Ik heb 3x een MP5000 en 5x US5000 (24kWh) en een Victron EV laadpaal. Ik krijg het niet zomaar voor elkaar om de auto (75kWh) altijd uit het net te laden, hiervoor moet je zelf aan de slag met nodeRed, wat best een complexe taak is, gezien je het verbruik van de laadpaal moet uitlezen, en die moet aftrekken van de AC load. (Ik heb alles incl EV laadpaal aan de AC-out hangen).Coolstart schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:28:
- Wanneer ik mijn auto laad, wil je natuurlijk dat dit direct van het net gebeurt en niet via de batterij. De vraag is: hoe weet de Victron Multiplus II GX dat de wasmachine tijdens de dure uren wél van de batterij mag werken, maar dat het laden van de auto nooit via de batterij mag plaatsvinden?
- De puzzel wordt nog complexer als ik de zonnepanelen installeer want ik wil natuurlijk wel met zonneenergie de auto laden en niet van het net halen, ook al is de energie goedkoop op dat moment. Valt dat allemaal wel in te managen?
Voor nu heb ik DESS op trading mode gezet, dan komt 'snachts de stroom toch uit het net:
:strip_exif()/f/image/47g79B4P5QO5wTIssMMTNrKx.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/0okw0hJtQjOEi5RwW8g0Lk6N.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/3uMmu7l5JWLd8GINaNiHQOzB.png?f=fotoalbum_large)