Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-04 16:59
Voor een klant beheer ik een FreePBX server met 9 extensies en 3 telefoonnummers. De server draait al 3-4 jaar lekkertjes bij Vultr, daar wil ik niks aan wijzigen. Inkomende gesprekken lopen via PBXcomplete, ook dat loopt probleemloos. Nu zie ik dat ze per maand zo'n 38€ betalen aan uitgaande gesprekken (voornamelijk naar mobiele nummers want ja, de meeste mensen hebben nou eenmaal geen vast nummer meer). Op dit moment bellen ze uit via Frynga tegen 0.005/0.03€ vast/mobiel per minuut. Op zich niet duur, maar kan het nog goedkoper? Ik vind die 38€ namelijk best veel.

Iemand tips en goeie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 15:35
Wat als je dit naar 33 euro krijgt, bespaar je inderdaad 5 euro. Maar hoeveel tijd gaat dit exact kosten? je bespaart dan mogelijk 60 euro per jaar.

Gezien het aantal bel minuten dat je doet is dit best een aantal, wil je er wel zoveel energie er in steken voor 60 euro besparing? Wat als je bij je andere provider in eens onstabiliteit krijgt waardoor je x keren issues hebt?

Maar je kunt altijd google gebruiken, wat heb je daar al gevonden aan alternatieven SIP providers?

[ Voor 11% gewijzigd door Rolfie op 16-01-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-04 16:59
Ben ik met je eens, maar wellicht kan het naar 20-25€? Ik ben gewoon zoekende naar opties. De VPS zou zeker goedkoper kunnen door bijv naar contabo.com te gaan, scheelt 10-12€ per maand, maar kan alleen afgaan op ervaringen van anderen.