Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 41% gewijzigd door Polderviking op 10-01-2025 10:45 ]
[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 10-01-2025 10:52 ]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Het gaat er niet om dat de politie er een team op zet. Het gaat er om dat valse aangifte strafbaar is. (En dat de diefstal mee gaat in de statistieken, zodat er ooit meer aandacht voor komt).stin00 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:38:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
... gecensureerd ...
Hel wel benoemen en duidelijk uitleggen waarbij je duidelijk aangeeft dat die deur verder dicht blijft omdat het een probleem is van de webshop voorkomt wel in latere communicatie " ja maar het lag toch bij de buren".hamsteg schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:36:
Ik zou de zin over de buren niet noemen, is verwarrend en geeft verweer mogelijkheden. Het uitzoeken waar het pakket is gebleven is taak van PostNL. Feiten zijn simpel en daarom ook zo houden: Besteld, niet ontvangen. MAAR als je app zo ingesteld staat dat bij de buren afgeleverd mag worden ... heb jij een probleem.
Klopt bij ons in de wijk ook iemand waar meerdere aangenomen pakketjes verdwenen. Na een bezoek van de wijk agent en een goed gesprek kwam er een briefje dat die persoon geen pakketjes meer aannam. Dus effect het een melding/aangiften zeker wel.F_J_K schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:29:
[...]
Het gaat er niet om dat de politie er een team op zet. Het gaat er om dat valse aangifte strafbaar is. (En dat de diefstal mee gaat in de statistieken, zodat er ooit meer aandacht voor komt).
Je hebt een duidelijk vermoeden van diefstal. Dus aangifte. Is er een reden om geen aangifte te doen? Invullen op webform, aanvinken dat het is voor bewijs, en klaar.
Ik frut, dus ik epibreer
Aangifte van wat? TS is helemaal geen eigenaar, goederen zijn eigendom van *knip Winkel en niet van TS. Pas bij levering gaat het eigendom over. Dus over valse aangifte gesprokenF_J_K schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:29:
[...]
Het gaat er niet om dat de politie er een team op zet. Het gaat er om dat valse aangifte strafbaar is. (En dat de diefstal mee gaat in de statistieken, zodat er ooit meer aandacht voor komt).
Je hebt een duidelijk vermoeden van diefstal. Dus aangifte. Is er een reden om geen aangifte te doen? Invullen op webform, aanvinken dat het is voor bewijs, en klaar.
[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2025 14:41 ]
Je hoeft geen belanghebbende te zijn om aangifte te doen van enig strafbaar feit. Alleen bij bepaalde ‘klachtdelicten’, zoals smaad, moet dat wel. Als ik jou zie terwijl je een fiets steelt op straat mag ik gewoon aangifte doen.ouweklimgeit schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:22:
[...]
Aangifte van wat? TS is helemaal geen eigenaar, goederen zijn eigendom van [winkel] en niet van TS. Pas bij levering gaat het eigendom over. Dus over valse aangifte gesproken
[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2025 16:52 ]
Je hoeft bij een aangifte niet te duiden van welk strafbaar feit je aangifte doet. Het is wel aannemelijk dat er iets strafbaars is gebeurd: de buurvrouw heeft het pakket verduisterd, of een blonde vrouw heeft oplichting gepleegd (door het aannemen van een valse identiteit iemand tot afgifte van een goed bewogen om er zelf beter van te worden).
Juist.TS is helemaal geen eigenaar, goederen zijn eigendom van [winkel] en niet van TS. Pas bij levering gaat het eigendom over.
Hier ben je me kwijt.Dus over valse aangifte gesproken
[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2025 14:41 ]
Naar mijn idee is dit in jouw geval van toepassing. Het is niet geleverd dus moet Winkel dit oplossen. Makkelijkst is als het bestelde nog een keer versturen en met jullie buren/postNL gaat uitvechten waar het eerste pakketje is gebleven.Artikel 11
1.
Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2025 16:53 ]
Dank voor de tip, we hebben online aangifte gedaan van diefstal (dat komt het dichtst in de buurt van beide vergrijpen?). Hier rolde een tijdelijk PL nummer uit totdat de politie het omzet in een procesverbaal.fopjurist schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:01:
[...]
Je hoeft bij een aangifte niet te duiden van welk strafbaar feit je aangifte doet. Het is wel aannemelijk dat er iets strafbaars is gebeurd: de buurvrouw heeft het pakket verduisterd, of een blonde vrouw heeft oplichting gepleegd (door het aannemen van een valse identiteit iemand tot afgifte van een goed bewogen om er zelf beter van te worden).
[...]
Juist.
[...]
Hier ben je me kwijt.
Ik zou TS aanraden om aangifte te doen. De brief gaat over de situatie waarin er is getekend voor ontvangst. De brief van Stom is prima. Ik zou eerst aangifte doen en aan de brief toevoegen dat je hun op verzoek aangifte hebt gedaan, met het PV-nummer erbij.
[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2025 10:30 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2025 13:25 ]
[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2025 13:26 ]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Vele mensen gaan er, verkeerdelijk, van uit dat zij geen aangifte kunnen doen omdat het niet hun goederen zijn. Alleen is het zo dat iedereen een aangifte kan doen van een strafbaar feit wanneer men het heeft vastgesteld. En geen idee of het in Nederland kan, maar in Belgie
No keyboard detected. Press F1 to continue.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
How are you doing?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq