Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:31

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een foldable telefoon voor mijn moeder. Het moet een foldable zijn omdat zij een Galaxy Z Fold6 bij een familielid heeft gezien en dat vormfactor haar enorm bevallen is.

Wat is je budget?
Max €1000, eventueel in combinatie met een abonnement

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Het toestel zal voornamelijk gebruikt worden voor chatapps (Whatsapp) en om media te consumeren via Youtube, (en onnodige meuk kopen op diverse webshops, sorry mama)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf te koop gevondne in Nederland:
- Galaxy Z Fold serie
- Google Pixel Fold en Fold Pro
- Oneplus Fold
- Honor Magic V

Andere foldables/import:
Xiaomi Mi Mix Fold
Oppo Find N serie

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn moeder is een relatief simpele gebruiker, zoals gezegd whatsapp, youtube, en overconsumeren. Mijn belangrijkste criterium voor een foldable is duurzaamheid/betrouwbaarheid. Een vouwbaar scherm, scharnier... het zijn geen dingen waar ik zelf aan zou beginnen gevoelsmatig maar ik heb ook geen weet van hoe betrouwbaar/ver de techniek is. Ik heb mij verdiept in de Galaxy Z Fold3 en heb besloten uit overwegingen van betrouwbaarheid die niet aan te schaffen (met consultatie van GoT, dank daarvoor).

Mijn vraag gaat over betrouwbaarheid en service. Een groot voordeel van Samsung is dat ze in Nederland diverse service centra hebben. Maar ik wil zo weinig mogelijk poespas. Daarom wil ik met dergelijke toestellen geen import uit een buitenlandse webshop, maar gewoon een Nederlands bedrijf bij wie ik terecht kan voor garantie verzoeken.

Mijn vragen zijn meerleding:
- Uit oogpunt van betrouwbaarheid, hoe is jullie ervaring met de genoemde foldables?
- Uit oogpunt van service, hoe is jullie ervaring met de genoemde merken?
- Kunnen jullie op basis daarvan adviseren welke foldable te kiezen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:07
Er zijn ervaringen topics van de diverse modellen, bijvoorbeeld:
[Samsung Galaxy Z Flip 6 / Z Fold 6] Ervaringen & Discussie
Dus je kunt je daar al inlezen.

Mijn advies, koop de Samsung die ze gezien heeft. Het is ondertussen de 6de generatie wat gunstig is bij het uit ontwikkelen van de kinderziektes.
Daarnaast heeft iemand anders de telefoon ook die kan helpen bij problemen en uitdagingen. Je kunt ze dan simpelweg naast elkaar leggen.
En uiteraard zijn er voor support service punten waar je fysiek terecht kunt (hopelijk zelfs in de buurt want ze zitten niet overal).

De Samsung S25 launch komt eraan, en dan is er ook vaak een kortingsactie met extra korting voor andere modellen, dus houd dat ook in de gaten.
https://www.samsung.com/nl/offer/mobile/

[ Voor 13% gewijzigd door swhnld op 06-01-2025 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:31

HollovVpo1nt

I like gadgets

Topicstarter
swhnld schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:14:
Er zijn ervaringen topics van de diverse modellen, bijvoorbeeld:
[Samsung Galaxy Z Flip 6 / Z Fold 6] Ervaringen & Discussie
Dus je kunt je daar al inlezen.

Mijn advies, koop de Samsung die ze gezien heeft. Het is ondertussen de 6de generatie wat gunstig is bij het uit ontwikkelen van de kinderziektes.
Daarnaast heeft iemand anders de telefoon ook die kan helpen bij problemen en uitdagingen. Je kunt ze dan simpelweg naast elkaar leggen.
En uiteraard zijn er voor support service punten waar je fysiek terecht kunt (hopelijk zelfs in de buurt want ze zitten niet overal).

De Samsung S25 launch komt eraan, en dan is er ook vaak een kortingsactie met extra korting voor andere modellen, dus houd dat ook in de gaten.
https://www.samsung.com/nl/offer/mobile/
Dat voor de tip, de aankomst van de S25 was ik inderdaad vergeten! Wat denk ik zal helpen bij de duurzaamheid van het scherm is dat je hem niet te vaak open hoeft te doen. Wat dat betreft vind ik wel de schermverhouding van de Z-Fold series misschien onhandig voor mijn moeder (die met een hand de telefoon vast heeft en met de ander typt..). Persoonlijk vind ik de vormfactor van de voorzijde scherm van de concurrenten van Z-Fold beter, maar ik zal mijn moeder wel een keer naar de winkel meenemen om het zelf te ervaren.