, nu garage. Dit wil ik leefbaar maken (werkkamer, sportkamer), dus afwerken, schuifpui ipv garagedeur etc. Ik vroeg me af wat er dan gebeurt als ik vloerverwarming aan laat leggen op de vloer van het slaapgedeelte (dus boven het souterrain), de betonvloer naar onderen toe is dan niet geïsoleerd (mijn idee zou zijn om de vloer van het souterrain te isoleren). Wordt het slaapgedeelte nog voldoende warm? Wordt het souterrain misschien ook al iets/helemaal warm door de 'plafondverwarming'? Of beter in de slaapkamers en souterrain gewoon radiatoren? Het plan is om de hele woning te isoleren (vloer/dak/spouw) en te verwarmen met all electric WP.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het souterrain zal iets opwarmen door de vloerverwarming van de verdieping erboven, maar of het genoeg is, is moeilijk te voorspellen en afhankelijk van hoe veel je stookt op de slaapkamers en hoe goed de isolatie en ventilatie van de kelder is.
Als je beneden wil kunnen werken (kantoorwerk) dan wil je daar ook wel afgifte (opbouwvloerverwarming?)

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.