Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djfrankel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 14:00

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Mijn vraag:
Ik zou graag bij Amazon.de een sony lens voor mijn camera willen kopen. Op zichzelf niks gek, ik heb al wel eens eerder lenzen bij Amazon.de gekocht. Specifiek gaat het om deze.

Waarschijnlijk als je op die link klikt zie je alleen een gebruikte variant en meer opties mogelijk geleverd door andere shops die vele malen duurder zijn dan de optie door Amazon zelf aangeboden.
Want, als ik een Duits afleverpunt selecteer als mijn adres zie ik ineens een optie door Amazon zelf verzonden voor 1409eu waar ook nog eens een 80eu kortings coupon op geactiveerd kan worden. Alleen mag het item niet naar een afhaalpunt verzonden worden of naar een adres in Nederland.

Vergelijk je dat met de pricewatch https://tweakers.net/pric...ma-6-6-komma-3-g-oss.html
Dan zie je dat de opzie van Amazon.de zo'n 500eu goedkoper is 8)7

Stiekem mijn 2e vraag, wat is er aan de hand met de prijzen van Sony lenzen in Nederland en Duitsland? Ook kamera-express.de biedt het voor 1409eu aan, met nog een 100eu cashback waarvoor je dan helaas wel in duitsland moet wonen. Echter liggen de prijzen tussen Nederland en Duitsland zó ver uit elkaar dat ik me afvraag of we hier in Nederland niet afgezet worden. Is er iemand die hier meer van weet.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb al geprobeerd om het via een pakket afhaalpunt in Duitsland te laten lopen maar dat werkt niet omdat het item te diefstalgevoelig is volgens Amazon. Ik zie ergens in andere topics dingen als https://www.huifkarverzendservice.nl/. Mogelijk zou ik dit ook overwegen als optie, maar om een vrij prijzige lens via dit soort services uiteindelijk te laten bezorgen voelt niet heel lekker.

Edit: ik heb via Idealo.de al een prijsvergelijk gedaan en zo ook bijvoorbeeld kamera-express gevonden. Die versturen eigenlijk ook niet naar Nederland, maar het lijkt er op dat als je iets in de winkelmandje gooit en daarna met je NL account inlogt het wel naar je adres in Nederland verstuurd wordt. Er zijn wel andere Duitse winkels die wel voor de lage 1400eu prijsrange versturen, maar dan zit je nog wel met het verschil van de cashback die je niet kan claimen t.o.v. de 80eu coupon die amazon biedt.
Kamera-express.de hanteert al niet meer de prijs van 1409, maar fotomundus.de bijvoorbeeld wel.

Edit2: Als je bij Fotokoch probeert te bestellen verandert de prijs naar 1999 zodra je een Nederlands adres invult. Mag het van Sony EU gewoon niet goedkoper aan NL verkocht worden?

[ Voor 19% gewijzigd door djfrankel op 09-01-2025 11:30 ]

Beste antwoord (via djfrankel op 10-01-2025 14:15)

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
https://www.mailboxde.com/ stuurt pakjes door vanaf een Duits bezorgadres naar je adres in Nederland.

Het werkt bij amazon.de, maar ik weet niet of dat ook geldt voor dure aankopen.

[ Voor 29% gewijzigd door mrmrmr op 09-01-2025 13:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Daar is idd huifkar voor. Goede ervaringen mee.

[ Voor 15% gewijzigd door dragon2 op 09-01-2025 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:35

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Misschien bij een gerenommeerde Duitse site met prijsvergelijking starten en eens kijken welke winkels naar NL verzenden?

https://preisvergleich.he...g-a2074485.html#offerlist

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dichtstbijzijnde kamera-express winkel in Duitsland lijkt me die in Koln ik zou zeggen maak er gezellig een dagje uit van en rij op en neer?

Vanaf omgeving Utrecht is het max 3 uur rijden ga je indien mogelijk door de weeks kan je nog even je boodschappen halen in Duitsland en de tank volgooien tegen een leuke prijs.

"met nog een 100eu cashback waarvoor je dan helaas wel in Duitsland moet wonen"

Brutaal mens heeft de halve wereld als je nou iemand op straat in Duitsland vraagt of die die coupon voor je wil aanvragen wie weet dat die dat wel voor je doet of wees aardig tegen de kamera-express verkoper wie weet dat die je ook nog wel wil matsen?

Daarnaast kan je zo duur product daar terplekke eventueel testen?

[ Voor 4% gewijzigd door copywizard op 09-01-2025 11:10 ]

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
thunder7 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:07:
Misschien bij een gerenommeerde Duitse site met prijsvergelijking starten en eens kijken welke winkels naar NL verzenden?

https://preisvergleich.he...g-a2074485.html#offerlist
Dank je wel voor je suggestie. Ik heb mijn vraag nog wat aangevuld omdat ik dit uiteraard al wel even bekeken had, zo was ik ook bij de Duitse kamera-express uitgekomen. Er zijn wel meerdere winkels in ongeveer die prijsrange die naar Nederland versturen. Alleen blijf je dan met het niet kunnen claimen van een cashback versus de directe 80eu korting van Amazon zitten.

Kun je je afvragen of je per se het onderste uit de kan moet halen, maar ik stelde deze vraag ook vooral om te weten te komen of er meerdere opties zijn om iets bij Amazon te bestellen in zo'n geval.
copywizard schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:07:
Dichtstbijzijnde kamera-express winkel in Duitsland lijkt me die in Koln ik zou zeggen maak er gezellig een dagje uit van en rij op en neer?

Vanaf omgeving Utrecht is het max 3 uur rijden ga je indien mogelijk door de weeks kan je nog even je boodschappen halen in Duitsland en de tank volgooien tegen een leuke prijs.

"met nog een 100eu cashback waarvoor je dan helaas wel in Duitsland moet wonen"

Brutaal mens heeft de halve wereld als je nou iemand op straat in Duitsland vraagt of die die coupon voor je wil aanvragen wie weet dat die dat wel voor je doet of wees aardig tegen de kamera-express verkoper wie weet dat die je ook nog wel wil matsen?

Daarnaast kan je zo duur product daar terplekke eventueel testen?
Ik woon in Groningen dus voor mij is het nog iets verder maar het zou wel een optie zijn. Ik denk dat als je het fysiek in Duitsland koopt dat het claimen van de cashback makkelijker kan, maar de garantie wordt dan wellicht ook lastig. Iemand dat op straat vragen ga ik in ieder geval niet doen, in de winkel vragen kan natuurlijk altijd.

Overigens zie ik nu dat kamera-express ook al niet meer de prijs van 1409 hanteert, gister nog wel. Fotomundus.de nog wel kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
djfrankel schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:25:
[...]

Dank je wel voor je suggestie. Ik heb mijn vraag nog wat aangevuld omdat ik dit uiteraard al wel even bekeken had, zo was ik ook bij de Duitse kamera-express uitgekomen. Er zijn wel meerdere winkels in ongeveer die prijsrange die naar Nederland versturen. Alleen blijf je dan met het niet kunnen claimen van een cashback versus de directe 80eu korting van Amazon zitten.

Kun je je afvragen of je per se het onderste uit de kan moet halen, maar ik stelde deze vraag ook vooral om te weten te komen of er meerdere opties zijn om iets bij Amazon te bestellen in zo'n geval.

[...]

Ik woon in Groningen dus voor mij is het nog iets verder maar het zou wel een optie zijn. Ik denk dat als je het fysiek in Duitsland koopt dat het claimen van de cashback makkelijker kan, maar de garantie wordt dan wellicht ook lastig. Iemand dat op straat vragen ga ik in ieder geval niet doen, in de winkel vragen kan natuurlijk altijd.

Overigens zie ik nu dat kamera-express ook al niet meer de prijs van 1409 hanteert, gister nog wel. Fotomundus.de nog wel kennelijk.
In jou geval kan je zelfs nog een uurtje van de tijd afschaven als je de kamera-express in Bremen bezoekt dit is iets meer dan 2 uur rijden vanuit Groningen.

En je kan altijd de prijs in de gaten houden bij de camera-express eventueel even met ze bellen om te vragen of je hem eventueel kan bestellen bij hun? en dan aangeven dat je hem wil afhalen voor de prijs van gisteren?
Zei verkopen hem liever voor die 1409 dan geheel niet lijkt me zo?

p.s. Kwa garantie lijkt het me een gerenommeerd merk en je hebt hem in Europa gekocht dus lijkt mij dat Sony Nederland jou in theorie gewoon kan "moet" helpen met jou garantie?
Anders kan je altijd terug naar de kamera-express winkel en de Duitse bon die Duitsers maakt het niks uit lijkt me wie er de garantie claimt zolang er maar een bon is die aantoont dat je garantie hebt.
Lijkt me zelfs dat je net over de grens bij Duitsland ook bij een Saturn of mediamarkt die garantie kan claimen het is niet winkel specifiek. En de garantie verloopt altijd via Sony zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door copywizard op 09-01-2025 11:34 ]

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb je al gekeken naar iets als DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders ? Ik weet alleen niet of je er voor deze aanbieding iets aan gaat hebben, gezien het aanvragen een paar dagen/weken duurt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Yorinn schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:34:
Heb je al gekeken naar iets als DHL Packstation: gratis afhaalpunt in DLD voor Nederlanders ? Ik weet alleen niet of je er voor deze aanbieding iets aan gaat hebben, gezien het aanvragen een paar dagen/weken duurt.
Volgens mij kan dit sowieso niet, omdat Amazon een packstation als te diefstalgevoelig aanmerkt voor dit product. Want ik heb als bezorgoptie bijvoorbeeld al deze in mijn adresboek staan en dan krijg ik direct de melding dat het daar niet bezorgd kan worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJp3q1GpAOIVhcv2Gy4aBdFZ0PQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Wx45PD2u0DHp3pyuyE8V9D5B.png?f=user_large

Of werkt dat pas daadwerkelijk als je die registratie hebt doorlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

djfrankel schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Volgens mij kan dit sowieso niet, omdat Amazon een packstation als te diefstalgevoelig aanmerkt voor dit product. Want ik heb als bezorgoptie bijvoorbeeld al deze in mijn adresboek staan en dan krijg ik direct de melding dat het daar niet bezorgd kan worden:
[Afbeelding]

Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik weet alleen dat het bestaat. :P

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:06
djfrankel schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 11:53:
[...]

[Afbeelding]

Dan werkt het inderdaad niet, Amazon blokkeert vaak de packstation bij dure producten..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
https://www.mailboxde.com/ stuurt pakjes door vanaf een Duits bezorgadres naar je adres in Nederland.

[ Voor 29% gewijzigd door mrmrmr op 09-01-2025 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
djfrankel schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 10:58:
Mijn vraag:
Ik zou graag bij Amazon.de een sony lens voor mijn camera willen kopen. Op zichzelf niks gek, ik heb al wel eens eerder lenzen bij Amazon.de gekocht. Specifiek gaat het om deze.

Vergelijk je dat met de pricewatch https://tweakers.net/pric...ma-6-6-komma-3-g-oss.html
Dan zie je dat de opzie van Amazon.de zo'n 500eu goedkoper is 8)7
Zijn dat niet twee verschillende modelnummers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Laatst online: 13-05 13:36
Als ik deze zou bestellen op Amazon.de wordt de lens gewoon verzonden naar mijn adres in België . (Totaal bedrag:
€ 1.352,68 )

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Dit is op het eerste oog onrechtmatige discriminatie vanwege Verordening 2018/302 (geoblocking). Een verkoper mag zelf weten in welke landen hij actief is, maar eenmaal in een land actief gelden de anti-geoblockingbepalingen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

heeft webwinkels waarvan de domeinnaam eindigt op .de, .nl, .com, enz en levert zowel in Duitsland als in Nederland. Er mag daarom geen onderscheid worden gemaakt tussen een Duitse en een Nederlandse klant als de Nederlandse klant via de Duitse website een bestelling wil plaatsen. Op deze pagina staat de regeling uitgelegd en kun je een klacht indienen. Er kan dan een onderzoek worden gestart die kan leiden tot een boete.
Daarnaast kun je https://www.eccnederland.nl/ vragen om te bemiddelen met de verkoper, zodat je alsnog het objectief (je mag het geen lens noemen :P) kunt kopen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14
Ik mag hem gewoon bestellen bij de webshop. wil jij hem misschien naar een pakketpunt sturen? daar doet die webshop soms nog wel eens moeilijk om met bepaalde items.

maar ik zie dat het wel om een retour/gebruikt product gaat. dat verklaar het prijs verschil

[ Voor 22% gewijzigd door loki504 op 09-01-2025 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

loki504 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:57:
Ik mag hem gewoon bestellen bij de webshop. wil jij hem misschien naar een pakketpunt sturen? daar doet die webshop soms nog wel eens moeilijk om met bepaalde items.

maar ik zie dat het wel om een retour/gebruikt product gaat. dat verklaar het prijs verschil
Met een Duits adres is hij nieuw €1409. Met een Nederlands adres wordt het €1872 (of €1338 voor tweedehands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klada
  • Laatst online: 13-05 13:36
fopjurist schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Met een Duits adres is hij nieuw €1409. Met een Nederlands adres wordt het €1872 (of €1338 voor tweedehands).
Naar een Belgische adres wel waarom dan ook niet naar een Nederlands adres ?
Sony FE 200-600mm f/5.6-6.3G OSS | Full-frame supertelezoomlens (SEL200600G)
€ 1.352,68
Er wordt rekening gehouden met € 80,00 korting
Levering door Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14
fopjurist schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:01:
[...]

Ik zie het en nog leuker voor die 1872 is het een externe verkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
mrmrmr schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:36:

Net gecontroleerd, je kan naar het Duitse adres van mailboxde.com sturen voor de Duitse prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Bij mij wordt 'ie gewoon geleverd in NL? Vaag

Oh nvm, het wordt nog complexer |:(

[ Voor 62% gewijzigd door graceful op 09-01-2025 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:34
Er is gewoon nu een goede actie in Duitsland en niet in Nederland. Zoek even op idealo.de zijn veel andere webshops waar hij ook goedkoop is en welke wel naar Nederland versturen.

https://www.calumetphoto....content=SONSEL200600G_new

Deze shop geeft bv aan dat ze naar de hele EU versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Exact, het gaat erom dat met een Nederlands adres het product niet door Amazon geleverd wordt tegen de prijs die wel geldt als je een Duits adres hebt.
Ik heb via de livechat iemand gesproken van customer service die het even ging onderzoeken. Na wat heen en weer vragen kwam er vrij snel een antwoord dat het in lijn was met de door @fopjurist genoemde regels rondom geoblocking. Toen ik aangaf dat ik vrij discriminerend vond dat het bij Amazon.nl 1999 euro moet kosten werd mij verteld om het dan maar op een adres van een vriend/kennis/familielid in Duitsland te bestellen. Maargoed, er lijkt dus ook geen andere manier om het artikel in Nederland te krijgen dan via huifkar of mailboxde. Ik ga nog even bedenken of ik dat wil.

Dank voor de hulp tot dus ver. Mocht iemand nog een gouden tip hebben dat houdt ik me ook aanbevolen.

Ik heb overigens ook even een klacht ingediend via de bundesnetzagentur. Ik verwacht dat de juristen van Amazon hier vast een regel hebben gevonden waardoor het mag, maar je weet het maar nooit. Stom is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
KernelPanic schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:02:
Er is gewoon nu een goede actie in Duitsland en niet in Nederland. Zoek even op idealo.de zijn veel andere webshops waar hij ook goedkoop is en welke wel naar Nederland versturen.

https://www.calumetphoto....content=SONSEL200600G_new

Deze shop geeft bv aan dat ze naar de hele EU versturen
Heb je helemaal gelijk in, alleen kan je lastig de cashback claimen bij Sony gezien je daarvoor in Duitsland moet wonen en op je facuur een adres in Nederland staat. Daarmee is het alsnog 110 euro duurder.
Je hebt helemaal gelijk als je dan zegt dat het dan nog steeds significant goedkoper is dan in Nederland. Ik vroeg me gewoon af of er niet een andere mogelijkheid is om het vanaf Amazon Duitsland naar Nederland te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik zou toch echt de weg van de ECC aanraden. Een alternatief is om het objectief bij een Duitse kennis te laten bezorgen of een dienst te gebruiken, en later alle extra kosten daarvan bij de verkoper te claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KernelPanic
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:34
djfrankel schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:08:
[...]

Heb je helemaal gelijk in, alleen kan je lastig de cashback claimen bij Sony gezien je daarvoor in Duitsland moet wonen en op je facuur een adres in Nederland staat. Daarmee is het alsnog 110 euro duurder.
Je hebt helemaal gelijk als je dan zegt dat het dan nog steeds significant goedkoper is dan in Nederland. Ik vroeg me gewoon af of er niet een andere mogelijkheid is om het vanaf Amazon Duitsland naar Nederland te krijgen.
Je factuur adres hoeft toch niet gelijk te zijn als het leveradres? Heb in het verleden wel vaker mijn factuuradres op een dhl punt in Duitsland gezet, en dan als verzendadres een Nederlands adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dit is dus weer typisch zo'n gevalletje, als van:
volgens de regeltjes zou het allemaal geen probleem moeten zijn. :N
maar in werkelijkheid doet Amazon gewoon wat anders. :Y

Ongeacht wat, volgens @fopjurist de regels ook zijn.

En ja, je kunt ongetwijfeld via de ECC e.e.a. aankaarten, maar wil je al die moeite doen?

Leuk, die eenheid in de EU. Dus niet. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:41

-d-

Houd wel rekening met de mailboxde route (die ik overigens zelf ook meerdere malen met succes heb gedaan) jij het risico draagt van de verzending Mailboxde --> jouw adres. Met een duur artikel zoals deze lens is dat wel belangrijk mee te wegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djfrankel

djfrankel

It's a trap!

Topicstarter
Ik heb met de tip van @KernelPanic besteld bij fotomundus met een Duits factuuradres en mijn eigen leveradres. Even kijken of ik dan ook nog de cashback mag claimen of niet. @-d- ik was me er van bewust dat ik de risico's draag van de mailbox route. Dus ook niet gedaan.
ECC inschakelen had ik inderdaad ook geen zin in. Ondanks dat ze wellicht hun gelijk kunnen halen vind ik het ook zonde dat hier zoveel tijd in gestopt wordt voor wat feitelijk een luxe product is.

Er is niet echt een "beste antwoord", maar ik denk dat als je het heel graag wilt dat mailboxde wel de enige manier is.
Pagina: 1