Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik heb van Plugwise 4 plugs gekregen die ook de stroom kunnen meten. Opnemen in het netwerk was redelijk makkelijk eens ik het juiste knopje gevonden had. Maar de stroom die ze meten klopt van geen kanten. Ik had eerst beide airco's op 1 plug (omdat ik niet perse het verbruik van afzonderlijke aircos hoefde te weten). Het idle verbruik was volgens de plug 450W. Dat kan niet kloppen. Nu heb ik beide airco's op hun eigen plug en nu schommelt het idle verbruik rond de 10W, wat eerder in-line is met mijn verwachting.

Maar als ik de airco aanzet gaat het verbruik naar negatief. De plug kan maar 3.6kW meten, maar mijn airco is 3.5kW en dat is volgens mij de verwarmingswaarde, dus hij trekt minder dan 2kW uit het stopcontact.

Ik heb Plugwise gecontacteerd, maar die geven geen oplossing, behalve dan gewoon terugsturen. Ik vind het zo vreemd dat alle 4 de pluggen niet goed werken, dat kan toch bijna geen toeval meer zijn? Ook de wasmachine en de hybride warmtepomp schieten in het negatief bij verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ty204-Nk8jdxlhhfKC1HYzDeIMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1DmpSXAEtwLKYdp1vvYJul0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MiX50tWJKPwghLIukIAQbe8NDc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dh7ggvBiryMLJY1ge4htSRlg.jpg?f=fotoalbum_large

Het huis verbruikte ca 950W op moment dat de plug negatieve waardes aangaf voor de ene airco. Ik heb al gekeken of er een update is voor de plugwise app (ik draai op Android 14), maar er is geen update. Mijn HA server is down, dus ik kan daar niet checken, maar het is dus niet zo dat de aitco meer dan 3.6kW trekt wat de plug dus niet zou kunnen meten. Het zou overigens vreemd zijn dat de airco dan gewoon in een WCD ingestoken zit als deze meer dan 3.6kW zou trekken, dat mag gewoon niet.

Ideeen? Of gewoon terugsturen?

[ Voor 16% gewijzigd door zonoskar op 09-01-2025 11:11 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Dit zijn gewone zigbee pluggen, probeer ze eens aan te melden op een andere zigbee controller en controleer dan eens of het verbruik beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:42
Wat meten de stekkers als je uit het stopcontact haalt, 180 graden draait en weer terug steekt?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-07 21:40

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Heb je zelf iets rondom die plugs gefabriekt om die airco aan te sluiten? Zo ja: wat en hoe.
Of gebruik je de plugs gewoon zoals ze geleverd zijn?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
remco_k schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:27:
Heb je zelf iets rondom die plugs gefabriekt om die airco aan te sluiten? Zo ja: wat en hoe.
Of gebruik je de plugs gewoon zoals ze geleverd zijn?
Mijn airco heeft gewoon een stekker. Niks hoeven fabrieken, je stopt de plug in de WCD en de stekker van de airco in de plug.

Ik zal ze een omdraaien, wellicht helpt dat.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD