Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthoofd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 04-06 19:24
In het verleden had ik een keer een sim only afgesloten en kreeg ik op een gegeven moment te horen dat de sim niet in een mobiel zat maar in me 4g router en dat ik hem of in een mobiel moest doen anders zouden ze hem afsluiten. Dit is inmiddels al wel weer een paar jaar geleden en bij mijn huidige provider heb ik dit probleem gelukkig niet. Alleen wil ik over gaan stappen omdat ik een onbeperkt data abonnement nodig heb. Niet dat ik super veel data gebruik maar het kan wel is voorkomen dat ik net even wat meer nodig heb en dan ben ik of honderde euro's kwijt of ik laat hem door een plafond stoppen waardoor de 4g router helemaal geen internet meer nodig heeft.

Zag dat budget mobiel en kpn en odido onbeperkt data sim only's hebben voor 25 euro per maand. Maar dacht even checken of andere ervaring er mee hebben ivm afgesloten worden bij gebruik van 4g router?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:27

franssie

Save the albatross

@swarthoofd Je kan Odido Klik en Klaar afsluiten voor 25,- per maand. Onbeperkt (2TB sowieso).
Kan je je eigen MiFi blijven gebruiken als je wil (vrije modem keuze).

Zie ook [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

Is 5G maar 4G werkt ook gewoon

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthoofd
Alleen zegt hij dan:
Op je adres is Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk niet beschikbaar.

of moet ik het dan op mijn thuis adres afsluiten en dan eigen modem keuze en dan maakt het niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Op antennekaart.nl kan je zien wat er aan Odido masten daar beschikbaar is. Je kan het in heel Nederland gebruiken, dus thuis afsluiten zal werken.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik heb via
https://www.prepaidsimkaarten.nl/prepaid-data-sim
prepaid SIM only kaarten gekocht voor mijn tablet en een LTE usb stick.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swarthoofd
@franssie 25 euro voor onbeperkt en als het werkt in je eigen modem is dat eigenlijk wel een prima deal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

swarthoofd schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 16:05:
@franssie 25 euro voor onbeperkt en als het werkt in je eigen modem is dat eigenlijk wel een prima deal!
Klopt, en hun modem heeft voeding met USB-C dus met een powerbank kan je die ook mobiel gebruiken mocht je toch 5G willen :P
Hun modem is wel groot, maar zie ook het topic dat ik eerder linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwin_nl020
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:51
swarthoofd schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 14:13:
In het verleden had ik een keer een sim only afgesloten en kreeg ik op een gegeven moment te horen dat de sim niet in een mobiel zat maar in me 4g router en dat ik hem of in een mobiel moest doen anders zouden ze hem afsluiten. Dit is inmiddels al wel weer een paar jaar geleden en bij mijn huidige provider heb ik dit probleem gelukkig niet. Alleen wil ik over gaan stappen omdat ik een onbeperkt data abonnement nodig heb. Niet dat ik super veel data gebruik maar het kan wel is voorkomen dat ik net even wat meer nodig heb en dan ben ik of honderde euro's kwijt of ik laat hem door een plafond stoppen waardoor de 4g router helemaal geen internet meer nodig heeft.

Zag dat budget mobiel en kpn en odido onbeperkt data sim only's hebben voor 25 euro per maand. Maar dacht even checken of andere ervaring er mee hebben ivm afgesloten worden bij gebruik van 4g router?
Ik ben ook aan het kijken naar een (niet unlimited) abo voor m'n Mifi router. Welke provider had/heb jij waarbij ze er niet op letten of de sim daadwerkelijk in een telefoon zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Laatst online: 08:40
@edwin_nl020 Wees ervan bewust dat het mogelijk geen duurzame oplossing is. Alle providers worden door ACM geacht te controleren dat een abonnement met een 06-nr niet voor data-only oplossingen wordt gebruikt, de ACM kan ook handhavend optreden tegen providers die hier laks mee omgaan.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

edwin_nl020 schreef op maandag 19 mei 2025 @ 09:45:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar een (niet unlimited) abo voor m'n Mifi router. Welke provider had/heb jij waarbij ze er niet op letten of de sim daadwerkelijk in een telefoon zit?
Je mag wel een telefoon als hotspot gebruiken, en je kan aan een moderne telefoon gewoon een USB-C ethernet adapterhangen ...
Maar een 06 in een mifi is niet toegestaan, en later of vroeger komt daar iemand om zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:50
swarthoofd schreef op donderdag 16 januari 2025 @ 15:02:
Alleen zegt hij dan:
Op je adres is Klik&Klaar Internet via ons 5G-netwerk niet beschikbaar.

of moet ik het dan op mijn thuis adres afsluiten en dan eigen modem keuze en dan maakt het niet uit?
Als je Klik en klaar besteld krijg je een modem van Odido in bruikleen.

Die simkaart die bij bij klik en klaar krijgt kun je ook prima in je eigen mifi doen. Op 4G werkt Klik en Klaar ook, alleen zal de snelheid niet zo hoog liggen als bij 5G.

KPN biedt trouwens ook al unlimted mobiel internet aan, misschien is dat nog iets?
https://www.kpn.com/shop/mobiel/mobiel-internet/

Voor een mifi is 50mbit internet over het algemeen al voldoende (en sneller dan 50Mb gaan ze vaak toch niet)
Pagina: 1