Pakketbezorgers en hun asociale verkeersgedrag [Hulp gevr]

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 8.961 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indifstublatia
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-09 02:53
Goedendag,

Ik probeer al sinds dat wij woonachtig zijn in ons nieuwbouwappartement, september 2023, de bezorgdiensten PostNL en DHL, te overrtuigen van de ernst van het asociale verkeersgedrag van hun bezorgers.

Onze wijk bestaat uit wegen met normale rijtjes- en vrijstaande woningen alsook twee-onder-éénkappers.
Daarnaast staan er vier complexen met daarin voornamelijk ruime appartementen en van die wel-niet appartementen (in een rij kom je o.a. hoogbouw als laagbouw als eengezinswoningen tegen, beetje aparte indeling, lijkt op splitlevelappartementen maar dan net iets anders).

Ik begrijp het wel, pakketbezorgers kunnen vaak niet bij de woningen komen en moeten dan 100 meter lopen.
Met kleine pakketjes kan dat, met grote is dat best een opgave. Maar een steekkarretje gebruiken, zoals dat vroeger met regelmaat gebeurde, dat wil de huidige bezorggeneratie veelal niet. Niet in onze wijk althans.
Wat resulteert in zeer asociaal rijgedrag over fietspaden en de voetpaden gebruiken als circuit (een buurman heeft een keer de snelheid gemeten op 58 km/u). Dit is een heel kindvriendelijke wijk waar iedereen elkaar begroet en veel mensen de hond uitlaten op het uitlaatveldje voor ons complex. Ik werk vanuit huis, dus krijg veel mee. Helaas ook de ergernis en overmacht die veel buren ervaren.

Pakketbezorgers rijden domweg best hard over de voetpaden en wijken niet uit voor voetgangers. Nee, die moeten maar aan de kant. Het is al eens misgegaan in 2021 heb ik vernomen, toen een pakketbezorger terwijl hij hands-NOT-free aan het bellen was, een kind omver reed en vervolgens snel vertrok zonder zich om het kind te bekommeren. Die is niet aangehouden en niet gestraft 'want er was geen bewijs en de jongeman beweerde bij hoog en laag dat hij daar niet gereden heeft'.

Nu is het zo dat de mate van busjes die hier over de voetpaden scheuren, steeds aanweziger wordt. Als wij buren, ik of anderen die vaak hier al langer wonen, hier wat over zeggen, krijgen we of een agressieve boze meneer voor ons te zien, of een bullebak die de hele boel bij elkaar schreeuwt en ons uitscheld omdat wij hem storen in zijn werk. Maar toegeven dat hij fout zit, neen. Ook meent een andere, iets oudere bezorger, dat hij een ontheffing heeft. Ontheffing kan, maar dan mag je 15km/u rijden en geen 50+.

Nu heb ik meermaals, zo ook al jaren mijn buren rondom, bij zowel PostNL als DHL geklaagd en steeds wordt er 'melding van gemaakt', echter na iedere keer bellen doen ze net alsof ze hier nog nooit van hebben gehoord. Er wordt dus niets mee gedaan. Eén van mijn buren heeft met zijn advocaat het distributiecentrum van DHL hier in onze woonplaats eens bezocht om hierover te praten, zij werden weggehoond en keihard uitgelachen door het afdelingshoofd. Dat bood geen soelaas. Ook PostNL wuift alles weg onder het mom van 'het zal toch bezorgd moeten worden'. De gemeente hier stelt dat wij hier enkel voor bij de postdiensten kunnen klagen, de Ombudsman stelt enkel dat zij iets kunnen betekenen als er A] een ongeluk is gebeurd met letsel én B] er aangiftes liggen tegen de chauffeur en de politie wil niet eens meewerken aan aangiftes opnemen.

Waar kan je nou in godsnaam terecht hiervoor ? Ik typ dit topic, omdat het zojuist bijna misging. Een wat ouder koppel, dat iets verderop woont, maar hier elke dag een rondje loopt, werd bijna omver gereden omdat de PostNL bus niet wilde wijken. Op het allerlaatste moment ging hij op de rem, dat is het moment dat ik het meekreeg, en zette het vervolgens op een haast gillen tegen de oude mensen dat ze klaar zijn voor het graf en "nu moeten opkankeren". De man werd heel kwaad, de vrouw werd heel, heel emotioneel. Gelukkig kwamen er snel anderen bij die zich haar bekommerden.

Ik heb ook de burgermeester van onze woonplaats proberen te bereiken, maar werknemers van het stadhuis stellen dat 'de burgermeester alleen met ernstigere zaken belast kan worden'.

Moet het dan echt finaal misgaan, waarbij een kind doodgereden wordt omdat een pakketbezorger te beroerd is om even 50-100 meter te lopen ?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27
Elke keer 112 bellen dat er een voertuig met hoge snelheid over het voetpad rijdt. Het is levensbedreigend en een verdachte situatie, wie weet zit de bestuurder wel in een psychose en stel dat hij een kind aanrijd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Indifstublatia
I_IBlackI_I schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:38:
Elke keer 112 bellen dat er een voertuig met hoge snelheid over het voetpad rijdt. Het is levensbedreigend en een verdachte situatie, wie weet zit de bestuurder wel in een psychose en stel dat hij een kind aanrijd.
Dat heeft iemand in de buurt al eens gedaan, die kreeg een strafbeschikking (boete) omdat ie 'valse meldingen' had gedaan.

Ik doel meer op een orgaan die hier wél wat mee doet. Het is een doorn in het oog van elke bewoner hier, met en zonder kinderen en/of huisdieren, dat het zich niemand interesseert dat dit gebeurt.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:02
Ik zou kijken hoe de voetpaden fysiek afgesloten kunnen worden dmv verwijderbare (voor de hulpdiensten) paaltjes. Hiervoor een plan opstellen, handtekeningen in de wijk hiervoor verzamelen en dit aanbieden bij de wethouder voor verkeer. Of mocht er een wethouder in de wijk wonen die er zelf ook hinder aan ondervindt die wethouder erbij betrekken.

Mocht hier geen actie op ondernemen worden, zelf een guerilla tactiek door met de buurt bloembakken aan te schaffen en hiermee de voetpaden af te sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door Thy... op 05-01-2025 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
Dat heeft iemand in de buurt al eens gedaan, die kreeg een strafbeschikking (boete) omdat ie 'valse meldingen' had gedaan.
Het is inderdaad niet toegestaan om valse meldingen te doen. Daarom moet je ook alleen melden als en wat je waarneemt. Een voertuig met hoge snelheid op een voetpad is een waarneming van een verdachte situatie. Een voertuig dat bijna voetgangers aanrijdt is levensgevaarlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Dit puntje:
Maar een steekkarretje gebruiken, zoals dat vroeger met regelmaat gebeurde, dat wil de huidige bezorggeneratie veelal niet.
Is logisch door "ons" (ons in de zin van consumenten) dat wij morgen tegen de laagst mogelijk prijs ons pakketje willen hebben en de bezorgers zwaar onderbetaald worden.

Ik zie hier soms een bus van DHL (dus echt geel) die zijn rustig en wachten netjes etc, en de "witte" bussen verder zijn minder netjes.
Mocht hier geen actie op ondernemen worden, zelf een guerilla tactiek door met de buurt bloembakken aan te schaffen en hiermee de voetpaden af te sluiten.
Dit zal het worden maar let op dat de hulpdiensten er nog steeds langs kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Wat je misschien zou kunnen doen:
1. Maak een plan met de wijkagent
2. Bestel product X
3. Geef aan de wijkagent door wanneer de bezorgtijd is
4. Wijkagent wacht totdat de bezorgdienst langskomt en de fout in gaat.

Misschien is dit iets te naïef gedacht van mij, maar lijkt mij wel een haalbare oplossing. Mocht de wijkagent dit probleem dan vaak genoeg zien, dan kan hij er misschien meer mee?

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09:19
Je kan bij gemeente vragen om paaltjes.
Knappe bezorger die door paaltjes die 1.5m uit elkaar staan heen manoeuvreert. En met de (bak)fiets kan je er makkelijk doorheen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Leg het vast, anders blijven het verhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:09
ik denk niet dat het veel zin heeft om te klagen bij de vervoerder. De vervoerder controleert de chauffeurs niet op rijgedrag en kan geen sancties uitdelen. Bij PostNL wordt veel gebruik gemaakt van onderaannemers die dan de chauffeurs weer inhuren. Het enige doel is tegen zo laag mogelijk kosten pakketjes bezorgen. Hoe dat gebeurt is ondergeschikt.

Ik denk dat je het beste met de gemeente in overleg kunt gaan. Dat kun je het beste met zoveel mogelijk mensen doen.
De gemeente kan ervoor zorgen dat fiets- en voetpaden alleen door de doelgroep gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld met paaltjes.
Verzamel zoveel mogelijk bewijs (webcams) van het asociale gedrag om de gemeente te overtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008

Dutch_Celt

Jollygood

Melding maken bij afdeling handhaving van de gemeente?
Wellicht dat die op termijn de eerder genoemde paaltjes kunnen (laten) plaatsen?

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch_Celt op 05-01-2025 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01-10 20:33
99ruud99 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:49:
Knappe bezorger die door paaltjes die 1.5m uit elkaar staan heen manoeuvreert. En met de (bak)fiets kan je er makkelijk doorheen.
Vastleggen als je het ziet gebeuren en vervolgens de vemeente inschakelen.

Het alternatief is om pakketjes naar een ophaalpunt te laten bezorgn. Helaas doen veel te weinig mensen dat nog die gewoon in de buurt van een ophaalpunt wonen. In elke wijk wonen wel een Cor en Petra met hun eigen DHL/Homer/PostNL puntje aan huis.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 20:28
Indifstublatia schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:35:
Ik begrijp het wel, pakketbezorgers kunnen vaak niet bij de woningen komen en moeten dan 100 meter lopen.

Moet het dan echt finaal misgaan, waarbij een kind doodgereden wordt omdat een pakketbezorger te beroerd is om even 50-100 meter te lopen ?
Ik ga het zeker niet goed praten en ik ben absoluut van mening dat verkeersregels ten aller tijden gevolgd moeten worden, maar ligt hier ook niet een groot deel van het probleem?

De pakketbezorger is 'te beroerd om 100 meter te lopen', maar de consument wilt voor een dubbeltje online bestellen en verwacht vervolgens ook nog dat het pakket gratis bezorgd wordt, gratis geretourneerd kan worden en dat het pakket maximaal de volgende dag geleverd is. Bij voorkeur ook nog op een tijdstip dat de consument uitkomt, maar 9 van de 10 keer zijn ze toch niet thuis en kan de bezorger weer 100 meter terug sjouwen met het pakket.

Hoe zou jij het vinden als jouw wandeling naar het koffiezetapparaat je geen salaris oplevert? De meeste pakketbezorgers krijgen namelijk per afgeleverd pakket betaald. Dan is het redelijk frustrerend als je 100 meter met een ontzettend zwaar pakket met lopen om er vervolgens achter te komen dat het pakket niet afgeleverd kan worden.

Laten we als consumenten ook iets meer onze verantwoordelijkheid nemen. Daarmee zijn de verkeersregels niet ineens gevolgd, maar kunnen we de druk op pakketbezorgers wel wat verlagen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00
99ruud99 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:49:
En wij als hulpdiensten dan?

@TS: Om één of andere reden heb ik het idee dat een aantal zaken niet helemaal de waarheid zijn in dit topic. Bijvoorbeeld: je schrijft dat het zojuist bijna misging met een PostNL bus. Maar PostNL bezorgt niet op zondag. En een boete voor het bellen van 112 krijg je ook niet zomaar. Dan moet je echt vaak en zinloos gebeld hebben. Er volgens eerst gesprekken met de beller. En hoe heeft de buurman de snelheid gemeten? 58kmh over het fietspad zou ik wel heel knap vinden trouwens. En een advocaat die meegaat naar kantoor en zich laat uitlachen? Hoop niet dat het een dure advocaat is geweest.

Maar antwoord op je vraag: bespreek het met de wijkagent. Nee, die gaat niet posten tijdens bezorging. Maar kan wel actie ondernemen richting bezorgdiensten.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
Cass Casey schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:31:
[...]

@TS: Om één of andere reden heb ik het idee dat een aantal zaken niet helemaal de waarheid zijn in dit topic. Bijvoorbeeld: je schrijft dat het zojuist bijna misging met een PostNL bus. Maar PostNL bezorgt niet op zondag. En een boete voor het bellen van 112 krijg je ook niet zomaar. Dan moet je echt vaak en zinloos gebeld hebben. Er volgens eerst gesprekken met de beller. En hoe heeft de buurman de snelheid gemeten? 58kmh over het fietspad zou ik wel heel knap vinden trouwens. En een advocaat die meegaat naar kantoor en zich laat uitlachen? Hoop niet dat het een dure advocaat is geweest.

Maar antwoord op je vraag: bespreek het met de wijkagent. Nee, die gaat niet posten tijdens bezorging. Maar kan wel actie ondernemen richting bezorgdiensten.
Ten eerste; meestal hebben hulpdiensten een zendertje om paaltjes naar beneden te laten of een sleutel voor die roodwitte paaltjes.
Ten tweede, hoe vaak pak jij liever de stoep dan de weg. Meestal rijden hulpdiensten van centraal punt naar locatie, de kans dat je van huis naar huis in zelfde straat moet is erg klein.

Enneh, paaltjes op fietspaden zijn heel normaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:02
AlxRoelofs schreef op zondag 5 januari 2025 @ 14:26:
[...]

Ik ga het zeker niet goed praten en ik ben absoluut van mening dat verkeersregels ten aller tijden gevolgd moeten worden, maar ligt hier ook niet een groot deel van het probleem?

De pakketbezorger is 'te beroerd om 100 meter te lopen', maar de consument wilt voor een dubbeltje online bestellen en verwacht vervolgens ook nog dat het pakket gratis bezorgd wordt, gratis geretourneerd kan worden en dat het pakket maximaal de volgende dag geleverd is. Bij voorkeur ook nog op een tijdstip dat de consument uitkomt, maar 9 van de 10 keer zijn ze toch niet thuis en kan de bezorger weer 100 meter terug sjouwen met het pakket.

Hoe zou jij het vinden als jouw wandeling naar het koffiezetapparaat je geen salaris oplevert? De meeste pakketbezorgers krijgen namelijk per afgeleverd pakket betaald. Dan is het redelijk frustrerend als je 100 meter met een ontzettend zwaar pakket met lopen om er vervolgens achter te komen dat het pakket niet afgeleverd kan worden.

Laten we als consumenten ook iets meer onze verantwoordelijkheid nemen. Daarmee zijn de verkeersregels niet ineens gevolgd, maar kunnen we de druk op pakketbezorgers wel wat verlagen.
Daarom heb ik er ook nooit problemen mee als de pakketbezorger met knipperlichten aan een minuutje een smalle weg blokkeert ipv elke keer een parkeervak te zoeken en vervolgens een stuk te moeten lopen. Maar (met een noodgang) over de stoep rijden is wel van een heel ander kaliber en in mijn ogen niet goed te praten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 08:34
Thy... schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:45:
Dat had een buurtbewoner een keer gedaan ivm een soortgelijke situatie als die van TS. Maar, dan is handhaving er opeens wel als de kippen bij om te verzoeken/sommeren om de bloembakken weer te verwijderen ivm de doorgang van veiligheidsdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01
Indifstublatia schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:45:
[...]Ik doel meer op een orgaan die hier wél wat mee doet. Het is een doorn in het oog van elke bewoner hier, met en zonder kinderen en/of huisdieren, dat het zich niemand interesseert dat dit gebeurt.
Als ik het goed begrijp kunnen ook de bewoners niet hun auto binnen 100 meter van het gebouw parkeren?
Anders kun je met alle bewoners afpreken dat niemand meer iets laat bezorgen maar dat iedereen het op een afhaal locatie laat bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathiasMetzger
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 09-01 16:52
I_IBlackI_I schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:38:
Dat stellen ze niet op prijs: ik heb 1x 112 gebeld toen het 0900 nummer storing had. Politie in Nederland wordt liever niet aan het werk gezet, anders zou er vaker in de woonwijken gecontroleerd worden. Ik geloof ook dat wanneer je te vaak melding maakt, juist jij als melder een streepje bij je naam krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
MathiasMetzger schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:59:
[...]

Dat stellen ze niet op prijs: ik heb 1x 112 gebeld toen het 0900 nummer storing had. Politie in Nederland wordt liever niet aan het werk gezet, anders zou er vaker in de woonwijken gecontroleerd worden. Ik geloof ook dat wanneer je te vaak melding maakt, juist jij als melder een streepje bij je naam krijgt.
Klopt ze stellen het niet op prijs, elke melding is administratie, elke boete die ze uitschrijven is administratie, elke aanhouding is.. je raadt het al, administratie. Dat neemt niet weg dat zij de handhavende macht zijn, en (bijna) de enige die er iets aan kunnen doen. Zij zijn bevoegd om de bestuurder op te sporen, aan de kant te zetten en de verkeersovertredingen te beboeten.
Je moet echter niet te vaak bellen, of valse meldingen doen, je moet het gewoon "zakelijk" houden en melden als het nodig is. Een pakketbezorger die de bus op de stoep parkeert is niet verdacht of levensgevaarlijk. Het gaat in de TS om het bijna aanrijden van voetgangers en met een hoge snelheid op een voetpad rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
canonball schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:54:
[...]

Als ik het goed begrijp kunnen ook de bewoners niet hun auto binnen 100 meter van het gebouw parkeren?
Anders kun je met alle bewoners afpreken dat niemand meer iets laat bezorgen maar dat iedereen het op een afhaal locatie laat bezorgen.
Bewoners van alle panden hebben een afgesloten parkeerterrein in het midden van elk appartementen/huizencomplex. Een pakketbezorger kan hier niet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
MathiasMetzger schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:59:
[...]

Ik kan uit werkervaring zeggen dat dit niet waar is. Dit krijg je alleen als er te vaak een valse melding wordt gedaan door genoemd persoon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Indifstublatia
[...]

Dat is niet de vraagsetting en ook niet oplossingsgericht reageren. Wat jij hier schetst is een heel ander verhaal dat niet bij de online bestellende consument neergelegd mag en kan worden. Sinds dat vele pakketdiensten (Ahum, PostNL, DHL, GLS in sommige regio's e.d.) per pakket zijn gaan betalen, wordt de schuld van de problemen steevast bij de consument neergelegd. Dat is fout. Er wordt een mogelijkheid geboden, of je nu een rasechte gierige Nederlander bent of een rustig afwachtende Sicilliaan, dat doet er niet toe. Nogmaals, heeft niets te maken met de vraagsetting in mijn topic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indifstublatia
[...]

* PostNL bezorgt standaard niet op zondag, maar onderaannemers echter weer wel. Er wordt hier in de wijk meermaals op een zondag een witte bus met daarin een pakketbezorger met een PostNL-jasje gezien, zo ook vandaag. PostNL stelt dat zondagbezorgingen vanuit henzelf met hun eigen busjes niet gebeurt, maar wat onderaannemers betreft, daar hebben zij geen invloeg op.

* Een boete voor 112 bellen krijg je inderdaad niet zomaar, ik stel dat je dit krijgt als je valse meldingen doet. Lezen.

* De buurman in kwestie heeft een lasergun thuis liggen. Hoe hij eraan komt ? Je kunt ze gewoon online bestellen. V.w.b. de advocaat, hij zal wel een goede reden hebben gehad om die mee te nemen. Hij heeft thans gezegd dat hij een zaak aanhangig wilde maken, maar dat niemand in dit godvergeten rothol (lees: onze stad) iets aan het probleem wil doen. Of het een dure advocaat is, doet ook niet terzake. In mijn geval, mijn boekhouder is tevens strafrechtadvocaat, maar ook een zeer hechte vriend. Hij stelt echter niet zoveel van dit soort zaken te weten en mij hierin ook niet bij te kunnen staan. Het kan maar zo zijn dat de buurman en zíjn advocaat ook gewoon goede vrienden zijn. Nu blij ? Ik vind het niet echt netjes dat je je reactie start met een aanname dat mijn topicstart 'niet helemaal de waarheid zal zijn'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01
Indifstublatia schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:17:
[...]
Bewoners van alle panden hebben een afgesloten parkeerterrein in het midden van elk appartementen/huizencomplex. Een pakketbezorger kan hier niet komen.
En vind je dat niet relevant om in de begin post te melden? Ik denk dat dat heel belangrijk ik voor de probleem stelling en mogelijke oplossingen.

Je toch gewoon proberen te regelen dat de pakketbezorgers toegang krijgen tot de nu nog afgesloten parkeer plekken ? Of verwacht je dat er iemand in jullie buurt daar bezwaar tegen zal hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Pendora schreef op zondag 5 januari 2025 @ 13:48:
Dit puntje:

[...]

Is logisch door "ons" (ons in de zin van consumenten) dat wij morgen tegen de laagst mogelijk prijs ons pakketje willen hebben en de bezorgers zwaar onderbetaald worden.

Ik zie hier soms een bus van DHL (dus echt geel) die zijn rustig en wachten netjes etc, en de "witte" bussen verder zijn minder netjes.

[...]

Dit zal het worden maar let op dat de hulpdiensten er nog steeds langs kunnen.
Al gereageerd op een andere reaguurder hier, maar dit doet niet ter zake. Ik heb wat tegen het asociale weggedrag en weggebruik van pakketbezorgers in onze wijk, met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indifstublatia
canonball schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:29:
[...]

En vind je dat niet relevant om in de begin post te melden? Ik denk dat dat heel belangrijk ik voor de probleem stelling en mogelijke oplossingen.

Je toch gewoon proberen te regelen dat de pakketbezorgers toegang krijgen tot de nu nog afgesloten parkeer plekken ? Of verwacht je dat er iemand in jullie buurt daar bezwaar tegen zal hebben?
Dat heeft er niets mee te maken. Pakketbezorgers toegang verschaffen tot privéparkeerplaatsen ? En ze dan van elk complex een sleutel geven ? Niet in de laatste plaats onbelangrijk, de grote bestelbussen zijn veel te hoog. En daarbij, de deurbellen zitten aan de buitenzijde van het complex, niet aan de binnenzijde. Dat is dus geen oplossing. Dus ja, daar heeft iedereen bezwaar tegen, dat kan ik je nu al op een briefje meegeven.

Maar goed, het wordt uit het verband gerukt. Ik vraag om hulp en informatie bij welke instantie anders dan de gemeente (want die weigert iets te doen en de politie verwijst ons naar het spreekwoordelijke kastje), ik mij kan melden voor deze problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 14:08
[...]

Uh, jawel. PostNL bezorgt gewoon op zondag net zoals DHL.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Met camera's wangedrag opnemen, naar politie/lokale politiek gaan, en met nummerborden/bedrijf op de internetschandpaal zetten, inclusief de inactiviteit van de politie/lokale politiek. Plaatselijke sufferdje, eventueel landelijke/lokale kranten etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
gambieter schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:39:
Met camera's wangedrag opnemen, naar politie/lokale politiek gaan, en met nummerborden/bedrijf op de internetschandpaal zetten, inclusief de inactiviteit van de politie/lokale politiek. Plaatselijke sufferdje, eventueel landelijke/lokale kranten etc.
In hoeverre is dit geoorloofd als bewijs ? Ik lees ook wel eens dat dit niet toelaatbaar bewijs is en dus niet meegenomen wordt in een zaak om tot een betere aanpak te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Indifstublatia schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:42:
[...]

In hoeverre is dit geoorloofd als bewijs ? Ik lees ook wel eens dat dit niet toelaatbaar bewijs is en dus niet meegenomen wordt in een zaak om tot een betere aanpak te komen.
Volgens mij mag je een gebeurtenis op straat gewoon filmen.
Je moet er zelf ook wel wat voor over hebben natuurlijk, je kan niet verwachten dat je 'slechts' verhalen bij een instantie over de schutting flikkert en dat het dan niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

pistole

Frutter

Dit, en zoals eerder gezegd een verzoek tot handhaving. Zeker als het structureel is dan moet dit gewoon door de (wijk)politie worden opgevolgd.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Geen bewijs, maar de internetschandpaal van slechte publiciteit wil nog wel eens werken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Zolang je het met een telefoon in je hand doet mag je gewoon filmen op de openbare weg en is dat prima bewijs.

Je mag alleen niet met een vast geplaatste camera de openbare weg filmen (dus ook niet bijv. een videodeurbel) tenzij je zwaarwegende redenen hebt om dat tijdelijk te doen. In dit geval heb je die als het om je eigen veiligheid gaat, maar dan zou je er alles aan moeten doen om de inbreuk op privacy in te perken, dus alleen een stuk van het paadje filmen zodat je nét de bus ziet rijden, maar niet gewoon de hele straat filmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-10 11:59
Waarom dien je niet een handhaving verzoek in bij de gemeente? Natuurlijk heeft de burgermeester hier geen tijd voor.
De directeur van een bedrijf ga je ook niet lastig vallen als er ergens iets geregeld moet worden, daar is het personeel voor, net als bij een gemeente.

En qua melden bij postNL en DHL, je hebt werkelijk geen idee hoe groot die bedrijven zijn, ze werken daar in meerdere shirts, dus als jij een klacht in dient, kan het prima zijn dat een andere collega daar niks van weet.

Noteer je een wagennummer van een bus dan kunnen ze er vaak wel wat mee, dan spreekt een teamleider die persoon aan en komt er wen melding in hun systeem.

Maar ze hebben overal personeels te kort, dus meer dan een gesprek gaat er niet plaats vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
[...]

Niet legaal verkregen bewijs door burgers mag gebruikt worden. Niet legaal verkregen bewijs door politie mag niet gebruikt worden.
Dat er een oplossing moet komen lijkt mij duidelijk. Maar ik zoveel krijgen pakketbezorgers ook niet betaald, die zitten echt niet te wachten op zoveel moeten gaan lopen. En ik snap dat gewoon iedereen oproepen bij pakketpunt te laten afleveren ook niet gevolgd zal worden door een hoop, maar het zou wel het beste werken.

Dus tja, wat dan. Je zal toch bij de gemeente moeten zijn, mogelijk als VvE. En als je camera beelden hebt is dat natuurlijk een goed punt. Tegelijk zou ik er ook niet op zitten te wachten dat de buurman de voet en fietspaden constant met camera's gaat volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen de bewoners niet hun brievenbussen aan de weg plaatsen zoals het hoort?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
  • Laatst online: 09:09
Verwijderd schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:21:
Kunnen de bewoners niet hun brievenbussen aan de weg plaatsen zoals het hoort?
Denk je echt dat daar pakketjes in passen?

[ Voor 3% gewijzigd door gerritjan op 05-01-2025 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:41
Dat is smaad en laster. Kan je volgens mij aangeklaagd en vervolgd voor worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15
Op campings en andere vakantieparken liggen van die hele nare drempels. Waar je echt met 5km/u overheen moet. Die zijn niet duur dus je kan de gemeente vragen of ze die willen installeren op de voet/fietspaden. Strookje vrijhouden in het midden voor de fietsers indien gewenst en klaar.

Dan rijden ze nog steeds op paden waar ze niet mogen komen maar 50km/u redt je dan niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt net ze goed de gemeent ook vragen om paaltjes te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-10 21:24
paaltjes, vuilnisbakken, kinderfietsen. maak er een mooie slalom van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Je kunt het natuurlijk heel moeilijk gaan maken voor de bezorgers, maar het effect daarvan is dat ze waarschijnlijk helemaal niet meer langskomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
hcQd schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:29:
Je kunt het natuurlijk heel moeilijk gaan maken voor de bezorgers, maar het effect daarvan is dat ze waarschijnlijk helemaal niet meer langskomen.
Wat een onzin. Ze hebben toch gewoon een bezorgplicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Tk55 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:33:
[...]

Wat een onzin. Ze hebben toch gewoon een bezorgplicht?
Bewoners hebben ook de plicht dat de bus zich op maximaal 10m van de openbare weg bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:15
hcQd schreef op zondag 5 januari 2025 @ 18:36:
[...]

Bewoners hebben ook de plicht dat de bus zich op maximaal 10m van de openbare weg bevindt.
De regels voor de postbezorging gelden uiteraard niet voor de pakketbezorging. Probeer maar eens een koelkast of een lavalamp in een brievenbus te proppen.

Bovendien hebben die bewoners vast wel een brievenbus aan de openbare weg. Probleem is dat die weg verboden is voor auto's maar dat die busjes daar toch gaan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:03
*knip* Dit voegt niets toe aan de discussie.

[ Voor 67% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2025 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
aljooge schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:26:
[...]

Dat is smaad en laster. Kan je volgens mij aangeklaagd en vervolgd voor worden.
Echt waar? Als je een gebeurtenis op de openbare weg filmt en aan de lokale media doorgeeft met ‘dit is wat er gebeurt en de politie staat dit toe’, wat is daar dan smaad of laster aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Kurkentrekker schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:09:
[...]

Echt waar? Als je een gebeurtenis op de openbare weg filmt en aan de lokale media doorgeeft met ‘dit is wat er gebeurt en de politie staat dit toe’, wat is daar dan smaad of laster aan?
Iemand publiekelijk op internet aan de schandpaal nagelen reageerde ik op. Je zou maar op zoek zijn naar een andere baan en een maloot post met jouw naam en commentaren een dergelijk filmpje over een parkeeractie op een stoepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
aljooge schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:15:
[...]

Iemand publiekelijk op internet aan de schandpaal nagelen reageerde ik op. Je zou maar op zoek zijn naar een andere baan en een maloot post met jouw naam en commentaren een dergelijk filmpje over een parkeeractie op een stoepje.
Niemand had 't over naam en toenaam maar kenteken en naam bezorgbedrijf.
[...]

Voor zover ik weet (IANAL): zélfs "onrechtmatig verkregen" bewijsmateriaal is bewijsmateriaal en kan in bepaalde gevallen gebruikt worden in een rechtszaak hier in NL (itt wat je vaak in films ziet).

(Niet helemaal gelezen, zit aan tafel te eten en mobiel te frotten :X : https://defenz.nl/onrechtmatig-verkregen-bewijs-en-dan/)

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 05-01-2025 19:39 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

aljooge schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:15:
Nummerbord =/= naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
RobIII schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:22:
[...]

Niemand had 't over naam en toenaam maar kenteken en naam bezorgbedrijf.
Dan blijft het nog steeds laster en smaad. Dat PostNL er misschien vanwege een nog hogere reputatieschade misschien niks me doet, betekent nog niet dat het mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
aljooge schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:25:
[...]

Dan blijft het nog steeds laster en smaad. Dat PostNL er misschien vanwege een nog hogere reputatieschade misschien niks me doet, betekent nog niet dat het mag.
Ook dat betwijfel ik; als je gewoon zonder een complete tirade een filmpje op internet zet waar je je gewoon bij de feiten houdt zal het heus wel loslopen.

Zet je het op YouTube als "Parkeeractie PostNL 04-01-2025" of "Kijk die hufter effe aso parkeren hier!!11" is nogal een verschil.

Hell, politie vraag zélf dergelijke situaties te filmen. Je kunt niet verwachten dat ze in de bosjes gaan liggen kleumen een week lang.

Ik zou gewoon een of een aantal voorvallen filmen en daarmee naar de gemeente of wijkagent stappen.

[ Voor 28% gewijzigd door RobIII op 05-01-2025 23:28 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:31

Roozzz

Plus ultra

aljooge schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:25:
[...]

Zullen we dit soort juridische termen gewoon achterwege laten? Het voegt echt niets toe.

Laster (leugens verspreiden) is het per definitie niet (of je moet het filmpje in scene zetten ofzo), smaad (waarheid onthullen om eer aan te tasten) zie ik ook niet echt gebeuren. Zolang je bij een feitelijke weergave blijft en er geen kruistocht van maakt, lijkt me dit een vrij effectief middel om wat in beweging te krijgen.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hee, dit had een topic over mijn wijk kunnen zijn, een paar jaar geleden. Bij ons had de architect van de wijk trouwens compleet schijt aan het besluit brievenbussen, de postbode loopt maar 40 meter, en als je de doodlopende parkeerplaats niet als weg ziet kun je daar gerust 80 meter van maken. Gelukkig heeft de naam van het voetpaadje voor de huizen de suffix "straat" gekregen ter compensatie.

Maar nu de oplossing die hier is toegepast tegen de pakketbezorgers die hard over het fietspad/voetpad scheurden: de gemeente heeft een formuliertje waar diverse buurtbewoners in hebben geklaagd, en er zijn paaltjes geplaatst. Die zijn naar beneden te klappen/plat te rijden door alarmdiensten. Die weten dat niet, dus daar hebben we bij spoed niet zoveel aan, maar toch leuk om aan de wettelijke eisen te voldoen. Nu rijdt er hooguit zo nu en dan een auto/busje van de bewoners om bij een verhuizing even dichtbij de deur te staan, maar dat gaat rustig.

Overigens bezorgen pakketbezorgers en postbodes hier alsnog netjes bij de voordeur, net als de AH, met steekkarretjes, hulde daarvoor. Mijn pakketjes gaan naar het pakketpunt 1km verderop.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:24
Roozzz schreef op zondag 5 januari 2025 @ 19:32:
[...]
... een vrij effectief middel om wat in beweging te krijgen.
Of juist het aantal bewegingen verminderen.
Als ik als onderbetaalde opgejaagde pakketbezorger met allerlei onhandelbare meuk zo'n autoluwe tweeverdienerswijk in gestuurd zou worden en vervolgens nog een boel gedonder krijg, zou ik het al snel zo arrangeren dat ze het zelf al bij voorbaat op het pakketpunt kunnen ophalen.
Maar ik zit gelukkig niet in die positie.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Klaag niet bij de bezorgdiensten maar bij de gemeente. En dan niet over het feit dat bezorgers over de stoep rijden maar dat er meer gedaan moet worden om de boel als woonerf in te delen. Dus obstakels op de weg plaatsen, stukken versmallen, één richting laten maken indien mogelijk.

Wat een goede vriend van mij, ex-politieagent, doet wanneer er kinderen in de straat spelen is afvalcontainers op de weg zetten met grote "30 of 15" en "spelende kinderen" stickers er op. Verkeer móet afremmen en om de afvalcontainers heen om door te kunnen rijden. Dus geen obstructie maar wel obstakels.

De gemeente gaat overigens op een aangrenzende straat, 30km-zone, geasfalteerd maar zo breed dat er 3 auto's naast elkaar passen, verkeersremmende maatregelen gaan komen in de vorm van grote betonnen plantenbakken.

Dat zijn dingen waar de DHL en PostNL niets aan gaan doen, die hebben namelijk maar één doel: post/pakketjes van A naar B brengen, zoveel mogelijk in een zo kort mogelijk tijd. En ja, dat hebben we met z'n allen veroorzaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indifstublatia
Even voor de duidelijkheid van een ieder:
Zoals reeds aangegeven, ook in de OP, gaat het hier om problemen met het rijgedrag van pakketbezorgers. Postbezorgers hoor je mij niet over, die komen met de fiets en de postvakken zitten gewoon aan de wegkant. Ik vind het jammer dat een enkeling in dit topic het verschil niet begrijpt. Of leest hij/zij niet goed?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

[...]

Dit (soort) argument(en) lees ik vaker op tweakers. En ik begrijp elke keer gewoon niet hoe dit
A dergelijk verkeersgedrag verantwoordt;
B te wijten is aan de ontvanger van een pakketje.

Te hoge werkdruk? meer personeel aannemen ;)
Een pakje versturen was nog nooit zo duur, en de winsten zijn stijgende.

Het probleem zit (uiteraard) bij de aannemer. En of dat nou postNL of een andere besteller zelf is, of een door hem ingeschakelde onderaannemer die vervolgens zijn werknemer 220 stops door de strot douwt elke dag.

Het is hooguit afreageren op de ontvanger, iets anders weet ik er met de beste wil niet van te maken.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 06:23
Als heel de buurt zich eraan irriteert is het vrij eenvoudig op te lossen: bestel geen spul meer online / laat het niet thuisbezorgen maar bij een afhaalpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
paQ schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:22:
[...]

Dit (soort) argument(en) lees ik vaker op tweakers. En ik begrijp elke keer gewoon niet hoe dit
A dergelijk verkeersgedrag verantwoordt;
B te wijten is aan de ontvanger van een pakketje.

Te hoge werkdruk? meer personeel aannemen ;)
Een pakje versturen was nog nooit zo duur, en de winsten zijn stijgende.

Het probleem zit (uiteraard) bij de aannemer. En of dat nou postNL of een andere besteller zelf is, of een door hem ingeschakelde onderaannemer die vervolgens zijn werknemer 220 stops door de strot douwt elke dag.

Het is hooguit afreageren op de ontvanger, iets anders weet ik er met de beste wil niet van te maken.
To be fair: die hoge wegdruk wordt grotendeels veroorzaakt door de consumenten die spul bestellen en niet/nooit thuis zijn om het pakket in ontvangst te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie2488
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-01 11:19
*knip* Offtopic. De vraagstelling van TS gaat over pakketbezoriging en heeft dus niets met brievenbussen te maken.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2025 21:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Indifstublatia schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:11:
Even voor de duidelijkheid van een ieder:
Zoals reeds aangegeven, ook in de OP, gaat het hier om problemen met het rijgedrag van pakketbezorgers. Postbezorgers hoor je mij niet over, die komen met de fiets en de postvakken zitten gewoon aan de wegkant. Ik vind het jammer dat een enkeling in dit topic het verschil niet begrijpt. Of leest hij/zij niet goed?
Modbreak:Mag ik eenieder nog eens op de topicstart en bovenstaand bericht van de TS wijzen? Discussie over brievenbussen en hoever deze vanaf de weg mogen staan, voegt hier dus niets toe.

Discussie die niet over het probleem van TS gaan zal worden verwijderd.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 05-01-2025 21:06 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:38
Buurtbewoners verenigt u. Eis (op korte termijn) een gesprek met de wethouder en/of burgemeester. Doen ze dat niet, dan is het tijd om woensdagmiddag na school bij het gemeentehuis te staan om te eisen dat de weg wordt afgesloten voor auto's, behalve hulpdiensten. Helaas ga je niet DHL en PostNL zo ver krijgen iets aan het rijgedrag te doen.

Dit topic gaat mij erg aan het hart, sinds ik op jonge leeftijd een kind onder een vuilniswagen heb zien liggen, is verkeersveilig mij echt aan het aan het gaan en de teloorgang van fatsoen in het verkeer, is mij een doorn in het oog.

Succes TS.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

henri86 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:00:
[...]

To be fair: die hoge wegdruk wordt grotendeels veroorzaakt door de consumenten die spul bestellen en niet/nooit thuis zijn om het pakket in ontvangst te nemen.
Uh... nee hoor. Die ontstaat omdat ze met te weinig mensen te veel pakjes moeten bezorgen binnen menselijke fatsoensnormen en zonder verkeersovertredingen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 23:30
Als ik je verhaal samenvat:

- jij en al je buren worden worden continu, elke dag in groot gevaar gebracht en daarmee zwaar onrecht aangedaan door een legioen aan agressieve, roekeloze, gillende en scheldende bullebakken in pakketbezorgersbusjes
- jullie en/of jullie advocaat worden niet serieus genomen, weggehoond en/of in het gezicht uitgelachen door achtereenvolgens:
  1. PostNL klantenservice
  2. DHL klantenservice
  3. DHL afdelingshoofd
  4. De ombudsman
  5. De gemeente
  6. De politie
  7. De (werknemers van de) burgemeester
  8. En niet te vergeten de chauffeurs
  9. En vers toegevoegd: 'men die niet leest'!
Ik weet niet of ik er alleen in sta maar ik haak af op je slachtoffergedrag. Weet ook niet of je je AFK ook zo opstelt maar het is geen helpende houding om tot een oplossing te komen. Ook niet als je heel erg vind dat er iets heel heel ergs aan de hand is.

Instanties zijn er om je te helpen, maar hebben ook wel wat beters te doen dan de altijd klagende en dramatisch overdrijvende buurman op z'n wenken te bedienen. Ik zou zorgen dat je niet de indruk wekt die buurman te zijn :)

Verder is de oplossing toch niet zo moeilijk? Je vraag de gemeente paaltjes neer te zetten want overlast. Die dingen staan door heel NL, je gemeente is er vast mee bekend.

Als t niet gebeurd, kan je er zelf, evt. in overleg met je buren, een hindernis neerzetten. Een drempel, een bankje, een halve kuubkist met aarde + planten (ziet er meteen leuk uit). Dat lijkt mij effectiever dan de naar de volgende instantie gaan, die jou en je buren kennelijk om hen moverende redenen niet serieus nemen, weghonen en/of in het gezicht uitlachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
Ik ben blij dat er een mod is die meekijkt en daadwerkelijk actie onderneemt in dit topic, want het doel van dit topic wordt voorbijgestreefd omdat men niet leest. Dank @Yorinn
Ecological schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:06:
Buurtbewoners verenigt u. Eis (op korte termijn) een gesprek met de wethouder en/of burgemeester. Doen ze dat niet, dan is het tijd om woensdagmiddag na school bij het gemeentehuis te staan om te eisen dat de weg wordt afgesloten voor auto's, behalve hulpdiensten. Helaas ga je niet DHL en PostNL zo ver krijgen iets aan het rijgedrag te doen.

Dit topic gaat mij erg aan het hart, sinds ik op jonge leeftijd een kind onder een vuilniswagen heb zien liggen, is verkeersveilig mij echt aan het aan het gaan en de teloorgang van fatsoen in het verkeer, is mij een doorn in het oog.

Succes TS.
Dank hiervoor en heel sneu dat je dit hebt moeten meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indifstublatia
gambieter schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:51:
[...]

Geen bewijs, maar de internetschandpaal van slechte publiciteit wil nog wel eens werken.
Dat gaat me drie bruggen te ver. Ik wil mij niet verlagen tot het punt waar veel jeugd en jongvolwassenen toe zijn gekomen. Dit kan en zou gewoon opgelost moeten worden door de drieluik Burgemeesters, Wethouders (B&W) en politie, maar die interesseert het weinig blijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Als alle partijen een schouderophalende reactie geven, dan zou je het in de publiciteit kunnen zoeken wellicht.
Een krant zou een goede start kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als de hele buurt er last van heeft, koop je samen met de buurt wat grote bloempotten vul je die en zet je ze er neer. Hebben we in Amsterdam ook gedaan gehad. Heb net op Google Maps gekeken en ze stonden er in Aug 2024 nog steeds. Dat is 5 jaar lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 20:12
Hier heeft de gemeente de paaltjes weer terug gezet op het fietspad nadat duidelijk werd dat pakketbezorgers het verschil niet zagen tussen fietspaden en straten. Helaas lijkt er nu minimaal eentje te hebben uitgevonden dat je ook over het gras kan rijden.

Ik ben bang dat er eerst doden moeten vallen voordat de pakketbezorgers hun verantwoordelijkheid gaan nemen. En dan heb ik het niet over de bezorger die door de straat rijdt. Zijn gedrag is in veel gevallen het gevolg van financiële uitknijperij door de werk-/opdrachtgever. Ieder mens dat onder dezelfde prestatiedruk komt te staan gaat hetzelfde verkeersgedrag vertonen.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:22
Even een vraagje:

Is de wijk al af, ligt de definitieve bestrating er al in is het over gedragen vanuit de project ontwikkelaar naar de gemeente?

Heb je de wijkagent(e) als gesproken / mail gestuurd?
Deze uitnodigen voor een gesprek met een aantal buurbewoners hij in onze wijk toen heel erg geholpen om een aantal dingen aan te pakken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Ja, daag. Dat is gewoon hun werk. In een flat/appartement zijn ze ook even onderweg. Je kunt het zware pakket ook in de auto laten en eerst even aanbellen om te kijken of de klant thuis is. Als je je werk niet kunt doen zonder verkeersregels aan je laars te lappen moet je een ander baantje zoeken en hoor je sowieso niet op de weg thuis.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-10 21:16
Dit gebeurt niet alleen in wijken waar er voor fietsers doorsteken zijn die er voor automobilisten niet zijn. Het valt mij op dat aan de Barchman wuytierslaan in Amersfoort het fietspad regelmatig wordt gebruikt als ventweg voor pakketdiensten. Zodat de bestuurder niet opnieuw hoeft te voegen op de weg om naar het volgende adres te gaan. Toch knap beangstigend als er een bus op het fietspad op je af komt rijden terwijl je nauwelijks kan uitwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Wat ik nog te weinig lees is de publiciteit zoeken.

Begin met een actiecomité op te richten, verzamel handtekeningen van buurtbewoners, dat het duidelijk is dat je meerdere mensen vertegenwoordigd.
Verzamel bewijs en neem contact op met de gemeente. Reageren ze niet/niet snel genoeg, neem contact op met de media, lokale kranten zijn hier vaak blij mee, en anders consumentenorganisaties, kassa of radar.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
paQ schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:07:
[...]

Uh... nee hoor. Die ontstaat omdat ze met te weinig mensen te veel pakjes moeten bezorgen binnen menselijke fatsoensnormen en zonder verkeersovertredingen.
En dat komt dus (indirect) weer door al die pakketjes waar ze een 2e/3e keer voor moeten rijden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

henri86 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:53:
[...]

En dat komt dus (indirect) weer door al die pakketjes waar ze een 2e/3e keer voor moeten rijden
Ja, und?

Werk ontstaat nou eenmaal door vraag.
Maar de vraag is toch niet de oorzaak van de werkomstandigheden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
paQ schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:13:
[...]

Ja, und?

Werk ontstaat nou eenmaal door vraag.
Maar de vraag is toch niet de oorzaak van de werkomstandigheden :?
Deels ligt dat er natuurlijk mogelijk aan, immers iedereen wil 'gratis verzendig' en meer van dat soort beloftes (wat natuurlijk niet gratis is, maar de zaken die dat aanbieden bedingen natuurlijk wel veel lagere tarieven dan dat men normaal zou betalen bij de vervoerders). Wat natuurlijk weer doorweegt in de 'race to the bottom' want de vervoerders gaan dus hun onderaannemers uitknijpen waardoor die amper nog een fatsoenlijke omzet bij elkaar kunnen rijden zelfs met gedrag als dit op bepaalde plekken / routes.

Ik vraag me dan ook af of er niet gewoon paal en perk gesteld moet worden aan die 'race to the bottom' rondom 'gratis verzenden' en er niet gewoon redelijke minimale tarieven vastgesteld moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassie2488
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-01 11:19
*knip*, als je het niet eens bent met een moderatie kun je via DM contact opnemen met de betreffende moderator.

[ Voor 82% gewijzigd door NMH op 06-01-2025 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:16
[...]

Dit is stemmingmakerij. Heb hier ooit een leidinggevende aangesproken omdat een van zijn mensen tegen mijn auto aangezeten had. Heb het gehad over slechte betaling en haast enzo... dit is dus niet zoals het echt is. Die mensen krijgen een heel normaal loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
Gadgeteer schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:49:
[...]

Dit is stemmingmakerij. Heb hier ooit een leidinggevende aangesproken omdat een van zijn mensen tegen mijn auto aangezeten had. Heb het gehad over slechte betaling en haast enzo... dit is dus niet zoals het echt is. Die mensen krijgen een heel normaal loon.
Maar dan heb je het denk ik over mensen in loondienst, leuk, maar een boel (mogelijk het merendeel tegenwoordig?) van de pakket bezorgers werkt als zzpér en krijgt dus geen loon, maar wordt gewoon een matig bedrag per pakket betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
Dennism schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:54:
[...]

Deels ligt dat er natuurlijk mogelijk aan, immers iedereen wil 'gratis verzendig'.
Stop nou met die onzin, evenals korting. Zoiets bestaat niet (behalve in uitzonderlijke of wettelijk opgelegde gevallen) en voor alles moet gewoon betaald worden.
Als er geen aparte verzendkosten zijn, dan zit dat gewoon in het product verwerkt.
Alles wat regelmatig met "korting" of "gratis verzending" aangeboden wordt is wat mij betreft per definitie gewoon consument in de maling nemen. Hou gewoon een vaste lage prijs aan waar iedereen van rond kan komen.
Maar blijkbaar voor een gemiddeld mens werkt het zo dat 20,- product en 7,- verzendkosten niet te happen is maar 27,- product en gratis verzending wel.. tja wie neem je in de maling.
Geloof je nou echt dat gratis verzending bestaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Nu online
grasmanek94 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:58:

Geloof je nou echt dat gratis verzending bestaat?
Misschien eens iets verder lezen dan je neus lang is

Er staat immers direct daarna:
(wat natuurlijk niet gratis is, maar de zaken die dat aanbieden bedingen natuurlijk wel veel lagere tarieven dan dat men normaal zou betalen bij de vervoerders).
Wat het probleem is dat die grote shops geen €7 betalen per pakket, maar veel minder.

Het is dus geen €20 + €7 wat dan €27 wordt met gratis verzenden, waarbij er dan alsnog €7 naar de vervoerder gaat. Nee, er gaat veel minder naar de vervoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Indifstublatia schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:38:
Dat gaat me drie bruggen te ver. Ik wil mij niet verlagen tot het punt waar veel jeugd en jongvolwassenen toe zijn gekomen. Dit kan en zou gewoon opgelost moeten worden door de drieluik Burgemeesters, Wethouders (B&W) en politie, maar die interesseert het weinig blijkt.
Toch zullen jullie met bewijzen moeten komen van het probleem. Anders ga je nergens vooruit komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Dennism schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:04:
[...]

[...]

Wat het probleem is dat die grote shops geen €7 betalen per pakket, maar veel minder.

Het is dus geen €20 + €7 wat dan €27 wordt met gratis verzenden, waarbij er dan alsnog €7 naar de vervoerder gaat. Nee, er gaat veel minder naar de vervoerder.
Webshops betalen een bedrag waarbij je echt geen medelijden hoeft te hebben met de vervoerder hoor, en dan zit er vaak ook nog een broker tussen. Het geld zit in de massa.
Chauffeurs en hun werkgevers zijn verantwoordelijk voor het gedrag beschreven in de TS, niet consumenten die iets bestellen; die zijn zelfs de reden dat het werk er is. Maar niet de reden hoe dat werk door sommigen wordt gedaan.

[ Voor 37% gewijzigd door paQ op 06-01-2025 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Dennism schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:04:
[...]

[...]

Uiteindelijk krijgen die bezorgers gewoon een salaris, uurloon of per pakket bezorging loon. Als ze dan niet op een fatsoenlijke wijze hun werk kunnen doen (om welke reden dan ook, ook m.i. smoejes zoals "omdat ze anders niet rond kunnen komen"), dan sluit ik mij toch wel aan bij anderen dat ze dan niet dat werk aan moeten gaan.
Bij mij in de buurt gelukkig niets van zulke taferelen, maar ik voel wel erg mee in de onveilige verkeerssituaties die ontstaan. Voor ons toetsenbordwarriors en experts op gebied van alles achter het scherm makkelijk om te zeggen natuurlijk, voor ons een dood kind erbij een statistiek, voor de mensen daar het einde van letterlijk iemands zijn heel bestaan. Achteraf makkelijk om te roepen "had makkelijk voorkomen kunnen worden als we xyz deden" en TS zoekt dus een oplossing om het trieste voor iedereen te vermijden. Geld verdienen vinden wij in Nederland niet boven een mensenleven staan, mag zo blijven hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
Verder, ik denk niet dat er veel anders op zit dan deze gevaren hard maken, dus gewoon opnemen. Kan je gewoon zo instellen dat de privacy impact wordt geminimaliseerd.
Als je gerechtvaardigd belang hebt om de openbare weg op te nemen weegt dat in sommige gevallen zwaarder dan het recht op privacy. Dus gewoon de boel opnemen, evt vooraf toetsen bij een advocaat/jurist die er wel verstand van heeft.
Mocht 't tijdens het opnemen toch het ergste voorkomen, heb je meteen munitie om de instanties die niks doen aan de schandpaal te zetten in de krant of iets dergelijks..

[ Voor 17% gewijzigd door grasmanek94 op 06-01-2025 10:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De discussie over hoeveel een bezorger betaald krijgt mag stoppen hier. Die helpt TS niet verder met zijn probleem en is hier dus offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Brolnir
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-10 20:17
Als je het op film hebt is dat makkelijker voor handhavende diensten. Misschien al geopperd maar niemand heeft een deurbelcamera hangen oid?

Openbare weg filmen mag niet maarja, mensen voor hun flikker rijden ook niet. Zoals eerder geopperd is zulk bewijsmateriaal prima om je wijkagent voor te houden.

[ Voor 37% gewijzigd door Jelle Brolnir op 06-01-2025 10:24 ]

Frontpagemoderatie functie tweakers: -1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmanek94
https://www.autoriteitper...ameras-bij-het-eigen-huis
Die voorwaarden zijn:

U heeft een gerechtvaardigd belang. Zoals uw eigendommen of personen beschermen, omdat ***(bijvoorbeeld)*** er veel wordt ingebroken in uw buurt.
***(bijvoorbeeld)*** heb ik zelf toegevoegd.
Dus gewoon vaste camera's installeren bij buren die ermee akkoord gaan, op punten waar de levensgevaarlijke situaties worden veroorzaakt.
Natuurlijk alles netjes legaal doen, camera's zichtbaar ophangen, aangeven dat er 24/7 opgenomen wordt (Verplicht).
Ten tweede moet u kijken of er geen andere mogelijkheid is om uw eigendommen ***(of personen)*** te beschermen, die minder ingrijpend is voor de privacy van mensen.
***(of personen)*** zelf toegevoegd.
COA - Cover Your Ass, brief/e-mail sturen naar alle instanties dat naar aanleiding van ontevreden voortgang van oplossingen in deze zaak jullie als buurt permanente camera bewaking instellen om deze vergrijpen vast te leggen.

[ Voor 52% gewijzigd door grasmanek94 op 06-01-2025 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-09 15:10
Dus ik begrijp hieruit:
1. Bezorger rijd te hard en rijdt op een fietspad.
2. Bezorger is zwaar geïrriteerd.
3. Bezorger kan niet op parkeerplaats komen omdat deze afgesloten is (alleen toegankelijk voor bewoners).

Ik kan me wel voorstellen dat dit een irritatiepunt is voor de bezorger, aangezien bij voorkeur wil je niet deze maneuvers doen (elke keer is een risico, plus boete) en als iemand die braaf wilt rijden zorgt dat voor frustraties omdat dit elke dag gebeurd.

Feit blijft wel hij kan niet dicht bij de gebouw komen, tenzij hij dit doen, ze hebben een quota en worden per pakketje betaald dus als ze 100 meter lopen dan kost dit veel tijd.

Snap de frustraties wel van de bezorger, maar dat betekend niet dat hij dit mag doen.
Kan dit niet opgelost worden door toegang te verschaffen aan bezorgers zodat ze netjes pakketten kunnen leveren? begrijp me niet verkeerd, maar dit lijkt me meer een segment voor 25 euro levering, en niet 6-8 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
grasmanek94 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:26:
https://www.autoriteitper...ameras-bij-het-eigen-huis

[...]

***(bijvoorbeeld)*** heb ik zelf toegevoegd.
Dus gewoon vaste camera's installeren bij buren die ermee akkoord gaan, op punten waar de levensgevaarlijke situaties worden veroorzaakt.
Natuurlijk alles netjes legaal doen, camera's zichtbaar ophangen, aangeven dat er 24/7 opgenomen wordt (Verplicht).
Volgens mij mag je met concent wel de buren filmen, maar niet openbare weg; plus technisch gezien mag dat niet als bewijs gebruikt worden (meen ik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asdfqwerty
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 31-08 07:54
Op de openbare weg filmen mag wel (zolang de je niet de privacy van iemand schendt). Wat niet mag (er zijn uitzonderingen zoals @grasmanek94 aangeeft) is het filmen van de openbare weg met camera's vanaf prive terrein). Dus m.i. mag je prima op de stoep staan en filmen hoe het busje rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Je kunt ook eens kijken hoever je de politie er toe kunt bewegen dat ze handhaven op de verkeersovertredingen zelf.
Die ontheffing is sowieso maar de vraag of die er is, en als die er is, kan ik me niet voorstellen dat de gemeente zegt: ja hoor, je mag gewoon op het fiets/voetpad, en daar is geen snelheidsbeperking.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cass Casey
Toch nog maar eens reageren. Ik ben zelf OGS-chauffeur (Optische & Geluidsignalen; in casu: brandweer en ambulance). Ik mag rijden over een fietspad, maar alleen als ik toestemming heb van de meldkamer (prio 1 (met OGS) of 2 (zonder OGS)). Zonder toestemming kan ik staande gehouden worden en moet ik wel een goed verhaal hebben (snel inzetbaar kunnen zijn bijv. ). Een pakketbezorger heeft deze vrijstelling NIET. Desondanks wordt door de politie vaak door de vingers gezien als een pakketbezorger op een stoep of fietspad staat of langzaam (!) rijdt. Echter geldt te allen tijde artikel 5a: hij mag het overige verkeer niet in gevaar brengen. In feite is er ook geen vrijstelling voor de rest van artikel 5 (hinderen), maar nogmaals: voor pakketbezorgers wordt dat vaak door de vingers gezien. Immers is het niet te verwachten dat ze met grote of zware pakketten op en neer lopen gezien de werkdruk. Ook is er vaak geen goede laad- & losplek in de nabijheid, dus moet er wel op straat of stoep gestopt (parkeren is iets anders) worden. Daarnaast zijn ze ook maar kort op die plek aanwezig.

Mocht TS en zijn buren van mening zijn, dat er daadwerkelijk sprake is van gevaarlijke gedrag, lijkt me het beste loket de wijkagent te zijn. Op heterdaad het gedrag waarnemen is voor de politie niet te doen. Sowieso: als de bezorger politie ziet, zal hij zich vast en zeker netter gaan gedragen.

Bellen met 112 raad ik af. Politie kan je ook bereiken op 0900-8844. Maar ik geef je meer kans bij de wijkagent. Die kent namelijk, de naam zegt het al, de wijk en de situatie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr. Stom
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-10 19:22
Ander probleem, maar wel een vergelijkbaar verkeersprobleem.

Bewoners van een appartementencomplex hier in de buurt hebben onvoldoende parkeerruimte direct voor de deur. Wel op een parkeerplaats 100 meter verderop. Gevolg? Er stonden dagelijks een handvol auto's in de groenstrook. Vele meldingen gedaan door de buurt bij de gemeente via het meldingenportaal, geen enkele actie.

Daarna bij elke melding foto's toegevoegd als bewijs. Elke dag een melding met de status van die dag. Dat een maand volgehouden. De gemeente heeft vrij snel daarna de hele groenstrook afgezet met paaltjes, met daartussen ijzerdraad en beplanting, en wekelijks rijdt handhaving even langs. Probleem grotendeels opgelost.

Mijn suggestie zou daarom zijn om met zo veel mogelijk bewoners zo veel mogelijk foto's te sturen naar de gemeente om het probleem daar inzichtelijk te maken. Daarna met het verzoek paaltjes te plaatsen.

PostNL en DHL doen niks / kunnen vrijwel niks beginnen met een hausse aan klachten over al hun onderaannemers.

*knip* Inderdaad offtopic zoals je zelf zei

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 08-01-2025 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
Mr. Stom schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:17:

PostNL en DHL doen niks / kunnen vrijwel niks beginnen met een hausse aan klachten over al hun onderaannemers.
Ze kunnen wel want ze kunnen onderaannemers gewoon vervangen / verplaatsen, maar de kans is dat je dan andere aannemers krijgt die hetzelfde doet (wellicht iets netter), maar voor PostNL is het ook hij doet zijn werkt toch gewoon goed? bezorgd netjes, buiten dat is de verantwoordelijkheid voor weg regels volgen voor hemzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

1. Leg het vast, maak er filmpjes van.
2. Maak een social media account aan waar je alle overtredingen post, liefst er bij namens welke dienst het is. Zorg dat iedereen in de buurt de post liked, of laat verschillende mensen post (is beter, meer organisatie)
3. Tag, de vervoerder op social media, net als de lokale politie en gemeente
4. Na een maand/10 overtredingen ga naar een gemeente raads vergaderring en kaart het aan. . Benadruk dat de gemeente is verantwoordelijk nu ze weten dat het gebeurt en geen actie ondernemen etc etc
5. Na twee maanden begin met een campagne, betrek de lokale krant in, hart van nederland. David tegen Goliath, denk aan de kinderen etc, leg het er dik op. Maak borden, "We zijn bezorgd, niet met paketjes maar om onze kinderen",en plaats die langs de weg
Als dat niet lukt,
6. Probeer de bezorgers te profileren, op welke tijden ze langs komen, en organiseer drukt op de openbare weg als het weer wat beter weer is. Als een bezorger ook iemand maar raakt, direct gaan liggen, en 112 . Natuurlijk film je het dus geen schwalbes... In het ergste geval doe je wat XR doet, het fietspad bezetten

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:55

Ik heb ook de burgermeester van onze woonplaats proberen te bereiken, maar werknemers van het stadhuis stellen dat 'de burgermeester alleen met ernstigere zaken belast kan worden'.
Volgens mij heeft de burgemeester van elke gemeente verplicht de portefeuille Openbare orde en Veiligheid onder zijn of haar hoede. Of dit daar nu helemaal onder valt weet ik niet maar het schuurt er in ieder geval tegenaan.
De eenvoudigste oplossing is natuurlijk als er op de voer/fietspaden richting de complexen paaltjes worden gezet zodat busjes met boze bestuurders er niet langs kunnen. Dat geeft allen ook het probleem dat hulpdiensten er waarschijnlijk ook minder makkelijk kunnen komen.
Zoals al eerder werd aangegeven in het topic, burgers verenigt u en ga de wedstrijd aan via lokale media en de gemeente.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cass Casey
Overigens nog een concreet voorbeeld van waarom paaltjes en hekjes niet handig zijn: ik had toevallig nieuwjaarsdag een reanimatie in een woonwijk hier in de buurt. Ik en andere hulpverleners moesten de auto’s op ca. 100m afstand neerzetten en de rest lopen. Kost toch kostbare seconden die een verschil kunnen maken. En ook lastig met de brancard.

Niet bij deze casus trouwens. Bleek gelukkig geen rea te zijn…

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.