Webshop levert pakket bij buren, pakket kwijt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 29-09 17:23
Volgens mij is dit gewoon een probleem wat de winkel moet oplossen.
Er is feitelijk gewoon niet geleverd, hele verhaal er omheen lijkt me niet zo relevant eerlijk gezegd, iets voor tussen winkel en transporteur.

[ Voor 41% gewijzigd door Polderviking op 10-01-2025 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:42

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

eerste spoor is de winkel aanschrijven op het niet leveren, de buren is een zaak van de winkel en de verzender, daar hoef jij niet tussen te zitten.

zaak is vooral het niet moeilijker maken dan het is en ook niet ter zake doende ruis te vermijden in je communicatie met de webshop

HIer een link met zelfs voorbeeld brieven
https://www.consumentenbo...erpen/pakket-zoek-geraakt

brievenhulp:
https://www.consumentenbo...contentpagina_brievenhulp

edit: is voor CB leden, ben je lid?

verdere info :
"Is je bestelling na bezorging bij de buren kwijt?
Postbestellers willen graag van hun pakketjes af. Ze krijgen vaak betaald als een bestelling is afgeleverd, vandaar hun afleverdrang. Als dit bij de buren is gebeurd ligt er een briefje in je brievenbus: 'Uw pakketje is bezorgd op huisnummer 98.' Als de buren vervolgens van niks weten (of zeggen te weten) heb je nog steeds je bestelling niet binnen. In deze situatie geldt:
- Heb jij als klant niets aangegeven over bezorging bij de buren? Dan is en blijft de verzender, de webwinkelier, verantwoordelijk voor de levering. Ook als het product zoek is na bezorging bij je buren.
- Heb je bij de webshop aangegeven dat bezorgen bij de buren wél mag? Dan draag jij zelf het risico vanaf het moment dat pakje is afgeleverd bij de buurman of -vrouw."

https://www.bnnvara.nl/ka...tje-kwijt-dit-kun-je-doen

[ Voor 11% gewijzigd door Fraggert op 10-01-2025 10:52 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dank @Polderviking en @Fraggert. Ik ben geen lid van de Consumentenbond. Daarnaast konden we bij de webshop niks invullen over de levering (welke koerier en wel/niet buren). In de PostNL app konden we ook geen voorkeur ingeven voor dit pakket, we wilden namelijk de bezorgdatum aanpassen.

Members only:

Members only:

Is dit inderdaad een oké brief of heeft iemand nog suggesties voor een aanpassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@stin00

prima brief dacht ik zo.

In de eerste alinea ga je nog in op de levering bij de buren, aangezien dat maar een deel van het verhaal is zou ik daar toch meer uitwijden. Of niet vermelden, of juist weergeven, niet half.

Geef aan dat de buren het pakket aan iemand anders hebben meegegeven, hamer er hierbij op dat dat het probleem is van de webshop en niet van jou.

Tevens afsluiten met "ik verneem graag uw reactie". (mijn voorkeur, dat is echter subjectief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Dank @Fraggert. Omdat dit de eerste schriftelijke communicatie betreft zal ik meer uitwijden over het buren verhaal. Dan staat dat in ieder geval duidelijk op papier.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@stin00 postzegel erop en gaan met die banaan d:)b

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

stin00 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:38:
Members only:
Het gaat er niet om dat de politie er een team op zet. Het gaat er om dat valse aangifte strafbaar is. (En dat de diefstal mee gaat in de statistieken, zodat er ooit meer aandacht voor komt).

Je hebt een duidelijk vermoeden van diefstal. Dus aangifte. Is er een reden om geen aangifte te doen? Invullen op webform, aanvinken dat het is voor bewijs, en klaar.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-09 19:16

hamsteg

Species 5618

Ik zou de zin over de buren niet noemen, is verwarrend en geeft verweer mogelijkheden. Het uitzoeken waar het pakket is gebleven is taak van PostNL. Feiten zijn simpel en daarom ook zo houden: Besteld, niet ontvangen. MAAR als je app zo ingesteld staat dat bij de buren afgeleverd mag worden ... heb jij een probleem.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

hamsteg schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:36:
Ik zou de zin over de buren niet noemen, is verwarrend en geeft verweer mogelijkheden. Het uitzoeken waar het pakket is gebleven is taak van PostNL. Feiten zijn simpel en daarom ook zo houden: Besteld, niet ontvangen. MAAR als je app zo ingesteld staat dat bij de buren afgeleverd mag worden ... heb jij een probleem.
Hel wel benoemen en duidelijk uitleggen waarbij je duidelijk aangeeft dat die deur verder dicht blijft omdat het een probleem is van de webshop voorkomt wel in latere communicatie " ja maar het lag toch bij de buren".

Beide hebben hun voordelen en nadelen. Ik zou kiezen voor benoemend en duidelijk aangeven dat het het hun probleem verder is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:25
F_J_K schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:29:
[...]

Het gaat er niet om dat de politie er een team op zet. Het gaat er om dat valse aangifte strafbaar is. (En dat de diefstal mee gaat in de statistieken, zodat er ooit meer aandacht voor komt).

Je hebt een duidelijk vermoeden van diefstal. Dus aangifte. Is er een reden om geen aangifte te doen? Invullen op webform, aanvinken dat het is voor bewijs, en klaar.
Klopt bij ons in de wijk ook iemand waar meerdere aangenomen pakketjes verdwenen. Na een bezoek van de wijk agent en een goed gesprek kwam er een briefje dat die persoon geen pakketjes meer aannam. Dus effect het een melding/aangiften zeker wel.

En ja officieel heb je niets met postnl en politie te maken. Maar hoe starrer je houding des te minder "coulance" je krijgt van een winkel en dan blijft een rechter als enigste optie over(Geschillencommissie zou ik in dit geval niet doen) als je die optie prima vind kan je prima star blijven anders een klein beetje meebewegen kom je een heel eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:24

pistole

Frutter

Ik heb een keer een levering van Bol niet ontvangen. Oorzaak: pakketje zat in de papierbak en dat was mij niet verteld. Diezelfde avond is oud papier opgehaald... inclusief mijn pakje.

Eerst bij PostNL aangegeven, die verwezen mij naar Bol. Bij Bol aangegeven dat ik het niet heb ontvangen - dat was voldoende. Zij losten het op door opnieuw te sturen. Het is aan Bol om PostNL in gebreke te stellen.

Moeilijker moet je het dus niet maken. Je hebt verder niets te maken met de buren. Als in jouw geval de webwinkel moeilijk gaat doen dan wordt het wellicht tijd voor andere (juridische) stappen.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Presenteer hetgeen anderen hebben gezegd duidelijk als zodanig en niet als feiten.

De eerste brief is daarom beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
F_J_K schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 12:29:
[...]

Aangifte van wat? TS is helemaal geen eigenaar, goederen zijn eigendom van *knip Winkel en niet van TS. Pas bij levering gaat het eigendom over. Dus over valse aangifte gesproken :+

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2025 14:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ouweklimgeit schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 13:22:
[...]

Aangifte van wat? TS is helemaal geen eigenaar, goederen zijn eigendom van [winkel] en niet van TS. Pas bij levering gaat het eigendom over. Dus over valse aangifte gesproken :+
Je hoeft geen belanghebbende te zijn om aangifte te doen van enig strafbaar feit. Alleen bij bepaalde ‘klachtdelicten’, zoals smaad, moet dat wel. Als ik jou zie terwijl je een fiets steelt op straat mag ik gewoon aangifte doen.

Overigens is het hier niet duidelijk of er diefstal is gepleegd. Verduistering zou ook kunnen en ligt meer voor de hand.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2025 16:52 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Je hoeft bij een aangifte niet te duiden van welk strafbaar feit je aangifte doet. Het is wel aannemelijk dat er iets strafbaars is gebeurd: de buurvrouw heeft het pakket verduisterd, of een blonde vrouw heeft oplichting gepleegd (door het aannemen van een valse identiteit iemand tot afgifte van een goed bewogen om er zelf beter van te worden).
TS is helemaal geen eigenaar, goederen zijn eigendom van [winkel] en niet van TS. Pas bij levering gaat het eigendom over.
Juist.
Dus over valse aangifte gesproken :+
Hier ben je me kwijt.

Ik zou TS aanraden om aangifte te doen. De brief gaat over de situatie waarin er is getekend voor ontvangst. De brief van Stom is prima. Ik zou eerst aangifte doen en aan de brief toevoegen dat je hun op verzoek aangifte hebt gedaan, met het PV-nummer erbij.

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2025 14:41 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

7:11
Artikel 11
1.
Bij een consumentenkoop waarbij de zaak bij de koper wordt bezorgd, is de zaak voor het risico van de koper vanaf het moment dat de koper of een door hem aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de zaak heeft ontvangen.
Naar mijn idee is dit in jouw geval van toepassing. Het is niet geleverd dus moet Winkel dit oplossen. Makkelijkst is als het bestelde nog een keer versturen en met jullie buren/postNL gaat uitvechten waar het eerste pakketje is gebleven.

voor zekerheid @fopjurist ff getaged die kan precies zegen hoe het zit. :)
Fopjusrist heeft al gereageerd, had ik overheen gekeken.

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 10-01-2025 16:53 ]

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
fopjurist schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:01:
[...]

Je hoeft bij een aangifte niet te duiden van welk strafbaar feit je aangifte doet. Het is wel aannemelijk dat er iets strafbaars is gebeurd: de buurvrouw heeft het pakket verduisterd, of een blonde vrouw heeft oplichting gepleegd (door het aannemen van een valse identiteit iemand tot afgifte van een goed bewogen om er zelf beter van te worden).

[...]

Juist.

[...]

Hier ben je me kwijt.

Ik zou TS aanraden om aangifte te doen. De brief gaat over de situatie waarin er is getekend voor ontvangst. De brief van Stom is prima. Ik zou eerst aangifte doen en aan de brief toevoegen dat je hun op verzoek aangifte hebt gedaan, met het PV-nummer erbij.
Dank voor de tip, we hebben online aangifte gedaan van diefstal (dat komt het dichtst in de buurt van beide vergrijpen?). Hier rolde een tijdelijk PL nummer uit totdat de politie het omzet in een procesverbaal.

Een aantal mailadressen van de webshop gaven een niet-ontvangen antwoord, maar we hebben uiteindelijk ergens een werkend mailadres gevonden en de brief gemaild. We kregen een auto-reply met ticketnummer en de melding dat ze binnen 14 dagen reageren.

Even afwachten nu, bij een update meld ik me weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:09
*knip* Reacties als deze voegen niets toe aan het topic.

[ Voor 74% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-10 15:07
*knip* Offtopic.

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2025 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

*knip* Offtopic

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 12-01-2025 13:26 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

fopjurist schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:01:

[...]

Hier ben je me kwijt.

[...]
Vele mensen gaan er, verkeerdelijk, van uit dat zij geen aangifte kunnen doen omdat het niet hun goederen zijn. Alleen is het zo dat iedereen een aangifte kan doen van een strafbaar feit wanneer men het heeft vastgesteld. En geen idee of het in Nederland kan, maar in Belgie :)B kan je voor dit soort voorvallen zelfs online aangifte doen, daarvoor hoeven we zelfs niet naar het politiekantoor te gaan.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Laten we het hier bij de zaak van TS houden en niet allemaal (redelijk) ongerelateerde ervaringen erbij halen en bespreken, die helpen TS niet verder met zijn probleem.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:29
Natuurlijk hoop ik dat het zonder al te veel gedoe goed gaat komen voor TS. Kan weinig toevoegen maar wel wat tips geven om zaken in de toekomst te voorkomen.

Dit soort gedoe is dus de reden dat ik:
1: een deurbel camera heb waarmee ik kan bewijzen dat er iets voor de deur geflikkerd is en/ of bijvoorbeeld in een prullenbak gemieterd is.

2: voorkeur afleveringen bij pakketpunt, maar dat is niet altijd mogelijk.

3: achteraf betalen en/ of middels Creditcard met ingebouwde verzekering (niet op afbetaling). Dit wilt natuurlijk niet zeggen dat je geen (betaal)verplichting hebt, maar maakt het wel dat de webshop nog een belang heeft om in actie te komen. In dit geval kan de winkel niet aantonen dat ze geleverd hebben én daar waar geleverd is geeft aan het NIET aan TS te hebben geleverd. Succes met dwingen om te betalen

4: rechtsbijstandsverzekering voor wanneer alle bovenstaande maatregelen falen.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:38
Ik snap niet waarom er zoveel ruis in de email geplaatst wordt.
Je hebt wat besteld, je heb het niet gekregen, en je heb bij willekeurige buren gevraagd en deze zeggen het pakket niet te hebben liggen.

Dan is het verder voor de verzender zaak om dit op te lossen. Niet voor jou als ontvanger.
Dit had opgelost kunnen worden door een verzekerde/aangetekende zending.

Maar het valt binnen de marge van het product / calamiteiten dus het zit wel goed verder.

Even geduld hebben tot een reactie en klaar ben je.

How are you doing?

Pagina: 1