Keuze ergonomische rechargeble muis 4000dpi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:41

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een rechargeble , draadloze (duh!) ergonomische muis met variabele dpi tot 4000 dpi?
Wat is je budget? Richt prijs rond 45 euro. Alles daaronder zal sowieso niet echt "goed" zijn denk ik.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet echt al denk ik dat de regulieren merken voorkeur hebben wegens bewezen kwaliteit en diensten, support.
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Marker maar eigenlijk te duur dus zoek een alternatief.
Logitech MX Master 3S
Waar ik zelf op terecht komt is de HP 510 Ultra-Fast Rechargeable draadloze muis regelbaar Tot 4000 dpi
Medium size grip.
Veel andere zijn of gaming muizen met te hoge dpi. 8000dpi/16000dpi is prima als het maar simpel is terug te regelen en op te regelen zonder in een driver app te moeten duiken.
Of echte office muizen met te lage dpi. Of van die platte niet erg economische grepen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoofd doel.
- Gewoon pc gebruik op een 2k 27 inch scherm (2 om precies te zijn).
- Foto editting met masking en tekenen. (vandaar de variabele dpi als je kleine gedeeltes wilt bewerken moet je naar lagere dpi. En als je weer snel over je scherm wilt schuiven hogere dpi.)
- gamen? Ik vrees daar te weinig tijd voor over te hebben omdat als factor te laten mee wegen.

Dus zijn er optie's die ik over het hoofd gezien heb?
Is die hp 510 muis voor handen die in size 10 werkhandschoenen passen ?
(dit is denk ik de makkelijkste manier om mn handmaat uit te leggen.) XL zeg maar. Maar niet XXL.
:)

En de andere vraag is over mn keuze videokaart.
Nvidia rtx 4060 8Gb vs de adm rt 7600 tx 16Gb.
Nvidia rtx 4060 8Gb vs de AMD rt 7600 xt 16Gb.

De rest van mn nieuwe pc configuratie is wel uitgecristaliseerd.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:45

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ergonomische muis wilt ie en laat ie een grote gewone muis zien :X waarbij de body verhoogd is :F

Dit zijn ergonomische muizen:
uitvoering: Logitech Lift - Rechtshandig (Grafiet)
uitvoering: Logitech MX Vertical
uitvoering: Contour Design Unimouse
uitvoering: Tracer Flipper

categorie: Muizen

Zelf gebruik ik 2 M518's en ja het is wennen maar heb tenminste geen pols klachten

[ Voor 4% gewijzigd door Damic op 05-01-2025 16:13 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Eh, voor mij is hij al ergonomisch als hij een beetje normaal in mn hand past... :+
Zit niet elke dag 8 uur achter mn pc.
Zal je voorbeelden na t eten even bekijken,
2jaar op penlite maar niet oplaadbaar is ook niet erg.

Als ik zo'n ding bij iemand moet gebruiken is het wel ff wennen. Vandaar die tussen vorm met een "duim rest" .

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Damic schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:12:
Ergonomische muis wilt ie en laat ie een grote gewone muis zien :X waarbij de body verhoogd is :F

Dit zijn ergonomische muizen:
uitvoering: Logitech Lift - Rechtshandig (Grafiet)
uitvoering: Logitech MX Vertical
uitvoering: Contour Design Unimouse
uitvoering: Tracer Flipper

categorie: Muizen

Zelf gebruik ik 2 M518's en ja het is wennen maar heb tenminste geen pols klachten
De eerste twee zijn nog enigzins in mn budget.
Als ik de foto's gord bekijk is eigenlijk je hand grote wat de keuze bepaald.
Ik denk dat ik de mx vertical dan moet hebben.

Maar de licht gekantelde met duimrest versie's zijn niet goed genoeg voor 1 avondje in de week?
Wat ik in de vorig post melde, ik vind een muis die netjes in mn hand past met een kleine kanteling ook al prettig. Ter idee van mn huidige gebruiksmuis .
Nu heb ik deze:
https://www.bol.com/nl/nl...0-zedar/9300000007341419/

Nadeel met 2400dpi net even te laag in sommige momenten. En hij is af en toe de weg kwijt op mn buro.
Dus ik dacht even een iets betere kopen in de zelfde modelvorm.

ik zal eens opletten tijdens mn werk bij klanten of er dit soort modellen liggen/op buro staan.
Kan ik ze een beetje proef voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56
Zelf heb ik een Razer Basilisk X Hyperspeed en Logitech G604 lightspeed.
Beide prima muizen die goed in mijn handen liggen.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Deze lijkt me ook wel een aardige starter.
uitvoering: Trust Ozaa+
3200dpi maar voor de rest gelijkvormig als wat ik heb maar dan betere kwaliteit, denk ik.

De bovenstaande razer is ook interessant. @SPee is hij oplaadbaar of moet je batterij wisselen?
De dpi is wat hoog maar dat hoef ik niet te gebruiken dus dat geeft niet.
Hoe is het langere gebruik met je hand? Heeft hij een soepele stand?

80-100 euro betalen zonder eerst bekeken en gevoeld en getest te hebben dat staat me een beetje tegen met zoiets als een muis.
Gelukkig moet ik niet direct eentje hebben dus ik heb even de tijd om te zien of ik de duurdere live kan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb nu al sinds ik schat 2 a 3 jaar een Logitech MX Master 3 die mij tot nu toe nog steeds heel goed bevalt. Ergonomisch gezien is dit de perfecte muis voor mij omdat die wat groter is en ik zelf vrij grote handen heb. Alleen weet ik even niet hoe de muis dan ergonomisch goed werkt voor mensen met kleinere handen.

Ander voordeel bij deze muis vind ik wel het gewicht wat ietwat hoger is maar daardoor de muis niet meteen alle kanten op schiet. Hierdoor kan je best wel precies werken maar ik weet even niet hoe het met gaming zit. Qua opladen ook geen klagen en je hem via USB-C kan opladen maar ik dit hooguit 1 keer in de aantal weken hoef te doen. De Logitech software zegt wel bijtijds wanneer de accu bijna leeg is en je vaak dan nog wel even tijd hebt.

Dus ja, enigste bottleneck voor jou kan misschien de prijs zijn want ik zie dat die wel een heel stuk duurder geworden is dan toen ik hem kocht. Dacht dat ik er zelf iets van rond de 80 euro voor betaald heb maar die nu al op bijna 133 euro zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:56
copykat schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:47:
De bovenstaande razer is ook interessant. @SPee is hij oplaadbaar of moet je batterij wisselen?
De dpi is wat hoog maar dat hoef ik niet te gebruiken dus dat geeft niet.
Hoe is het langere gebruik met je hand? Heeft hij een soepele stand?
Hij gebruikt 1 AA batterij.
Verder is hij vrij licht.
Wat betreft langer gebruik in de hand. Ik heb geen problemen met kantoorwerk. Maar echt lang muizen doe ik niet, dat probeer ik te voorkomen.
En 'soepele stand'; bedoel je daarmee de vrije wielspin zoals je die bij Logitech (soms) hebt? Nee, dat heeft hij niet.

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@Roel1966 wat zijn grote handen?
Welke maat klushandschoen koop je?
10! 11? 12? (dan kan ik me een beetje een beeld vormen.
Ik heb 20cm en even verdeelt 10cm palm en 10cm middel vinger en 11cm breed gemeten over 2de gewricht. Dus inclusief duim.
T zijn geen kolenschoppen🙂 meer normaal XL maatje

Kijk opzich is 2x duurder dan standaard niet het probleem meer heb ik dan ook 2x betere tool?
Veel duurdere muizen zijn duurder omdat ze voor ergonomische aanpassingen op een werkplek van een werknemer verwoorden. (lees extra marge omdat het toch betaald word uit het arbo potje.)

De truc is de muis te vinden die hardware technisch goede kwaliteit levert.
- stabiel in travel afstand met schuiven. Dus weinig variabelen in herhaalde beweging. Vooral bij hogere dpi van belang
- goede responsive knoppen en switchen zonder teveel lawaai.
- goede skin, niet te glad maar ook niet teveel handvuil opnemend. (makkelijk schoonmaken.)
- goede pasvorm in jou hand.
- niet te ingewikkeld met teveel knoppen die je alleen maar per ongeluk inklikt.
- levendduur batterij en totaal.

En de 2d plaatjes laten dat niet echt los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
SPee schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:12:
[...]

Hij gebruikt 1 AA batterij.
Verder is hij vrij licht.
Wat betreft langer gebruik in de hand. Ik heb geen problemen met kantoorwerk. Maar echt lang muizen doe ik niet, dat probeer ik te voorkomen.
En 'soepele stand'; bedoel je daarmee de vrije wielspin zoals je die bij Logitech (soms) hebt? Nee, dat heeft hij niet.
Nee meer of je vingers en pols houding ontspannen zijn met bedienen.
Ik heb toen gekozen voor zo'n licht gekantelde, verhoogde, vorm omdat je dan niet zo'n knik in je pols krijgt en je onderarm botjes zijn meer "alined" parallel aan elkaar inplaats van crossed.
De vertikale modellen gaan daar in nog een stukje verder. Daar leun je op je zijkant van je hand en de ruimte tussen je duim en wijsvinger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
copykat schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:17:
@Roel1966 wat zijn grote handen?
Welke maat klushandschoen koop je?
10! 11? 12? (dan kan ik me een beetje een beeld vormen.
Ik heb 20cm en even verdeelt 10cm palm en 10cm middel vinger en 11cm breed gemeten over 2de gewricht. Dus inclusief duim.
T zijn geen kolenschoppen🙂 meer normaal XL maatje

Kijk opzich is 2x duurder dan standaard niet het probleem meer heb ik dan ook 2x betere tool?
Veel duurdere muizen zijn duurder omdat ze voor ergonomische aanpassingen op een werkplek van een werknemer verwoorden. (lees extra marge omdat het toch betaald word uit het arbo potje.)

De truc is de muis te vinden die hardware technisch goede kwaliteit levert.
- stabiel in travel afstand met schuiven. Dus weinig variabelen in herhaalde beweging. Vooral bij hogere dpi van belang
- goede responsive knoppen en switchen zonder teveel lawaai.
- goede skin, niet te glad maar ook niet teveel handvuil opnemend. (makkelijk schoonmaken.)
- goede pasvorm in jou hand.
- niet te ingewikkeld met teveel knoppen die je alleen maar per ongeluk inklikt.
- levendduur batterij en totaal.

En de 2d plaatjes laten dat niet echt los.
Ik moet even gokken wat handschoenmaat betreft en volgens mij meestal 10 dacht ik en dan bij b.v. latex handschoenen XXL, of in elk geval de grootste maat. Maar zeg maar eigenlijk ook geen kolenschoppen en een redelijk normale XL maat.

Inmiddels dus de muis zeg maar ongeveer 3 jaar in gebruik en qua schoonmaken, tja ik heb zelfs al eens gewoon alcohol gebruikt en het oppervlak nog steeds zo goed als geen slijtage vertoond. Dat oppervlak is trouwens een soort van rubber en voelt in elk geval niet glad aan.

Verder heeft die 2 scrolwielen, 1 aan de bovenkant en dan 1 aan de zijkant boven de duim. Bovenste scrolknop kan je zowel instellen met klikjes als eindeloos dus zonder klikjes, soms wel gemakkelijk. De gewone zeg maar klik knoppen zijn beiden ehm, wilde bijna schrijven muis stil maar dat zijn ze ook. Ook dus nu na 3 jaar best wel intensief gebruik.

Onderkant is glad maar niet dusdanig dat die muis meteen alle kanten uit schiet en je de muis ook op vrijwel alle oppervlaktes kan gebruiken door de laser sensor. O ja, ook niet onbelangrijk dat je hem dus zowel via de eigen dongel via wifi kan gebruiken maar ook via bluetooth. Handig is dat je de muis dus met 3 andere apparaten kan koppelen dus b.v. pc, tablet en laptop en je heel eenvoudig kan switchen.

Eigenlijk kan je wel zeggen dat dit dus de muis is voor de meer Office pro gebruiker maar ook als gamingmuis prima zou werken. Alleen zit hier dan geen franje op of aan in de zin van RGB, futuristisch model etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@Roel1966
Thanks je hebt een goed beeld gegeven in gebruik.

Ik denk dat ik ga kiezen tussen:
uitvoering: Trust Ozaa+
En
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1823184;1455936/
De uitvoering: Logitech MX Master 3S Grafiet
Is prijs vriendelijker en zo te zien net zo groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakke3
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-06 15:51
De mx 2s staat momenteel voor 49€ bij mediamarkt. Deze ligt hetzelfde in de hand als de 3s, ik gebruik beide en ben van beide zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dario_D_Best
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-01 13:38
Ik gebruik zelf niet eens een muis meer omdat ik op een laptop werk. Dus ik gebruik een trackpad. En met een trackpad heb je helemaal geen muis meer nodig. Veel handiger ik zou nooit meer een muis willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Sakke3 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 14:23:
De mx 2s staat momenteel voor 49€ bij mediamarkt. Deze ligt hetzelfde in de hand als de 3s, ik gebruik beide en ben van beide zeer tevreden.
De 2s lijkt meer "plat" te zijn uit de foto's maar hij ligt soepel in je hand?
Een iets gekantelde pols en hand zoals de 3s lijkt me een rechtere onderarm opleveren.
Zou je een foto met ze naast elkaar willen uploaden?
(indien je ze op 1 lokatie heb natuurlijk.🙂)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sakke3
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17-06 15:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nycgbv-wpS5ti3v18cnlI2HTsgQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrMhK7yl1A0uQJFjCwTxifgB.jpg?f=fotoalbum_large

Naar mijn gevoel is de kanteling in mijn pols hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Sakke3 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:46:
[Afbeelding]

Naar mijn gevoel is de kanteling in mijn pols hetzelfde
Als ik naar de patroontjes kijk is de 2s rechts.
Maar inderdaad bijna gelijkvorming.
Dpi is 8000 vs 4000. Maar 4000 is zat over t algemeen.
Thanks ik ga ze even 2s vs 3s googlen.🙂

Deze is behoorlijk gedetaileerd
https://www.rtings.com/mo...h-mx-master-3s/1586/33318
En op was details na, usb c, 8000dpi, stillere knoppen.

Ok dus nu trust vs logitec 2s
Den is t een nobrainer de 2s is 800 dpi hoger.. :)

[ Voor 30% gewijzigd door copykat op 09-01-2025 23:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
@Sakke3 , @Roel1966 , @Damic , @SPee , @Dario_D_Best

ik heb voor de logitec master 3s gekozen.
* copykat bedacht zich nog dat ik een bol.com cadeaukaart had van 50 euro van de kerst dus valt ie netjes in "het budget" met zn 40 euro. 8) :+

de vertikale heb ik ergens even geprobeerd maar het voelt best raar en opzich vind ik de iets schuin naar rechts hangende knoppen best relaxed werken.
De 3s is goed stil met klikken, mooie hoge dpi en instelbaar. scroll H&V wat met ingezoomde foto's misschien wel erg fijn kan zijn.

dank allen voor de suggesties d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dario_D_Best
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 19-01 13:38
copykat schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 20:06:
@Sakke3 , @Roel1966 , @Damic , @SPee , @Dario_D_Best

ik heb voor de logitec master 3s gekozen.
* copykat bedacht zich nog dat ik een bol.com cadeaukaart had van 50 euro van de kerst dus valt ie netjes in "het budget" met zn 40 euro. 8) :+

de vertikale heb ik ergens even geprobeerd maar het voelt best raar en opzich vind ik de iets schuin naar rechts hangende knoppen best relaxed werken.
De 3s is goed stil met klikken, mooie hoge dpi en instelbaar. scroll H&V wat met ingezoomde foto's misschien wel erg fijn kan zijn.

dank allen voor de suggesties d:)b
Nou ik ben heel blij om dat te lezen. Ik wens je er nog heel veel plezier mee hoor.
Pagina: 1