Dag allen,
Momenteel rijdt ik in een e-golf en begint de range mij toch wel wat te irriteren dus wil ik nu de overstap maken richting een Tesla.
Ik zit te twijfelen tussen een Long range en een Standard Range (2019)
Mijn gedachte om te gaan voor een Long ipv Stanrd is het volgende alleen ik twijfel of ik:
Mocht ik de Long Range aanschaffen dan heeft deze grofweg een bereik van 430km.
Woonwerk is 75km heen terug en woensdag werk ik thuis.
Nu dacht ik, zou het slim zijn om voor een dikkere batterij te gaan om in het weekend de auto dynamisch vol te laden en deze "goedkope stroom" maandag en dinsdag te gebruiken en op de woensdag weer slim laden voor de andere 2 dagen.
Enkele factoren:
- Geen zonnepanelen
- Wel een oprit
- Kan het slimladen met Homeassistant prima inregelen dat deze alleen afneemt op goedkope momenten met een override
Wegenbelasting na 2026 zou ongeveer 15 euro pm duurder zijn tov Standard.
Zie ik iets over het hoofd of is dit een logische beredenering zijn?
Momenteel rijdt ik in een e-golf en begint de range mij toch wel wat te irriteren dus wil ik nu de overstap maken richting een Tesla.
Ik zit te twijfelen tussen een Long range en een Standard Range (2019)
Mijn gedachte om te gaan voor een Long ipv Stanrd is het volgende alleen ik twijfel of ik:
Mocht ik de Long Range aanschaffen dan heeft deze grofweg een bereik van 430km.
Woonwerk is 75km heen terug en woensdag werk ik thuis.
Nu dacht ik, zou het slim zijn om voor een dikkere batterij te gaan om in het weekend de auto dynamisch vol te laden en deze "goedkope stroom" maandag en dinsdag te gebruiken en op de woensdag weer slim laden voor de andere 2 dagen.
Enkele factoren:
- Geen zonnepanelen
- Wel een oprit
- Kan het slimladen met Homeassistant prima inregelen dat deze alleen afneemt op goedkope momenten met een override
Wegenbelasting na 2026 zou ongeveer 15 euro pm duurder zijn tov Standard.
Zie ik iets over het hoofd of is dit een logische beredenering zijn?